Leon 2.0 TDI kokemuksia

juha.fire

Terve

Olen hankkimassa moista kenties 2008 mallia ja se FR (170 hp) mallikin kiinnostaa.

Onko kenelläkään kokemuksia autosta? Hyviä tai huonoja.
Minkälainen huoltoväli niissä mahtaa olla? Olen löytänyt yhden 65 000 km ajetub ja toisen 50 000 km ajetun. Meinaan koska niitä kalliita huoltoja on edessä?

4

5012

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dasdasdsad

      bensa koneessa on 15 000 välein huolto ja on aika halpa auto pitää..!!! auto on ihan unelma ainakin mun mielestä itse omistan 1.6 koneella leonin vuosimallia 2006 suosittelen :D

    • 5+4

      Leonista on kokemusta noin 1500 km:n verran Portugalista. Eli siis vuokra-autona oli Leon 1.4 TSI (90kW) koneella. Kokemus oli positiivinen. Auto oli jämäkkä ajettava ja moottorissa oli puhtia. Takaluukkuun mahtui kaksi matkalaukkua. Miinusta tuli radion näytöstä, joka tuntui näkyvän huonosti ja oli muutenkin vähän epäselvä.

      Eikö noissa ole myös Longlife-huoltoväli mahdollinen eli max. 2 vuotta/30000 km? Tuo Volkkarin 170 hv:n diesel vie autoa varmasti kohtalaisen rivakasti!

    • Tyytyväinen_

      Reilun puoli vuotta olen ajellut 2007 mallilla ja tyytyväinen olen ollut. Mukavan vakaa oli talvella ajellessa ja jämäkkä peli kun vaihtoi kesäkiekot alle. Moottorissa alkaa tapahtua "vasta" 1750 kierroksen jälkeen, mutta siihen tottuu melko nopeesti. Kiihtyvyys maantienopeuksissa esim. 80-100 tapahtuu mukavan rivakasti ja vääntöä löytyy. Ja ajettavuus Leonissa on mielestäni tuon kokoluokan autojen parhaimmistoa.

      Kallis (?) huolto on siten 90 000km kohdilla. Itse olen huollattanut kerran 60 000 kohdalla, ja en missään merkkihuollossa, niin se oli kuitenkin ihan suht. halpa "perushuolto".

      Rengasmelua on jonkin verran, mutta mielestäni vähemmän kuin edellisessä Alteassa? Mulla on ainakin ollut ongelmaton yksilö, että voin suositella.

    • Joopasenjoopasenjoo

      Reipas puoli vuotta on ollut alla FR 170 TDI 2.0. Mittarissa 87tkm. Toinen omistaja. Ajettavuus tosi hyvä, melu yhtä suuri kun muissakin Leoneissa tai suurempikin jäykemmän alustan ansiosta(?) Silti en vaihtaisi löysempään alustaan kun tämän makuun on nyt päässyt. Tää auto kulkee oikeasti suoraan, eikä turhia kallistele mutkiin, mielellään polkee joskus reippaaminkin mutkaista tietä suomen suvessa :)

      Moottori on vähä "raaka" käynniltään ja toiminnaltaankin, mutta kait se kuuluu asiaan, tai sit Seatissa on huonompi äänieristys kuin konsernin muissa autoissa. Lähinnä raakuus tulee ilmi 1250-1600 kierrosten tuntumassa, eniten 1500 kohdalla jolla ajaminen on hiukan nykivää. Muuten potkua alkaa olemaan, kuten jo aiemmin mainittiin siinä 1750-1800 kohdilla ja sitä sitten riittää punaiselle asti. 6-lovinen manuaalilaatikko on ihan jees, ei moittimista, ihan sama millä vaihteella ohittelee jos ei oo kovin kiire. Nelosen ku heittää ohitukseen niin pienemmässäkin raossa ehtii, oli lähtönopeus sit 80, 90 tai 100.

      Varustetasohan FR:ssä on hyvä, paras Leoneista ;) 2007 mallissa mulla ainakin on autoilmastointi, tummeneva taustapeili, hyvät ja tukevat penkit (säätöjä vois olla paremmin), kaarreajovalot (Xenonit), 2 X 17 alut vakiona, vakionopeussäädin, bluetooth-handsfree ratissa (vähä epäkäytännöllinen mun mielestä), audiosäädöt ratissa, ajotietokone, sisään taittuvat sivupeilit, tehdastummat takalasit jne jne jne

      Tähän mennessä on vaihdettu öljyt. Seuraava huolto taitaa olla se suurempi, pitää varmistaa se vielä, ettei ollut kuitenkin 120? Etupäästä kuuluu jostain mekanismista vasemmalta narahdus oikealle kaarrettaessa ja töyssyyn ajettaessa. Helpotti hetkeksi kun vaihtoi talvirenkaat ja nosti autoa "pukille". Ilmeisesti joku pusla tms narisee jäykkyyttään/kuivuuttaan?

      Plussat:
      Ajettavuus
      Taloudellisuus (kaupungissa n.7-8 l/100km, maantie 5.3-5.7 sisältäen moottoritietä, talvella 5.3-5.5)
      Varustetaso
      VAG-konsernin osista tehty ja silti edullinen, mm. pyörien navoissa Audin neljä rinkulaa yms
      Vääntö ja teho!
      Hinta käytettynä
      Ulkonäkö, kolme punaista kirjainta kyljessä ja FR-logo perässä kiusaamassa kateellisia ;)

      Miinukset:
      - Melu (nastoilla voi puhua jo pörinästä/murinasta) jota jäykkä alusta korostaa
      - Pelko moottorin kestosta (turha pelko?), vaikkakin samaa näyttää löytyvät esim Audi A6 yms malleissa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 180
      1945
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      52
      1878
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1578
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      137
      1423
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1184
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1175
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1143
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1109
    10. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1108
    Aihe