Miksi ja miksi ?

harrastus sekin...

Miksi suunnittelijat rakastavat pieniä makuuhuoneita ja useita vaatehuoneita kerrostaloissa. Oma näkemykseni pieniin huoneisiin on se että miksi nuoriso mieluimmin viettää aikaansa yömyöhään kaduilla kuin pienessä makuuhuoneessa johon mahtuu sänky ja kirjoituspöytä. Onko näin että ostajat todella vaativat useita vaatehuoneita kuin että saisivat ison makuuhuoneen jossa olisi seinänmittainen vaatekaapisto. Kun katselee uusien kerrostaloasuntojen pohjasuunnitelmia niin rupeaa sormet syyhyämään että saisi siitä tehtyä paremman pohjaratkaisun.

2

661

Vastaukset 2

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minähän se taas.,.

Suomessa on niin hiton huonoja arkkitehteja. Ovat vielä liian paljon istuneet elementtitehtaiden edustussaunan lauteilla, että siksi.

• Pidä hauskaa!

Grynderien ja heidän kiinteistövälittäjiensä suunnitteluohjeiden (pinta-ala, sauna jokaiseen asuntoon, rakentamistatapa - esim. elementit), rakennusmääräysten, tontin, asemakaavan ja rakennusoikeuden huomioon ottamisen jälkeen arkkitehdillä on keskimääräisessä 3H-K asunnossa valta päättää noin 3 tai 4 neliömetristä. Sitten on vielä kustannuspaineet eli rakentamisen pitää olla halpaa ja nopeaa, vesi- ja viemärilinjoja minimimäärä jne jnpp.

Suunnittelpalkkio on tietysti tingitty minimin alle. Tiesitkö, että kiinteistövälittäjä saa suuremman palkkion kerrostaloprojektissa kuin arkkitehti? Itse asiassa suuremman kuin kaikki suunnittelijat yhteensä!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalaisten pinna paloi - Ärsytys iskee uudesta TTK-juontajasta "Eihän tälle voi kun nauraa"

Oliko Veronica Verho hyvä valinta TTK-juontajaksi? Uuden TTK-juontajan henkilöllisyyttä on arvailtu siitä asti, kun Va
      Suomalaiset julkkikset
      109
      2250
    2. Mitäpä luulet että tykkääkö

kukaan kaivatustasi ?
      Ikävä
      103
      896
    3. T rakastan sua

vaikket sitä usko
      Ikävä
      67
      861
    4. Varmaan aika moni

Haluaisi sinut enemmän kuin mielellään
      Ikävä
      48
      825
    5. Mitä tapahtuu?

Mitä tapahtuu Humalojalla? Poliiseja talon ympärillä ja paljon ihmisiä pitkin pihoja???
      Haapavesi
      22
      822
    6. Suomi on viittä vaille sodassa Venäjän kanssa...

...syynä tähän on kokoomuslainen presidenttimme Stubb. Hän on ainoa eurooppalaisen maan johtaja, joka kärkkäästi ja taha
      Maailman menoa
      535
      756
    7. Miksi et lähesty minua

Jos kerran kaipaat, mies? Mitä pelkäät?
      Ikävä
      80
      677
    8. Olen vähän epävarma siitä, oletko kiltti

Nainen, ensivaikutelma oli, että olet tosi hyväsydäminen eli siinä mielessä harvinaisuus. Eli et mene virran mukana, etk
      Ikävä
      76
      650
    9. Herkkä, hellä, aurinkoinen, kaunis upea, valonsäde on hän nainen

Ja myös fiksu, älykäs ja luonnonläheinen. Erittäin mielenkiintoinen ja kiltti ihminen. Haluan tuntea hänet, koska kaik
      Ikävä
      23
      600
    10. Kai sä olet

Luovuttanut mun suhteen.
      Ikävä
      57
      561
    Aihe