Kaukojunien matkustusmukavuus

(ei nimimerkkiä)

Olisin kiinnostunut mielipiteistänne kaukojunien mukavuudesta. Pidättekö eniten pendolinosta? Vaiko Intercitystä tai pikajunasta? Mikä on mielestänne tärkein asia kaukojunissa? Pitäisikö WLANin tulla pian myös Intercityihin? Onko matkustaminen liian kallista? Oletko tyytyväinen konduktöörien palveluun? Tähän keskuteluun voitte kertoa aivan mitä tahdotte kaukojunien mukavuudesta ja käytännöliisydestä!

9

769

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Joku tuntematon

Eniten minulla on kokemuksia IC-junilla matkustamisesta. Olen erittäin tyytyväinen näihin juniin. Pistorasioita löytyy. Junista löytyy myös mukavasti hyttejä eritarpeisiin. Ravintolapalvelut ovat hyviä. Ilmastointi toimii loistavasti ainakin uudemmissa kaksikerrosvaunuissa. WLAN-yhteys tulee IC-juniinkin parin vuoden päästä. Olen erittäin tyytyväinen.

• Lentävä sipuli

Muistan, kun viime talvena olin matkalla Seinäjoelta Tikkurilaan, niin IC:n toisen luokan yksi tai parikin vaunua oli puukorisia (eli pikajunan vaunu). Oli varsin mukavaa, kun oli nostanut matkatavaransa hattuhyllylle, niin niistä kokoajan tipahteli vettä, kun lumi suli.

• äöäöäö

Ravintolavaunus oli ainaki tosi tuskallist ku oli 35 astetta lämmintä. Sais laittaa jonkinmoisen ilmastoinnin. Muuten reissu oli ihan ok.

• addfghjkl

WLAN pitäis saada mahdollisimman nopeet IC-juniin!

• IC is the best

Sen mitä olen VR:llä matkustanut, lähinnä Jyväskylä-Helsinki -väliä, niin olen kokenut IC-junat mukavammaksi ja miellyttävämmäksi. Jotenkin ne on viihtyisempiä, Pendolinon istuimet eivät ole omasta mielestä yhtä mukavia ja muutenkin Pendolinosta tulee sellainne "muovinen" vaikutelma. Nämä siis puhtaasti omia mielipiteitä, joku toinen voi ajatella toisin ja hyvä niin.

• puutteensa

Pendolinon puutteita:
        1) panttilukittavien tavarasäilöjen puuttuminen: matkustajalla tulee olla oikeus piilottaa matkatavaransa lukkojen taa kaukojunassa;
        2) hyttivaunujen puuttuminen: väsyneille matkustajille tulee suoda mahdollisuus lepuuttaa "ruotoaan", kun ei ole tungosta;
        3) pakollinen matkatavaroiden nosto käytävätasolle myös korkeiden laitureiden asemilla; näillä asemilla IC-junien kaksikerrosvaunuihin ja niistä pois voi (hyväpyöräisen) matkalaukkunsa vetäistä vaunun ja laiturin välisen raon yli - hop-heijaa!
        4) korotettu matkalipun hinta kaikkiin muihin junatyyppeihin verrattuna.

• Satunnaisesti junall

IC:n "Bussines Class" on tällä hetkellä mielestäni paras hinta- / laatusuhteeltaan. WLAN:ia ei ollut kun viimeksi matkustin ja se rokottaa niin paljon, ettei tuo nimitys ole oikeutettu.

Samoin myynnin puuttuminen ykkösluokasta on selkeä virhe verrattuna muiden maiden vastaaviin juniin.

Pendolinon ongelma on, että nopean junan lisämaksua peritään junasta, joka ei ole niin nopea. Toivottavasti vaativammat asiakkaat Pietarin radalta laittavat VR:kin standardit uuteen uskoon vähitellen.

• Sama junailija

Pendoliinoja saataisiin nopeammiksi, jos turhia välipysähdyksiä karsittaisiin. Mitä järkeä on pysäyttää Pendolino esimerkiksi Tikkurilassa tai Espoossa?

• 5+2
        Sama junailija kirjoitti:

Pendoliinoja saataisiin nopeammiksi, jos turhia välipysähdyksiä karsittaisiin. Mitä järkeä on pysäyttää Pendolino esimerkiksi Tikkurilassa tai Espoossa?

Espoosta en tiedä, mutta Tikkurilassa pysähdys on varmaankin siksi, että osa matkustajista jatkaa sieltä Helsinki-Vantaan lentokentälle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Maatalous- ja yritystuet pois, työeläkevaroilla valtion velka pois

Suomi saadaan eheytettyä kädenkäänteessä, kun uskalletaan tehdä rohkeita ratkaisuja. Maatalous- ja yritystuet ovat hait
      Maailman menoa
      23
      3083
    2. Tykkäsin rakas

Tuottaa sulle nautintoa❤️🔥olet paras ja nautin itsekkin suunnattomasti
      Suhteet
      42
      2719
    3. Mies mä oon ihan helppo

Miehelle johon oon ihastunut. Olen harvoin ihastunut, mutta suhun olen. Ei tarvitse kuin pyytää, niin...
      Ikävä
      38
      1523
    4. Hyvää iltaa!

Mikä on päivän viisaus?
      Ikävä
      84
      1350
    5. Olet onnellinen sinkku

Näin se on nähtävä.
      Ikävä
      63
      1261
    6. Mies olen aika erakko nykyään

Vanhentunutkin olen muutamana viime vuonna parikyt vuotta. Kun en ennenkään kelvannut, niin tuskin nytkään kelpaan. Lisä
      Tunteet
      41
      1026
    7. Lavroville taitaa olla jo ikkuna raollaan?

Lavrovin syytä välttää korkeita paikkoja ja ikkunoiden läheisyyttä.Ettei vain keikahda ikkunasta pihalle.
      Maailman menoa
      126
      922
    8. Haittaako jos

kaivattusi käy tosi usein pissalla ja/tai kakalla?
      Ikävä
      33
      839
    9. Ylen johdon hulppeat bonukset alkavat taas

Suora kopio Iltalehdestä: "Asiasta kertoo Iltalehdelle Ylen hallituksen puheenjohtaja Matti Apunen. Mitä tulospalkkioi
      Yle
      29
      673
    10. Skenaario

Elämä ja kuolema ovat merkillisin nyytti olevaisuutta. Mutta kun kumpaakaan ei ole, syntyy lapsuksia, joita korjaamaan
      Sinkut
      60
      631
    Aihe