olen hieman huolissani vauvan liikkeistä joita ei näin helteellä oikein tunnu kovin paljon olevan :o raskausviikkoja 23 ja aikasemmin vauva kovasti liikkunut.onko muilla odottajilla samoja kokemuksia? vaikuttaako helle ja kuumuus siihen että sikiökin on rauhallisempi ?
vauvan liikkeet
5
1646
Vastaukset
- kosa06
Mulla raskausviikkoja 38 8, mutta ehkä helle vähän vaikuttaa..? Jotenkin rauhallisemmin hän mahassa liikkuu, mutta liikkuu onneksi kumminkin. Mutta jos liikkeet loppuvat kokonaan tai vähenee vielä niin ota yhteyttä neuvolaasi.. =)
- polita
Muista juoda tarpeeksi ja kokeile, että liikkuuko pieni paremmin jos otat jotain makeaa juotavaa. Voit ihan hyvin jo kokeilla liikelasekntaa. Jos liikkeet vähenee sinusta niin kannattaa käydä äippäpolilla tarkistuttamassa. Koskaan ei ole liian aikaista mennä tsekkaukseen
- -p-
mulle sanottiin äippäpolilla viikolla 26, ettei liikelaskenta päde vielä niillä viikoilla. viikolla 23 vauva on vielä niin kovin pieni, että asennosta riippuen liikkeet eivät joka päivä välttämättä tunnu samalla tavalla. mutta jos oikein alkaa huolettaa, niin neuvolaan vain sydäntä kuuntelemaan.
- 33+6
mulle sanottii äitipolilla viime viikolla että helteellä vauva on väsyneempi ku äitikin on ja tämän vuoksi voi olla että liikkuu vähemmän.. itellä vauva liikkuu enemmän illalla ku sillon jo viileempää..
- sarppaaliiiniaaa
Mulla on samat viikot menossa,ja todellakin vauva liikkuu vähemmän näin helteillä.Aiemmin oikein möyri mut nyt liikkeet on sit jotain jalan/käden osumia.
Näillä viikoilla,vauva voi tosiaan vielä ns kadota koska tilaa vielä on paljon.
Liikelaskentaa ruvetaan pitämään vasta rv 32 jälkeen.
Itse sain juuri viime viikolla neuvolasta kunnon paasauksen liikkeistä,kun olin huolissani kun en aina liikkeitä tuntenut.
Liikkeet ovat vielä erilaisia kuin esim rv 26.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli642618Naisella tisulit, kuin lehemän utarehet
Oli kyllä isot tisulit naisella, kuin lehemän utarehet, vaikka paita oli päällä, niin tisulit erottui.272594Kemijärven festarit 2025
Onpas taas niin laimea meininki. Eikö tosiaan saada parempia artisteja? ☹️151694- 1021407
Johanna Tukiainen hakkasi miehen sairaalaan!
Viime päivien tiktok-keskusteluissa on tullut esiin, että Johanna Tukiainen on jatkanut väkivaltaista käytöstään. Hän h1271406- 1011359
Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?
En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?241173Salilla oli toissapäivänä söpö tumma
Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen411106Kalateltta ja Siipiteltta
Siipiteltasta ei saa ruokaa ollenkaan ja ovatko työntekijät ihan selvin päin siellä. Kalateltassa taas lojuu käytetyt la141083Jännä tunne kun ekaa kertaa elämässään tuntuu siltä
Että on tarkoitettu jollekin. Saattaahan tuo olla että on sekaisin kuin seinäkello, mutta silti tunne yhteenkuuluvuudest59995