Sonera hyvä

Liikkuu1977

Olen ollut Soneran asiakkaana yli 10 vuotta jo. Sama puhelinliittymä ja tässä 1,5 vuotta myös kiinteä laajakaista. Tosi hyvä palvelu ja netti on toiminut hyvin. Nyt taloudellisten seikkojen takia on pakko karsia kuluja ja muutin tuon kiinteän 10 megan laajakaistayhteyden liikkuvaksi laajakaistaksi. Nyt tää on ollut minulla päivän verran ja toimii hyvin. Ei tämä tietenkään ole niin nopea, kun tuo kiinteä mutta ei ole tarkoituskaan. Silti yllättävän hyvin lataa ja joskus jopa ei meinaa edes eroa kiinteään huomata. Käytän nyt ihan joka päiväisenä tätä liikkuvaa laajakaistaa. Lisäksi kun mulla on läppäri, niin tää nettitikku on hyvä jos matkalle lähtee tai jtn. Hyvin on toiminut.

Näistä hinnoista vielä. Tää liikkuva laajakaista on sellainen paketti joka maksaa kuukaudessa 16,90 euroa plus tietty tietoturva. Mutta vähemmän maksan, kuin kiinteästä yhteydestä josta maksoin 32,79 euroa tietoturvineen kuussa.

Olen tyytyväinen Soneran asiakas.

Liikkuu1977

10

559

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ... minullakin Soneralta. Maalis-toukokuussa oli hidas, sitä ennen elo-helmikuussa hyvä ja nytkin taas hyvä.

      varokaa uutta 9,9€/kk tarjousta, siinä on datasiirtorajoitus. Saunalahden 13,90€/kk on juuri tällä hetkellä paras. mutta tilanne voi muuttua milloin tahansa

    • tietoturva? Mun ainoassa Win-koneessani on Microsoft Security essentials, joka ei maksa latiakaan ja näköjään hoitaa hommansa. Monissa Maceissamme ei — tietty — ole mitään, kun ei tarvita.

      Saunalahden Nopsa toimii hyvin ja reippaasti, eikä siinä ole operaattorin mahdollisuutta kuristaa yhteyttä kuten Soneralla on. Lisäksi Soneran nopeudet olivat Tampereen seudulla todella huonot ainakin huhti-toukokuussa, parhaimmillaan 1,3 mbit/s ja pingit sadoissa. Saunalahti on yltänyt jopa 7,6 megabittiin ja 39 ms:n pingiin.

      • Liikkuu1977

        Mä Soneran kautta hommasin tietoturvapaketin. Jotenkin luotan enemmän F-Secureen kun ilmaisiin virusturviin. Mutta kukin tekee makunsa mukaan.

        Toi voi olla ihan jees toi Saunalahti. Mutta näillä mennään nyt kuitenkin. :)

        Liikkuu1977


      • gg--rrr
        Liikkuu1977 kirjoitti:

        Mä Soneran kautta hommasin tietoturvapaketin. Jotenkin luotan enemmän F-Secureen kun ilmaisiin virusturviin. Mutta kukin tekee makunsa mukaan.

        Toi voi olla ihan jees toi Saunalahti. Mutta näillä mennään nyt kuitenkin. :)

        Liikkuu1977

        Ei Microsoftin Security Essentials ole ilmainen kuin ainoastaan teoriassa, käyttöjärjestelmän ostamalla olet sen maksanut Microsotille jo, kun se ei toimi kuin ainoastaan Windowsissa. Ja siksi toisekseen, Avira Antivir joka on ilmainen, on ihan pätevä softa myöskin.


      • gg--rrr kirjoitti:

        Ei Microsoftin Security Essentials ole ilmainen kuin ainoastaan teoriassa, käyttöjärjestelmän ostamalla olet sen maksanut Microsotille jo, kun se ei toimi kuin ainoastaan Windowsissa. Ja siksi toisekseen, Avira Antivir joka on ilmainen, on ihan pätevä softa myöskin.

        M$ Security Essentials toimii myös piraatti-Windowsissa.


      • Liikkuu1977
        gg--rrr kirjoitti:

        Ei Microsoftin Security Essentials ole ilmainen kuin ainoastaan teoriassa, käyttöjärjestelmän ostamalla olet sen maksanut Microsotille jo, kun se ei toimi kuin ainoastaan Windowsissa. Ja siksi toisekseen, Avira Antivir joka on ilmainen, on ihan pätevä softa myöskin.

        Luotan F-Secureen kuitenkin enemmän. Toinen on Norton. Mutta käytän F-Securea itse tosiaan. Hyvin toimii.

        Liikkuu1977


      • huahei
        Liikkuu1977 kirjoitti:

        Luotan F-Secureen kuitenkin enemmän. Toinen on Norton. Mutta käytän F-Securea itse tosiaan. Hyvin toimii.

        Liikkuu1977

        virusturva sisälly jo Soneran 16,90 kuukausimaksuun?


      • Liikkuu1977
        huahei kirjoitti:

        virusturva sisälly jo Soneran 16,90 kuukausimaksuun?

        Aloin katsomaan tarkemmin tätä sopimusta ja kyllä! Tietoturva kuuluu tähän 24kk:n sopimukseen! Siispä paljon halvemmaksi tulee tämä kuin tuo kiinteä laajakaistayhteys! :)

        Liikkuu1977


      • Liikkuu1977 kirjoitti:

        Aloin katsomaan tarkemmin tätä sopimusta ja kyllä! Tietoturva kuuluu tähän 24kk:n sopimukseen! Siispä paljon halvemmaksi tulee tämä kuin tuo kiinteä laajakaistayhteys! :)

        Liikkuu1977

        muita kuin Windowsia käyttävien ei kannata edes pieraista Soneran suuntaan, kun joutuisivat maksamaan täysin turhasta. Eihän se "tietoturva" nimittäin ilmainen ole, vaan leivottu kuukausihintaan, joka ilman sitä olisi tietysti halvempi.


      • > Saunalahti on yltänyt jopa 7,6 megabittiin ja 39 ms:n pingiin.

        nää on niitä "jopa"-arvoja ... merkityksettömiä melkein kaikille käyttäjille

        IsoOmenan Sonerakaupassa ja kirjaston eteläpäässä mun Sonera Liikkuva lataa 5,5 Mbit/s ja samaan aikaan alle kilsan päässä kotona pahimmillaan vain 0,05 Mbit/s

        hyvä toimivuus on yhden sortin arpajaisvoitto :-(


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1064
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      794
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      261
      580
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      15
      563
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      92
      499
    7. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      482
    9. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    10. Haluatko vain sitä

      Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      30
      416
    Aihe