Kaukojunien matkustusmukavuus

(ei nimimerkkiä)

Olisin kiinnostunut mielipiteistänne kaukojunien mukavuudesta. Pidättekö eniten pendolinosta? Vaiko Intercitystä tai pikajunasta? Mikä on mielestänne tärkein asia kaukojunissa? Pitäisikö WLANin tulla pian myös Intercityihin? Onko matkustaminen liian kallista? Oletko tyytyväinen konduktöörien palveluun? Tähän keskuteluun voitte kertoa aivan mitä tahdotte kaukojunien mukavuudesta ja käytännöliisydestä!

9

708

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Joku tuntematon

      Eniten minulla on kokemuksia IC-junilla matkustamisesta. Olen erittäin tyytyväinen näihin juniin. Pistorasioita löytyy. Junista löytyy myös mukavasti hyttejä eritarpeisiin. Ravintolapalvelut ovat hyviä. Ilmastointi toimii loistavasti ainakin uudemmissa kaksikerrosvaunuissa. WLAN-yhteys tulee IC-juniinkin parin vuoden päästä. Olen erittäin tyytyväinen.

      • Lentävä sipuli

        Muistan, kun viime talvena olin matkalla Seinäjoelta Tikkurilaan, niin IC:n toisen luokan yksi tai parikin vaunua oli puukorisia (eli pikajunan vaunu). Oli varsin mukavaa, kun oli nostanut matkatavaransa hattuhyllylle, niin niistä kokoajan tipahteli vettä, kun lumi suli.


    • äöäöäö

      Ravintolavaunus oli ainaki tosi tuskallist ku oli 35 astetta lämmintä. Sais laittaa jonkinmoisen ilmastoinnin. Muuten reissu oli ihan ok.

    • addfghjkl

      WLAN pitäis saada mahdollisimman nopeet IC-juniin!

    • IC is the best

      Sen mitä olen VR:llä matkustanut, lähinnä Jyväskylä-Helsinki -väliä, niin olen kokenut IC-junat mukavammaksi ja miellyttävämmäksi. Jotenkin ne on viihtyisempiä, Pendolinon istuimet eivät ole omasta mielestä yhtä mukavia ja muutenkin Pendolinosta tulee sellainne "muovinen" vaikutelma. Nämä siis puhtaasti omia mielipiteitä, joku toinen voi ajatella toisin ja hyvä niin.

      • puutteensa

        Pendolinon puutteita:
        1) panttilukittavien tavarasäilöjen puuttuminen: matkustajalla tulee olla oikeus piilottaa matkatavaransa lukkojen taa kaukojunassa;
        2) hyttivaunujen puuttuminen: väsyneille matkustajille tulee suoda mahdollisuus lepuuttaa "ruotoaan", kun ei ole tungosta;
        3) pakollinen matkatavaroiden nosto käytävätasolle myös korkeiden laitureiden asemilla; näillä asemilla IC-junien kaksikerrosvaunuihin ja niistä pois voi (hyväpyöräisen) matkalaukkunsa vetäistä vaunun ja laiturin välisen raon yli - hop-heijaa!
        4) korotettu matkalipun hinta kaikkiin muihin junatyyppeihin verrattuna.


    • Satunnaisesti junall

      IC:n "Bussines Class" on tällä hetkellä mielestäni paras hinta- / laatusuhteeltaan. WLAN:ia ei ollut kun viimeksi matkustin ja se rokottaa niin paljon, ettei tuo nimitys ole oikeutettu.

      Samoin myynnin puuttuminen ykkösluokasta on selkeä virhe verrattuna muiden maiden vastaaviin juniin.

      Pendolinon ongelma on, että nopean junan lisämaksua peritään junasta, joka ei ole niin nopea. Toivottavasti vaativammat asiakkaat Pietarin radalta laittavat VR:kin standardit uuteen uskoon vähitellen.

      • Sama junailija

        Pendoliinoja saataisiin nopeammiksi, jos turhia välipysähdyksiä karsittaisiin. Mitä järkeä on pysäyttää Pendolino esimerkiksi Tikkurilassa tai Espoossa?


      • 5+2
        Sama junailija kirjoitti:

        Pendoliinoja saataisiin nopeammiksi, jos turhia välipysähdyksiä karsittaisiin. Mitä järkeä on pysäyttää Pendolino esimerkiksi Tikkurilassa tai Espoossa?

        Espoosta en tiedä, mutta Tikkurilassa pysähdys on varmaankin siksi, että osa matkustajista jatkaa sieltä Helsinki-Vantaan lentokentälle.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      140
      6223
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      34
      3788
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      1965
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      1949
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      25
      1778
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1636
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      16
      1542
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      20
      1470
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1458
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      35
      1380
    Aihe