Onko keittiön remontoijilla kokemusta Puustelli keittiön laadusta? Saimme Puustellin tarjouksen, joka on noin 50 % kalliimpi kuin kilpailijalla. Puustellin myyjä kertoi, että he eivät kilpaile hinnalla vaan laadulla. Onko keittiökaapistoissa näin huimia laatueroja?
Puustellin keittiöt
25
2155
Vastaukset
- materiaalieot
On kyllä laatueroja, mutta eipä juuri puustellin eduksi. Asiakkaan kannattaa hiukan kysellä tarkennuksia, missä asioissa puustelli on paremmpi. Faktoja saattaa löytyä tosi vähän tai ei ollenkaan.
Mainonta ja markkinointi saattaa nostaa oikeastikin puustellin hintaa ja useinmiten puustellin korkeasta pyyntihinnasta saa huikeat alennukset ja silloin saattaa hinta vastatakin laatua.- buustelli
Samat lastulevykaapit ja laatikot kuin muillakin. Esim. he käyttävät Blumin kiskoja, saranoita jne. Ikeasta saa samaa laatua hieman halvemmalla, mutta joudut itse tekemään hieman enemmän työtä suunnittelussa ja asennuksessa...
Itse valitsin kuitenkin Puustellin koska osaava myyjä suunnitteli toimivan keittiön hankalaan tilaan. - P 3 ja 35 kg
buustelli kirjoitti:
Samat lastulevykaapit ja laatikot kuin muillakin. Esim. he käyttävät Blumin kiskoja, saranoita jne. Ikeasta saa samaa laatua hieman halvemmalla, mutta joudut itse tekemään hieman enemmän työtä suunnittelussa ja asennuksessa...
Itse valitsin kuitenkin Puustellin koska osaava myyjä suunnitteli toimivan keittiön hankalaan tilaan.Kyllä se nyt vaan on niin, ettei Ikean keittiöissä oikeasti ole läheskään samat laatikostomekanismit kuin Puustellissa. Kantavuusluokitus on murto-osa tavallisimmista Suomessa myytävistä mekanismeista ja runkolevy on aivan eri tavaraa kuin useimmilla muilla aivan halpiskeittiöitä lukuun ottamatta.
Puustellikaan ei ole parhaasta päästä, mutta on aivan muuta kuin tuo liettualainen tuote.
Pitäisi olla joku roti mitä näillä sivuilla saa kirjoittaa. Käsittämätöntä asioiden vääristelyä. - Serkkupojat
P 3 ja 35 kg kirjoitti:
Kyllä se nyt vaan on niin, ettei Ikean keittiöissä oikeasti ole läheskään samat laatikostomekanismit kuin Puustellissa. Kantavuusluokitus on murto-osa tavallisimmista Suomessa myytävistä mekanismeista ja runkolevy on aivan eri tavaraa kuin useimmilla muilla aivan halpiskeittiöitä lukuun ottamatta.
Puustellikaan ei ole parhaasta päästä, mutta on aivan muuta kuin tuo liettualainen tuote.
Pitäisi olla joku roti mitä näillä sivuilla saa kirjoittaa. Käsittämätöntä asioiden vääristelyä.NCC:n työpällikkö kertoi omana mielipiteenään, että Puustelli on täysin ylihinnoiteltu. Kertoi myös, että Puustelli antaa rakennusliikkeille hyvät alennukset, mutta silti harvoin pärjäävät hinta/laatusuhteella kilpailijoilleen.
- ei enää puustellia
laatu ei ole parempi. mekanismit samat kuin useimmilla. provisiot sen sijaan korkeat ja myyjät hyvin koulutettuja. firma ratsastaa tunnetulla nimellä. minulla on ollut puustellin keittiö, oli ihan ok, mutta toista en ikinä osta. mulla on ollut muitakin keittiöitä ja maksoin puustellista ylihintaa ihan sikana.
- Titinka
Pyydä Puustellia erittelemään tarjous, selvästi näkyviin mitä mikäkin maksaa. Perus rungot siellä ei niinkään eroa kilpailijoista mutta kaikki muu tilpehööri (altaat, liesituulettimet, hanat ja varsinkin vetimet) järkyttävän hintaisia ja niillä tehdään kate.
- sinäki
tee vastatarjous 50% pyydetystä hinnasta alkaa olla kohillaan.
- jee jee
sinäki kirjoitti:
tee vastatarjous 50% pyydetystä hinnasta alkaa olla kohillaan.
paskaa!
- .............
ole! Tietenkin heloissa, laatikon kiskoissa jne. on eroja mutta samaa tavaraa ne rungot ovat kaikilla, eli lastulevyä. Useimmiten vielä 16 mm levyä ohuella kalvolla. Jotkin tekevät paremmasta 18 mm levystä runkonsa. Paljon tavaraa teetetään tietenkin esim. Virossa. Ovia taass on hyviä ja huonoja kaikilla.
Blummit paremmat saranat ja laatikkomekanismit (esim. Tandembox) ovat kyllä laadukkaita. En sitten tiedä mitä Puustelli käyttää.
Jos haluaa oikeasti laadukkaan keittiön se on teetettävä. Kallista? Ei välttämättä ja erikoistoiveet voidaan ottaa huomioon ilman kompromisseja.
Suuret valmistajat helposti tinkivät hiukan kaikessa, euro sieltä toinen täältä tuo katetta sarjaruotannossa mutta mittatilaustyönä tehdyssä keittiössä se om merkityksetöntä. - *pettynyt*
Älkää vaan menkö Puustellin lankaan!! Myyjien taktiikkana saada mahdollisimman pian nimet soppariin, jonka jälkeen palvelu muuttuu ala-arvoiseksi ja kaikki mahdolliset muutokset hinnoitellaan pilviin. Laatultaan aivan samaa tavaraa kuin muillakin.
- kokemusta on
Puustellilla on järeä organisaatio, joten hinta on sen mukainen. Laatu on keskinkertainen. Sopimusta todella enemmän kuin tyrkytetään, heikkohermoinen tökkää nimensä ja herää vasta kotiovella harmittelemaan. Onneksi kaupalle on seitsemän vuorokauden purkuehto.
- Saankohan keittiön
kokemusta on kirjoitti:
Puustellilla on järeä organisaatio, joten hinta on sen mukainen. Laatu on keskinkertainen. Sopimusta todella enemmän kuin tyrkytetään, heikkohermoinen tökkää nimensä ja herää vasta kotiovella harmittelemaan. Onneksi kaupalle on seitsemän vuorokauden purkuehto.
Luulin omakohtaisen kokemuksen jälkeen että henkilökysymys, mutta ilmennytkin että kaikki myyjät koulutetaan samalla tapaa aggressiivisiksi. Monet karkoittaa mutta joku sortuu. Kuluttajaviranomaisella piti uhata.
- kaupan purkanut
Saankohan keittiön kirjoitti:
Luulin omakohtaisen kokemuksen jälkeen että henkilökysymys, mutta ilmennytkin että kaikki myyjät koulutetaan samalla tapaa aggressiivisiksi. Monet karkoittaa mutta joku sortuu. Kuluttajaviranomaisella piti uhata.
Harva tietää, että kaupalle on viikon purkuehto. Laki on tehty puolustamaan ostajaa näiden agressiivisten kauppiaiden kynsistä. Valitettavasti se ei ole puustelliin purrut.
- espoon perukat
kaupan purkanut kirjoitti:
Harva tietää, että kaupalle on viikon purkuehto. Laki on tehty puolustamaan ostajaa näiden agressiivisten kauppiaiden kynsistä. Valitettavasti se ei ole puustelliin purrut.
Meillä ei Puustellin myyjä tyrkyttänyt tai painostanut mitenkään, hyvä niin. Hinta tosiaan kalleimpia tarjouksia, laatu näyttäs olevan samaa kuin muillakin (Parma, Petra, Domus..). Ja jäi saamatta luvattu yllätys kun oltiin suunnittelukäynnillä - mikähän se mahtoi olla?
- herkkähermoinen
kokemusta on kirjoitti:
onkos puustelilla tuollainen purkuehto?
- Tarkkana
espoon perukat kirjoitti:
Meillä ei Puustellin myyjä tyrkyttänyt tai painostanut mitenkään, hyvä niin. Hinta tosiaan kalleimpia tarjouksia, laatu näyttäs olevan samaa kuin muillakin (Parma, Petra, Domus..). Ja jäi saamatta luvattu yllätys kun oltiin suunnittelukäynnillä - mikähän se mahtoi olla?
Meilläkin oli ennakkokäsitys puustellin kalleudesta, mutta muiden tarjousten myötä saimme haluamamme puustellikeittiön samaan hintaan kuin toisen kiinnostavan merkin. Tämän jälkeen myyjä puustellilla kertoi näistä laatuasioista mm. Kannattaa verrata runkolevyjen ym. Rakennetta ja vahvuutta, niissä on todella isoja eroja. Halusimme kestävän keittiön ja saimme sen. Myyjä ei painostanut ja kävi poikkeuksellisesti mittaamassa mm. Wc:n uudestaan, koska valittu allastaso olisi ollut vaikea mitoittaa sahaamalla. Erittäin pätevä, mutta painostamaton edustaja oli.
- k ke ka
Pyydä tosiaan erittelynä, mitä mikäkin tarvike ja osa maksaa. Useimmissa ke kalusteliikkeiden tarjouksessa nuo tulevat automaattisesti. Heilläähän on koneella ohjelmat sitä varten. Laatu asia on hieman outo, kaikilla on käytännössä materiaalit samat mitä valmistavat muutamat tehtaat.
- keittiöhirmut
...mutta ei päädytty siihen hintansa vuoksi. Puustellin lisäksi otettiin 4 kotimaiselta toimittajalta täsmälleen samalla piirrustuksella tarjous. Itse vielä eriytettiin omiin laskelmiin pelkkinn kalusteiden hinnat. Ja Puustelli oli kaikista kallein, hintaero seuraavaan oli 6 000 €, joten Puustelli tipahti heti sillä kertaa kilvasta pois. Ja heidän tarjouksessaan oli vielä kaikenmaailman alennukset ja kampanjat. Päädyttiin toiseen toimittajaan ja vaihdettiin ovien laatu vähän parempaan, siltikin hinta jäi paaaaaljon alemmaksi mitä Puustellin. Laatu Puustellissa tuntui olevan samanlaista kun muillakin toimittajilla.
- kauppiaskohtaisia
Meidän tarjous oli vertailussa jaetulla kärkisijalla muiden (4) kanssa. Minäkin kuulin/luulin puustellin olevan kallis, mutta loppuhinta oli todella kilpailukykyinen.
- Keittiö-Ekonomi
Jos on oikeasti kilpailuttamassa monia firmoja samoilla piirustuksilla tehtävästä keittiöstä niin kannattaa tinkiä ihan lopuun asti. Meilläkin oli Puustelli kolmea muuta toimittajaa vastaan ja aluksi se oli selvästi kallein. Mutta soitin sinne takaisin ja sanoin että heidän keittiönsä kyllä miellyttää mutta hinta on valitettavasti aika paljon kovempi kuin muilla. Pienen laskemisen jälkeen edustaja antoi uuden hinnan joka oli yli 20% alempi kuin ensimmäinen tarjous. Eli noin paljon oli siinä aluksi ilmaa. Emme lopulta tuota Puustellia ottaneet alempaankaan hintaan mutta siinä oli muita syitä kuin itse hinta joka ei enää ollut paljon kalliimpi kuin muillakaan. Joten kyllä tinkimistä kannataa jatkaa myös ensimmäisen tarjouskierroksen jälkeenkin jos tuote muuten miellyttää.
- ihmettelenpä
kaikki eivät taida olla tyytyväisiä puustellin laatuun ja hintaan kun tehdas käy vajaana ja väki on lomautettuna puolet työajasta. ei taida kauppa käydä noilla hinnoilla.
- s-jokinen
no vähemmästäkin! Firma on myyntitekniikallaan pilannut asioita. Heillä on hyvännäköisiä tuotteita ja ei varmasti sen huonompia kuin muillakaan, mutta tuo aggressiivinen myyntipolitiikka.
- idistä keittöön
Idis-keittiö toimittaa vastaavat kalusteet 15%halvemmalla kuin kilpailijoiden tarjoukset.
- nnniiiiiiiiiiik
Ihmettelen tuota kalleutta. Siis kun oman keittiöni täysremontointiin (lukuunottamatta lattiat, seinät ja katto) kyselin tarjouksia avaimet käteen -periaatteella niin ei Puustelli näytä olevan yhtään sen kalliimpi kuin muutkaan. Mulla pienehkö keittiö, rempan hinta heittää firmojen välillä vain satasilla. No, mitään IKEA-keittiötä tai muuta ihan halpista ei ole tässä kilpailutuksessa mukana.
Puustellimyyjän aggressiivinen taktiikka on kyllä kamala, kerran teki jo mieli käskeä äijän suksia hevon kuuseen ja olen harkinnut toista firmaa ihan sen takia, että myyjä sympaattisempi. Mitään nimeä en mihinkään paperiin pistä ennen kuin keittiö on juuri sellainen kuin haluan ja kaikki pienimmätkin yksityiskohdat kuten pistorasioiden ja valokatkaisijoiden mallit on päätetty ja sisällytetty laskelmiin.- Kallista kahvia
ei enää koskaan puustelli. Se on kirosana. Ei enää jaksa mennä yksityiskohtiin, mutta toiminta on monin tavoin törkeää. Kuten niinkin vähäpäyöinen seikka, että kahvikupposella hämäten yrittävät saada asiakkaan ottamaan 300€ extralainaa. Vaikka hinnasta on jo sovittu, siitä op-rahoituspaperista saattaa löytyä eri summa. Kuulemma sitä varten kun niitä lisäkuluja kuitenkin ilmaantuu asennusvaiheessa. Niin varmaan, jos ei ole tarkkana.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 763418
Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)753137Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.683012On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle662671Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli442182- 611739
Huomenna heitän järjen
romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,251707- 351705
Hyvää huomenta
Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.181689- 601628