Ei saavu l.valvojalle

Neuvoa please

Osaako kukaan auttaa, kun mies ei suostu tulemaan lastenvalvojalle. Mitä teen? Aikaa varatessa sanottiin, että nimenomaan pitää molempien olla paikalla tai ei voida aikaa varata. Olen ihan epätoivoinen. Miten voi sopia tapaamisista, jos toinen haluaa tietenkin lasta tavata, mutta ei suostu mihinkään lasta koskevaan sopimukseen?

35

9956

    Vastaukset

    • Pysy tiukkana

      Varaat ajan ilmoittaen, että tulette molemmat, ilmoitat ajan miehelle ja jos ei tule paikalle, se on hänen häpeänsä. Et ole vastuussa toisen laiminlyönneistä. Siinäpä näkee lastenvalvoja, millaisen miehen kanssa ollaan tekemisissä. Jos mies ei tule, sanot lastenvalvojalle, että sinulle on ok ja suotavaakin, että mies tapaa lapsiaan, mutta sopimus tapaamisista pitää tehdä, sinulla on oikeus sellainen vaatia. Se on myös lasten etu, että tapaamiset on sovittu virallisesti. Varsinkin jos kyseessä on - niinkuin vaikuttaisi olevan - mies, jonka vastuuntuntoon ja yhteistyökykyyn ei voi luottaa.

    • eräs äiti

      isälle, että näkee lastaan vasta kun on kirjallinen sopimus teillä tehtynä.

      Miksi muten haluat sitä kirjallista sopimusta? Onko isä pompotellut sua tapaamisten suhteen? Tapaamissopmus ei ole sama asia kuin että isä todellakin ottaisi lapsen silloin. Tapaamissopimus siis sitoo sinua, että sinun pitää aina sovituilla tapamisilla olla antamassa lasta isälle, mutta isän ei tarvitse ottaa lasta tapaamissopimuksen mukaan merkityillä tapaamisilla ollenkaan tai hän voi palauttaa lapsen vaikka kesken tapamisenkin.

      Tulee vaan mieleen, että jos isä ei halua tulla edes lastenvalvojalle sopimaan mitään niin mitenköhän tunnollisesti se isä mahta sitä tapaamsisopimusa noudattaa? Jos siis isä ei ole pompotellut tapaamisten suhteen mitenkään, niin sinulle on helpompi kun sitä kirjallista sopimusta ei ole. Meillä sujui loistavasti suullinen sopimus pitkään. Tapaamisista ei ole mitään pakkoa tehdä kirjallista sopimusta.

      • Neuvoa please

        Kiitos viesteistä.

        Olin ajatellut, että olisi turvallisempaa, kun sopimus olisi tehtynä. Mies kyllä haluaa lasta tavata, mutta en tiedä miksei missään nimessä halua sopimusta tehdä. Ainakaan tässä vaiheessa en usko, etteikö lasta ottaisi luokseen ja toivoisin sitä lapsenkin takia, joka ikävöi isäänsä. En ollut tullut ajatelleeksikaan, että ei haittaisi, jos sopimusta ei olisikaan. Hyvä pointti tuokin.

        Entä se elatusmaksu, eikö sekin sovita siellä lastenvalvojalla?


      • eräs äiti
        Neuvoa please kirjoitti:

        Kiitos viesteistä.

        Olin ajatellut, että olisi turvallisempaa, kun sopimus olisi tehtynä. Mies kyllä haluaa lasta tavata, mutta en tiedä miksei missään nimessä halua sopimusta tehdä. Ainakaan tässä vaiheessa en usko, etteikö lasta ottaisi luokseen ja toivoisin sitä lapsenkin takia, joka ikävöi isäänsä. En ollut tullut ajatelleeksikaan, että ei haittaisi, jos sopimusta ei olisikaan. Hyvä pointti tuokin.

        Entä se elatusmaksu, eikö sekin sovita siellä lastenvalvojalla?

        elatus lastenvalvojalla ja se on sellainen asia mistä isä ei voi luistaa. Jos heittäytyy elatuksesta hankalaksi, niin otat oikeuaapuun yhteyttä ja lähdet oikeusteitse viemään asiaa eteenpäin. Elatusasiassa lapsi on jutun kantaja ja lapsi on tuloton ja varaton, joten elatusasian oikeuteen vieminen ei maksa mitään. Huolajuus ja tapaamsiasioiden oikeuteen viemien on lapsen vanhempien asioita ja niissä katsotaan molempien tuloja oikeusavun maksujen määräytymisessä.

        Myös lapsen asuminen eli sun lähivanhemmuus pitää määritellä siellä lastenvalvojalla.


      • Anonyymi

        Minulla tulee mieleen, että jos etävanhempi ei tule sovittuun tapaamiseen, niin hän ei vain halua tulla sovittuun tapaamiseen. Ei varmaan kannata omaa toimintaa ja motiivejaan perustella sillä, mitä luulee muiden ajattelevan itsestään. Sellainen ei ole aikuisen ihmisen käytöstä, vaan lapsen. Oletko joku alaikäinen?


    • ......

      Jos ei tule paikalle niin pistä käräjien kautta menee lastenvalvojankansssa .............

      • jepulis jestapa

        isän ei ole pakko ottaa penskoja vaikka olisi millainen sopimus tahansa.Aivan hyvä näin,koska yh-äitsykät käyttävät isukkeja muutenkin renkeinä omien menojensa eduksi.


      • juurikin niin...
        jepulis jestapa kirjoitti:

        isän ei ole pakko ottaa penskoja vaikka olisi millainen sopimus tahansa.Aivan hyvä näin,koska yh-äitsykät käyttävät isukkeja muutenkin renkeinä omien menojensa eduksi.

        Heheh, siinä meillä tyypillinen itkupilli "mies". Olet sitten vieläkin mustasukkanen ex-eukkosi menemisistä vai? Miksi sua muuten kiinnostaisi hänen tekemisensä sillä välin kun lapset ovat sulla? Luuletko voivasi hallita häntä temppuilemalla lasten tapaamisten kanssa? Etkö ole ymmärtänyt että tapaamisoikeus on olemassa siksi että lapsella on oikeus etävanhempaankin? Millainen ihminen kieltäytyy tapaamasta omia lapsiaan estääkseen sillä tavoin entisen puolisonsa menoja?

        Isukin ei ole pakko ottaa lapsia jos ei halua ja sinunkaltaisesi luuserit eivät exää kiusatakseen otakaan. Sitten kun aikanaan huvittaisikin tavata tenavia, heitä ei enää kiinnostakaan, koska ovat huomanneet millainen ihminen se iskä onkaan. Mietipä sitä seuraavan kerran kun perut lasten tapaamisen siinä pelossa että exä menee tansseihin. Olet säälittävä.


      • jestapa jepulis
        juurikin niin... kirjoitti:

        Heheh, siinä meillä tyypillinen itkupilli "mies". Olet sitten vieläkin mustasukkanen ex-eukkosi menemisistä vai? Miksi sua muuten kiinnostaisi hänen tekemisensä sillä välin kun lapset ovat sulla? Luuletko voivasi hallita häntä temppuilemalla lasten tapaamisten kanssa? Etkö ole ymmärtänyt että tapaamisoikeus on olemassa siksi että lapsella on oikeus etävanhempaankin? Millainen ihminen kieltäytyy tapaamasta omia lapsiaan estääkseen sillä tavoin entisen puolisonsa menoja?

        Isukin ei ole pakko ottaa lapsia jos ei halua ja sinunkaltaisesi luuserit eivät exää kiusatakseen otakaan. Sitten kun aikanaan huvittaisikin tavata tenavia, heitä ei enää kiinnostakaan, koska ovat huomanneet millainen ihminen se iskä onkaan. Mietipä sitä seuraavan kerran kun perut lasten tapaamisen siinä pelossa että exä menee tansseihin. Olet säälittävä.

        menkööt exäni vaikka honoluluun mutta minä en penskoja ota nyt kun itse bilettelen.Tiedän ettei mene kauaa kun penskani haluavat luokseni asumaan,mutten ota heitä kun olen etäisä ja exäni haki yhoon.Hoitakoon nyt heidät aikuisiksi.Käväisen heillä sitten kyläilemässä kunhan asuvat omillaan.


      • toiveajatteluaVain
        jestapa jepulis kirjoitti:

        menkööt exäni vaikka honoluluun mutta minä en penskoja ota nyt kun itse bilettelen.Tiedän ettei mene kauaa kun penskani haluavat luokseni asumaan,mutten ota heitä kun olen etäisä ja exäni haki yhoon.Hoitakoon nyt heidät aikuisiksi.Käväisen heillä sitten kyläilemässä kunhan asuvat omillaan.

        Keep on dreaming.....


      • oletpas huono
        jestapa jepulis kirjoitti:

        menkööt exäni vaikka honoluluun mutta minä en penskoja ota nyt kun itse bilettelen.Tiedän ettei mene kauaa kun penskani haluavat luokseni asumaan,mutten ota heitä kun olen etäisä ja exäni haki yhoon.Hoitakoon nyt heidät aikuisiksi.Käväisen heillä sitten kyläilemässä kunhan asuvat omillaan.

        Juu, lapset yleensäkin haluavat ehdottomasti asua sellaisen ihmisen luona joka pitää bilettämsitä tärkeämpänä kuin heitä.

        Taidat olla melkosen paska isän irvikuva muutenkin, kas kun ei sitä y-huoltajuutta kovin hepposin perustein nimittäin saa.


      • hyvin pyyhkii nyt
        oletpas huono kirjoitti:

        Juu, lapset yleensäkin haluavat ehdottomasti asua sellaisen ihmisen luona joka pitää bilettämsitä tärkeämpänä kuin heitä.

        Taidat olla melkosen paska isän irvikuva muutenkin, kas kun ei sitä y-huoltajuutta kovin hepposin perustein nimittäin saa.

        kyllä sen yhoon saa kun äitsykkä valehtelee lastenvalvojille ym.viranomaisille suu vaahdossa.Suomessa kun vielä kaikki sos.tantat on ämmiä.ei isukikia edes kuunnella.Siksipä odotankin jotta tulkoot kakarat joskus käymään luonani,jos haluavat.Äitsykkä hoitakoot heitä nyt parhaansa mukaan.Minäpoika biletän kakarattomien tyttöjen kera.


      • hykidtyopfuiåg
        hyvin pyyhkii nyt kirjoitti:

        kyllä sen yhoon saa kun äitsykkä valehtelee lastenvalvojille ym.viranomaisille suu vaahdossa.Suomessa kun vielä kaikki sos.tantat on ämmiä.ei isukikia edes kuunnella.Siksipä odotankin jotta tulkoot kakarat joskus käymään luonani,jos haluavat.Äitsykkä hoitakoot heitä nyt parhaansa mukaan.Minäpoika biletän kakarattomien tyttöjen kera.

        Älä jaksa paskaa jauhaa, tuo on melkosen kulunut tekosyy jonka jokainen huoltajuuden menettänyt luuseri lyö pöytään. Sinäkään et varmaan kerro mitä se äiti valehtelee niille viranomaisille ;)

        Myönnä karu totuus, sinut todettiin hyödyttömäksi. Olet kykenemätön kantamaan vastuuta omasta lapsestasi. Yksinhuoltajuuteen tarvitaan vahvat perusteet mikäli toinen osapuoli sitä vastustaa, valehtelemalla sitä ei saa. Sinä olet surkea, hyödytön isän irvikuva, eikä ketään ihan oikeasti kiinnosta vaikka bilettäisit itsesi hautaan.

        Millaisena muuten ajattelet niiden lapsettomien tyttösten sinua pitävän? Miesten miehenä varmaan... ;)


      • Lapsirenki
        jestapa jepulis kirjoitti:

        menkööt exäni vaikka honoluluun mutta minä en penskoja ota nyt kun itse bilettelen.Tiedän ettei mene kauaa kun penskani haluavat luokseni asumaan,mutten ota heitä kun olen etäisä ja exäni haki yhoon.Hoitakoon nyt heidät aikuisiksi.Käväisen heillä sitten kyläilemässä kunhan asuvat omillaan.

        Toisin sanoen sinä pidät exääsi renkinä ja ilmaisena lastenhoitajana omien menojesi hyväksi eikä toisin päin.


      • Anonyymi

        Lastenvalvoja ei ole oikeustoimikelpoinen, asianosainen- ja sopimusosapuoli yhteisiä lapsia koskevissa asioissa


    • tehtiin

      isyydentunnustus ja yhteishuoltosopimus lastenvalvojalla. Yhteishuoltosopimuksessa mainitaan että olemme sopineet elatusmaksusta ja tapaamisista keskenämme. Lapsesi isä saattaa pelätä saavansa sopimuksella harvemmat tapaamiset kuin mitä hänellä on nyt.

      • yks vaan

        sopimuksella on se paha puoli, että jos isä ei maksa, niin sulla ei ole esittää mitään elatussopimusta, joska perusteella isä velvoitetaan maksamaan. Tuollainen teidän kaltainen sopimus sopii avoliitotossa asuville.


      • Etäistetty isä
        yks vaan kirjoitti:

        sopimuksella on se paha puoli, että jos isä ei maksa, niin sulla ei ole esittää mitään elatussopimusta, joska perusteella isä velvoitetaan maksamaan. Tuollainen teidän kaltainen sopimus sopii avoliitotossa asuville.

        Kannattaisiko vain odottaa vähän.Kuvitellaan että olet puuhannut eroa ja sinulle kaikki kuviot on selvät.Isälle kaikki voi tulla aika yllätyksenä? Antaa isän puhista aikansa ja selvittää asioita mielessään.Tajuaa varmaankin lopulta että sopiminen kannattaa.
        Toisaalta en itsekkään mennyt lastenvalvojalle, vaikka äiti oli varannut ajan."Lastenvalvoja" on miehen korvissa kirosana. Lastenvalvojalla voidaan kirjata asiat JOS niistä voidaan keskustella.Jos ei täytyy mennä käräjille.
        Koetappa tarjota isälle laajoja tapaamisia tai 50/50 sopimusta.Jotakin sellaista vastaantuloa.Et häviä mitään jos isä ei aikanaan hoidakkaan tapaamisia sovitusti.


      • Neuvoa please
        Etäistetty isä kirjoitti:

        Kannattaisiko vain odottaa vähän.Kuvitellaan että olet puuhannut eroa ja sinulle kaikki kuviot on selvät.Isälle kaikki voi tulla aika yllätyksenä? Antaa isän puhista aikansa ja selvittää asioita mielessään.Tajuaa varmaankin lopulta että sopiminen kannattaa.
        Toisaalta en itsekkään mennyt lastenvalvojalle, vaikka äiti oli varannut ajan."Lastenvalvoja" on miehen korvissa kirosana. Lastenvalvojalla voidaan kirjata asiat JOS niistä voidaan keskustella.Jos ei täytyy mennä käräjille.
        Koetappa tarjota isälle laajoja tapaamisia tai 50/50 sopimusta.Jotakin sellaista vastaantuloa.Et häviä mitään jos isä ei aikanaan hoidakkaan tapaamisia sovitusti.

        Laajaa tapaamistahan tässä on tarkoitus sopiakin. En missään nimessä haluaisikaan estää pojan ja isän suhdetta. Mitään valheitakaan ei ole tarkoitus lastenvalvojalla esittää kuten täällä mainittiin. Haluaisin vaan, että asiat on paperilla ja selkeitä puolin ja toisin. Ero ei ole yllätys kummallekaan, mutta olet ihan oikeassa, että aika voi muuttaa tilanteen. Sinne lastenvalvojallekin pitää aikaa odottaa lähes 3 kk, joten ihan heti ei edes pidä paikalle saapua. Kiitos kaikille tiedoista, moni asia selkeni itsellekin nyt paremmin.


      • Jässipässi
        Neuvoa please kirjoitti:

        Laajaa tapaamistahan tässä on tarkoitus sopiakin. En missään nimessä haluaisikaan estää pojan ja isän suhdetta. Mitään valheitakaan ei ole tarkoitus lastenvalvojalla esittää kuten täällä mainittiin. Haluaisin vaan, että asiat on paperilla ja selkeitä puolin ja toisin. Ero ei ole yllätys kummallekaan, mutta olet ihan oikeassa, että aika voi muuttaa tilanteen. Sinne lastenvalvojallekin pitää aikaa odottaa lähes 3 kk, joten ihan heti ei edes pidä paikalle saapua. Kiitos kaikille tiedoista, moni asia selkeni itsellekin nyt paremmin.

        Kuulehan, jos toinen vanhemmista ei saavu lastenvalvojalle, ei voida sopia elareista ja asia menee oikeuteen.


      • muuna
        Neuvoa please kirjoitti:

        Laajaa tapaamistahan tässä on tarkoitus sopiakin. En missään nimessä haluaisikaan estää pojan ja isän suhdetta. Mitään valheitakaan ei ole tarkoitus lastenvalvojalla esittää kuten täällä mainittiin. Haluaisin vaan, että asiat on paperilla ja selkeitä puolin ja toisin. Ero ei ole yllätys kummallekaan, mutta olet ihan oikeassa, että aika voi muuttaa tilanteen. Sinne lastenvalvojallekin pitää aikaa odottaa lähes 3 kk, joten ihan heti ei edes pidä paikalle saapua. Kiitos kaikille tiedoista, moni asia selkeni itsellekin nyt paremmin.

        Niin kauan kun lapsi on sinun kanssasi samassa osoitteessa kirjoilla eikä teillä ole tapaamissopimusta, olet vahvoilla. Jätä tapaamissopimuksen tekeminen siihen päivään kun ongelmia alkaa esiintyä. Elareista voitte sopia keskenänne ja jos ongelmia alkaa esiintyä menet vasta sitten teetättämään laskelmat ja sopimukset lastenvalvojalla joka lähettää ne tuomarin leimattaviksi. Ja jos exäsi ei silloin ilmesty lastenvalvojalle, viet asian käräjille ja saat ilmaisen oikeudenkäynnin koska ajat lapsen asiaa. Sopimukseton tila on lähihuoltajan eli sen vanhemman etu, jonka luona lapsi on kirjoilla; jos etävanhempi alkaa temppuilla tapaamisten kanssa, sinun ei ole pakko antaa lasta etälle, vaan hän joutuu hakemaan sopimusta lastenvalvojalta.


      • Anonyymi
        muuna kirjoitti:

        Niin kauan kun lapsi on sinun kanssasi samassa osoitteessa kirjoilla eikä teillä ole tapaamissopimusta, olet vahvoilla. Jätä tapaamissopimuksen tekeminen siihen päivään kun ongelmia alkaa esiintyä. Elareista voitte sopia keskenänne ja jos ongelmia alkaa esiintyä menet vasta sitten teetättämään laskelmat ja sopimukset lastenvalvojalla joka lähettää ne tuomarin leimattaviksi. Ja jos exäsi ei silloin ilmesty lastenvalvojalle, viet asian käräjille ja saat ilmaisen oikeudenkäynnin koska ajat lapsen asiaa. Sopimukseton tila on lähihuoltajan eli sen vanhemman etu, jonka luona lapsi on kirjoilla; jos etävanhempi alkaa temppuilla tapaamisten kanssa, sinun ei ole pakko antaa lasta etälle, vaan hän joutuu hakemaan sopimusta lastenvalvojalta.

        Niin kauan kun lapsi on sinun kanssasi samassa osoitteessa kirjoilla eikä teillä
        ole tapaamissopimusta, olet heikoilla. Jätät tapaamissopimuksen tekeminen siihen päivään kun ongelmiasi alkaa esiintyä. Elareista voitte sopia keskenänne ja jos ongelmia alkaa esiintyä et voi mennä lastenvalvojalle- lastenvalvoja ei tee mitään laskelmia- ja sopimuksia, koska ei ole edes oikeustoimikelpoinen, asianosainen- ja sopimusosapuoli vanhempien yhteisiä lapsia koskevissa sopimus asioissa ja niiden sisällössä - eikä lastenvalvoja lähetä mitään sopimuksia mihinkään tuomarin leimattavaksi/ vahvistettavaksi- älä jauha pelkkää paskaa!!! jos et ilmesty lastenvalvojalle, voit viedä asian käräjille ja maksat omat oikeudenkäyntikulusi hakijana, koska et aja lapsen asiaa hakijana... Lopeta sössättäminen- ja virheellisen tiedon julkinen levittäminen. Sopimukseton tila ei ole "lähihuoltajan" eli sen vanhemman etu, jonka luona lapsi on kirjoilla; koska ei ole mitään huoltajaa- ei ole lähihuoltajaa; huoltoa- ja tapaamisoikeutta koskevaa sopimus asiaa ei ole edes ratkaistu. Et ole yhtään mitään lapselle. jos "lähivanhempi" ja "lastensuojelun viranomaiset, lastenvalvoja" alkaa temppuilla tapaamisten kanssa, sinun ei ole pakko antaa lasta "lähille" vaan hän joutuu hakemaan sopimusta tuomioistuimelta omassa rikollisessa menettelyssään.


    • saldkfjasödfijaesåor

      kannattaa noin hankalan miehen kanssa vaatia myös sellainen ehto tapaamisiin että jos ei saavu johonkin tiettyyn kellon aikaan mennessä tapaamiseen niin silloin sen kertainen tapaaminen on peruttu. koska muutoin olet velvoitettu odottamaan koko sen merkityn tapaamisajan jos mies ei saavukaan. teillä menee lapsen kanssa päivä pilalle ja lapsi ihmettelee aikuisen outoa toimintaa, siis kun isi ei tulekaan.

      • eräs äiti

        paikaansa. Toki on äärimmäisen hyvä kirjata joku tietty aika, minkä odottaa, että saapuko isä tapamisiin, mutta ei siinä suinkaan koko taapmisaikaa tartte isua odottamassa, että joskos se isä tulee hakemaan. Ja se aika on vartti! Meillä laitettiin se myös kirjallisestikin tapaamissopimukseen, jotta se sama asia olisi äärimmäisen selkeä myös isälle.


      • simasuma
        eräs äiti kirjoitti:

        paikaansa. Toki on äärimmäisen hyvä kirjata joku tietty aika, minkä odottaa, että saapuko isä tapamisiin, mutta ei siinä suinkaan koko taapmisaikaa tartte isua odottamassa, että joskos se isä tulee hakemaan. Ja se aika on vartti! Meillä laitettiin se myös kirjallisestikin tapaamissopimukseen, jotta se sama asia olisi äärimmäisen selkeä myös isälle.

        Asianajajan kertoman mukaan tapaamisaika joustaa /- 15 minuuttia sovitusta ja jos etä ei saavu tuona aikana tai ota yhteyttä kertoakseen myöhästyvänsä hyvästä syystä, tapaaminen siirtyy seuraavaan kertaan.


    • Etää

      Olen itse ollut lastenvalvojan luona yksin omalla varatulla ajalla ja entinen puoliso taas omalla ajalla. Siellä määritettiin elatuskyky ja lasten tapaamiseen liittyvät asiat. Lastenvalvojan tehtävä on hoitaa asiat lapsen kannalta parhain päin, eikä vanhempien tahdon mukaan. Minä esimerkiksi alkoholisoituneena äitinä en ollut kelvollinen lasten huoltajaksi eikä tapaamisiakaan minulla ollut kykyä, halua ja tahtoa vaatia. Etä-äitinä maksan elatusmaksut, joista olen kuitenkin pystynyt toistaiseksi huolehtimaan.
      Hirveät riidat ennen kaikkien asioiden järjestymistä veivät minut hermoromahduksen partaalle. Tapaamisoikeuksia en ole vuosienkaan jälkeen vaatinut ja lapset ovat jo siinä iässä, että voivat itse päättää haluavatko he minua tavata. Eivät ilmeisesti, koska eivät ole minuun ottaneet yhteyttä, vaikka olen välillä pyydellyt käymään.

      • Anonyymi

        minulla sama tilanne!


      • Anonyymi

        Hei! Millainen on tilanteesi nyt? Oletko tavannut lapsiasi?


    • Anonyymi

      Se on myöhemmin vaan hyvä ettei ole tullut. Kertoo paljon tyypistä moinen toiminta. Menkööt menojaan.

      • Anonyymi

        Et nyt vastaa kysymykseen. Sinulla taitaa olla laillinen este eli lähestymiskielto?


      • Anonyymi

        En usko, että hän haluaa sinun olevan lapsiesi kanssa tekemisissä. Uskon, että sinun ja lastesi väliseen suhteeseen paras keino olisi itse tehdä jotain aktiivisesti. Kerrot, että lastenvalvojat jotenkin estävät sinua tapaamasta lapsiasi, muttet oikein koskaan selirä, millä tavalla. Sanot, että jokin lainvastainen lausunto annettu, mutta moni ei varmaan aivan käsitä, mitä tarkoitat sillä. Eli onko jokin lausunto todettu lainvastaiseksi ja lastenvalvijat jotenkin aktiivisesti estävät sinua tapaamasta lapsiasi? Millä tavalla he käytännössä toteuttavat asiaa ja mikä heidän motiivinsa olisi toimia lainvastaisesti?


      • Anonyymi

        En ymmärrä viestisi sisältöä. Kertoisitko, miksei lapsesi halua tavata sinua?


      • Anonyymi

        Minulta siis menee ohitse, että miksi lastenvalvojat haluavat toimia rikollisesti ja vaikka olisikin sellaiseen mahdollisuus, niin millä tavalla se liittyy sinun ja lapsiesi suhteeseen?


      • Anonyymi

        Et halua tavata lapsiasi, koska jokin lausunto on laiton. Aika outo peruste, mutta sinullahan on oikeus olla tapaamatta heitä.


    Ketjusta on poistettu 28 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14871
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3069
    3. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3065
    4. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3064
    5. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3060
    6. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3056
    7. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    8. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3055
    9. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3054
    10. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3054
    Aihe