Hermon vapautus

ei apua

Välilevyjen välistä vapautettiin leikkauksella hermo 6 vko sitten. Ensin tuntui, että jalkaan säteilevä kipu helpottaa, mutta pari viimeistä viikkoa kipu on ollu pahempi kuin ennen leikkausta. Lääkärin mukaan odotellaan vielä toiset 6 viikkoa. Voisiko olla jossain muuallakin hermo jumissa? Olisiko hermoratatutkimuksesta hyötyä? Onko kokemusta?

4

2226

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Avun saanut

Kokeileppa tuota www.kansanlaakintaseura.fi
      Löytynee kalevalaisia jäsenkorjaajia jotka ovat saaneet koulutuksen vanhaan kansaperinne hoitoon.
      Osaavat avata hermolukkoja selästä ja tehdä muutenkin hyvän kehon avaamis hoidon.
      Suosittelen.

• aoto

jos et sitä kerta tiedä. Leikkauksesta voi olla vain sulle haittaa.

• spast.pares.-74

Hei vain! Saanko kysyä, mistä kohdin vapautettiin hermoa? Minulle tehtiin selkäydinkanavan laajennus ja poistettiin nikamakaari. Operaatio tapahtui välillä S1-L5. Nikamamadaltuma oli L4-L5 välillä, mutta sille ei tehty mitään.
      Alkuperäisinä oireina oli virtsaumpi ja ulosteinkontinenssi. Jalka puutui hiukan ja se lääkärin mukaan johtui L4-L5:n nikamamadaltumasta, mutta pystyin liikkumaan normaalisti. Hermoratatutkimus tehtiin ennen leikkausta ja kai siellä jotain vajetta oli... Lääkärit olivat eri mieltä leikkauksista. Neurologi oli sitä mieltä että leikataan ehdottomasti, sillä ns. ratsupaikkaoireet (virtsaumpi&ulosteinkontinenssi) ovat selkeät ja siitä johtuvat. Urologi naureskeli leikkaukselle ja sanoi että ei siitä ole mittään hyötyä, ortopedi ja kliininen neurofysiologi, joka teki tutkimuksen, olivat sitä mieltä että kuvittelen vain kaiken ja rakko toimii normaalisti (joka ei pidä paikkaansa, olen toistokatetroinut jo 4 vuotta, kun ei normaalisti tule tippaakaan).
      Leikkaava lääkäri oli taas leikkaustarpeesta eri mieltä ja operaatiosta on nyt kulunut 2 vuotta. Heti leikkauksen jälkeen tuli jalkaan jäykkähalvaus ja todettiin magneettistimulaatiotestissä (inhimillinen, ei neulatesti) että jalasta puuttuu 50 % hermotoiminnasta.
      Jos neurologi olisi sillä kannalla, että lähettäisi tähän kyseiseen magneettitutkimukseen, saisit ainakin varmistuksen, voiko olla joku hermo vielä muualla jumissa, vai onko leikkausalueella se hermopinne, ajatellen muodostuvan arpikudoksen osuutta, että jos se painaa. Itse olen toivonut magneettikuvausta, sillä oireet ei poistuneet ja katetrointi tuottaa tuskaa selkäänkin. Neurologi ei noteerannut lainkaan poikkeavaa magneettistimulaation tulosta, vaan oli sitä mieltä että kuvittelen vain koko jalan jäykkähalvauksen ja alkuperäiset virtsaummen ja ulosteinkontinenssin. Laittoi kiireellisenä psykiatrille, joka oli sitä mieltä että tilanne on todellinen, ei kuviteltu. Ja psykiatrisella puolella on kaikki kunnossa. Neurologi ei usko psykiatrin lausuntoon. Kun ei sairaala halua lähteä ottamaan magneettikuvausta ja näin säästää, potilas kärsii. Ja leikkaava lääkäri ei ole tehnyt jälkitarkastusta, ei kukaan oman paikkakunnan sairaalassa. Minulla on leikkauksesta kulunut siis 2 vuotta ja edistystä on tapahtunut että sisällä en tarvitse tuolia, mutta ulkona pyörätuoli on välttämätön.
      Toivottavasti et joudu tuohon "kuvittelet kivun ja oireet" - kehään. Eli pyydä magneettistimulaatioon lähetettä. Se on kivuton. Ja ole todella varovainen nikamakäsittelyjen suhteen. Sukulaismies käy säännöllisesti nikamakäsittelyssä, on selkäleikattu ja jalkoihin vetää pahasti - ja käsittelyn jälkeen on huonompikuntoinen. Itse en mene nikamakäsittelyyn enää, huonot kokemukset.
      Kipua on vain liikkuessa ja tarpeita tehdessä. Muuten kipu helpottaa kun on pitkällään, on ohut patja sängyssä ja istuessa ei ole kipuja.
      Voimia Sinulle ja hyvää kesää! T. spastinen pareesi-74

• noin paha

Selkäydinkanavan ahtauma oli välillä L IV/V. Kanavaa avarrettiin ja hermo vapautettiin. Mun ongelmat ei ole noin suuret kuin edellä mutta jatkuva kipu lonkassa ja säteily jalkaan varpaisiin asti. Lonkka juuri kuvattu, ei kulumia. Neurologille meen yksityisesti parin viikon päästä ja katsotaan se hermoratatutkimuksen tarve. Sairaalassa tuntuu olevan se meininki, että kun on leikattu ei enää voi vaivata.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      31
      5736
    2. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      36
      3781
    3. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      183
      3313
    4. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      12
      2728
    5. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      29
      2202
    6. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      12
      2147
    7. Tietääkö kaivattusi että

olet häneen ihastunut? 🤠
      Ikävä
      162