Piti oikein alkaa tänään lenkillä ollessani miettimään kahta sanaa..Kielletty rakkaus..Voiko rakkaus olla väärää??Rakkaushan on hieno juttu noin muutes..Kaikkee tuo kuumuus teetättää... :P
Kielletty rakkaus
56
769
Vastaukset
puoliso ja sitten olet kuitenkin rakastunut toiseen, voi sitä kai kutsua kielletyksi rakkaudeksi.???????? Näin minä sen tulkitsen.
- Niin se on
mieltä! Muuten rakkaus ei ole suinkaan kielletyn tuntoista!
tietysti,mut jos aattelee itse rakkautta..sitä ihanaa rakastumisen tunnetta.Voiko se olla niin väärää..Toisaalta sitten taas ihastuminenkin.Onko sekin yhtä lailla kiellettyä?Aika monihan ihastuu päivittäin,vaikka on naimisissa..:))
Niin se on kirjoitti:
mieltä! Muuten rakkaus ei ole suinkaan kielletyn tuntoista!
se tunne saattaa vain tulla..Varmaankin se on väärin,mutta sitä tunnetta kun ei voi sitten pidätellä...:)
mii-su kirjoitti:
tietysti,mut jos aattelee itse rakkautta..sitä ihanaa rakastumisen tunnetta.Voiko se olla niin väärää..Toisaalta sitten taas ihastuminenkin.Onko sekin yhtä lailla kiellettyä?Aika monihan ihastuu päivittäin,vaikka on naimisissa..:))
taidat olla rakastunut? :-D))))))))))))))))))) Mites muuten tommosia höpäjäisit???????????????
Teotwawki kirjoitti:
taidat olla rakastunut? :-D))))))))))))))))))) Mites muuten tommosia höpäjäisit???????????????
Rakastunu en ole,mutta ihastun kyllä usein...:P
mii-su kirjoitti:
Rakastunu en ole,mutta ihastun kyllä usein...:P
Olisi kyllä odottanut jotain veret seisauttavaa rakkaustarinaa tähän.:-D)))))))))))))) Otsikko: MIISU LÖYSI ELÄMÄNSÄ RAKKAUDEN!!!!!!!!!!
Teotwawki kirjoitti:
Olisi kyllä odottanut jotain veret seisauttavaa rakkaustarinaa tähän.:-D)))))))))))))) Otsikko: MIISU LÖYSI ELÄMÄNSÄ RAKKAUDEN!!!!!!!!!!
mä en oikeen tajua tota,että mikä on elämänsä rakkaus..Voiko sitä oikeesti olla joku elämänsä rakkaus..Siinäpä hyvä kysymys...:P
Meinas täs tuipahtaa ihan itekkin tuolilta,ku alkaa nää mun ajatukset käydä oudoiks...:¤ Auringonpistos varmaan..mii-su kirjoitti:
mä en oikeen tajua tota,että mikä on elämänsä rakkaus..Voiko sitä oikeesti olla joku elämänsä rakkaus..Siinäpä hyvä kysymys...:P
Meinas täs tuipahtaa ihan itekkin tuolilta,ku alkaa nää mun ajatukset käydä oudoiks...:¤ Auringonpistos varmaan..jotain täysin tyrmäävää ja huumaavaa. Kai.........:-D))))))))))))))
Teotwawki kirjoitti:
jotain täysin tyrmäävää ja huumaavaa. Kai.........:-D))))))))))))))
kaikki rakkaudet ole alussa tollasia? :))
mii-su kirjoitti:
kaikki rakkaudet ole alussa tollasia? :))
olen niin narsistinen, että huomaan vain itseeni kohdistuvan ihailun.:-D))))))))))))))))))
Teotwawki kirjoitti:
olen niin narsistinen, että huomaan vain itseeni kohdistuvan ihailun.:-D))))))))))))))))))
taitaa olla ikuista rakkautta toi itseensä kohdistuva..;))
- Meriläinen
En hyväksy pettämistä en mitenkään.
Kuitenkin yks upeimpia kappaleita kertoo siitä ja kuuntelen sitä jo yksin mahtavan tulkinnan takia.
Susanna Haavisto: Odotusta Pariisissa:
http://www.youtube.com/watch?v=wpaVzgMZ4-k
Eikä johdu kuumuudesta, mutta olenko kaksinaismoralisti tässä suhteessa?niinkään ajatellu tässä tuota pettämistä,kun en itsekkään sitä hyväksy.Sen verran olen saanut minäkin takkiini.. :)
Hitsi..mulla menee ajatukset jo sekasin..Katos jonnekki se ajatus,mitä ajoin täs takaa..:P- Meriläinen
mii-su kirjoitti:
niinkään ajatellu tässä tuota pettämistä,kun en itsekkään sitä hyväksy.Sen verran olen saanut minäkin takkiini.. :)
Hitsi..mulla menee ajatukset jo sekasin..Katos jonnekki se ajatus,mitä ajoin täs takaa..:PNiin, se helle se helle :=))
Musta rakkaus on kiellettyä vain silloin kun siinä on pettäminen kyseessä.
Ihastua varmasti voi naimisissakin oleva, koska ei tunteita voi määrätä mutta siihen voi vaikuttaa kuinka pitkälle sen antaa mennä.
Vaikeeta on itekin sekoaa jos tarkkaan miettii. - kawe
naisia josta yhtäkkiä tuli *se toinen nainen ja toisesta se ensimmäisen tärkeä. Nyt hekin elävät arkea, niin se hurma tasottuu ja mikä sotku on takana minulla, oikea aivomyrsky.
Huuma ja rakastuminen vie mukanaan olen sen monen kohdalla nähnyt myös joidenkin katumuksen kun kaikki meni solmuun ja paluuta ei enää ollutkaan.
Eli en hyväksy pettämistä, erotkaa ensin, se pettäminen sattuu niin saakelisti, ei parane puhaltamalla. - Meriläinen
kawe kirjoitti:
naisia josta yhtäkkiä tuli *se toinen nainen ja toisesta se ensimmäisen tärkeä. Nyt hekin elävät arkea, niin se hurma tasottuu ja mikä sotku on takana minulla, oikea aivomyrsky.
Huuma ja rakastuminen vie mukanaan olen sen monen kohdalla nähnyt myös joidenkin katumuksen kun kaikki meni solmuun ja paluuta ei enää ollutkaan.
Eli en hyväksy pettämistä, erotkaa ensin, se pettäminen sattuu niin saakelisti, ei parane puhaltamalla.Just noin ajattelen, jos rakastuu toiseen niin tulisesti ettei voi ilman elää, niin silloin eroon vanhasta ensin.
Olen nähnyt kuinka paljon voi satuttaa pettäjä ja vielä monia ihmisiä..
Joskus miettii miksei nääkin asiat vois olla helpompia, mutta ne ei ole. Meriläinen kirjoitti:
Just noin ajattelen, jos rakastuu toiseen niin tulisesti ettei voi ilman elää, niin silloin eroon vanhasta ensin.
Olen nähnyt kuinka paljon voi satuttaa pettäjä ja vielä monia ihmisiä..
Joskus miettii miksei nääkin asiat vois olla helpompia, mutta ne ei ole.Kuinkahan monesti asiat menevät niin, että ensin erotaan ja sitten mennään toisen kanssa sänkyyn. En usko tuohon teoriaan valitettavasti. Jos ihan järjellä ajattelee (kävin kylmässä suihkussa)niin ei ole tarvetta erota jos menee hyvin.
- kielletty ei
firefox58 kirjoitti:
Kuinkahan monesti asiat menevät niin, että ensin erotaan ja sitten mennään toisen kanssa sänkyyn. En usko tuohon teoriaan valitettavasti. Jos ihan järjellä ajattelee (kävin kylmässä suihkussa)niin ei ole tarvetta erota jos menee hyvin.
Miten tunne voisi olla kielletty ? Uskovaisten keksimä juttu millä syyllistetään joku.
- kawe
firefox58 kirjoitti:
Kuinkahan monesti asiat menevät niin, että ensin erotaan ja sitten mennään toisen kanssa sänkyyn. En usko tuohon teoriaan valitettavasti. Jos ihan järjellä ajattelee (kävin kylmässä suihkussa)niin ei ole tarvetta erota jos menee hyvin.
oikeassa, mutta ajattelisivat edes vähän sitä petettyä, mutta eipä taida olla se ensimmäinen juttu mielessä silloin.
Löysässä hirressä roikuin kauan, että kyllä siinä ajassa olisi ehtinyt erota monta kertaa. Satutti muitakin, mutta se on ohi osaltani ja rauha sisällä, on muuten yksi elämän parhaita juttuja kun pärjää itsensä kanssa.
Siivet voi polttaa monella tavalla, menettää esim. lastensa kunnioituksen ja se voi sattua omaankin nilkkaan. Jokainen kulkee tiensä ja valitsee polkunsa suunnan ......... - Meriläinen
firefox58 kirjoitti:
Olen ihan samaa mieltä että jos hyvin menee niin ei ole syytä erota. Silloin ei myöskään syytä mennä pettämään ja siitä tässä olikin kyse.
Jos on tarve mennä vieraisiin niin ensin erotaan.
Mun kanssa ei ainakaan leikittäis, kerran vieraissa niin sille tielle sais mennä. kawe kirjoitti:
oikeassa, mutta ajattelisivat edes vähän sitä petettyä, mutta eipä taida olla se ensimmäinen juttu mielessä silloin.
Löysässä hirressä roikuin kauan, että kyllä siinä ajassa olisi ehtinyt erota monta kertaa. Satutti muitakin, mutta se on ohi osaltani ja rauha sisällä, on muuten yksi elämän parhaita juttuja kun pärjää itsensä kanssa.
Siivet voi polttaa monella tavalla, menettää esim. lastensa kunnioituksen ja se voi sattua omaankin nilkkaan. Jokainen kulkee tiensä ja valitsee polkunsa suunnan .........No kokemuksesta minäkin puhun, se on aina kolmannen korvapuusti. En viitsi omaa juttuani repostella, on sen verran karmeaa vieläkin mutta samaa mieltä olen. Pärjään taas omillani ja lapsilla kaikki hyvin. Se on asia johon tällä hetkellä satsaan.
Meriläinen kirjoitti:
Niin, se helle se helle :=))
Musta rakkaus on kiellettyä vain silloin kun siinä on pettäminen kyseessä.
Ihastua varmasti voi naimisissakin oleva, koska ei tunteita voi määrätä mutta siihen voi vaikuttaa kuinka pitkälle sen antaa mennä.
Vaikeeta on itekin sekoaa jos tarkkaan miettii.pitävät tuota ihasrtumistakin pettämisenä..Minä ainaski ihastun usein,mutta pidän sen omana tietonani.;))
- rosoinen-kin ejk
laitoin hiljan musiikkiketjuusi tämän kappaleen, joskin Sanna Majurin tulkitsemana, kysyin silloin ja kysyn vieläkin : onko kertosäkeen laulu olemassa ?
- Meriläinen
mii-su kirjoitti:
pitävät tuota ihasrtumistakin pettämisenä..Minä ainaski ihastun usein,mutta pidän sen omana tietonani.;))
Ja vaikka näin vapaanakin ollessa ihastuu aina silloin tällöin niin ei sen tarvi johtaa mihinkään sen kummempaan, vaikka olis vapaastakin miehestä kysymys.
Eikä nekään raukat tiedä edes mun ihastumisiani :)) - Meriläinen
rosoinen-kin ejk kirjoitti:
laitoin hiljan musiikkiketjuusi tämän kappaleen, joskin Sanna Majurin tulkitsemana, kysyin silloin ja kysyn vieläkin : onko kertosäkeen laulu olemassa ?
Ahaa, en kyllä tiedä onko ja jos on niin mikä se on.
Vois kyllä kuvitella että oliskin. - hulla
Minä olen Moralisti! (huom! suuri etukirjain... mustavalkoinen ihminen...)
Olen kerran elämässäni joutunut valinnan eteen; valitsin:"kunnes kuolema teidät erottaa".
Jälkensä se jättää - mieleen se jää - arvoitus...
Musiikkikappaleesi valinta on todella kaunis!
...kirjanmerkkeihin...
- GloriaJoy
noista kahdesta sanasta nousi ensimmäiseksi mieleen Lolita.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Lolita
Kahden aikuisen välillä ihastuminen, rakkaus, intohimo ym on tasavertaisempaa ja toisekseen aina tietoisen valinnan tekemistä: jokainen meistä pystyy hillitsemään viettinsä hetkeksi ja sitten pitämään etäisyyttä niin kauan kuin on tarpeellista ettei tuli ja kuiva heinä liekehdi suuriin rovioihin. Rakastaa voi vapaasti, kunhan ei petä ketään, tunteet ovat tunteita ja jalostuvat tai haihtuvat, teot ovat tekoja ja usein niistä maksaa liian kalliin hinnan joku muu kuin asianosaiset. - Cloetta..
Rakkauden nimissä tehdään paljon väärää. Ehkä se sitten ei ole oikeaa rakkautta mutta esim. älytön mustasukkaisuus ja sitä seuraava väkivaltaisuus ja omistushalu selitetään usein rakkaudella, puhumattakaan paljon hirveämmistä teoista.
Ikuisuuskysymyshän on se, mitä rakkaus on? Ehkä se näyttäytyy aidoimmillaan vanhemman ja lapsen välillä; silloin se on pyytetöntä ja hyvää tuottavaa.
Jotkut ihmiset rakastavat elämiä, toiset tavaroita mm. autoonsa rakastuneista oli vast'ikään ohjelma; onko se kiellettyä? Ehkä ei, mutta erittäin kummallista kylläkin.
Rakkaus on kaiken kaikkiaan hieno juttu ja mielestäni oikea, aito rakkaus luo hyvyyttä muillekin kuin vain rakastuneille. rakkaudesta nyt ensimmäisenä tulee mieleen pettäminen. Se on erittäin väärin kumppania kohtaan, jota ehkä kuitenkin on rakastavinaan ja vaikkei olisikaan. Ihastuu kai monikin parisuhteessa elävä jossain vaiheessa mutta jos sen aikoo viedä pidemmälle, niin ihan reilua kumppania kohtaan tehdä valinta, joko tai, eikä antaa hänen elää valheellisuudessa.
- .
Kunhan muistaaa erottaa, jos osaa ja pystyy, himon ja rakkauden.
Ja,realistina kysyn vain, muuttuuko todellakaan mikää parempaan päin, ainakaan pitemmän päälle? - .
aloittajlle piti.
. kirjoitti:
aloittajlle piti.
se käy niin helposti;) väärään kohtaan vastaaminen.
Kaikki ei ehkä sitäkään osaa. Himo kuuluu myös rakkauteen mutta sitä voinee olla ilmankin.
Joskus kai voi muuttuakkin paremmaksi, se riippuu ja roikkuu. Mutta usein ei, epäilen.
Kun sitä kerran on niin rakastuttu, että yhteen on menty, tuskin kumpikaan niin on muuttunut, että aidan taa pitäisi alkaa katsella. Kun ymmärtää saamisen ohella myös antaa, auttaa se jo pitkälle.mies-vm56 kirjoitti:
se käy niin helposti;) väärään kohtaan vastaaminen.
Kaikki ei ehkä sitäkään osaa. Himo kuuluu myös rakkauteen mutta sitä voinee olla ilmankin.
Joskus kai voi muuttuakkin paremmaksi, se riippuu ja roikkuu. Mutta usein ei, epäilen.
Kun sitä kerran on niin rakastuttu, että yhteen on menty, tuskin kumpikaan niin on muuttunut, että aidan taa pitäisi alkaa katsella. Kun ymmärtää saamisen ohella myös antaa, auttaa se jo pitkälle.voihan se yhteiselo vain kuivua kokoon...Ei yksinkertasesti saa enää toisesta mitään,minkä takia haluaisi jatkaa..Minusta ihminen voi kyllä muuttua vuosien saatossa.
Harmi,että useat tekevät niinkin,että pitävät sitä parisudetta yllä,mutta muualla on sitten se salakumppani...Sääliksi käy sitä petettyä ihmistä..:(
mii-su kirjoitti:
Harmi,että useat tekevät niinkin,että pitävät sitä parisudetta yllä,mutta muualla on sitten se salakumppani...Sääliksi käy sitä petettyä ihmistä..:(
Ei se petetty ole säälittävä vaan se toinen nainen/mies. Hän on säälittävä tapaus ja mahdolliset lapset jos niitä sattuu olemaan.
Se toinen sattuu olemaan huonommassa jamassa kuin arvaakaan.firefox58 kirjoitti:
Ei se petetty ole säälittävä vaan se toinen nainen/mies. Hän on säälittävä tapaus ja mahdolliset lapset jos niitä sattuu olemaan.
Se toinen sattuu olemaan huonommassa jamassa kuin arvaakaan.Ei pitäisi koskaan tuudittautua sellaiseen lapsenuskoon, että tämä kestää hamaan kuolemaan ja heittäytyä toisen armoille, elämästä kun ei koskaan tiedä mitä tapahtuu.
mii-su kirjoitti:
voihan se yhteiselo vain kuivua kokoon...Ei yksinkertasesti saa enää toisesta mitään,minkä takia haluaisi jatkaa..Minusta ihminen voi kyllä muuttua vuosien saatossa.
usein kuivuukin, ehkä turhaankin. Pienellä panostuksella, suhteen hoidolla yhteiselo voisi sujua ihan mukavasti hamaan ikuisuuteen. Mutta se on asia, joka molempien tulisi sisäistää.
Minusta se muuttuminen on enempi sitä, että mitä pidempään ollaan yhdessä, sitä enemmän tulee esiin ne huonot puolet, joista toinen ei pidä.
Oikea ja väärä ovat ehkä jotakin muuta mutta kielletty se voi ainakin olla. Epäsäätyisyys ennen vanhaan oli yleinen kiellon syy, samoin suhteet ennestään tahollaan aviossa olevien kesken eli ns syrjähypyt. Ja jos tuo likka toisi tänne näytille jotakin noista joutilaisuudessa lorvailevista muusikkovonkailijoistaan ja sanoisi että rakastamme toisiamme ja kimppaan nyt aiomme niin kielto tulisi saman tien.
sitäkin tapahtui paljon,että vieraissa hypittiin.Siinä olkin sitten salaamista,mitä kannettiin hamaan kuolemaan saakka..mukamas..Valheilla on tapana tulla ilmi.Jälkeenpäin siinä saa sitten kärsiä nämä avioliiton sivussa syntyneet..
- Pirre*
miisulle on tulossa viidenkymmenen villitys, vai?
P.s. Elä hylkää hyvää miestä, - paha joutaa..mii-su kirjoitti:
Mulla mitään villitystä...Hurahtanu oon,mut en tiedä auringosta vai mistä..;)
ai miisua.. varo pieni ettet polta siipiä, ja saata sydäntäsi karrelle..
P.s. elämä on yleensä tylsää..:)Pirrejuupas kirjoitti:
ai miisua.. varo pieni ettet polta siipiä, ja saata sydäntäsi karrelle..
P.s. elämä on yleensä tylsää..:)jos ei tuu ihan pakollista tarvetta..:)) Eihän sitä koskaan tiedä mihin tää maailma heittelee..:)
Elämä on usein tylsää ja tasapaksua,mut voi olla siitä riippumatta antoisaa...Kuitenkaan aina ei kaikki riipu ihan itsestä..
- kawe
terminä tulkinnallinen, koska rakkaus ei ole yksiselitteinen faktoihin perustuva asiantila. Kemiallinen reaktio ihmisissä tapahtuu kun he hullaantuvat mielettömästi, eli se on myös mielen häiriötila. Taloudellisesti se on yleensä menopuolelle kallistuvaa ja nuorille kauniille naisille hyvinkin tuottoisaa. Mitä opimme tästä, ehkä ne järjestetyt avioliitot, jotka olivat kulttuurisidonnaisia, voisivat olla oikean rakkauden arvoisia, tässä poukkoilevien, täydellisen parisuhteen etsijoiden maailmassa. Kaikki sotkee kaikkea kun kaikkea ja kaikkia on niin paljon ettei voi olla ja valita kun nurkan takana voi olla se kaikkein paras .............
nurkan takana vielä parempi.., sen kaikkein parhaimman etsinnästä voi tulla loputon kierre..:/
- Sol57
olla koskaan mielestäni väärää...on vain ehkä väärä aika ehkä paikka;)) Ilman Rakkautta en olisi mitään. Jos, ei minulla sitä olisi.... Tätä ei pidä tulkita nyt niin että, tällä ajatuksella olisi mitään tekemistä pettämisen kanssa.Se on eri asia....mielestäni. En usko monenkaan sitä hyväksyvän...koska, pettäminen loukkaa aina ja satuttaa myös.... Rakkaus sinänsä hyvä juttu.;))
tsau:Friidu- tippanb
rakkauden ja rakastumisen eri asiana. Rakkaus on syvällisempää ja elämän perusta. Rakastaa voi omaa puolisoa, lapsiaan, luontoa... Rakastuminen tai lähinnä ihastuminen taasen on ihanaa hetken huumaa ;)
Eikä siinäkään mitään väärää ole ellei anna asian johtaa pettämiseen tai vääränlaiseen "läheisriippuvuuteen".
En tiedä osasinko tuoda ajatustani ymmärrettävästi esille. - Sol57
tippanb kirjoitti:
rakkauden ja rakastumisen eri asiana. Rakkaus on syvällisempää ja elämän perusta. Rakastaa voi omaa puolisoa, lapsiaan, luontoa... Rakastuminen tai lähinnä ihastuminen taasen on ihanaa hetken huumaa ;)
Eikä siinäkään mitään väärää ole ellei anna asian johtaa pettämiseen tai vääränlaiseen "läheisriippuvuuteen".
En tiedä osasinko tuoda ajatustani ymmärrettävästi esille.samoin minä tuon asian koen...Rakkaus on jotain paljon muuta kuin itse rakastuminen. Se on sitoutumista ja huolenpitoa myöskin...ja sitä vastuuta myös toisesta ihmisestä. Samaahan oikea rakkaus on myös itselleen. Voi luottaa toiseen...Minulle tuo luottaminen itselleni on se syvin osa myös sitä minkä koen rakkautena...Ihastuminen taas....sitä nyt sattuu...vielä...;))) Mikä vain sellainen kliffa elämän suola ja piristys...Suhde tai kontakti toiseen ihmiseen jonka ei tarvitse johtaa mihinkään;))) enää...onneksi...;))
tsau:Friidu oli kyllä osuvasti sanottu,että voi aika tai paikka olla väärä..:) Mä muutes olin kerran rakastunu korviani myöten,mutta onneks tajusin pitää asian ittelläni ja se meni ohi se kohtaus..Oli se karmeeta se siinä kieriskely..:DD
- amor vincit
ollla muunkinlaista kiellettyä rakkautta. Kiellän itseltäni rakkauden tunteet. Tai joku kieltää lapsia rakastamasta äitiään tai isäänsä. Luin just Laura Honakasalon Eropaperit.
Lauluista tuli mieleen Randelin ja Kielletyt tunteet
sekä
Arja Koriseva joku mies?, Kun minuun kosketat
ja vielä Carolan Kielletyt leikit...onhan näitä- Sol57
Itse tässä sellaista koskettavaa laulua kun kuuntelin ja omaa miestäni siinä ajattelin. Tämä Jipun ja S.Edelmanin esittämänä jonka myös Hector hienosti tulkitsee: Jos, sä tahdot niin....minussa tuossa laulussa on hyvin tiivistetty miehen ja naisen välinen rakkaus myös...Samoin kun itse tunnen.
Totta, tietysti Rakkautta on monenlaista. Ei pelkästään miehen ja naisen välistä...tietenkään...
tsau:Friidu laittamaan mun lemppareita..:)) On se karmee tilanne,jos lapset ei sais rakastaa vanhempiaan..:(
- tiiustelen
Käsitettä "rakkaus ja rakastaa" käytetään ihan liikaa ja vääränlaisissa merkityksissä. No - teinit kai yleensä enimmäkseen "rakastavat tehdä sitä ja tätä tai jotain esinettä, idolia ym."
Oikea rakkauden määritelmä - se sallittu tai kielletty, mitä lieneekään?se on aika monumutkanen juttu toi rakkaus... Mikä lie millonki rakkautta,mutta onneksi sitä kumminkin on...:)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne1197526Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista776494- 955244
- 524595
Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee494256- 2304159
- 444065
Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san283938- 583080
- 482576