Samura 110cc jakopää hihna

kankkkunen

Tuli ongelma kun jakopää hihna no mennyt vituilleen kun korjasin Samuraita. pitäis saada vähän neuvoa miten sen sasi takas samaan asentoon miten se oli ennen. ettei kone hajois. tai sitten hyviä neuvoja 4 tahin jakopää hihnan korjaukseen.

4

2830

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Taapertaja.

      Ei kai siellä mitään hihnaa ole?
      Ketju voipi löytyä jos se on ohc-moottori. Jotkut kinukeista ovat ohv-koneita.
      Jokatapauksessa yleensä nokka-akselin rattaassa on kolo tai muu merkki. Tämän merkin on oltava samalla korkeudella sylinterin kannen kanssa.
      Vauhtipyörässä on myös merkki ja lohkossa sen vastapari, näiden merkkien on myös oltava vastakkain.
      Joskus alakerran merkki löytyy kytkimen puolelta.

      Kun merkit ovat kohdallaan niin männän on oltava yläkuolokohdassaan ja puristustahti päällä, eli venttiileissä on tällöin vaadittu välys.

    • korijaaja

      Magneetossa on merkit T ja F eikö? Laitat T- merkin osoittamaan kello 12 ja Hammas rattaassa on pieni musta reikä niin sen kohdista klo 9 suuntaan kun T-merkki on kohti taivasta! Sitten on sytty kohillaan!

    • Moponrassaaja

      mitkä ovat samurain 110 jakopään hihnan ajoitukset sitä tässä mietin?

    • Ale100

      En tiedä auttaako tämä enää tässä vaiheessa, mutta ehkä jotakuta muuta myöhemmin. Pyöritä mäntä ylimpään asentoon eli yläkuolo kohtaan vaikkapa magneetosta tai kiksistä, jolloin magneeton 'T' merkki pitäisi osoittaa suoraan taivaaseen. Sen jälkeen aseta ventiilikansi kiinni ja nokkaketju nokkarattaaseen niin että rattaan merkki (esim. pieni pallo tai JD-merkki) on venttiilikannen merkkikolossa, joka näkyy nokkaraattaan kannen reunassa noin kello 9. Merkin pitää olla juuri kohdallaan tai kone ei lähde käyntiin. Kun olet saanut rattaan kohdilleen, pyöritä varovasti magneettoa ja katso lampulla tulpanreiästä ettei venttiilit pääse osumaan missään vaiheessa mäntään. Katso myös päätykannesta konetta pyörittämällä, että samaan aikaan kun venttiilit tekevät töitä, niin nokkarattaan merkki on suurinpiirtein eteenpäin, jottei ajoitus ole 180 astetta pielessä. Jos merrki on tällöin taaksepäin, niin käännä nokkaratasta 180 astetta, jotta saat sen kampiakselin oikealle työkierrokselle. Muista laittaa myös nokkaketjun kiristinjousi moottorilohkoon takaisin paikalleen. Jos ajoitus on kohillaan ja kone saa kipinän, ilmaa ja bensaa, sen pitäisi lähteä käymään.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ikävöin sinua kokoyön!

      En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun
      Ikävä
      43
      3054
    2. Kova karman laki

      Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko
      Hindulaisuus
      508
      1897
    3. Päivieni piristys, missä olet?

      Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei
      Ikävä
      17
      1870
    4. Näen jatkuvasti Sompasaunalla alastomia miehiä ja naisia

      jotka menevät siihen viereiseen rantaan myös uimaan alasti. Sompasaunat on siis Mustikkamaalla Helsingissä, ja kuljen si
      Maailman menoa
      75
      1571
    5. Älä mahdollisesti ota itseesi

      En voinut tietää. Sitäpaitsi.. niin
      Ikävä
      17
      1474
    6. Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin

      Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo
      Tunteet
      43
      1358
    7. Ota nainen yhteyttä ja tee Tikusta asiaa?

      Niin sitten minä teen Takusta asiaa.
      Ikävä
      25
      1300
    8. Millainen kaivattusi luonne on?

      Millaisia luonteenpiirteitä arvostat kaivatussa? Oletteko samanlaisia luonteeltanne?
      Ikävä
      90
      1289
    9. UPM suunnittelee paperintuotannon lopettamista LPR:ssa

      Ilta-Sanomissa oli uutinen. Metsäyhtiö UPM suunnittelee paperintuotannon lopettamista Kaukaan-tehtaalla Lappeenrannassa
      Lappeenranta
      104
      1086
    10. Helena ja Mikko Koivun ero jatkuu edelleen ja loppua ei näy.

      Voi eikä, miksi menee noin vaikeaksi avioero ja sopua ei tää ex- pari vaan saa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      103
      1083
    Aihe