Onko kellään tämän palstan kirjoittajilla kokemuksia näistä nettien yhteisöpalveluista, että niiden kautta helppoa löytää mielekästä juttuseuraa ja tutustua saman kaltaisiin ihmisiin? Eli tarkoitan just näitä suosittuja yhteisösivustoja, kuten mm. facebook, Myspace, twitter ym. vastaavat.
Luin tässä muutama viikko sitten sanomalehdestä juttua just näistä netin yhteisöpalveluista ja siellä oli vielä lueteltua monia hyviä tällaisia yhteisöpalvelusivustoja mm. eri harrastuksiin liittyen, mutta valitettavasti en löytänyt tätä lehteä enää, että olisin saanut poimittua sieltä näiden nettiyhteisöjen nimet ja sivuosoitteet.
Olen miettinyt jo todella pitkään sitä, että jos liittyisin johonkin tollaiseen yhteisösivustolle, jos siellä voisi vaikka tutustua helpommin saman kaltaisiin ihmisiin, joka ei taas ole mitenkään mahdollista mun tapauksessa/elämäntilanteessa tuolla reaalimaailmassa, siellä kun mua ja mun harrastuksia pidetään aina niin tylsinä, kun mua ei kiinnosta mm. facebook ja baarireissut.
Sen olen tosin päättänyt, että tonne facebookkiin en tule liittymään missään tapauksessa, koska kyseinen sivusto vaikuttaa just siltä, että se on oikein tarkoitettu just näille pinnallisille massanmukana menijöille ja muille pintaliitäjille, jotka tykkäävät hehkuttaa siellä oman elämänsä täydellisyyttä, ylpeillä suurella kaverimäärällään ja näytellä siellä omia biletyskuviaan. Lisäksi tuolla facebookissa törmäisi kuitenkin vaan kaikkiin entisiin kotipaikkakunnan puolituttuihin ja vanhoihin koulukavereihin, joiden kanssa on mennyt välit poikki jo viime vuosituhannen puolella, niin tämän vuoksi haluankin pysytellä tuolta pinnalliselta sivustolta kokonaan erossa.
Onko kellään kokemuksia vaikka MySpacesta, että minkälainen ja minkä tyylinen sivusto oikein on kyseessä? Entä miten muut vastaavat nettipalvelut?
Nettiyhteisöistä
12
474
Vastaukset 12
- Drym
Itsekin olen kiinnostunut tietämään näistä keskustelupaikoista. Epäilen, että MySpace ei siihen käy. Facebookista en ole kiinnostunut just samasta syystä. Jotkin pienemmät foorumit ja irkkikanavat olisi varmaan paras vaihtoehto. Jostain kanavasta täälläkin puhutaan, mutta ei siellä taida kukaan käydä. Pitäisi varmaan tehdä vähän yhteistyötä, että saataisiin tommonen irkkikanava aktiiviseen käyttöön? Monet kuitenkin etsii tällaista nettikommuunia.
- Avaruusneitokainen
Facebookista teillä on hieman väärät käsitykset.
Kannattaa ainakin kokeilla, koska siellä tosiaan on ihan kaikensorttista ihmistä, on yksinäistä ja sosiaalisempaa, eikä siellä todellakaan vain "pinnalliset massanmukana menijät" ole.
Kannattaa kokeilla, saatatte yllättyä.
Ja eipä siellä tarvitse vanhojen tuttujen kanssa kommunikoida yhtään mitenkään jos ei halua tai on välit poikki. Uusia sen sijaan löytyy kyllä varmasti. Siellä on erilaisia ryhmiä, mm. sellainen nimenomaan yksinäisille tarkoitettu. Useita yksinäisiä siellä, uskokaa pois. - kalichakra
Avaruusneitokainen kirjoitti:
Kannattaa ainakin kokeilla, koska siellä tosiaan on ihan kaikensorttista ihmistä, on yksinäistä ja sosiaalisempaa, eikä siellä todellakaan vain "pinnalliset massanmukana menijät" ole.
Ja eipä siellä tarvitse vanhojen tuttujen kanssa kommunikoida yhtään mitenkään jos ei halua tai on välit poikki. Uusia sen sijaan löytyy kyllä varmasti. Siellä on erilaisia ryhmiä, mm. sellainen nimenomaan yksinäisille tarkoitettu. Useita yksinäisiä siellä, uskokaa pois.facebook on lähinnä kavereiden kuulumisien vaihtamiseen ja linkkien ja videoiden yms skeidan jakamiseen. Ei siellä ole tarkoitus tutustua kehenkään. Täysin turha saitti yksinäisille IMHO ellei sitten ole lapsuudesta jotain kadonneita yyber bestiksiä keitä vielä kiinnostaa.
- usko pois!!
kalichakra kirjoitti:
facebook on lähinnä kavereiden kuulumisien vaihtamiseen ja linkkien ja videoiden yms skeidan jakamiseen. Ei siellä ole tarkoitus tutustua kehenkään. Täysin turha saitti yksinäisille IMHO ellei sitten ole lapsuudesta jotain kadonneita yyber bestiksiä keitä vielä kiinnostaa.
No mä oon kyllä eri mieltä.
Mä olen tutustunut sitä kautta yhteen uutee ihmiseen, josta sitten tuli ihan live-kaverikin.
Joten olen elävä todiste, että kyllä sitä kautta voi tutustua uusiin ihmisiin.
Siellä on erilaisia ryhmiä ja sovelluksia, kuten sanoin, ja niihin kun liittyy ja aktiivisesti ottaa osaa keskusteluihin, niin on mahdollista kommunikoida ja tutustua kaikenlaisiin ihmisiin. :)
Myös deittisovelluksia on sellaisia kaipaaville. Avaruusneitokainen kirjoitti:
Ja eipä siellä tarvitse vanhojen tuttujen kanssa kommunikoida yhtään mitenkään jos ei halua tai on välit poikki. Uusia sen sijaan löytyy kyllä varmasti. Siellä on erilaisia ryhmiä, mm. sellainen nimenomaan yksinäisille tarkoitettu. Useita yksinäisiä siellä, uskokaa pois."Facebookista teillä on hieman väärät käsitykset.
Kannattaa ainakin kokeilla, koska siellä tosiaan on ihan kaikensorttista ihmistä, on yksinäistä ja sosiaalisempaa, eikä siellä todellakaan vain "pinnalliset massanmukana menijät" ole."
Jotenkin vaan epäilyttää näistä kaikista nettiyhteisöistä toi facebook oikein kaikkein eniten, siellä kun on suurin osa just näitä pinnallisia massanmukana menijöitä. Tuntuisi myös niin turhauttavalta liittyä tonne sivustolle, kun ei olisi oikein ketään edes tolla kaverilistalla ja se jos mikä kiinnittäisi kuitenkin siellä kaikkien ihmisten huomion. Joutuisi vaan kuulemaan sielläkin samoja typeriä kyselyitä kun baareissa, että "missä sun kaikki kaverit on" ja "miksi olet yksin täällä". Sitten tulisi vaan sama masentunut fiilis, kun mikä aina baareissa käydessäkin tulee, eli äkkiä pois täältä.
"Ja eipä siellä tarvitse vanhojen tuttujen kanssa kommunikoida yhtään mitenkään jos ei halua tai on välit poikki. Uusia sen sijaan löytyy kyllä varmasti. Siellä on erilaisia ryhmiä, mm. sellainen nimenomaan yksinäisille tarkoitettu. Useita yksinäisiä siellä, uskokaa pois. "
Itselläni kun on tosiaan mennyt muutamien entisten kavereiden kanssa välit poikki niin pahasti, etten halua törmätä heihin edes tuolla nettimaailmassa, enkä todellakaan halua heidän tietävän mitään tän hetkisestä elämästäni. Noihin yksinäisyys-palstoille ei siellä taas viitsisi liittyä, kun silloin se oma yksinäisyys tulisi kaikille julki, eli pahimmassa tapauksessa työkavereille ja sitä en taas kestäisi ollenkaan. Olenkin aina sanonut sitä, että se yksinäisyys on pahempi asia myöntää kun vaikka homoseksuaalisuus, sillä nykyaikana kun ihmisten asenteet ovat muuttuneet myönteisemmäksi homoja kohtaan, eikä se homoseksuaalisuus ole enää samanlainen tabu, kun vaikka parikymmentä vuotta sitten. Yksinäisyys ja ilman kavereita eläminen sen sijaan on edelleenkin sellainen asia, mitä en ole suostunut kenellekkään koskaan myöntämään, enkä varmasti halua koskaan sitä myöntääkään, sillä niin häpeällinen asia se on vielä tänä päivänäkin.- 355445
DarkFear kirjoitti:
"Facebookista teillä on hieman väärät käsitykset.
Kannattaa ainakin kokeilla, koska siellä tosiaan on ihan kaikensorttista ihmistä, on yksinäistä ja sosiaalisempaa, eikä siellä todellakaan vain "pinnalliset massanmukana menijät" ole."
Jotenkin vaan epäilyttää näistä kaikista nettiyhteisöistä toi facebook oikein kaikkein eniten, siellä kun on suurin osa just näitä pinnallisia massanmukana menijöitä. Tuntuisi myös niin turhauttavalta liittyä tonne sivustolle, kun ei olisi oikein ketään edes tolla kaverilistalla ja se jos mikä kiinnittäisi kuitenkin siellä kaikkien ihmisten huomion. Joutuisi vaan kuulemaan sielläkin samoja typeriä kyselyitä kun baareissa, että "missä sun kaikki kaverit on" ja "miksi olet yksin täällä". Sitten tulisi vaan sama masentunut fiilis, kun mikä aina baareissa käydessäkin tulee, eli äkkiä pois täältä.
"Ja eipä siellä tarvitse vanhojen tuttujen kanssa kommunikoida yhtään mitenkään jos ei halua tai on välit poikki. Uusia sen sijaan löytyy kyllä varmasti. Siellä on erilaisia ryhmiä, mm. sellainen nimenomaan yksinäisille tarkoitettu. Useita yksinäisiä siellä, uskokaa pois. "
Itselläni kun on tosiaan mennyt muutamien entisten kavereiden kanssa välit poikki niin pahasti, etten halua törmätä heihin edes tuolla nettimaailmassa, enkä todellakaan halua heidän tietävän mitään tän hetkisestä elämästäni. Noihin yksinäisyys-palstoille ei siellä taas viitsisi liittyä, kun silloin se oma yksinäisyys tulisi kaikille julki, eli pahimmassa tapauksessa työkavereille ja sitä en taas kestäisi ollenkaan. Olenkin aina sanonut sitä, että se yksinäisyys on pahempi asia myöntää kun vaikka homoseksuaalisuus, sillä nykyaikana kun ihmisten asenteet ovat muuttuneet myönteisemmäksi homoja kohtaan, eikä se homoseksuaalisuus ole enää samanlainen tabu, kun vaikka parikymmentä vuotta sitten. Yksinäisyys ja ilman kavereita eläminen sen sijaan on edelleenkin sellainen asia, mitä en ole suostunut kenellekkään koskaan myöntämään, enkä varmasti halua koskaan sitä myöntääkään, sillä niin häpeällinen asia se on vielä tänä päivänäkin.Tarviikos sinne oikeilla tunnuksilla kirjautua? Tee jokin "anonyymi profiili"
- 355445
355445 kirjoitti:
Tarviikos sinne oikeilla tunnuksilla kirjautua? Tee jokin "anonyymi profiili"
Tosin tuossa "anonyymissa profiilissa" on se ongelma että kaikilla muilla tuppaa olemaan oikea profiili...
- facebook
kalichakra kirjoitti:
facebook on lähinnä kavereiden kuulumisien vaihtamiseen ja linkkien ja videoiden yms skeidan jakamiseen. Ei siellä ole tarkoitus tutustua kehenkään. Täysin turha saitti yksinäisille IMHO ellei sitten ole lapsuudesta jotain kadonneita yyber bestiksiä keitä vielä kiinnostaa.
Voihan fb:ssä kai tutustua erilaisten faniryhmien ja keskustelujen kautta uusiinkin ihmisiin.
- fgdfgdgf
vaikuttaa todella lapselliselta paikalta (10-16 vuotiaille), en suosittelisi. Ainakin se on vanhanaikainen.
- alison gross
Olen Livejournalissa. Liityin aikoinaan joidenkin yhteisöjen vuoksi, jotka käsittelivät kiinnostuksenkohteitani. Oli hieno tunne saada sieltä ensimmäiset kaverit - kunnes tajusin, että vaikka he olivatkin ehkä kiinnostuneita journalini aiheesta, eivät he oikeasti välittäneet tutustua minuun tai jutella kanssani. Nyt monen vuoden jälkeen se on minusta päivänselvää, että siellä kaveriksi lisääminen ei tarkoita sitä että haluttaisiin olla ystäviä, vaan että toiselta halutaan jotain (esim. kuvia, tietoa, tiedostoja, mitä netissä nyt vaihdellaankaan). :)
Ne yhteisöt ovat kyllä edelleen hyödyllisiä, ja olen sieltä lopulta pari hyvääkin nettikaveria saanut, joiden kanssa tulee kirjoiteltua.
Facebookiin en ole liittynyt, mm. koska en halua käyttää oikeaa nimeäni netissä, Twitter vaikuttaa minusta/-lle aika turhalta, muista viimeaikoina kohkatuista palveluista en taida olla edes tietoinen...- 434534
Aika vaikeaa se tutustuminen on "eri puolella maapalloa eläviin". On tietysti ihmisiä jotka tuotakin haluavat tehdä ja varsinkin naiset ovat useimmiten "haluttua seuraa", mutta yleisesti ottaen on paljon helpompaa tutustua omasta maasta oleviin ja sitä parempi jos seuraa löytyy omalta paikkakunnalta.
- kaikki....
Varmasti facebook on noista paras koska se on laajin ja suosituin. Ihmiset esiintyvät oikeilla kuvillaan, joten seuran hakeminen lienee paljolti samanlaista kuin mm. deittipalstoilla. Suosion vuoksi monet saattavat löytää tuolta seuraakin, vaikka paikka noin muuten tuntuisikin tosi pinnalliselta.
En usko että muiden kautta voisi kovin hyvin löytää seuraa. Myspace ja twitter ovat kuitenkin enemmän yksilöille suunnattuja ja tuskin niin suosittuja suomalaiskäyttäjillä. Muut ovat taas tuntemattomampia joten ei ole käyttäjiäkään.
Huonoiksi vaihtoehdoiksi luettelisin kaikki. Ainoastaan tuo ensin mainittu voi toimia seuran haussa ja yhteisöjen perustuksessa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan tyttärestä hieno haastattelu IL
Martina on kasvattanut fiksun tyttären.3931028Orpo pelästyi, kun asiat tulivat ilmi ? Hallitus ei enää tuekaan Garden hanketta
Pääministerinä Orpo on vastuussa hallituksensa päätöksenteosta. Hallitus päätti avokätisestä tuesta hankkeelle, joka ei301952- 102895
- 78771
- 78752
- 82736
- 50665
- 37656
- 45641
Mä olen tosi
Ylpeä sinusta 🫂 Ajatuksissani pyydän sulle paljon suojelusta ja varjelusta. Sinua rakastettaan ja susta välitetään. Mui39630