Outo turvalukko

Turvalukkoa vailla

Tampereen keskustassa kauppakadulla olevassa pienessä rautakaupassa, oli vain yhtä lajia turvalukkoa. Merkki DX DSG 6 Dulimex. Siinä tulee lukosta kaksi vierekkäin olevaa pyöreää tappia, jotka sitten menevät karmin vastakappaleeseen ja hoitavat lukitsemisen. Myyjä kehui avainta, joka on poikkileikkaukseltaan tähtimäinen, eli siinä on niitä lovipintoja neljään suuntaan. Myyjä sanoi, että niitä avainreiän päälle tulevia kilpiä on kaksi kappaletta, mutta kun sitä toista ei sitten löytynytkään paketista, sanoi myyjä, ettei niitä kuulukaan olla kuin yksi ulkopuolelle. Ja että ei sitä sisäavaimenreikää kaipaa kuin pelokkaat ämmät.
Kun siinä kilvessä kuitenkin on se läppä, joka käännetään siihen reiän päälle, kuten ikkunalukitsimien rei'issäkin, niin mielestäni se kilpi kyllä se sisäpuolen kilpi ja ulkopuolen kilpi puuttuu vallan.
Myyjä kertoi, että kyllä sitä lukkoa on myyty ja ihmiset ovat olleet tyytyväisiä. Kertoi vielä, että ihmisiä huiputetaan näillä markkinajohtajatuotteilla, vaikka monet ulkolaiset ovat paljon parempia.
Onko siis tämä DX-turvalukko hyvä? Ja entäs kun vertaa näihin mainittuihin Abloyhin ja Bodaan?

3

2065

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vanhalukko-vanha-ukko

      Ko. lukko on käytännössä sama kuin Zeiss-Ikon turvalukko, joka oli valtalukko vielä -60 luvulla.

      • Osa-aikaeläkeläinen

        Eihän turvalukkoa tms. avaimella avattavaa kuulu sisäpuolelta lukitakaan. Hätätilanteessa on päästävä ulos ilman avainten etsintää.


      • Osa-aikaeläkeläinen

        Luin huonosti. Ei ulkopuolella kuulu läppää avaimenreiän päällä olla. En ole missään turvalukossa sellaista nähnyt. Hyvin toimivat ilman ulkoläppääkin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      279
      3060
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      79
      1555
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1470
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      38
      1288
    5. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1200
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1197
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1119
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1097
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      1013
    Aihe