Vesistöt-ritiramssu

Vettä rantaa rakkaam

Muistaako kukaan sitä rimssua Suomen vesistöistä, joka piti opetella ulkoa kansakoulussa? Olisiko se tallella vielä jossain?

Minä en oppinut sitä koskaan, ja onnistuin jotenkin pääsemään kuulusteluista kuin koira veräjästä ;D

6

760

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • meirikki ejk,

siis näin: Oulu-, Siika-, Pyhä-, Kala-, Lesti-, Perho-, Teeri-, Ähtävän-, Lapuan-ja Kyrönjoki.

• loruilla oppi

Oulun siika, pyhä kala, lesti veteli ähtävän lapuan kautta kyröön

loruilla oppi kirjoitti:

Oulun siika, pyhä kala, lesti veteli ähtävän lapuan kautta kyröön

Minä muistan näin.

Oulun siika on pyhä kala, Lesti, Veteli, Ähtäri, Lapualta Kyröön... hehehe...

• Vettä rantaa rakkaam
        ****** kirjoitti:

Minä muistan näin.

Oulun siika on pyhä kala, Lesti, Veteli, Ähtäri, Lapualta Kyröön... hehehe...

noita jokia, vaan koko maan vesistöt järvineen ja jokineen. Muistan että jokin laskee Kokemäenjokeen ja siinä oli Keitele ja Päijänne jne. Olikohan se vain meidän luokan open keksintöä?

• Vettä rantaa rakkaam kirjoitti:

noita jokia, vaan koko maan vesistöt järvineen ja jokineen. Muistan että jokin laskee Kokemäenjokeen ja siinä oli Keitele ja Päijänne jne. Olikohan se vain meidän luokan open keksintöä?

muuten mielessä tuo sama asia, koska en muista tuollasta asiaa lainkaan.

• p

Kyllä nain se meni:
        Oulu-siika-pyhä-kala-lesti-perho-teeri-ähtävä-lapua ja kyrö. Nyt olen tutkinut jatodennut, että monta puuttui, kuten ainakin kiiminki ja purmo. Suurin ongelma tässä on kuitenkin , että nykyään Teerijikea ei ole, mutta sen sijaan Kruunupyynjoki löytyy. Ovatko nimet muuttuneet vai historia vai pettääkö muisti?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et siis vieläkään

Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k
      Ikävä
      50
      2224
    2. Aavistatko että moni tietää

Vai ollaanko hyvin vedätetty pokerinaamalla. No kun vähiten odotat niin yllätämme sinut
      Ikävä
      82
      912
    3. Yritin saada

Vastauksia mutta et voinut olla rehellinen ja kaiken kannoin yksin. Halusin kovasti ymmärtää mutta en voi enää ymmärtää.
      Ikävä
      11
      904
    4. Onko vielä

mahdollista nähdä?
      Rakkaus ja rakastaminen
      68
      853
    5. Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa

Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt
      Maailman menoa
      48
      796
    6. Olisitko mies valmis?

Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me
      Ikävä
      112
      795
    7. Hyvä että lähdit siitä

Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      21
      783
    8. Kronikat..

Mikä hele… on tää yks kronikat mikä suoltaa facessa kaikkea julkaisua ja AINA samoista firmoista imatralla??? Eikö ne mu
      Imatra
      9
      743
    9. Täällä istun ja mietin

Miten paljon haluaisin katsoa sinua juuri niin kuin haluaisin katsoa sinua. Rakastavin silmin. Näkisit vihdoin senkin pu
      Ikävä
      49
      739
    10. vieläkin sanoa voin...

💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos
      Ikävä
      22
      723
    Aihe