miten nämä on tehty??

+kuvat

http://natalieshau.carbonmade.com/

Mitenköhän nämä työt on tehty? Siinä lukee, että "Natalie’s works are mixture of her photography, digital painting and 3D elements" mutta osaisko joku vähän tarkemmin selittää millä ohjelmalla ja miten noista hahmoista on saatu tuommoisia oikein ihmisen ja satuhahmon sekoituksia...
Olen ihan aloittelija näiden asioiden suhteen, jaksaa aina ihmetellä miten ammattilaiset saavat tuommoisia kuvia ^^

4

449

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nutokory
    • öjkkk jnök

      Mutta ilmeisesti kyseessä on kuvaaja ja sillä on ollut kuvia, joita se on suttaillut eri ohjelmilla. Näyttävää, tosin tyhjänpäiväistä.

      Periaatteessa pelkällä fotarilla saa tuonnäköistä, vaatii vaan aikaa, ja paljon. Noi 3d- hommelit on melko alkeellisia, niitä tekee helposti jollain blenderillä. Digital painting voi tarkoittaa mitä tahansa. Luultavimmin noita on väänneety jollain painterin tyyppisellä ohjelmalla ja piirtopöydällä.

      Lopputulos on mun mielestä aika turhaa kamaa. Aikaa niihin on käytetty ja lopputulos nätti. Kuvan pilalle käsittely on kai oma taiteenlajinsa. Jos joku haluaa saada valokuvansa näyttämään animelta, mikäpä siinä. Mutta mitään erityisen omaperäistä noissa kuvissa ei ole. Disney tehnyt asiat paljon paremmin ajat sitten.

      Mua alkoi pian enenpi kiinnostaan toi tässä sivulla nyt näkyvä Marja Tyrni mainos. Siinä ei ole tirhaa kikkailtu fotarin kanssa. Mutta lopputulos on luonnollisen karmea :DDD

      Kuvankäsittely vaatii istumalihaksia ja aikaa. Marja Tyrni on hetken taideteos. Ja senkin laadusta voi olla montaa mieltä. Mutta se on aidosti typerä. Noi kuvat oli tekotaiteellista paskaa :DD

      • hirrmu

        siis miten noita "photo works" valokuvia on muokkailtu, että niistä on saatu tuommoisia. vaikka tämä kuva http://natalieshau.carbonmade.com/projects/91058#9 onko tuo pää ja vartalo nyt oikeasta valokuvasta, vai onko nekin jotain piirrettyjä?

        minusta nuo kuvat on hirmu-upeita, ei tuommoisia teoksia nyt ihan joka paikassa näe vai näkeekö?
        tehkää itse parempia! :D


      • .kjåpjnjppnpi
        hirrmu kirjoitti:

        siis miten noita "photo works" valokuvia on muokkailtu, että niistä on saatu tuommoisia. vaikka tämä kuva http://natalieshau.carbonmade.com/projects/91058#9 onko tuo pää ja vartalo nyt oikeasta valokuvasta, vai onko nekin jotain piirrettyjä?

        minusta nuo kuvat on hirmu-upeita, ei tuommoisia teoksia nyt ihan joka paikassa näe vai näkeekö?
        tehkää itse parempia! :D

        Ihan valokuvia, luultavasti loppukuva on yhdistetty useammasta kuvasta.

        Tuollaisia näkee kaikkialla, kato tietokonepelejä tai ihan mitä tahansa. Kyse on vain siitä, kuinka pilalle jaksaa kuvan sutata. Nuo perustekniikat opetetaan missä tahansa kansalaisopiston puhdekurssilla, ihan ilmaiseksi.

        En tee tuollaista, mutta saisin kyllä ährättyä samannäköistä, jos viitsisin ja asiakas tilaisi. Mä olen työkseni käsitellyt kuvia tietokoneella muuten vuodesta 1984. Ja tehnyt ja nähdyt kaikenlaista.

        Paas muuten hakukoneeseen yks mun faforiittukuvaajan nimi: Bremer. Siihen ukkoon haluaisin tutustua. Tollaseen kuvansuttaajaan en :DDD

        Mutta linkki yhteen haastatteluun:

        http://www.mtv3.fi/uutiset/kulttuuri.shtml/arkistot/kulttuuri/2010/02/1060206


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8186
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2519
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2233
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1899
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1644
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1479
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1442
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1389
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1262
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1163
    Aihe