Samura 110cc jakopää hihna

kankkkunen

Tuli ongelma kun jakopää hihna no mennyt vituilleen kun korjasin Samuraita. pitäis saada vähän neuvoa miten sen sasi takas samaan asentoon miten se oli ennen. ettei kone hajois. tai sitten hyviä neuvoja 4 tahin jakopää hihnan korjaukseen.

4

2731

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Taapertaja.

      Ei kai siellä mitään hihnaa ole?
      Ketju voipi löytyä jos se on ohc-moottori. Jotkut kinukeista ovat ohv-koneita.
      Jokatapauksessa yleensä nokka-akselin rattaassa on kolo tai muu merkki. Tämän merkin on oltava samalla korkeudella sylinterin kannen kanssa.
      Vauhtipyörässä on myös merkki ja lohkossa sen vastapari, näiden merkkien on myös oltava vastakkain.
      Joskus alakerran merkki löytyy kytkimen puolelta.

      Kun merkit ovat kohdallaan niin männän on oltava yläkuolokohdassaan ja puristustahti päällä, eli venttiileissä on tällöin vaadittu välys.

    • korijaaja

      Magneetossa on merkit T ja F eikö? Laitat T- merkin osoittamaan kello 12 ja Hammas rattaassa on pieni musta reikä niin sen kohdista klo 9 suuntaan kun T-merkki on kohti taivasta! Sitten on sytty kohillaan!

    • Moponrassaaja

      mitkä ovat samurain 110 jakopään hihnan ajoitukset sitä tässä mietin?

    • Ale100

      En tiedä auttaako tämä enää tässä vaiheessa, mutta ehkä jotakuta muuta myöhemmin. Pyöritä mäntä ylimpään asentoon eli yläkuolo kohtaan vaikkapa magneetosta tai kiksistä, jolloin magneeton 'T' merkki pitäisi osoittaa suoraan taivaaseen. Sen jälkeen aseta ventiilikansi kiinni ja nokkaketju nokkarattaaseen niin että rattaan merkki (esim. pieni pallo tai JD-merkki) on venttiilikannen merkkikolossa, joka näkyy nokkaraattaan kannen reunassa noin kello 9. Merkin pitää olla juuri kohdallaan tai kone ei lähde käyntiin. Kun olet saanut rattaan kohdilleen, pyöritä varovasti magneettoa ja katso lampulla tulpanreiästä ettei venttiilit pääse osumaan missään vaiheessa mäntään. Katso myös päätykannesta konetta pyörittämällä, että samaan aikaan kun venttiilit tekevät töitä, niin nokkarattaan merkki on suurinpiirtein eteenpäin, jottei ajoitus ole 180 astetta pielessä. Jos merrki on tällöin taaksepäin, niin käännä nokkaratasta 180 astetta, jotta saat sen kampiakselin oikealle työkierrokselle. Muista laittaa myös nokkaketjun kiristinjousi moottorilohkoon takaisin paikalleen. Jos ajoitus on kohillaan ja kone saa kipinän, ilmaa ja bensaa, sen pitäisi lähteä käymään.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

      Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      87
      1714
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

      Näin se vaan on.
      Ikävä
      85
      1222
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

      Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1113
    4. Tunnistebiisi

      Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      67
      906
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

      Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      102
      874
    6. Okei nyt mä ymmärrän

      Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      818
    7. Miks käyttäydyt noin?

      Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      731
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

      en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      722
    9. Olen huolissani

      Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      47
      671
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

      Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      653
    Aihe