Asuntokaupan nykyinen tila

wbh57

Olen itse myymässä asuntoa Tampereella, laitakaupungilta n. 6 km säteellä keskustasta välittäjän kautta. Asunnon hinta (2h k p) on Etuovi.com mukaan alueella myytyjen asuntojen hintojen mukaisia. Asunto on ollut myynnissä juhannuksesta lähtien ja kauppa tuntuu olevan nihkeää, katsojia ei tahdo saapua paikalle jne. Välittäjä on kertonut, että heidän toimiston keskustan kohteissakin on sama ongelma. Luulisi että pienemmät asunnot menevät nopeasti kaupaksi ja myyntiajat olisivat lyhyemmät. Omituista tämä asuntokauppa.

9

815

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 12

      Jos ei mene kaupaksi, pyyntihinta on liian kova.

      Oikealla hinnalla mikä tahansa kohde menee kaupaksi. Tähän ei ole mitään kiertotietä, eikä sijaa selittelylle.

      • öoeafdkfökä<faKPÄ<

        Keskellä kesää (näin kuumalla) kesken lomien ei ole paras aika myydä asuntoa. Mistä moinen päähänpisto alkaa juhannuksena myymään asuntoa?

        Muutama viikko ei kuitenkaan ole tyypillnen asunnon myyntiaika. Pari kolme kuukautta ennemminkin.

        Asunnon sijainti ja kunto vaikuttaa varmasti yhtä paljon kuin hinta menekkiin. Jos ei syksyllä mene kaupaksi jokin ei ole kohdallaan. Ostajia riittää taas kesän jälkeen, joten älä myy alihintaan kiireessä.


      • dsc aXXC
        öoeafdkfökä<faKPÄ< kirjoitti:

        Keskellä kesää (näin kuumalla) kesken lomien ei ole paras aika myydä asuntoa. Mistä moinen päähänpisto alkaa juhannuksena myymään asuntoa?

        Muutama viikko ei kuitenkaan ole tyypillnen asunnon myyntiaika. Pari kolme kuukautta ennemminkin.

        Asunnon sijainti ja kunto vaikuttaa varmasti yhtä paljon kuin hinta menekkiin. Jos ei syksyllä mene kaupaksi jokin ei ole kohdallaan. Ostajia riittää taas kesän jälkeen, joten älä myy alihintaan kiireessä.

        Minä myin asunnon juhannuksen jälkeisellä viikolla heti ensimmäisessä näytössä. Nyt on päinvastoin ihmisillä lomaa ja aikaa katsella asuntoja, sitten kun työt alkavat, varsinkin lapsiperheet ovat liian kiireisiä juostessaan pää kolmantena jalkana arjen perässä. Eli teillä on ilmeisesti hinta liian kallis siihen verrattuna, mitä ostajat ovat sellaisesta asunnosta valmiita maksamaan.


      • wbh57
        öoeafdkfökä<faKPÄ< kirjoitti:

        Keskellä kesää (näin kuumalla) kesken lomien ei ole paras aika myydä asuntoa. Mistä moinen päähänpisto alkaa juhannuksena myymään asuntoa?

        Muutama viikko ei kuitenkaan ole tyypillnen asunnon myyntiaika. Pari kolme kuukautta ennemminkin.

        Asunnon sijainti ja kunto vaikuttaa varmasti yhtä paljon kuin hinta menekkiin. Jos ei syksyllä mene kaupaksi jokin ei ole kohdallaan. Ostajia riittää taas kesän jälkeen, joten älä myy alihintaan kiireessä.

        Tuo juhannuksen alusviikko oli ainoa mahdollinen ajankohta, kun sain asiat hoidettua sille mallille, että myynti saatoi alkaa. Alueelta on viimevuosina myyty hyvinkin paljon asuntoja ja tarkistin tuosta, että pyytämäni neliöhinta asunnosta on alueen alarajalla. Kunto on hyvä pintaremonttia olen tehnyt ja lattian vaihtanut laminaattiin. No katselin tuossa myyntiaikoja ja ne pyörivät alueella siinä 50- 60 vrk:n molemmin puolin. Ainoa suurempi remontti, joka taloon on tulossa joskus muutaman vuoden kuluttua on julkisivujen korjaus, putkiremontista on keskusteltu yhtiökokouksissa sen verran, että joskus tulevaisuudessa se tehdään n.10 vuoden kuluttua.

        No mutta täytynee jatkaa sitten asunnon vuokraamista, jos halukkaita ostajia ei löytyne syksyllä. Ja onhan tuo ihmisten kanssa työskentely sellaista, että ajatuksia on erittäin hankala lukea, kun ihmisen mieli on mikä on eikä sitä pysty etälukemaan.


      • jopas jotakin
        wbh57 kirjoitti:

        Tuo juhannuksen alusviikko oli ainoa mahdollinen ajankohta, kun sain asiat hoidettua sille mallille, että myynti saatoi alkaa. Alueelta on viimevuosina myyty hyvinkin paljon asuntoja ja tarkistin tuosta, että pyytämäni neliöhinta asunnosta on alueen alarajalla. Kunto on hyvä pintaremonttia olen tehnyt ja lattian vaihtanut laminaattiin. No katselin tuossa myyntiaikoja ja ne pyörivät alueella siinä 50- 60 vrk:n molemmin puolin. Ainoa suurempi remontti, joka taloon on tulossa joskus muutaman vuoden kuluttua on julkisivujen korjaus, putkiremontista on keskusteltu yhtiökokouksissa sen verran, että joskus tulevaisuudessa se tehdään n.10 vuoden kuluttua.

        No mutta täytynee jatkaa sitten asunnon vuokraamista, jos halukkaita ostajia ei löytyne syksyllä. Ja onhan tuo ihmisten kanssa työskentely sellaista, että ajatuksia on erittäin hankala lukea, kun ihmisen mieli on mikä on eikä sitä pysty etälukemaan.

        Kannattaisiko varmistaa, ettei asunnossa ole jotain muuta vikaa, kuten homeenhajua rappukäytävässä tai kosteusvaurioita asunnossa tms, joita et ole itse huomannut, mutta ostajat huomaavat? Olen itse nimittäin käynyt monessa sellaisessa näytössä.


      • wbh57
        jopas jotakin kirjoitti:

        Kannattaisiko varmistaa, ettei asunnossa ole jotain muuta vikaa, kuten homeenhajua rappukäytävässä tai kosteusvaurioita asunnossa tms, joita et ole itse huomannut, mutta ostajat huomaavat? Olen itse nimittäin käynyt monessa sellaisessa näytössä.

        Tässä tapauksessa ei ole kyse rappukäytävän homeenhajusta eikä asunnossa ole tapahtunut kosteusvauriota tms.


      • vdfvdfvdf
        wbh57 kirjoitti:

        Tässä tapauksessa ei ole kyse rappukäytävän homeenhajusta eikä asunnossa ole tapahtunut kosteusvauriota tms.

        Minäkin olen seurannut Oikotieltä, että omalla alueellani on ihan hyviä asuntoja ollut kauan myymättä. Sellaisia, joiden olisi luullut menevän kaupaksi heti. Tässä täytyy olla joku käänne markkinoilla, että ostajat ovat alkaneet katsoa, että tulisiko tarjolle halvempaa ja parempaa, tai että kohteen hinta tippuu ajan myyntiajan pidetessä. Muuten tuo tilanne ei koskisi niin montaa asuntoa, vaan vain ap:n ja jonkun yksittäisen muun asuntoa. Tavallaan ihan terve markkinatila, jossa kaikki ei mene kaupaksi heti myyntihinnalla ekalla näytöllä. Kananttaa vertailla niitä teidän seudun muita asuntoilmoituksia, ovatko nekin vielä myymättä.


      • asossa
        vdfvdfvdf kirjoitti:

        Minäkin olen seurannut Oikotieltä, että omalla alueellani on ihan hyviä asuntoja ollut kauan myymättä. Sellaisia, joiden olisi luullut menevän kaupaksi heti. Tässä täytyy olla joku käänne markkinoilla, että ostajat ovat alkaneet katsoa, että tulisiko tarjolle halvempaa ja parempaa, tai että kohteen hinta tippuu ajan myyntiajan pidetessä. Muuten tuo tilanne ei koskisi niin montaa asuntoa, vaan vain ap:n ja jonkun yksittäisen muun asuntoa. Tavallaan ihan terve markkinatila, jossa kaikki ei mene kaupaksi heti myyntihinnalla ekalla näytöllä. Kananttaa vertailla niitä teidän seudun muita asuntoilmoituksia, ovatko nekin vielä myymättä.

        Hinta ,sijainti, asunnon kunto ja pohjapiirustus.

        Noi kun kunnossa kaupaksi menee aika vikkelään. Monesti eka eli hinta pumpataan korkealle ja annetaan olla joku kuukausi idealla jos joku pöljä pääkaupungista ostaisi. Kun totuus alkaa valjeta on edessä hinnan alennus jota etuovessa rummutetaan ja sen noi asunnonostajat huomaavat ja eivät pidä niin kiirettä.

        Kun asuntoa myyt varaa aikaa. asunnon ostoon vaikuttavia tekijöitä on alhaiset korot ja kallis pyyntihinta jota kirjoittaja ei pidä terveenä yhtälönä. Korkojen nousua 5% odotellessa saa myyjä etsiä aina vaan harvemmaksi käyvää höynäytettävien joukkoa etsiessä


      • Asunnonmyyjä Tampere
        wbh57 kirjoitti:

        Tuo juhannuksen alusviikko oli ainoa mahdollinen ajankohta, kun sain asiat hoidettua sille mallille, että myynti saatoi alkaa. Alueelta on viimevuosina myyty hyvinkin paljon asuntoja ja tarkistin tuosta, että pyytämäni neliöhinta asunnosta on alueen alarajalla. Kunto on hyvä pintaremonttia olen tehnyt ja lattian vaihtanut laminaattiin. No katselin tuossa myyntiaikoja ja ne pyörivät alueella siinä 50- 60 vrk:n molemmin puolin. Ainoa suurempi remontti, joka taloon on tulossa joskus muutaman vuoden kuluttua on julkisivujen korjaus, putkiremontista on keskusteltu yhtiökokouksissa sen verran, että joskus tulevaisuudessa se tehdään n.10 vuoden kuluttua.

        No mutta täytynee jatkaa sitten asunnon vuokraamista, jos halukkaita ostajia ei löytyne syksyllä. Ja onhan tuo ihmisten kanssa työskentely sellaista, että ajatuksia on erittäin hankala lukea, kun ihmisen mieli on mikä on eikä sitä pysty etälukemaan.

        Mulla on melkein samanlainen tilanne: asunto (2h kk) myynnissä Tampereella n. 3km keskustasta, laitoin myyntiin heti juhannuksen jälkeen, kaksi näyttöä ollut ja yhteensä 4 kävijää, joista yksi oli utelias naapuri. Missä vika? Asunto ei voi olla kovin yläkanttiin hinnoiteltu ja kovasti kuvittelin, että nyt on hyvä aika myydä pientä asuntoa kun lehdissä on siitä kirjoiteltu opiskelijat ovat tulossa kaupunkiin. Ehkä ollaan vaan vähän liaan malttamattomia, onhan se totta, että keskimääräiset asunnon myyntiajat ovat parin kuukauden pinnassa. Toivotaan, että epätoivoiset opiskelijat (tai heidän vanhempansa) ovat elo-syyskuussa ostotuulella, kun eivät löydä vuokra-asuntoja!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4623
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2259
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1784
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1518
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      28
      1448
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1308
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1227
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1146
    9. 23
      1092
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe