eli 5kk vauveli, kiinteitä aloteltu pikkuhiljaa, riisivelliä saa iltasin ja nyt päivisin kokeilu kolmatta pv bataatti pikku lusikallisia. maha ei meinaa toimia, ennen joka päivä, siis tiedän et saattaa muuttua ettei joka pv toimikkaa ja se on ok jos se ei itse herraa haittaa mutta tämä on aivan tuskainen, ei meinannu eilen nukahtaa ollenkaan kun itki mahaansa, pientä pierua saatiin tuleen ei muuta. hierotiin ja jumpattiin, annoin duphalaccia vähä'n, onko ok? tai lähinnä onko siitä muut saanu apua? mallasta? poju on herkkämahainen joten arveluttaa kaikki mitä pitää suuhun antaa mutta kun ei irtoa muuten niin ei.
ja pierut on ruennu maisteluiden myötä haiseen aivan kamalalle!! ennen ei olllenkaan. kokemuksia tästä, kuuluuko asiaan?!
kiitos ;)
apua, maha saatava toimimaan!
31
3009
Vastaukset
- meidän kokemukset...
Saako maitonsa pelkästään imetyksestä? jos ei, kantsii muistaa, että herkkävatsaiselle vauvalle ei useinkaan sovi lainkaan Tutteli tai NAN. Yksi hyvä äidinmaidonvastikemerkki on Nutrilon Comfort. Sitä saa ihan kaupoista ja myös apteekeista. Siinä maito on pikottu ja auttoi ainakin meidän vauvan vatsavaivoihin.
Herkkämahaiset eivät myöskään siedä tutteli ja nan pohjaan tehtyjä valmiita 2 dl korviketetroja. Muksun 2 dl tetroissa on tuttelipohja ja nestlellä on nanpohja. Ne ovat myös pitkälti vain maustettua korviketta, joka ei täytä mahaa sen enempää kuin tavallinenkaan velli. Eli nuo valmiit tetrat aiheuttivat meille karmeat vatsakivut ja huudot.
Usein suositellaan aloittamaan perunalla, mutta se ei kaikille herkkämahaisille sovi.
Riisivelli onkin paras aloitusvelli herkkämahaisille. Ja paras tähän taitaa olla Semper Riisipuuro-jauhe, josta saa vellin, kun sen tekee tarpeeksi löysäksi. Meidän todella herkkämahaiselle tuo sopi täysin, ei tullut mitään oireita. Semperiltä on tullut myös uusi uutuus: Kaurapuuro, 5 kk lähtien. Se sopii herkkämahaisille. Sen riisipuuron ja kaurapuuron voi sekoittaa siihen Nutrilon Comfortista tehtyyn maitoon tai pelkkään veteen. Ehkä kannattaa sekoittaa siihen maitoon, niin saa kalsiumia yms.
Yksi mitä voi kokeilla on Cuplaton tipat. Lääkeruiskulla suuhun saa helpoiten. Se auttoi meillä. Se pilkkoo ilmaa suolistossa ilman haittavaikutuksia, saa ilman reseptiä apteekista.- edëllinen korjaa
Korjaus: Herkkämahaiset eivät myöskään siedä tutteli ja nan pohjaan tehtyjä valmiita 2 dl VELLItetroja
(ESIM. maissivelli, perunaporkkanavelli) - edellinen....
edëllinen korjaa kirjoitti:
Korjaus: Herkkämahaiset eivät myöskään siedä tutteli ja nan pohjaan tehtyjä valmiita 2 dl VELLItetroja
(ESIM. maissivelli, perunaporkkanavelli)Ja tuota Semper Riisipuuro jauhetta ei saa miltei mistään. Ainut paikka, josta tähän mennessä olen sitä löytänyt on Prisma. Myydään lastenruokahyllyssä
- olisamanlaista
edellinen.... kirjoitti:
Ja tuota Semper Riisipuuro jauhetta ei saa miltei mistään. Ainut paikka, josta tähän mennessä olen sitä löytänyt on Prisma. Myydään lastenruokahyllyssä
riisivelliä!! Kovettaa mahaa! Maissivelli paras aloittaa, sulaa helposti toisin kuten riisi.
Mallasuute toimii, mutta ainakin meillä luumu auttoi paremmin ja pidempään. Lusikallinen pullolliseen vettä ja vauva ottaa siitä sen muutaman hörpyn. Sanotaan neuvoloissa ettei luumua, mutta mallas on ohraa ja viljoja saisi antaa 5kk:n iästä mikä on aika ristiriitaista mielestäni. Meillä ainakin tytön massu parempi luumulla.
Jos ei toimi millään, vie pian lääkäriin! Koita jaksaa! On kamalaa kun vauvalla tukala olla eikä pysty auttamaan määräänsä enempää.. :( - olisamanlaista
olisamanlaista kirjoitti:
riisivelliä!! Kovettaa mahaa! Maissivelli paras aloittaa, sulaa helposti toisin kuten riisi.
Mallasuute toimii, mutta ainakin meillä luumu auttoi paremmin ja pidempään. Lusikallinen pullolliseen vettä ja vauva ottaa siitä sen muutaman hörpyn. Sanotaan neuvoloissa ettei luumua, mutta mallas on ohraa ja viljoja saisi antaa 5kk:n iästä mikä on aika ristiriitaista mielestäni. Meillä ainakin tytön massu parempi luumulla.
Jos ei toimi millään, vie pian lääkäriin! Koita jaksaa! On kamalaa kun vauvalla tukala olla eikä pysty auttamaan määräänsä enempää.. :(sopii myös monelle. Meidän vauvalle ainakin, tetramaito ei.
- ap.
olisamanlaista kirjoitti:
sopii myös monelle. Meidän vauvalle ainakin, tetramaito ei.
meidän kokemukset...: kiitos vastauksesta! eli eli, täysimetyksellä on, ja ei ole saanut mitään valmisvellejä tms syystä että maitoallergia epäilys, eli olen itse dieteillä! cuplatoneja kokeiltu, mutta ei ollut apuja. ostin eilen juuri muksun kaurapuurojauhetta, ja jauheita ostan just siks että teen ne omaan lypsy maitoon, allergia juttujen vuoks! meillä ainakin hyvin löytyny cittarista ja prismasta, siellä ruokaostot tehään! ja maissia ei sen takia saa koska olen ite muutaman kerran maissia syöny ja tuli kivat huudot :/ eli meidän ruokalista on:munaton, maidoton, maissiton. ja mitään noista ei ole todistettu vaan omia johtopäätöksiä. altistuksessa maidolle oltiin, mutta se ei oikein onnistunut ja verikokeet ei näyttänyt mitään. tarkotus on mennä uudelleen kun imetystä lopettelen ja pitäs antaa korvikemaitoa!
olisamanlaista: viikon ajan riisivelliä syönyt, ollut ok, nyt enemmän alko noi vaiivat kun 3 kertaa bataattia maistettu. tiesin että riisivelli voi kovettaa mahaa mutta oli oikeestaan ainut vaihtoehto.. tai luulisin et paremmin kestetty kun kaurapuuro. mutta tuo asia on niin että kaikki on yksilöitä, ei voi sanoo mikä kellekkin on hyvä ja mikä ei. just moni sanoo et anna maissivelli se on parempi mahalle, no muuten varmaan ole kun ehkä allergiaa tai mitä nyt herkkyyttä lie, muttei maha kestä sitä yhtään! eli sillon riisivelli on parempi meille! ja aijemmin 4kk iässä sai perunaa josta kamalat huudot ja tosta riisistä ei ole huutoa tullut, mitänyt tuo mahan toimimattomuus, sekin varmaan kehittyy pitkällä tähtäimellä ja voi johtua hyvinkin riisistä ! mutta mutta..annoin duphalaccia tänään 5ml ohjeen mukaan ja kohta jo maha toimi, en tiedä sen ansiosta vai muutenvaan sattu niihin aikoihin. mutta edelleen on vähän kipakkaa tuo piereskely.. ja haisee tosiaan pahalle. tuttuni sanoi kyllä että hänen lapsellaan samoja oireita kiinteisiin siirryttäessä. en ole kuitenkaan lopettanut noita antamisia koska pakkohan on kohta jotain saaha..ei piä maito nälkää..ja auttanu uneen pääsyä, tai jos ei niinkään pääsyä niin sitä ettei heti herää syömään.. - meidän kokemukset
ap. kirjoitti:
meidän kokemukset...: kiitos vastauksesta! eli eli, täysimetyksellä on, ja ei ole saanut mitään valmisvellejä tms syystä että maitoallergia epäilys, eli olen itse dieteillä! cuplatoneja kokeiltu, mutta ei ollut apuja. ostin eilen juuri muksun kaurapuurojauhetta, ja jauheita ostan just siks että teen ne omaan lypsy maitoon, allergia juttujen vuoks! meillä ainakin hyvin löytyny cittarista ja prismasta, siellä ruokaostot tehään! ja maissia ei sen takia saa koska olen ite muutaman kerran maissia syöny ja tuli kivat huudot :/ eli meidän ruokalista on:munaton, maidoton, maissiton. ja mitään noista ei ole todistettu vaan omia johtopäätöksiä. altistuksessa maidolle oltiin, mutta se ei oikein onnistunut ja verikokeet ei näyttänyt mitään. tarkotus on mennä uudelleen kun imetystä lopettelen ja pitäs antaa korvikemaitoa!
olisamanlaista: viikon ajan riisivelliä syönyt, ollut ok, nyt enemmän alko noi vaiivat kun 3 kertaa bataattia maistettu. tiesin että riisivelli voi kovettaa mahaa mutta oli oikeestaan ainut vaihtoehto.. tai luulisin et paremmin kestetty kun kaurapuuro. mutta tuo asia on niin että kaikki on yksilöitä, ei voi sanoo mikä kellekkin on hyvä ja mikä ei. just moni sanoo et anna maissivelli se on parempi mahalle, no muuten varmaan ole kun ehkä allergiaa tai mitä nyt herkkyyttä lie, muttei maha kestä sitä yhtään! eli sillon riisivelli on parempi meille! ja aijemmin 4kk iässä sai perunaa josta kamalat huudot ja tosta riisistä ei ole huutoa tullut, mitänyt tuo mahan toimimattomuus, sekin varmaan kehittyy pitkällä tähtäimellä ja voi johtua hyvinkin riisistä ! mutta mutta..annoin duphalaccia tänään 5ml ohjeen mukaan ja kohta jo maha toimi, en tiedä sen ansiosta vai muutenvaan sattu niihin aikoihin. mutta edelleen on vähän kipakkaa tuo piereskely.. ja haisee tosiaan pahalle. tuttuni sanoi kyllä että hänen lapsellaan samoja oireita kiinteisiin siirryttäessä. en ole kuitenkaan lopettanut noita antamisia koska pakkohan on kohta jotain saaha..ei piä maito nälkää..ja auttanu uneen pääsyä, tai jos ei niinkään pääsyä niin sitä ettei heti herää syömään..Jos vauva on herkkämahainen, niin maissivelli on vihoviimeisin, mitä kannattaa antaa. Maissi on huonostisulavaa ylipäänsä.
Vain kokeilemalla selviää mikä sopii, mutta riisivelli on yleensä hyvin siedetty.
Semperillä tuo riisipuuro on ihan jauheena ja myös se uutuus kaurapuuro on täysin jauheena.
Muksullahan on hieman hiutalemainen, joten sitä voi olla vaikeampi syöttää pullosta? Jos käytätte siis pulloa vellin antoon.
Mä veikkaan, että bataatti juureksena aiheuttaa vatsaoireet, kuten usein myös peruna.
Kokeile Semperin kaurapuuroa (jauhe). Kaura on hyvin siedetty, erittäin terveellinen ja myös keliakiaa sairastavat voivat sitä käyttää.
Mutta mutta... kokeilemalla se vain selviää, mikä sopii.
Päärynä muuten sopii myös herkille ja pulauttelijoille. - ap..
meidän kokemukset kirjoitti:
Jos vauva on herkkämahainen, niin maissivelli on vihoviimeisin, mitä kannattaa antaa. Maissi on huonostisulavaa ylipäänsä.
Vain kokeilemalla selviää mikä sopii, mutta riisivelli on yleensä hyvin siedetty.
Semperillä tuo riisipuuro on ihan jauheena ja myös se uutuus kaurapuuro on täysin jauheena.
Muksullahan on hieman hiutalemainen, joten sitä voi olla vaikeampi syöttää pullosta? Jos käytätte siis pulloa vellin antoon.
Mä veikkaan, että bataatti juureksena aiheuttaa vatsaoireet, kuten usein myös peruna.
Kokeile Semperin kaurapuuroa (jauhe). Kaura on hyvin siedetty, erittäin terveellinen ja myös keliakiaa sairastavat voivat sitä käyttää.
Mutta mutta... kokeilemalla se vain selviää, mikä sopii.
Päärynä muuten sopii myös herkille ja pulauttelijoille.juu oli muksu vähän ryynimäinen kun tarkistin ja samoin riisi, mutta tosi samettista ainakin riisistä tuli, pullosta tuli ok ja lusikalla annetaan tuhdimpaa velliä! päärynää tein ite, keitin ja soseeks, pakkases on! pitäs sitä sit akana ns makeana antaa! luumuakin purkki on valmiina! vois antaa sitä myös jos auttas mahaan! pitäskö jättää bataatti pois ja antaa kauraa?! et riisivelliä aamulla ja kauravelliä illalla? vai miten noi ruokajutut menee =) täs vaihees toki maistelua vaik on kyl jo syöny ilalla 70ml r.velliä et pitäs yöllä nälkää paremmin! tietty antasin eka aamulla kauraa jos masuun ottaa, tosin emil ei oo koskaa mahavaivat tullu heti vaan viiveellä! (yleensä yööllä, yllätys..)
- meidän kokemukset
ap.. kirjoitti:
juu oli muksu vähän ryynimäinen kun tarkistin ja samoin riisi, mutta tosi samettista ainakin riisistä tuli, pullosta tuli ok ja lusikalla annetaan tuhdimpaa velliä! päärynää tein ite, keitin ja soseeks, pakkases on! pitäs sitä sit akana ns makeana antaa! luumuakin purkki on valmiina! vois antaa sitä myös jos auttas mahaan! pitäskö jättää bataatti pois ja antaa kauraa?! et riisivelliä aamulla ja kauravelliä illalla? vai miten noi ruokajutut menee =) täs vaihees toki maistelua vaik on kyl jo syöny ilalla 70ml r.velliä et pitäs yöllä nälkää paremmin! tietty antasin eka aamulla kauraa jos masuun ottaa, tosin emil ei oo koskaa mahavaivat tullu heti vaan viiveellä! (yleensä yööllä, yllätys..)
Mä jättäisin kyllä batatin ainakin pariks kolmeks viikoks kokonaan pois.
Meillä on samanikäinen vauva ja ollaan annettu illalla ennen nukkumaanmenoa Semperin riisivelliä. Ollaan tehty se 90 ml:iin maitoa (se Nutrilon Comfort). Ollaan siis 90 ml_n laitettu 3 ruokalusikallista sitä jauhetta. Se näyttää pitävän nälän poissa jopa 6-7 tuntia, eikä aiheuta vatsanväänteitä. Aamuyöstä sitten ihan imetän vain ja jatkaa unia.
Kauravelliä ollaan annettu aamupalaks se 90 ml. Ja kauravelliä annetaan myös päivällä kerran. Ja riisivelliä annetaan myös päivällä kerran.
Kantsii tosissaan uudet kokeilut kokeilla aamulla. :) - ap.
Mä jättäisin kyllä batatin ainakin pariks kolmeks viikoks kokonaan pois.
Meillä on samanikäinen vauva ja ollaan annettu illalla ennen nukkumaanmenoa Semperin riisivelliä. Ollaan tehty se 90 ml:iin maitoa (se Nutrilon Comfort). Ollaan siis 90 ml_n laitettu 3 ruokalusikallista sitä jauhetta. Se näyttää pitävän nälän poissa jopa 6-7 tuntia, eikä aiheuta vatsanväänteitä. Aamuyöstä sitten ihan imetän vain ja jatkaa unia.
Kauravelliä ollaan annettu aamupalaks se 90 ml. Ja kauravelliä annetaan myös päivällä kerran. Ja riisivelliä annetaan myös päivällä kerran.
Kantsii tosissaan uudet kokeilut kokeilla aamulla. :)jep, jätän sen pois ja annan aamulla kauravelliä! en antanu nyt riisivelliä illastakaan enää, vaihan kauravelliin ja katon auttaako se. meillä velli autto sillein että normissti nukahti esim 20 ja heräs 21 syömään ja kahen tunnin välein, mut nyt esim eilen puuron jälkeen nukahti 21 ja heräs 02 vasta syömään!!nyt kun oppi syömään tuttia niin rauhottuu myös sillä, eli kaikki heräämiset ei ollu nälkää vaan ilmeisesti maha herätti eikä rauhottunu ku tissille, nyt tutill arauhottuu eikä viime yönä heränny ku 3 kertaa syömään ja se on meille vähän koska aijemmin heräs sen 5-10 kertaa, meinas pikkusen rueta jo väsymään!! ja edelleen aamuyöstä on tosi rauhaton ja tuntuu välillä ettei mun tarvi herätä tuttia laittaan kun oon niinku kokoajan alitajuntaisesti hereillä..hemmetti. no jospa tuo joskus helpottas! mä tein vähän tuhdimpaa, kun puuroksi luetaan ohjees 100ml maitoa ja 3-4rkl jauhoja, siitä tulee mun mielestä velli! mä oon lusikoinu paksumpaa kun tuo poika ei oiekin pullosta välitä, enemmän lusikasta tykkää ja syö tosi hyvin siitä!
miten muuten vesi, voiko se aiheuttaa uutena mahavaivaa? kun oon vettä antanu vaan pikkusen sillon tällön, lusikalla..kun haluisin tehä ton kaurapuuron veteen koska on vähän ongelma tohon maitoon teko kun mikään muu kuin rintamaito ei käy, ja en oikein heru pumpulle, niin kova työ lypsää aiina ilta velliin maijot ;) - meidän kokemukset
ap. kirjoitti:
jep, jätän sen pois ja annan aamulla kauravelliä! en antanu nyt riisivelliä illastakaan enää, vaihan kauravelliin ja katon auttaako se. meillä velli autto sillein että normissti nukahti esim 20 ja heräs 21 syömään ja kahen tunnin välein, mut nyt esim eilen puuron jälkeen nukahti 21 ja heräs 02 vasta syömään!!nyt kun oppi syömään tuttia niin rauhottuu myös sillä, eli kaikki heräämiset ei ollu nälkää vaan ilmeisesti maha herätti eikä rauhottunu ku tissille, nyt tutill arauhottuu eikä viime yönä heränny ku 3 kertaa syömään ja se on meille vähän koska aijemmin heräs sen 5-10 kertaa, meinas pikkusen rueta jo väsymään!! ja edelleen aamuyöstä on tosi rauhaton ja tuntuu välillä ettei mun tarvi herätä tuttia laittaan kun oon niinku kokoajan alitajuntaisesti hereillä..hemmetti. no jospa tuo joskus helpottas! mä tein vähän tuhdimpaa, kun puuroksi luetaan ohjees 100ml maitoa ja 3-4rkl jauhoja, siitä tulee mun mielestä velli! mä oon lusikoinu paksumpaa kun tuo poika ei oiekin pullosta välitä, enemmän lusikasta tykkää ja syö tosi hyvin siitä!
miten muuten vesi, voiko se aiheuttaa uutena mahavaivaa? kun oon vettä antanu vaan pikkusen sillon tällön, lusikalla..kun haluisin tehä ton kaurapuuron veteen koska on vähän ongelma tohon maitoon teko kun mikään muu kuin rintamaito ei käy, ja en oikein heru pumpulle, niin kova työ lypsää aiina ilta velliin maijot ;)En usko, että vesi aiheuttaa ongelmia. Ihan hyvin voit tehdä kaurapuuron veteen ja imettää muuten. Toivottavasti tuo kaura sopii ja maha alkaa toimimaan. Niin, oletko kokeillut luumusosetta? Hienoa, että yöt menee paremmin :)
- ap.
En usko, että vesi aiheuttaa ongelmia. Ihan hyvin voit tehdä kaurapuuron veteen ja imettää muuten. Toivottavasti tuo kaura sopii ja maha alkaa toimimaan. Niin, oletko kokeillut luumusosetta? Hienoa, että yöt menee paremmin :)
no piti sitte kehuskella eilen................viimeyö: vaikee sanoo moneti heräsin, söi ehkä 3 kertaa mutta heräili ihan kokoajan..tuttia oppinu syömään ja alkaa rauhattomasti potkia ja kääntyillä, viskoo päätään (tätä ollut aina mutta nyt tuli ennätykset taas..) ja tutti on tippunut, kun sen laittaa suuhun rauhottuu heti (ennen vaati tissin) eli edistystä joo, mutta 5 minuuttia ja sama uudestaan, nyt 20.30 nukahti, heräs pari kertaa tuttia hakemaan ja 12 nukku ok, sit alko mahoton tuttisarja. onko sull amitään neuvoja, mitä ihmettä teen? sitten heräs puol 6 ja suostu 0,5 nukkua välis ja 7.30 noustiin. oon tosi väsyny, soitan neuvolaan mutta mitäpä ne osaa auttaa. minkäs teet :( siis meillä on pojun 5kk aikana ollu 2vkon jakso jona aikana söi ja heräs 1-3 x ja se oli luksusta!!!! mut sit palattiin tohon vanhaan, ja sillon menee yöt "hyvin" jos antaa edes 2h nukkua, mutta normi on tunti ja viimeyönä ei sitäkään. menee nyt aiheesta ohi mut oli pakko kirjottaa kun sain täällä keskustelu kumppanin :)
en tiedä heräämis syystä, onko maha vai yleinen levottomuus, käsillä viskoo naamaa ja tutti lentää siinä, talvella nukku kapalossa, nyt aika mahottomuus kun niin kuuma, nukkuu vaipalla ja uniriepu päällä. ohut kapalo mutta silti. oon koittanu myös ohutta lakanaa ja tehä ite kapaloa mutta pojupa on keksiny sen että hänhän ei täällä ala olemaan ja murisee ja ährää ittesä aina pois siitä, ja eihän sitä niin kireelle voi laittaa et veri ei kohta kierrä. kovat on voimat ja erittäin tempperamenttinen lapsi.
eli tutin pysymis ongelma.. ja ootan et kasvaa niin saia jotain unikoulua pidettyä, eihän tästä tuu mitään.. - olisamanlaista
ap. kirjoitti:
no piti sitte kehuskella eilen................viimeyö: vaikee sanoo moneti heräsin, söi ehkä 3 kertaa mutta heräili ihan kokoajan..tuttia oppinu syömään ja alkaa rauhattomasti potkia ja kääntyillä, viskoo päätään (tätä ollut aina mutta nyt tuli ennätykset taas..) ja tutti on tippunut, kun sen laittaa suuhun rauhottuu heti (ennen vaati tissin) eli edistystä joo, mutta 5 minuuttia ja sama uudestaan, nyt 20.30 nukahti, heräs pari kertaa tuttia hakemaan ja 12 nukku ok, sit alko mahoton tuttisarja. onko sull amitään neuvoja, mitä ihmettä teen? sitten heräs puol 6 ja suostu 0,5 nukkua välis ja 7.30 noustiin. oon tosi väsyny, soitan neuvolaan mutta mitäpä ne osaa auttaa. minkäs teet :( siis meillä on pojun 5kk aikana ollu 2vkon jakso jona aikana söi ja heräs 1-3 x ja se oli luksusta!!!! mut sit palattiin tohon vanhaan, ja sillon menee yöt "hyvin" jos antaa edes 2h nukkua, mutta normi on tunti ja viimeyönä ei sitäkään. menee nyt aiheesta ohi mut oli pakko kirjottaa kun sain täällä keskustelu kumppanin :)
en tiedä heräämis syystä, onko maha vai yleinen levottomuus, käsillä viskoo naamaa ja tutti lentää siinä, talvella nukku kapalossa, nyt aika mahottomuus kun niin kuuma, nukkuu vaipalla ja uniriepu päällä. ohut kapalo mutta silti. oon koittanu myös ohutta lakanaa ja tehä ite kapaloa mutta pojupa on keksiny sen että hänhän ei täällä ala olemaan ja murisee ja ährää ittesä aina pois siitä, ja eihän sitä niin kireelle voi laittaa et veri ei kohta kierrä. kovat on voimat ja erittäin tempperamenttinen lapsi.
eli tutin pysymis ongelma.. ja ootan et kasvaa niin saia jotain unikoulua pidettyä, eihän tästä tuu mitään..Joo, jotenkin tajusin että korvikemaidolla menee.. Hupsis. :)
Ok, tuossa tilanteessa tuo maissi ei käy.. Meillä myös bataatti ja peruna, sekä porkkana aloitusvaiheessa ottivat mahan päälle. Eli aika ihmeellisillä jutuilla lähdettiin liikkeelle.. :) Mutta hetken päästä jo helpotti.
Tuli mieleen, että paukut ilmeisesti alkaneet haista jo ennen duphalacia? Voi johtua kiinteistä, mutta myös siitä kovasta vatsasta. Meillä kävi niinkin että kakka ei tullut koska vatsa oli täynnä ilmaa. Kun sai ilman pois, tuli sitten kakkakin. Mutta se onkin sitten eri juttu. Ainakin meillä tehosi eri päivinä eri jutut.
Käsittääkseni noita pehmittäviä voi aika turvallisesti antaa vauvalle, kannattaa ehkä vielä tarkistaa neuvolasta. Ne kun vaan pehmentää vatsaa, eivät varsinaisesti "toimita" sitä eli ei ole ongelmaa että oma kroppa "unohtaisi" liikuttaa suolistoa.
Hyvä juttu että toimi!
Kaurasta ainakin vanha kansa sanoo,että muodostaa kalvon vatsaan ja siten rauhoittaa lasta. :) Tiedä sitten niistä kalvoista, mutta nyt kun mainitsit niin kaurapuuro auttoi meilläkin.
Meillä kala-allergiaa, mutta ei esiinny mahavaivoina, vain punoituksena pyllyssä, josta syystä annetaan jonkin verran kuitenkin. Siedätystä kuulemma näin. MUtta tokikaan ei voi allergisoivia antaa jos allergiaoireet rajummat, näin se vaan menee..
Voi, voi.. Varmaan ajan kanssa helpottaa. Itse annan vieläkin lähes joka päivä luumua jonkin verran että vatsa toimii. Kovavatsainen oli ihan pienenä ja sama tuntuu jatkuvan.
- :):):)
apteekista ja sekoitat maidon sekaan :). Jos vähänkin vaikuttaa että omalla vauvalla on vatsa kovalla niin mallasuute on auttanut kummasti. Vauva nyt 10 kk, eikä ole kärsinyt pahoista ummetuksista.
- meidän kokemukset
Noihin nukkumisjuttuihin. Yleensä 6 kk - 11 kk välinen aika on kaikista vaativin. Silloin vauvalle kehittyy eroahdistus ja yksinjääminen / yksin herääminen on pelottavaa. Myös aivojen nopea kehitys sekä liikkumaanoppimiset häiritsevät.
Ei mulla muuta neuvoa sulle ole, kuin että kokeile itse eri juttuja, mikä voisi auttaa. Voit miettiä, mikä olisi nukkumapaikka, jossa vauva nukkuis parhaiten. Lisäksi vauvan nukkumapaikan läheisyyteen voi ripotella vaikka 6 tuttia - pian hän osaa laittaa tutin itsekin yöllä suuhunsa.
Toinen neuvo on se, että yölliset heräämiset kannattaa hoitaa mahdollisimman nopeasti. Jos esim. pelkkä tutin anto auttaa ja rauhoittaa, kannattaa se tutti tunkea suuhun mahdollisimman pian, kun vauva on alkanu ääntelee ja hamuaa sitä. Jos odottaa itkuun saakka, voi olla aika varmaa, että kun vauva on joutunut heräämään kunnolla, kestää aikansa, ennenkuin hän nukahtaa uudelleen.
Tässä nyt nää mun mielestä tärkeimmät vinkit. Eli hyvä nukkumapaikka (löytyy kokeilemalla) ja nopea reagointi yöllä.
Noihin unikouluihin mä en lähtis lainkaan. Niillä usein saavutetaan vain haittaa ja ne auttaa vain muutamiksi viikoiksi. Yöheräämiset pitäis vähentyä sitten, kun vauva ei enää syö öisin. Mutta varaudu siihen, että heräilyjä kestää vielä kauan.
Kuinka teillä nyt on sujunut? - ap.
Noihin nukkumisjuttuihin. Yleensä 6 kk - 11 kk välinen aika on kaikista vaativin. Silloin vauvalle kehittyy eroahdistus ja yksinjääminen / yksin herääminen on pelottavaa. Myös aivojen nopea kehitys sekä liikkumaanoppimiset häiritsevät.
Ei mulla muuta neuvoa sulle ole, kuin että kokeile itse eri juttuja, mikä voisi auttaa. Voit miettiä, mikä olisi nukkumapaikka, jossa vauva nukkuis parhaiten. Lisäksi vauvan nukkumapaikan läheisyyteen voi ripotella vaikka 6 tuttia - pian hän osaa laittaa tutin itsekin yöllä suuhunsa.
Toinen neuvo on se, että yölliset heräämiset kannattaa hoitaa mahdollisimman nopeasti. Jos esim. pelkkä tutin anto auttaa ja rauhoittaa, kannattaa se tutti tunkea suuhun mahdollisimman pian, kun vauva on alkanu ääntelee ja hamuaa sitä. Jos odottaa itkuun saakka, voi olla aika varmaa, että kun vauva on joutunut heräämään kunnolla, kestää aikansa, ennenkuin hän nukahtaa uudelleen.
Tässä nyt nää mun mielestä tärkeimmät vinkit. Eli hyvä nukkumapaikka (löytyy kokeilemalla) ja nopea reagointi yöllä.
Noihin unikouluihin mä en lähtis lainkaan. Niillä usein saavutetaan vain haittaa ja ne auttaa vain muutamiksi viikoiksi. Yöheräämiset pitäis vähentyä sitten, kun vauva ei enää syö öisin. Mutta varaudu siihen, että heräilyjä kestää vielä kauan.
Kuinka teillä nyt on sujunut?moi :) tuota jätin bataatin pois kokonaan helpotti tilannetta ja masu vääntöjä, samoin riisivellin ku ajattelin kovettavan maha vaikk amuuten tuntu sopivan.. vaihdoin niiden tilalle kaurapuuron vaikka toisaalta mietin etten anna mitään, mutta poika on niiiin innokas puuron syöjä :) mutta nyt 4pv kaurapuuroa annettu aamuin illoin pikku annos niin on ollu maha hyvä eikä ole ollut ylimäärästä kitinää, itkua tms. duphalacia annoin kun masu ei ole toiminut,mutta eipä se siihen kyl autakkaan, eli en kyllä sitä enää anna, katsotaan jos maha toimiskin harvemmin mutta eihän se haittaa kunhan vauvalla ok olla eikä junnaa kokoajan ja ei mitään tule. toi muksun kaurapuurojauhe on ihan ykkönen!! sametti puuroa :D ja sen olen tehnyt veteen, yks ressi vähemmän!
heräilly yöllä, mies nukku sen kans viimeyön et sain nukuttua paremmin, 4h putkeen, ahh luksus! 3 x söi itki kun ei tutille rauhottunu enää.
tuttia oli taas suuhun laiteltu aina välillä :) mutta maha itkua ei kuulunu yhtään!!
nyt äsken sai puurot ja maidot ja laitoin omaan sänkyyn (neuvola suositteli siihen ja omaan huoneeseen ettei häiriinny minun yöpyörimisestä ja toisinpäin) mutten omaan huoneeseen vie koska sitten joudun käppäämään sinne kokoajan (tosin ne sanoet ei välttis tarvis mennä et rauhottus itekseen, mutten tuohun taho uskoa koska jos ei laita heti tuttia niin yltyy itkuun, ja en niin paljoa pyöri et siihen vaan heräis)
nukun kyl sikeesti välit mutta havahdun pieneenkin ääneen heti kun on tarvis, kääntelee päätä ja pientä ähinää pitää, tutti suuhun. on tottunu nopeeseen toimintaan! siis tuttiakupoille :) nukin tutit on meillä kova sana!!
siinä uusimmat tuulet :D niin ja nyt saatiin lekurista lähete tutkimuksiin. koska eihän tää näin voi mennä että saa hirveet masuvaivat ja itkut perunasta, bataatista jne. nyt viljoilla ei oireita, muutakuin tuo mahan kovuus mikä nyt on normia alus ja ennekun saa luumua annettua jne. mikähän allergia se sellanen ois nimeltä jos ei peruna ja bataatti sovi..tärkkelystähän niissä on?! - meidän kokemukset
ap. kirjoitti:
moi :) tuota jätin bataatin pois kokonaan helpotti tilannetta ja masu vääntöjä, samoin riisivellin ku ajattelin kovettavan maha vaikk amuuten tuntu sopivan.. vaihdoin niiden tilalle kaurapuuron vaikka toisaalta mietin etten anna mitään, mutta poika on niiiin innokas puuron syöjä :) mutta nyt 4pv kaurapuuroa annettu aamuin illoin pikku annos niin on ollu maha hyvä eikä ole ollut ylimäärästä kitinää, itkua tms. duphalacia annoin kun masu ei ole toiminut,mutta eipä se siihen kyl autakkaan, eli en kyllä sitä enää anna, katsotaan jos maha toimiskin harvemmin mutta eihän se haittaa kunhan vauvalla ok olla eikä junnaa kokoajan ja ei mitään tule. toi muksun kaurapuurojauhe on ihan ykkönen!! sametti puuroa :D ja sen olen tehnyt veteen, yks ressi vähemmän!
heräilly yöllä, mies nukku sen kans viimeyön et sain nukuttua paremmin, 4h putkeen, ahh luksus! 3 x söi itki kun ei tutille rauhottunu enää.
tuttia oli taas suuhun laiteltu aina välillä :) mutta maha itkua ei kuulunu yhtään!!
nyt äsken sai puurot ja maidot ja laitoin omaan sänkyyn (neuvola suositteli siihen ja omaan huoneeseen ettei häiriinny minun yöpyörimisestä ja toisinpäin) mutten omaan huoneeseen vie koska sitten joudun käppäämään sinne kokoajan (tosin ne sanoet ei välttis tarvis mennä et rauhottus itekseen, mutten tuohun taho uskoa koska jos ei laita heti tuttia niin yltyy itkuun, ja en niin paljoa pyöri et siihen vaan heräis)
nukun kyl sikeesti välit mutta havahdun pieneenkin ääneen heti kun on tarvis, kääntelee päätä ja pientä ähinää pitää, tutti suuhun. on tottunu nopeeseen toimintaan! siis tuttiakupoille :) nukin tutit on meillä kova sana!!
siinä uusimmat tuulet :D niin ja nyt saatiin lekurista lähete tutkimuksiin. koska eihän tää näin voi mennä että saa hirveet masuvaivat ja itkut perunasta, bataatista jne. nyt viljoilla ei oireita, muutakuin tuo mahan kovuus mikä nyt on normia alus ja ennekun saa luumua annettua jne. mikähän allergia se sellanen ois nimeltä jos ei peruna ja bataatti sovi..tärkkelystähän niissä on?!Moro :)
Kiva oli kuulla lisää kuulumisia. Tosi mahtavaa, että kaura sopii. Meillekin sopii loistavasti kaura. Me taas käytetään sitä Semperin Kaurapuurojauhetta, kun tehdään se velimäiseksi pulloon. Luulisitko, että se Muksun Kaurapuurojauhe sopis velliksi laimennettuna myös pulloon?
Mäkin olen sillä kannalla, että kyllä vauvan paikka on lähellä, niin kauan kun heräilee ja tarvitsee jotain toimenpiteitä tehdä. Ja sängyt niin lähekkäin, ettei tarvi sit nousta ylös jalkeille vain tutinlaiton tähden. Helpottaa yöjaksamisia. Sitä paitsi kätkytkuoleman riski pienenee lähellä nukkumisesta ja vauvakin nukkuu levollisemmin.
Meillä sama, peruna ei käy, eikä maissi. Tuli pahat mahavaivat. Riisi ja kaura, niistä ei tule mitään. Enpä ajatellu, että siinä on mitään kummallista. Te olette kuitenkin lähdössä tutkimuksiin? Millaisiin?!
Ai niin jostain luin, että veden pitäisi auttaa ummetukseen. - ap.
Moro :)
Kiva oli kuulla lisää kuulumisia. Tosi mahtavaa, että kaura sopii. Meillekin sopii loistavasti kaura. Me taas käytetään sitä Semperin Kaurapuurojauhetta, kun tehdään se velimäiseksi pulloon. Luulisitko, että se Muksun Kaurapuurojauhe sopis velliksi laimennettuna myös pulloon?
Mäkin olen sillä kannalla, että kyllä vauvan paikka on lähellä, niin kauan kun heräilee ja tarvitsee jotain toimenpiteitä tehdä. Ja sängyt niin lähekkäin, ettei tarvi sit nousta ylös jalkeille vain tutinlaiton tähden. Helpottaa yöjaksamisia. Sitä paitsi kätkytkuoleman riski pienenee lähellä nukkumisesta ja vauvakin nukkuu levollisemmin.
Meillä sama, peruna ei käy, eikä maissi. Tuli pahat mahavaivat. Riisi ja kaura, niistä ei tule mitään. Enpä ajatellu, että siinä on mitään kummallista. Te olette kuitenkin lähdössä tutkimuksiin? Millaisiin?!
Ai niin jostain luin, että veden pitäisi auttaa ummetukseen.meidän kokemukset: onko sul minkä ikänen vauva? tuota keskussairaalaan lähete allergia polille, eli testejä, ei oo kokemusta miten ja mitä testataan! =) öö kyl kai siit vellin voi tehä, ainakin muksun riisijauhosta tein vellin sekä puuron :)
- meidän kokemukset
ap. kirjoitti:
meidän kokemukset: onko sul minkä ikänen vauva? tuota keskussairaalaan lähete allergia polille, eli testejä, ei oo kokemusta miten ja mitä testataan! =) öö kyl kai siit vellin voi tehä, ainakin muksun riisijauhosta tein vellin sekä puuron :)
5 kk vanha. Mullakaa ei ole mitään kokemuksia noista allergiajutuista. Ei neuvolatäti nyt 5 kk neuvolassa mitään sanonu, ku sanoin, ett peruna ja maissi ei käy.
Niin meinasin tolla Muksu Kaurapuurolla sitä, että kun sehän on vähän hiutalemainen, että kun siitä tekee vellin, niin meneekö se pullon pienistä rei istä läpi vai meneekö pullo tukkoon, että sulaako ne hiutaleet sit ihan kokonaan? Semperissähän se kaura ja riisi on ihan hienoa jauhetta ja sopii siksi pulloon.
Mites teillä on nyt menny?
Muuten löysin muksun esitteestä tällaisen jutun:
" Mikäli lapsen ulostaminen näyttää toistuvasti hankalalta, voi kyse olla ummetuksesta. Ummetusta hoidetaan lisäämällä lapsen ruokaan apteekeista saatavaa mallasuutetta tai luumusosetta, jolloin uloste pehmenee. Myös riittävä juominen, liikkuminen ja vatsan hieronta auttavat. Puolen vuoden iästä eteenpäin kiinnitetään eritystä huomiota kuidun riittävään saantiin lisäämällä lapsen ruokavalioon täysjyväpuuroja ja vellejä, kasvis ja marjasoseita sekä leseitä. Pitkäkestoinen hankala ummetus vaatii lääkärin tutkimuksia." - välttämättä
ap. kirjoitti:
moi :) tuota jätin bataatin pois kokonaan helpotti tilannetta ja masu vääntöjä, samoin riisivellin ku ajattelin kovettavan maha vaikk amuuten tuntu sopivan.. vaihdoin niiden tilalle kaurapuuron vaikka toisaalta mietin etten anna mitään, mutta poika on niiiin innokas puuron syöjä :) mutta nyt 4pv kaurapuuroa annettu aamuin illoin pikku annos niin on ollu maha hyvä eikä ole ollut ylimäärästä kitinää, itkua tms. duphalacia annoin kun masu ei ole toiminut,mutta eipä se siihen kyl autakkaan, eli en kyllä sitä enää anna, katsotaan jos maha toimiskin harvemmin mutta eihän se haittaa kunhan vauvalla ok olla eikä junnaa kokoajan ja ei mitään tule. toi muksun kaurapuurojauhe on ihan ykkönen!! sametti puuroa :D ja sen olen tehnyt veteen, yks ressi vähemmän!
siinä uusimmat tuulet :D niin ja nyt saatiin lekurista lähete tutkimuksiin. koska eihän tää näin voi mennä että saa hirveet masuvaivat ja itkut perunasta, bataatista jne. nyt viljoilla ei oireita, muutakuin tuo mahan kovuus mikä nyt on normia alus ja ennekun saa luumua annettua jne. mikähän allergia se sellanen ois nimeltä jos ei peruna ja bataatti sovi..tärkkelystähän niissä on?!ole allergiaa, vauvan ruoansulatus ei vaan ole tarpeeksi kehittynyt. Meillä vauvalle tuli alkuun ummetusta perunasta ja porkkanasta kun annoin soseena. Mustikkasose auttoi, se meni parhaiten pirtelöksi maitoon sekoitettuna. Kun maha alkoi toimimaan uudelleen kunnolla, aloitin ensin porkkanan ja sen jälkeen perunan laimeana vellinä eikä oireita enää tullut. Nyt vauva on 11kk ja kaikki uudet ruoka-aineet on hetkeksi aiheuttaneet sen että maha toimii jonkun aikaa useammin mutta se menee aika pian ohi.
Toivottavasti teillä syy vaivoihin selviää pian. Allergiat pienellä ei ole kivoja mutta vielä ikävämpää on jatkuvat turhat kokeilut. Onneksi ruoka-aineallergiat usein menee ohi kun ikää tulee lisää. - ap.
välttämättä kirjoitti:
ole allergiaa, vauvan ruoansulatus ei vaan ole tarpeeksi kehittynyt. Meillä vauvalle tuli alkuun ummetusta perunasta ja porkkanasta kun annoin soseena. Mustikkasose auttoi, se meni parhaiten pirtelöksi maitoon sekoitettuna. Kun maha alkoi toimimaan uudelleen kunnolla, aloitin ensin porkkanan ja sen jälkeen perunan laimeana vellinä eikä oireita enää tullut. Nyt vauva on 11kk ja kaikki uudet ruoka-aineet on hetkeksi aiheuttaneet sen että maha toimii jonkun aikaa useammin mutta se menee aika pian ohi.
Toivottavasti teillä syy vaivoihin selviää pian. Allergiat pienellä ei ole kivoja mutta vielä ikävämpää on jatkuvat turhat kokeilut. Onneksi ruoka-aineallergiat usein menee ohi kun ikää tulee lisää.moro :) eli ruoka on samalla linjalla, maitoa ja kaurapuuroa 2xpv, pikku annosta. maha 5.ttä pv toimimatta, annoin duphalaccia ja sit auttoi, pikkusen saatiin kakkaa, mutta ei se ole mitään kovaa vaan tosi sellasta (ennen oli lirua) kuohkeeta pehmeetä :) eli onko sama asia et jos maha ei toimi niin se on sillonkovalla, vai mitenkä. ja siis vauva on tosi kiemurteleva kun kakka ei tule, heti helpotti olo kun tuli.
viime yö oli itkunen, heräs usien ja itki heti, eli mahavaivaks ristisin tuon. en ole ite syönyt mitään ihmeitä joten ihmettelken mistä johtu vai oliko just tuo kakkaamattomuus.. - meidän kokemukset
ap. kirjoitti:
moro :) eli ruoka on samalla linjalla, maitoa ja kaurapuuroa 2xpv, pikku annosta. maha 5.ttä pv toimimatta, annoin duphalaccia ja sit auttoi, pikkusen saatiin kakkaa, mutta ei se ole mitään kovaa vaan tosi sellasta (ennen oli lirua) kuohkeeta pehmeetä :) eli onko sama asia et jos maha ei toimi niin se on sillonkovalla, vai mitenkä. ja siis vauva on tosi kiemurteleva kun kakka ei tule, heti helpotti olo kun tuli.
viime yö oli itkunen, heräs usien ja itki heti, eli mahavaivaks ristisin tuon. en ole ite syönyt mitään ihmeitä joten ihmettelken mistä johtu vai oliko just tuo kakkaamattomuus..No hyvä, että jotain tuli ulos. En osaa sanoa tohon kakattomuuteen ja millaist kakan tulis olla, sit ku sitä vihdoin tulee. Kyllä vauvallas on varmaan mahavaivaa edelleen ja se itkettää yöllä. Oletko kokeillut sitä mallasuutetta entä luumua?
- AP.
No hyvä, että jotain tuli ulos. En osaa sanoa tohon kakattomuuteen ja millaist kakan tulis olla, sit ku sitä vihdoin tulee. Kyllä vauvallas on varmaan mahavaivaa edelleen ja se itkettää yöllä. Oletko kokeillut sitä mallasuutetta entä luumua?
en kumpaakaan, jotenkin oon niin arka mitään utta antaa kun mikää ei tunnu sopivan! nyt mietin tota kaurapuuroakin katkolle ja kokeilee miten käy, nimittäin nyt 2 yötä ollu itkua, normaalisti heärilee paljon ja on levoton mutta nyt herää itkemään. :( huh huh, en tiiä enää mikä kannattaa ja mikä ei..huomenna neuvola :)
- meidän kokemukset
AP. kirjoitti:
en kumpaakaan, jotenkin oon niin arka mitään utta antaa kun mikää ei tunnu sopivan! nyt mietin tota kaurapuuroakin katkolle ja kokeilee miten käy, nimittäin nyt 2 yötä ollu itkua, normaalisti heärilee paljon ja on levoton mutta nyt herää itkemään. :( huh huh, en tiiä enää mikä kannattaa ja mikä ei..huomenna neuvola :)
Kerro mitä neuvolasta sanoivat! Oletko jo saanut sen lääkäriajan?
Huomasin muuten, että siinä kaurapuurossa on (niin Muksun kuin Semperinkin) maitojauhetta. Jospa se ei sit käviskään?
Se Semperin Riisipuuro on täysin maidoton. - ap.
Kerro mitä neuvolasta sanoivat! Oletko jo saanut sen lääkäriajan?
Huomasin muuten, että siinä kaurapuurossa on (niin Muksun kuin Semperinkin) maitojauhetta. Jospa se ei sit käviskään?
Se Semperin Riisipuuro on täysin maidoton.moi, kiitti taa svastauksesta, kiv ajutella jonkun kanssa :) kamala ku säikähin kun oon niin tarkka noien juttujen kans, siis muksun kaurapuurojauhe on maidoton, lukee isolal paketin kylessä ;)
joo neuvolasta tultiin äsken, snao että nyt on loputtava tää touhu, että nyt on selvitettävä onko allergia vai ei ja jkos ei niin sitten unikoulu. lähete on altistuksiin, soitin tänään ja kysyin aikaa, sano syyskuun lopussa, ei käy. sano et voi koittaa päiv. aikaa tänään kahen jälk. soittaa, eli soitan sinne ja jos ei saa niin sitten ratkasuun pääsyin että lopetan imetyksenja rupean erityiskorvikeille ja katson onko siitä apua.jos ei ole niin sitten se on vaan jotain ihme juttua, opittua heräämistä jne. viime yö oli todella todella itukuinen. et varmaan on piennempänä ollukki masukipuinen ja nyt ku on helpottani ni on sit jääny päällle tuo äidin jatkuva hälyttäminen, että kirjotettelen uudelleen kun saan selville pääseekö kokeisiin aijemmin, puhu myös pric testeistä, en tiedä kuinka luotettavast onkun verikoekissa 2kk vauval ei ainakaan näkyny mitään, eli negat mutta ei ollu luotetava tulos. :/
- vdfvavdf
meillä ei ainakaan tytölle sopinut toi riisi missään muodossa pitkään aikaan. jos söi vähänkin jotain missä riisiä niin heti alko vatsavaivat ja ummetukset ja muut. teillä ei välttämättä johdu siitä mutta voihan sitäkin kokeilla että vaihtaa riisivellin johonkin muuhun velliin.
meidän tytöllä on ollut aina vatsavaivoja, kyllä tuli tutuiksi kaikki mallasuutteet(ei toiminu) ja levolacit(toimi) ja pahimmassa tapauksessa tuli aina tutuiksi myös peräruiskeet. ja tietty disflatylit oli käytössä, maksoi silloin muutama vuosi sitten 10e se pullo, ja en tiedä miksi mutta nykyisin maksaa jotai 20e!
toivottavasti alkaa pienen masu toimia, voittehan kokeilla tuota riisivellin vaihtoa muuhun velliin, eipä siinä oikein mitään menetäkkään- meidän kokemukset
Katsoin sit kaupassa väärin, se oli sit se Muksun Riisipuuro, jossa on maitojauhetta.
Tota, mitä sä itse luulisit, että miksi vauva itkee yöllä? Onko se niitä vatsavaivoja, vai onko siis vähän helpottanut, ku tossa viimesimmissä viestissä kirjoitit? Opittua heräämistä?
Saitko aikaa aiemmaksi?
Mitä mieltä itse olet, että lopettaisit imetyksen? Entäpä mitä mieltä olet unikoulusta? Siis vauvasi oli 5 kk? Milloin olisi sen unikoulun ajankohta neuvolan mukaan?
Meinaan äiti itse on usein se paras asiantuntija, että mikä sitä vauvaa mahtais itkettää öisin. MIltä susta tuntuu? :) - ap.
Katsoin sit kaupassa väärin, se oli sit se Muksun Riisipuuro, jossa on maitojauhetta.
Tota, mitä sä itse luulisit, että miksi vauva itkee yöllä? Onko se niitä vatsavaivoja, vai onko siis vähän helpottanut, ku tossa viimesimmissä viestissä kirjoitit? Opittua heräämistä?
Saitko aikaa aiemmaksi?
Mitä mieltä itse olet, että lopettaisit imetyksen? Entäpä mitä mieltä olet unikoulusta? Siis vauvasi oli 5 kk? Milloin olisi sen unikoulun ajankohta neuvolan mukaan?
Meinaan äiti itse on usein se paras asiantuntija, että mikä sitä vauvaa mahtais itkettää öisin. MIltä susta tuntuu? :)no kun sehän tässä onkin kun en oikein tiedä mistä johtuu, masuvaivat jotenkin tunnistanut mutten enää tiedä onko nämä sitä. neuvolassa puhuttiin että jos ei ole allergia tms niin on opittu tapa mikä jääny päälle kun oli oikeesti kipeä aijemmin. ja ist unikoulua, neuvola suos. 6kk iässä.
sain ajan pricciin ensi tiistaille ja altistuksen 1kk päähän, no helpotus tuo ens ti aika, mutta sekin ei eivälttis tuu reaktiota maidosta iholla kun ei iho oireit aole koskaan ollut vaan maha. että että..
saatiin myös perhetyöntekijä neuvolasta tueksi mihin nyt sitten joutuukaan, erityiskorvikkeille, unikouluun vai mihin :) tarjottiin myös apua sairaalasta lasten osastolta jos ei kertakaikkiaan jaksa valvoa, että menee sinne vauvan kanssa huilaamaan. että sinällään hyvin.
saatiin rokotetta tänään joten aika levotontaq menoa illan, annoin supon!
riisivellihän meillä on tauolla nyt ja samoin kaikki muu. d-vit saa ja gefilustablettia. (avaan kapselin ja sekotan maitoon)
siis joo jos ei oltas saatu aikoja aijemmin niin olisin kylmästi lopettanu imetyksen ja antanu almiron peptiä ja kokeillu käykö ja jos samat systeemit jatkus ni sit tuskin ois allergiaa jne vaika pitäähän niitäkin paria eriä kokeilla mikä käy, neo cate vissiin seuraava! mutta mutta mietin jos oottas tiistaille ja sitten miettis asiaa! meidän kokemukset, mistäpäin olet, siis suurinpiirtein mistä maakunnasta vai miten se sanotaan :) - meidän kokemukset
ap. kirjoitti:
no kun sehän tässä onkin kun en oikein tiedä mistä johtuu, masuvaivat jotenkin tunnistanut mutten enää tiedä onko nämä sitä. neuvolassa puhuttiin että jos ei ole allergia tms niin on opittu tapa mikä jääny päälle kun oli oikeesti kipeä aijemmin. ja ist unikoulua, neuvola suos. 6kk iässä.
sain ajan pricciin ensi tiistaille ja altistuksen 1kk päähän, no helpotus tuo ens ti aika, mutta sekin ei eivälttis tuu reaktiota maidosta iholla kun ei iho oireit aole koskaan ollut vaan maha. että että..
saatiin myös perhetyöntekijä neuvolasta tueksi mihin nyt sitten joutuukaan, erityiskorvikkeille, unikouluun vai mihin :) tarjottiin myös apua sairaalasta lasten osastolta jos ei kertakaikkiaan jaksa valvoa, että menee sinne vauvan kanssa huilaamaan. että sinällään hyvin.
saatiin rokotetta tänään joten aika levotontaq menoa illan, annoin supon!
riisivellihän meillä on tauolla nyt ja samoin kaikki muu. d-vit saa ja gefilustablettia. (avaan kapselin ja sekotan maitoon)
siis joo jos ei oltas saatu aikoja aijemmin niin olisin kylmästi lopettanu imetyksen ja antanu almiron peptiä ja kokeillu käykö ja jos samat systeemit jatkus ni sit tuskin ois allergiaa jne vaika pitäähän niitäkin paria eriä kokeilla mikä käy, neo cate vissiin seuraava! mutta mutta mietin jos oottas tiistaille ja sitten miettis asiaa! meidän kokemukset, mistäpäin olet, siis suurinpiirtein mistä maakunnasta vai miten se sanotaan :)Hyvä että saatte apuja ja tutkitaan. Mutta ihmetyttää tuo "opittu tapa". Mun käsityksen mukaan ei 5 kk vanhalla voi olla heräily opittu tapa, ei tosiaan. Kyllä kuulostaa siltä, että jokin vaiva on ja hyvä, että tutkitaan. Mistä maakunnasta. No täältä Uudeltamaalta. entäs sä ;) ?
- yks vinkki
Hyvä että saatte apuja ja tutkitaan. Mutta ihmetyttää tuo "opittu tapa". Mun käsityksen mukaan ei 5 kk vanhalla voi olla heräily opittu tapa, ei tosiaan. Kyllä kuulostaa siltä, että jokin vaiva on ja hyvä, että tutkitaan. Mistä maakunnasta. No täältä Uudeltamaalta. entäs sä ;) ?
Älä ala mihinkään unikouluihin ennenkuin KAIKKI mahdollinen on tutkittu. esim. allergiat jne.
- ap.
yks vinkki kirjoitti:
Älä ala mihinkään unikouluihin ennenkuin KAIKKI mahdollinen on tutkittu. esim. allergiat jne.
eli pric testit ja altistus edessä, ilmottelen kuin käypi, juu ei aleta kouluihin vielä!! keski-suomesta ;)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Koko familia taas lehdissä jauhamassa vanhoja asioitaan
Nyt menee familialla lujaa. Martina ja äiti MeNaisissa (taas) ja Esko IS:ssa. Kuinkakohan monta kymmentä kertaa nuo sam3521397- 741375
Teemu Keskisarja (ps) loisti- ja hurmasi MTV:n tentissä.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kommentti-keskisarja-sekoitti-pakan-suomiareenan-puheenjohtajatentissa/9180380 Kuten3061137Taas syytöntä ja rehellisintä rangaistiin
Ja vielä 13 000 euroa kaupungin oikeudenkäyntikuluja maksuun. Lisää tällaisia päätöksiä.😀461067Heh, Irvi-Riikka vie duunareilta nyt arkipyhätkin
Voihan saksilla näköjään leikellä kalenteriakin. Irvi-Riikalla ne osuivat arkipyhiin. Että sellainen duunaripuolue 😆231884Aika pieni se on
Joku sanoo että matala on suihku. Säätöä tarviaa nyt ruisku, että se ruiskuaa korkeudelle valopylvään Näin saamme näht30879vinkki miehille
Jos on ollut erimielisyyksiä ja sun käytös on satuttanut naisya, et voi palata takaisin kevyesti niin kuin mitään ei oli163868Kiitos siitä
Kiitos siitä hahmosta jonka loit, ja jonka sain tuntea, ja kutsua ystäväksi. Se oli hyvä tyyppi ja siihen oli helppo rak40825Ilouutinen: Teini-ikään ehtinyt Osmo Peltola TV:ssä! Tätä tiedossa Peltsi-isän kanssa tällä kertaa
Mikä upea parivaljakko: Peltsi-isä ja Osmo-poika. Peltsin toisen luonto starttaa televisiossa ja mukana muutamassa jakso20807Pelekäätkönä mua?
Älä turhaan. 😘 Unohdetaan säät ja ilmat ja muut turhat lätinät tai jos välttämättä haluat niistä keskustella, niin te42794