olen 27v 171cm painan 52kg, puhallusarvoni olivat aamuisin 240-280 välillä, päivisin 300-350...avaavan lääkkeen avulla aamuarvot nousi 360-380 ja päivällä 420-460 katsoin et mulla pitäs olla 485-500 arvot mutta ei oo oikeen lähelläkään, astmaattistä yskää oli jo 6v sitten ja nyt vasta kun en kestä koiraa sisällä edes puolta tuntia menin lääkäriin...onkohan nuo arvot aivan paskoja? spirometriassakin hoitaja sanoi että varmaan tarvii hoitavankin lääkkeen kun avaavasta ei niin suurta apua ollu testeissä.....ja allergia testitkin odottaa aikaa
paha?
3
394
Vastaukset
- mari+anna
Ilman paskoitteluakin voi viitearvoja katsoa, se ei ole sopiva adjektiivi tässä taudissa. Arvojen katselu saa oikeamman arvion yleensä kun erikoislääkäri niitä katsoo ja sinä kerrot voinnistasi ja oireistasi. Hoitajahan on jo arvionsa antanut. Oletko koiran kanssa niin tiukoissa väleissä, ettei suhdetta voi katkaista. Ärsykkeitä ei ehkä kannata tahallaan pitää, niitä on maailma valloillaan muutenkin.
Kyllä allergiatesti on paikallaan kun sinulla noin kauan ollut astmayskää, toivottavasti saat astmasi hyvään tasapainoon hoitavan lääkkeenkin avulla. - Nimimerkki9999999
Kyllähän sinulla on vastetta avaavaan, eli avaava vaikuttaa ihan hyvin. Itselläni todettiin astma puolitoista vuotta sitten pelkän pef-seurannan perusteella. Aamuarvot olivat 250-300 ja ilta-arvot 320-350 avaavalla aamuisin n. 350 ja iltaisin n. 400. Itselläni viitearvo 450-500, mutta en siihen vieläkään yllä, ja lääkärini on todennut, ettei tarvitsekaan yltää. Lääkkeenä on tällä hetkellä Seretide diskus 250/50 ja Ventoline diskus 200 tarvittaessa. Arvot pyörivät nyt 400:n tuntumassa jatkuvasti. Astmakohtauksia on vieläkin liian kanssa, joten saa nähdä lisätäänkö lääkitystä vielä (lääkkeeni on vaihdettu jo kahdesti).
- ohi kulkia
rukoilin puolestasi, nimeen Jeesuksen
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk843177Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna921803Tiesitkö mies
Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll871653- 1381499
Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.651448- 1621403
Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen
Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍1671331Mies, mitä minun pitäisi tehdä
Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur881282Jos siis saamme
Sen keskusteluyhteyden niin olisitko jo sinäkin rehellinen ❤️🙏 ne jää meidän välisiksi kaikki. Tarvitsemme toisiamme, j991242- 851229