Olisin kiinnostunut mielipiteistänne kaukojunien mukavuudesta. Pidättekö eniten pendolinosta? Vaiko Intercitystä tai pikajunasta? Mikä on mielestänne tärkein asia kaukojunissa? Pitäisikö WLANin tulla pian myös Intercityihin? Onko matkustaminen liian kallista? Oletko tyytyväinen konduktöörien palveluun? Tähän keskuteluun voitte kertoa aivan mitä tahdotte kaukojunien mukavuudesta ja käytännöliisydestä!
Kaukojunien matkustusmukavuus
9
769
Vastaukset
- Joku tuntematon
Eniten minulla on kokemuksia IC-junilla matkustamisesta. Olen erittäin tyytyväinen näihin juniin. Pistorasioita löytyy. Junista löytyy myös mukavasti hyttejä eritarpeisiin. Ravintolapalvelut ovat hyviä. Ilmastointi toimii loistavasti ainakin uudemmissa kaksikerrosvaunuissa. WLAN-yhteys tulee IC-juniinkin parin vuoden päästä. Olen erittäin tyytyväinen.
- Lentävä sipuli
Muistan, kun viime talvena olin matkalla Seinäjoelta Tikkurilaan, niin IC:n toisen luokan yksi tai parikin vaunua oli puukorisia (eli pikajunan vaunu). Oli varsin mukavaa, kun oli nostanut matkatavaransa hattuhyllylle, niin niistä kokoajan tipahteli vettä, kun lumi suli.
- äöäöäö
Ravintolavaunus oli ainaki tosi tuskallist ku oli 35 astetta lämmintä. Sais laittaa jonkinmoisen ilmastoinnin. Muuten reissu oli ihan ok.
- addfghjkl
WLAN pitäis saada mahdollisimman nopeet IC-juniin!
- IC is the best
Sen mitä olen VR:llä matkustanut, lähinnä Jyväskylä-Helsinki -väliä, niin olen kokenut IC-junat mukavammaksi ja miellyttävämmäksi. Jotenkin ne on viihtyisempiä, Pendolinon istuimet eivät ole omasta mielestä yhtä mukavia ja muutenkin Pendolinosta tulee sellainne "muovinen" vaikutelma. Nämä siis puhtaasti omia mielipiteitä, joku toinen voi ajatella toisin ja hyvä niin.
- puutteensa
Pendolinon puutteita:
1) panttilukittavien tavarasäilöjen puuttuminen: matkustajalla tulee olla oikeus piilottaa matkatavaransa lukkojen taa kaukojunassa;
2) hyttivaunujen puuttuminen: väsyneille matkustajille tulee suoda mahdollisuus lepuuttaa "ruotoaan", kun ei ole tungosta;
3) pakollinen matkatavaroiden nosto käytävätasolle myös korkeiden laitureiden asemilla; näillä asemilla IC-junien kaksikerrosvaunuihin ja niistä pois voi (hyväpyöräisen) matkalaukkunsa vetäistä vaunun ja laiturin välisen raon yli - hop-heijaa!
4) korotettu matkalipun hinta kaikkiin muihin junatyyppeihin verrattuna.
- Satunnaisesti junall
IC:n "Bussines Class" on tällä hetkellä mielestäni paras hinta- / laatusuhteeltaan. WLAN:ia ei ollut kun viimeksi matkustin ja se rokottaa niin paljon, ettei tuo nimitys ole oikeutettu.
Samoin myynnin puuttuminen ykkösluokasta on selkeä virhe verrattuna muiden maiden vastaaviin juniin.
Pendolinon ongelma on, että nopean junan lisämaksua peritään junasta, joka ei ole niin nopea. Toivottavasti vaativammat asiakkaat Pietarin radalta laittavat VR:kin standardit uuteen uskoon vähitellen.- Sama junailija
Pendoliinoja saataisiin nopeammiksi, jos turhia välipysähdyksiä karsittaisiin. Mitä järkeä on pysäyttää Pendolino esimerkiksi Tikkurilassa tai Espoossa?
- 5+2
Sama junailija kirjoitti:
Pendoliinoja saataisiin nopeammiksi, jos turhia välipysähdyksiä karsittaisiin. Mitä järkeä on pysäyttää Pendolino esimerkiksi Tikkurilassa tai Espoossa?
Espoosta en tiedä, mutta Tikkurilassa pysähdys on varmaankin siksi, että osa matkustajista jatkaa sieltä Helsinki-Vantaan lentokentälle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Maatalous- ja yritystuet pois, työeläkevaroilla valtion velka pois
Suomi saadaan eheytettyä kädenkäänteessä, kun uskalletaan tehdä rohkeita ratkaisuja. Maatalous- ja yritystuet ovat hait233083- 422719
Mies mä oon ihan helppo
Miehelle johon oon ihastunut. Olen harvoin ihastunut, mutta suhun olen. Ei tarvitse kuin pyytää, niin...381523- 841350
- 631261
Mies olen aika erakko nykyään
Vanhentunutkin olen muutamana viime vuonna parikyt vuotta. Kun en ennenkään kelvannut, niin tuskin nytkään kelpaan. Lisä411026Lavroville taitaa olla jo ikkuna raollaan?
Lavrovin syytä välttää korkeita paikkoja ja ikkunoiden läheisyyttä.Ettei vain keikahda ikkunasta pihalle.126922- 33839
Ylen johdon hulppeat bonukset alkavat taas
Suora kopio Iltalehdestä: "Asiasta kertoo Iltalehdelle Ylen hallituksen puheenjohtaja Matti Apunen. Mitä tulospalkkioi29673Skenaario
Elämä ja kuolema ovat merkillisin nyytti olevaisuutta. Mutta kun kumpaakaan ei ole, syntyy lapsuksia, joita korjaamaan60631