Pesukone valittaa "vesihana kiinni"

whiripuuli

Hei,

Whirlpoolin awe 7516 pesukoneena. Laitan minkä tahansa pesuohjelman päälle, kohta syttyy punainen vikvalo "vesihana kiinni" kohtaan. Koneen saa uudelleen käyntiin, mutta saattaa tehdä tämän toiseenkin kertaan. Joskus jotain kirjopesua tehdessä esim. 2h ohjelma, on joskus jäänyt jumittamaan tiettyyn minuutti määrään, olisiko ollut ennen huuhtelu vaihetta. Ongelmista suurin tuo vesihana kiinni juttu. Kun vettä sinne tulee, puhdistin tulo sihdinkin jossa oli hieman hiekkaa kertynyt, mutta ongelma jatkuu.

Kenelläkään mitään neuvoa mitä kannattaisi kotikonstein kokeilla ?

Kiitos

17

13135

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • arvailuja

Oletan että vesihan on auki...

Ehkä veden pane on huono? Putket lysmääntyneet tms.?

Tietysti vedenpaineen mittaus voi myös olla rikki...

• mnmnmbnm

koneessa selvä vika: lappoilmiö. Puhdista poistoletkussa olevan lappoventtiilin reikä.

• klååp娨

Jos vesihanaan tulevassa letkussa on suodatin, puhdista se ja tarkista, että letku on suht suorassa.

• viittaa+

ohjejmakorttiin.

• johannes

Mulla ihan sama ongelma. Olen puhdistanut suodattimet, ja edelleen ilmoittaa, että 'vesihana kiinni'.
      Miten sellainen lappoventtiili löytyy? Entä onko ohjelmakortti sellainen kortti, jonka voi irroittaa, ja viedä huollettavaksi?

• keijo kone

kannattasko kuitenkin vaihtaa mangneettiventtiili ni alkaisi pelaamaan

• vesku--67

Voipi olla montakin vikaa, mut ainakin olis hyvä kuunnella naksahtaako magneettiventtiili, kun kone yrittää alkaa ottaa vettä. Vika voi tietty silti olla ohjelmakortissa tai paineanturissa, missä se sit lieneekin, mut se ánturi voi myös mennä ns.tukkoon likaisesta vedestä. Ei kai kauheasti ole "kotikonstein" tehtävissä, mut jos joku hiukka tietäiis lähipiirissä noista koneista niin... ;) Jumettaminen voi olla sama vika, jos se luulee, ettei saa vettä...

• Samanlainen romu itellä

Täsmäkorjaus on että takana oleva poistovesiletku ei saa lähtä suoraan alas vaan pitää käydä mutka melkein konefn yläreunassa asti.. Autto itellä kyseiseen vaivaan.

• kierrättäjäfgh

Eli joko lappovika tai lähtöliian alhaalla ja kone poistaa vettä kokoajan. appvika tulee poistoliitäntäisiin putkistoihin. niissö tulee olla lappoventiili se pieni nasta yläpuolella. lappoventiilisä on kuula ja jousi ja sen kautta viemäri saa korvaus lmaa ja katkaisee lapon. jos jumissa niin kerran tyhjennettyä lappo eli poisimu jää päälle. kone ottaa uta vettä mutta poistaa samna tien imulla pois. korjaus painaa kuulaa ienllä meisselillä tai muula nastalla. jos ei tehoa on lappoventiili vaihdettava. poistoletku pitää käydä olla pesurummun veden pinnan ylä puolella mutkalla. se on joko koneeseen sisäänrakennettu tai taka kinnikkeillä tehtävissä tai muuten johonkin vaikka nippusiteellä sidottavissa. idea on sama kun lapossa. nyt vaan painovoima poistaa veden eli vett kun otetaan se alkaa poistua samantien pois.

• puhtavaatethyväileväihoa
        Samanlainen romu itellä kirjoitti:

Täsmäkorjaus on että takana oleva poistovesiletku ei saa lähtä suoraan alas vaan pitää käydä mutka melkein konefn yläreunassa asti.. Autto itellä kyseiseen vaivaan.

Kiitos, viisi vuotta suomi24 höpöhöpö-foorumi säilytti tätä kommenttia, vain minua varten joka on kaksi päivää ollut kämpässä alasti ilman puhtaita vaatteita edellä mainitun vian vuoksi. Kiitos

• Blondi4ever

voiko joku laittaa linkin yms. magneettiventtiilistä? Laitoin googleen enkä tiedä tarkalleen mistä on kyse

• bobobobob

minulla mltei samanlainen kone vain tuo numero eri ja vikakin melko sama.kone pysähtyy 5 minuutin välein ja silloin palaa tuo valo vesihana ei ole auki. jos painaa käynnistä/jatka nappia pesu kuitenkin jatkuu ihan normaalisti kunnes sama homma 5 minuutin päästä taas. hana on auki ja kone ottaa vettä ihan moitteetta silti valo palaa.
      linkous ja huuhtelu kohtaan kone ei myöskään pääse. jos kohdan huuhtelu ja linkous valitsee erikseen niin sitten kone pyörii loppuun asti. pyykkiä voi siis pestä jos käy 5 minuutin välein painamassa käynnistä nappia ja valitsee erikseen jossain vaiheessa huuhtelun ja linkouksen. vähän erikoinen vika.

• kgbokig
    • Kyllästynytpyykinpesijä

Mulla sama kone ja täysin sama vika.. todella ärsyttävää...

• Anonyymi

Voi juku! Samat viat pyykkikoneissa vielä 9 vuotta myöhemmin 😁 Ja taisin saada avun myös omaan ongelmaani!

• Anonyymi

Olisiko niin, että vieläkin 9 vuotta myöhemmin on ihmisiä jotka eivät lue käyttöohjeita?
        Olisi myös suotavaa ilmoittaa, mikä auttoi kyseiseen ongelmaan.
        Tällätavoin pystyy auttamaan myös muita avun tarvitsijoita.

• Anonyymi

No siis ite luvin tänään noi ohjekirjan läpi netistä kun mulla teki toi aivan samaa niin ohjeissa luki että veden meno letkua ei saa laitaa putki/siirto leuka pihdeilläkiinni😅 avasin ne ja laitoin näppi kireydelle niin rupesi toimimaan

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      27
      3633
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      41
      2469
    3. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      36
      2314
    4. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      7
      2067
    5. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      43
      1572
    6. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      38
      1559
    7. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      14
      1372
    8. Oletko ollut vihainen, suuttunut tai pettynyt

johonkin kaivattusi toimintaan?
      Ikävä
      128
      1310
    9. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
      Maailman menoa
      268
      1293
    10. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      45
      1275
    Aihe