Sonera hyvä

Liikkuu1977

Olen ollut Soneran asiakkaana yli 10 vuotta jo. Sama puhelinliittymä ja tässä 1,5 vuotta myös kiinteä laajakaista. Tosi hyvä palvelu ja netti on toiminut hyvin. Nyt taloudellisten seikkojen takia on pakko karsia kuluja ja muutin tuon kiinteän 10 megan laajakaistayhteyden liikkuvaksi laajakaistaksi. Nyt tää on ollut minulla päivän verran ja toimii hyvin. Ei tämä tietenkään ole niin nopea, kun tuo kiinteä mutta ei ole tarkoituskaan. Silti yllättävän hyvin lataa ja joskus jopa ei meinaa edes eroa kiinteään huomata. Käytän nyt ihan joka päiväisenä tätä liikkuvaa laajakaistaa. Lisäksi kun mulla on läppäri, niin tää nettitikku on hyvä jos matkalle lähtee tai jtn. Hyvin on toiminut.

Näistä hinnoista vielä. Tää liikkuva laajakaista on sellainen paketti joka maksaa kuukaudessa 16,90 euroa plus tietty tietoturva. Mutta vähemmän maksan, kuin kiinteästä yhteydestä josta maksoin 32,79 euroa tietoturvineen kuussa.

Olen tyytyväinen Soneran asiakas.

Liikkuu1977

10

408

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ... minullakin Soneralta. Maalis-toukokuussa oli hidas, sitä ennen elo-helmikuussa hyvä ja nytkin taas hyvä.

      varokaa uutta 9,9€/kk tarjousta, siinä on datasiirtorajoitus. Saunalahden 13,90€/kk on juuri tällä hetkellä paras. mutta tilanne voi muuttua milloin tahansa

    • tietoturva? Mun ainoassa Win-koneessani on Microsoft Security essentials, joka ei maksa latiakaan ja näköjään hoitaa hommansa. Monissa Maceissamme ei — tietty — ole mitään, kun ei tarvita.

      Saunalahden Nopsa toimii hyvin ja reippaasti, eikä siinä ole operaattorin mahdollisuutta kuristaa yhteyttä kuten Soneralla on. Lisäksi Soneran nopeudet olivat Tampereen seudulla todella huonot ainakin huhti-toukokuussa, parhaimmillaan 1,3 mbit/s ja pingit sadoissa. Saunalahti on yltänyt jopa 7,6 megabittiin ja 39 ms:n pingiin.

      • Liikkuu1977

        Mä Soneran kautta hommasin tietoturvapaketin. Jotenkin luotan enemmän F-Secureen kun ilmaisiin virusturviin. Mutta kukin tekee makunsa mukaan.

        Toi voi olla ihan jees toi Saunalahti. Mutta näillä mennään nyt kuitenkin. :)

        Liikkuu1977


      • gg--rrr
        Liikkuu1977 kirjoitti:

        Mä Soneran kautta hommasin tietoturvapaketin. Jotenkin luotan enemmän F-Secureen kun ilmaisiin virusturviin. Mutta kukin tekee makunsa mukaan.

        Toi voi olla ihan jees toi Saunalahti. Mutta näillä mennään nyt kuitenkin. :)

        Liikkuu1977

        Ei Microsoftin Security Essentials ole ilmainen kuin ainoastaan teoriassa, käyttöjärjestelmän ostamalla olet sen maksanut Microsotille jo, kun se ei toimi kuin ainoastaan Windowsissa. Ja siksi toisekseen, Avira Antivir joka on ilmainen, on ihan pätevä softa myöskin.


      • gg--rrr kirjoitti:

        Ei Microsoftin Security Essentials ole ilmainen kuin ainoastaan teoriassa, käyttöjärjestelmän ostamalla olet sen maksanut Microsotille jo, kun se ei toimi kuin ainoastaan Windowsissa. Ja siksi toisekseen, Avira Antivir joka on ilmainen, on ihan pätevä softa myöskin.

        M$ Security Essentials toimii myös piraatti-Windowsissa.


      • Liikkuu1977
        gg--rrr kirjoitti:

        Ei Microsoftin Security Essentials ole ilmainen kuin ainoastaan teoriassa, käyttöjärjestelmän ostamalla olet sen maksanut Microsotille jo, kun se ei toimi kuin ainoastaan Windowsissa. Ja siksi toisekseen, Avira Antivir joka on ilmainen, on ihan pätevä softa myöskin.

        Luotan F-Secureen kuitenkin enemmän. Toinen on Norton. Mutta käytän F-Securea itse tosiaan. Hyvin toimii.

        Liikkuu1977


      • huahei
        Liikkuu1977 kirjoitti:

        Luotan F-Secureen kuitenkin enemmän. Toinen on Norton. Mutta käytän F-Securea itse tosiaan. Hyvin toimii.

        Liikkuu1977

        virusturva sisälly jo Soneran 16,90 kuukausimaksuun?


      • Liikkuu1977
        huahei kirjoitti:

        virusturva sisälly jo Soneran 16,90 kuukausimaksuun?

        Aloin katsomaan tarkemmin tätä sopimusta ja kyllä! Tietoturva kuuluu tähän 24kk:n sopimukseen! Siispä paljon halvemmaksi tulee tämä kuin tuo kiinteä laajakaistayhteys! :)

        Liikkuu1977


      • Liikkuu1977 kirjoitti:

        Aloin katsomaan tarkemmin tätä sopimusta ja kyllä! Tietoturva kuuluu tähän 24kk:n sopimukseen! Siispä paljon halvemmaksi tulee tämä kuin tuo kiinteä laajakaistayhteys! :)

        Liikkuu1977

        muita kuin Windowsia käyttävien ei kannata edes pieraista Soneran suuntaan, kun joutuisivat maksamaan täysin turhasta. Eihän se "tietoturva" nimittäin ilmainen ole, vaan leivottu kuukausihintaan, joka ilman sitä olisi tietysti halvempi.


      • > Saunalahti on yltänyt jopa 7,6 megabittiin ja 39 ms:n pingiin.

        nää on niitä "jopa"-arvoja ... merkityksettömiä melkein kaikille käyttäjille

        IsoOmenan Sonerakaupassa ja kirjaston eteläpäässä mun Sonera Liikkuva lataa 5,5 Mbit/s ja samaan aikaan alle kilsan päässä kotona pahimmillaan vain 0,05 Mbit/s

        hyvä toimivuus on yhden sortin arpajaisvoitto :-(


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1847
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1709
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      17
      1543
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1243
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1204
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1202
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1166
    8. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      9
      1150
    9. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1141
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1124
    Aihe