Olilisiko kannattavaa hankkia espanjalaine katukoira?Äiti ei halunnut kasvattajalta kun ne menee muutenkin kaupaksi.Itse olen samaa mieltä.Mutta nyt voisitte kertoa nimi ehdotuksenne koiralle.Itse ajattelin nimeä Alice mutta onko se hyvä nimi koiralle?Mutta olen liisa ihmemaassa fani ja tuo nimi kuulosti ihanalta.Ja voitte kertoa myös koiran hoito ohjeita.Kiitos!
Espanjalainen katukoira
11
412
Vastaukset
Alice on ihan kiva ja kaunis nimi...vaikea on antaa mitään hoito-ohjeita koska ei koiran taustoista tiedä mitään, kokoa, ikää, rotuja, tai muuta vastaavaa...mutta vie se ainakin heti eläinlääkärin tarkastukseen kun tuot sen suomeen, vaikka se olisi espanjassa ollutkin eläinlääkärin tarkastama...matokuurit eläinlääkäri antaa ainakin heti täälä...kaikki rokotuksethan todistuksineen koiran pitää saada jo espanjassa muuten ei suomeen pääse...
- Alice!
Se on rokotettu ja kaikki jutut on tehty.Sen rotu on:Podenco.Sen korkeus on noin 45cm ja sen entinen omistaja oli vienyt sen toisen koiran kanssa tappo tarhalle.Ja sen ikä oli 1 ja puoli vuotta.Voitko nyt kertoa koiran hoita vinkkejä.Ja se on karkea karvainen.
Alice! kirjoitti:
Se on rokotettu ja kaikki jutut on tehty.Sen rotu on:Podenco.Sen korkeus on noin 45cm ja sen entinen omistaja oli vienyt sen toisen koiran kanssa tappo tarhalle.Ja sen ikä oli 1 ja puoli vuotta.Voitko nyt kertoa koiran hoita vinkkejä.Ja se on karkea karvainen.
Aika vieras rotu mulle, yhdellä tuttavallani oli joskus Podenco ainakin se koira oli hyvä oppimaan uusia asioita, vaikutti aika viisaalta...mut se oli kova vahtimaan haukkumalla pihaansa...jospa täälä olisi joku joka tuntee rodun ja kertoo sulle tietoa opettamisesta ja hoidosta...
- Alice!
Sikra kirjoitti:
Aika vieras rotu mulle, yhdellä tuttavallani oli joskus Podenco ainakin se koira oli hyvä oppimaan uusia asioita, vaikutti aika viisaalta...mut se oli kova vahtimaan haukkumalla pihaansa...jospa täälä olisi joku joka tuntee rodun ja kertoo sulle tietoa opettamisesta ja hoidosta...
Kiitos!
- Alice!
Sikra kirjoitti:
Ja osoite josta voit katsoa koirani kuvia on:Espanjan katukoirat.Sitten kun olet sivuilla niin laita paikka koirat.Sitten laita keskikokoiset.Sitten kelaa ihan alas.Tuleva koirmme on siis alin.
Alice! kirjoitti:
Kannattaa sitten huomioida,että rotu on vahvaviettinen metsästyskoira,ettei sitten tule yllätyksenä,jos rodunomaisen koiran saa ;)
Luonnetta saattaapi löytyä,ja jos kerrostaloon on tarkoitus,niin kannattaa miettiä,että löytyykö resursseja haukkumispuolen tasapainoon saamiseksi,jos herkkähaukkuisen saa.Niitäkin kun rodussa piisaa.Alice! kirjoitti:
Ja osoite josta voit katsoa koirani kuvia on:Espanjan katukoirat.Sitten kun olet sivuilla niin laita paikka koirat.Sitten laita keskikokoiset.Sitten kelaa ihan alas.Tuleva koirmme on siis alin.
Kävin katsomassa Alicen kuvaa, nätti tyttöhän se on, koska se tulee teille ?
- Alice!
molossi kirjoitti:
Kannattaa sitten huomioida,että rotu on vahvaviettinen metsästyskoira,ettei sitten tule yllätyksenä,jos rodunomaisen koiran saa ;)
Luonnetta saattaapi löytyä,ja jos kerrostaloon on tarkoitus,niin kannattaa miettiä,että löytyykö resursseja haukkumispuolen tasapainoon saamiseksi,jos herkkähaukkuisen saa.Niitäkin kun rodussa piisaa.Emme asu kerrros talossa mutta meillä on iso piha jolla koira saisi myös juosta.Ja uskoisin niin että siinä podencossa on jotakin muutakin rotua niin se ei ole niin agressinen koira.
- Alice!
Sikra kirjoitti:
Kävin katsomassa Alicen kuvaa, nätti tyttöhän se on, koska se tulee teille ?
Se tulee sitten kun(18v)Emma(tiibetinterrieri)on kuollut.Ei kestäisi Alicea.
- Metsien Mies
Pyysit tuossa itse neuvoja ja siksi uskallan hieman kertoa jotain.
Podengoilla (kaikilla) on yleensä aika kova riistavietti. Se luottaa lähinnä näköönsä, ei juurikaan seuraile jälkiä. Haistelee kyllä kaikki kolot. Jos vaikka jänis sattuu sen näköpiiriin niin 90% varmuudella alkaa ajo ja mitään kieltoja se ei kuule. Aitaamattomassa pihassa ei varmasti pysy. Vielä tulevan koirasi taustan huomioiden se on selvää. Aidan korkeus keskikokoisella podengolla on oltava vähintäin 1,5m sillä se on aika kova hyppäämään ja hyvin kovavauhtinen juoksija. Polkupyöräilijän jättää helposti kuin seisomaan.
Podengot ovat aika kovia vahtimaan reviiriään ja niiden haukku on yleensä sävelasteikolla kohtalaisen korkealla, ei mitään kumeaa. Puolusta ne ei juurikaan omistajaa muulla kuin äänellä.
Ruokien suhteen aika kaiken hyväksyviä. Älä kuitenkaan anna kovin valkuaispitoista. Jonkin verran on oltava. Katukoirana ollut voi alussa ahmia kaiken mitä saa, mutta älä anna liikaa lihoa.
Johtajuusongelmaa älä anna tulla. Podengo ei ole mitenkään vihainen komennellessa, mutta se voi osoittaa täyttä välinpitämättömyyttä mielipiteillesi. Jos näin käy niin silloin se katsoo olevansa pomo.- Alice!
Minä olen meidän huushollissa POMO! Aina ja tänne ei mahdu toista pomoa.
Jos se alkaa pottuilee mä nostan sitä koivista, ja kieputan vähän aikaa ilmassa, silleesti koirat ja äijät tokenee kummasti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2011581
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?581001Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän140954- 85912
- 61886
Tumman vihreä mercedes
Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,11770Martinan tarve valehdella.
Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t266766Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla
Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä341707Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?
"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol74706Olisitko oikeasti valmis rikkomaan
Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk61702