miten nämä on tehty??

+kuvat

http://natalieshau.carbonmade.com/

Mitenköhän nämä työt on tehty? Siinä lukee, että "Natalie’s works are mixture of her photography, digital painting and 3D elements" mutta osaisko joku vähän tarkemmin selittää millä ohjelmalla ja miten noista hahmoista on saatu tuommoisia oikein ihmisen ja satuhahmon sekoituksia...
Olen ihan aloittelija näiden asioiden suhteen, jaksaa aina ihmetellä miten ammattilaiset saavat tuommoisia kuvia ^^

4

542

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nutokory
    • öjkkk jnök

Mutta ilmeisesti kyseessä on kuvaaja ja sillä on ollut kuvia, joita se on suttaillut eri ohjelmilla. Näyttävää, tosin tyhjänpäiväistä.

Periaatteessa pelkällä fotarilla saa tuonnäköistä, vaatii vaan aikaa, ja paljon. Noi 3d- hommelit on melko alkeellisia, niitä tekee helposti jollain blenderillä. Digital painting voi tarkoittaa mitä tahansa. Luultavimmin noita on väänneety jollain painterin tyyppisellä ohjelmalla ja piirtopöydällä.

Lopputulos on mun mielestä aika turhaa kamaa. Aikaa niihin on käytetty ja lopputulos nätti. Kuvan pilalle käsittely on kai oma taiteenlajinsa. Jos joku haluaa saada valokuvansa näyttämään animelta, mikäpä siinä. Mutta mitään erityisen omaperäistä noissa kuvissa ei ole. Disney tehnyt asiat paljon paremmin ajat sitten.

Mua alkoi pian enenpi kiinnostaan toi tässä sivulla nyt näkyvä Marja Tyrni mainos. Siinä ei ole tirhaa kikkailtu fotarin kanssa. Mutta lopputulos on luonnollisen karmea :DDD

Kuvankäsittely vaatii istumalihaksia ja aikaa. Marja Tyrni on hetken taideteos. Ja senkin laadusta voi olla montaa mieltä. Mutta se on aidosti typerä. Noi kuvat oli tekotaiteellista paskaa :DD

• hirrmu

siis miten noita "photo works" valokuvia on muokkailtu, että niistä on saatu tuommoisia. vaikka tämä kuva http://natalieshau.carbonmade.com/projects/91058#9 onko tuo pää ja vartalo nyt oikeasta valokuvasta, vai onko nekin jotain piirrettyjä?

minusta nuo kuvat on hirmu-upeita, ei tuommoisia teoksia nyt ihan joka paikassa näe vai näkeekö?
        tehkää itse parempia! :D

• .kjåpjnjppnpi
        hirrmu kirjoitti:

siis miten noita "photo works" valokuvia on muokkailtu, että niistä on saatu tuommoisia. vaikka tämä kuva http://natalieshau.carbonmade.com/projects/91058#9 onko tuo pää ja vartalo nyt oikeasta valokuvasta, vai onko nekin jotain piirrettyjä?

minusta nuo kuvat on hirmu-upeita, ei tuommoisia teoksia nyt ihan joka paikassa näe vai näkeekö?
        tehkää itse parempia! :D

Ihan valokuvia, luultavasti loppukuva on yhdistetty useammasta kuvasta.

Tuollaisia näkee kaikkialla, kato tietokonepelejä tai ihan mitä tahansa. Kyse on vain siitä, kuinka pilalle jaksaa kuvan sutata. Nuo perustekniikat opetetaan missä tahansa kansalaisopiston puhdekurssilla, ihan ilmaiseksi.

En tee tuollaista, mutta saisin kyllä ährättyä samannäköistä, jos viitsisin ja asiakas tilaisi. Mä olen työkseni käsitellyt kuvia tietokoneella muuten vuodesta 1984. Ja tehnyt ja nähdyt kaikenlaista.

Paas muuten hakukoneeseen yks mun faforiittukuvaajan nimi: Bremer. Siihen ukkoon haluaisin tutustua. Tollaseen kuvansuttaajaan en :DDD

Mutta linkki yhteen haastatteluun:

http://www.mtv3.fi/uutiset/kulttuuri.shtml/arkistot/kulttuuri/2010/02/1060206

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin

Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http
      Maailman menoa
      249
      4514
    2. Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi

se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?
      Maailman menoa
      123
      2949
    3. Miten löydän sinut

Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit
      Ikävä
      41
      2712
    4. Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla

Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?
      Heinola
      76
      1695
    5. Vaikea tilanne

Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te
      Ikävä
      106
      1538
    6. Jouluksi miettimistä: kuka tai mikä valmistaa rahan?

Nyt kun on ollut vääntöä rahasta ja eritoten sen vähyydestä, niin olisi syytä uida rahan alkulähteille, eli mistä se syn
      Maailman menoa
      16
      1421
    7. Milloin kaivatullasi

.. on nimipäivä?
      Ikävä
      51
      1261
    8. Kehtaisitko näyttäytyä

kaivattusi seurassa?
      Ikävä
      91
      1201
    9. Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!

Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En
      Maailman menoa
      203
      1064
    10. Missä kunnassa kaivattusi asuu

Kuinka tarkkaa uskalla sanoa?
      Ikävä
      47
      1035
    Aihe