Nainen armeijassa

Armeija kiinnostaa

Haluaisin kysellä teiltä naisilta (ja miksei miehiltäkin) armeijasta. Minulle on noussut muutamia kysymyksiä joihin toivoisin vastauksia.

1. Olen ajatellut armeijaan menoa, mutta kouluni takia pääsisin vasta ensi kesänä (ja silloin sinne haluaisin eli kesällä 2011), milloin minun pitää hakea jotta minulla olisi parhaimmat mahdollisuudet päästä juuri tällöin?

2. Haluaisin kuulla teidän naisten kokemuksia armeijan oloista.

67

11252

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Armeija kiinnostaa

      Mutta onko täällä armeijan käyneitä naisia jotka voisivat kommentoida? En kaipaa alistavia/ala-arvoisia kommenteja.

      • tässä yksi

        1. Jos haluat 2011 kesällä, niin ainoa mahdollisuus taitaa olla laittaa hakupaperit ensi vuoden hakukierroksella, joka päättyy maaliskuun alkuun mennessä. Sillä ei ole väliä kuinka nopeasti hakemukset ja liitteet lähettää, kunhan ovat määräaikaan mennessä perillä. Papereita ei käsitellä saapumisjärjestyksessä. Tämänvuotinen hakuaika (jossa myös sijoitettiin ensi kesälle) on jo mennyt.

        Erikoisjoukoilla on omat hakuaikataulunsa. Tietääkseni naistenkin kohdalla noudatetaan ko. joukon eikä naisten yleisiä hakuaikoja. Jos olet kiinnostunut jostain erikoisjoukosta niin katsele hakuajat ja vaatimukset tuolta puolustusvoimien sivuilta joille toinen kommentoija jo laittoikin linkin.

        Ensi vuoden haussa saattaa olla niukasti tilaa 2011 heinäkuulle, koska useimmiten aika iso osa hakijoista haluaa aloittaa heti seuraavana kesänä. Ei kuitenkaan ole mitenkään mahdotonta päästä silloin, varsinkin jos on valmis tarvittaessa tinkimään palveluspaikkatoiveistaan. Jos elämäntilanne sallii myöhemmän palvelukseenastumisen, niin itse suosittelisin pitämään kiinni ennemmin palveluspaikka- ja aselajitoiveista kuin pyrkimään "ihan mihin vain". Hyvällä tuurilla voi tietysti saada kaikki toiveet toteutumaan.

        2. Tästä on aika vaikea mitään lyhyesti sanoa. Yleisesti armeijan oloihin vaikuttaa tietysti se, mitä varten koko laitos olemassa, joten vapautta päättää omista asioistaan tai yksilöllistä huomiointia ei juuri ole odotettavissa. Jos mielessä on jotain käytännön asioita mistä kaipaat tietoa, niin kysy ihmeessä.


      • armeija kiinnostaa
        tässä yksi kirjoitti:

        1. Jos haluat 2011 kesällä, niin ainoa mahdollisuus taitaa olla laittaa hakupaperit ensi vuoden hakukierroksella, joka päättyy maaliskuun alkuun mennessä. Sillä ei ole väliä kuinka nopeasti hakemukset ja liitteet lähettää, kunhan ovat määräaikaan mennessä perillä. Papereita ei käsitellä saapumisjärjestyksessä. Tämänvuotinen hakuaika (jossa myös sijoitettiin ensi kesälle) on jo mennyt.

        Erikoisjoukoilla on omat hakuaikataulunsa. Tietääkseni naistenkin kohdalla noudatetaan ko. joukon eikä naisten yleisiä hakuaikoja. Jos olet kiinnostunut jostain erikoisjoukosta niin katsele hakuajat ja vaatimukset tuolta puolustusvoimien sivuilta joille toinen kommentoija jo laittoikin linkin.

        Ensi vuoden haussa saattaa olla niukasti tilaa 2011 heinäkuulle, koska useimmiten aika iso osa hakijoista haluaa aloittaa heti seuraavana kesänä. Ei kuitenkaan ole mitenkään mahdotonta päästä silloin, varsinkin jos on valmis tarvittaessa tinkimään palveluspaikkatoiveistaan. Jos elämäntilanne sallii myöhemmän palvelukseenastumisen, niin itse suosittelisin pitämään kiinni ennemmin palveluspaikka- ja aselajitoiveista kuin pyrkimään "ihan mihin vain". Hyvällä tuurilla voi tietysti saada kaikki toiveet toteutumaan.

        2. Tästä on aika vaikea mitään lyhyesti sanoa. Yleisesti armeijan oloihin vaikuttaa tietysti se, mitä varten koko laitos olemassa, joten vapautta päättää omista asioistaan tai yksilöllistä huomiointia ei juuri ole odotettavissa. Jos mielessä on jotain käytännön asioita mistä kaipaat tietoa, niin kysy ihmeessä.

        Kiitos sinulle asiallisesta vastauksesta!


    • täältät

      http://www.puolustusvoimat.fi

      Ja sotilaiden kanssa ei sitten nussita kesken palveluksen. Mikään ei ole säälittävämpää kuin raskaana oleva varusmies.

      • Anonyymi

        Onhan sitä ehkäisy. Ja vain miesten tai naisten kesken tuota vaaraa ei ole.


      • Anonyymi

        Ainoastaan räkäpäillä saa ampua.


      • Anonyymi

        Ei ole pelkoa, lepsot eivät miehiä tarvitse.


    • ressu-68

      ... naisten asepalveluksesta on hyvin paljon juttuja aamukampa.fi -foorumilla.
      Ja ennenkaikkea siellä on asiallisia kirjoituksia!

      Älä masennu tämän palstan idioottien kirjoituksista, kateuttako lienee... Menestystä Sinulle!

      • 25325252525

        Kateutta persjalkaisia seksuaalista identiteettiään etsiviä (tai sen kadottaneita) hyväksynnän etsijöitä kohtaan? Itse ainakin halveksun kaikkia armeijan käyneitä naisia. Yleensä he tuovat ilmi armeijassa käyntinsä jo ensimmäisessä lauseessa "Niin kuin meilläkin armeijassa..." ja kun keskustelutoveri ihmettelee armeijassa käyntiä niin rekkalesbon huulille nousee idioottimainen omahyväinen hymy kuin koiralla. "Vihdoinkin hyväksyntää!".

        Tunnistatte varmaan itsenne.


      • naiset vittuun
        25325252525 kirjoitti:

        Kateutta persjalkaisia seksuaalista identiteettiään etsiviä (tai sen kadottaneita) hyväksynnän etsijöitä kohtaan? Itse ainakin halveksun kaikkia armeijan käyneitä naisia. Yleensä he tuovat ilmi armeijassa käyntinsä jo ensimmäisessä lauseessa "Niin kuin meilläkin armeijassa..." ja kun keskustelutoveri ihmettelee armeijassa käyntiä niin rekkalesbon huulille nousee idioottimainen omahyväinen hymy kuin koiralla. "Vihdoinkin hyväksyntää!".

        Tunnistatte varmaan itsenne.

        totta!!


      • AkkaTuoltNoin
        naiset vittuun kirjoitti:

        totta!!

        Itse olen kaavaillut inttiin menemistä ihan puhtaasti vain siksi että sodankäynti teknisesti ja käytännössä kiinnostaa, ja varmasti kokemuksena olisi ainutlaatuinen. Ja kyllähän se hyväksi katsotaan jos on armeijan käynyt - hakiessa myös työpaikkaa. Kasvattaa varmasti myös luonnetta ja asennettakin.

        Kaikilla ei ole tarve päteä, kyllä sitä itsekin kuulee jatkuvasti näiltä just varhais-aikuisuudenkin tavoittaneilta herrasmiehiltä selkeää pullistelua sen intin kanssa. Että näin. Suosittelen peiliin katsomista. En usko että sinne hirveän moni menee elämään puoleksi vuodeksi akseettista elämää vain siksi että pääsee pätemään tai esittämään kovaa naista, tai ainakaan itse en olisi niin helvetin tyhmä...


      • int
        25325252525 kirjoitti:

        Kateutta persjalkaisia seksuaalista identiteettiään etsiviä (tai sen kadottaneita) hyväksynnän etsijöitä kohtaan? Itse ainakin halveksun kaikkia armeijan käyneitä naisia. Yleensä he tuovat ilmi armeijassa käyntinsä jo ensimmäisessä lauseessa "Niin kuin meilläkin armeijassa..." ja kun keskustelutoveri ihmettelee armeijassa käyntiä niin rekkalesbon huulille nousee idioottimainen omahyväinen hymy kuin koiralla. "Vihdoinkin hyväksyntää!".

        Tunnistatte varmaan itsenne.

        keksikää nyt hei oikeasti jo jotain parempia perusteita kuin pätemisen tarve. Naiset voi mennä inttii siinä missä miehetkin.


      • samaa mieltä
        int kirjoitti:

        keksikää nyt hei oikeasti jo jotain parempia perusteita kuin pätemisen tarve. Naiset voi mennä inttii siinä missä miehetkin.

        Ja ennen kaikkea, naisten pitäisi joutua inttiin siinä missä miestenkin.


      • Anonyymi
        25325252525 kirjoitti:

        Kateutta persjalkaisia seksuaalista identiteettiään etsiviä (tai sen kadottaneita) hyväksynnän etsijöitä kohtaan? Itse ainakin halveksun kaikkia armeijan käyneitä naisia. Yleensä he tuovat ilmi armeijassa käyntinsä jo ensimmäisessä lauseessa "Niin kuin meilläkin armeijassa..." ja kun keskustelutoveri ihmettelee armeijassa käyntiä niin rekkalesbon huulille nousee idioottimainen omahyväinen hymy kuin koiralla. "Vihdoinkin hyväksyntää!".

        Tunnistatte varmaan itsenne.

        Ei saatana äijä varmaan yli 30 jo tässä vaiheessa ja jostakin syystä on elämää niin paskaa tai olet itse niin vitun luuseri että olet varmaan vieläkin vitun incel.


    • armeija on must

      niin mikä absurdi ajatus se olis et naisille asepalvelus ei olis pakollinen

    • ohioneikäenää

      Vaikka tarkoitus on päinvastainen, niin naiset vain alistavat entisestään omaa asemaansa menemällä armeijaan. Miehet jotka suorittavat armeijan, yleisesti toteavat olankohautuksella jotain tyyliin "paska paikka mutta tulipa käytyä", mutta naisille tämä ääliökoulun läpivienti tuntuu olevan jotenkin kovinkin suuri saavutus. "Pystyin siihen mihin miehetkin, jee".

      Omalla tavallaan kaduttaa pikkuisen että olin itse aikoinaan liian laiska, joka meni siitä mistä aita on matalin, eli 6 kk:n armeijan. Jos minussa olisi ollut tippaakaan miestä, selkärankaa ja jaksamista, niin olisin tehnyt sen mitä oikeasti halusin tehdä, eli käydä sivarin.

      • Oletko ääliö

        Kommenttisi perusteella et siis pidä armeijaa "kovinkaan suurena saavutuksena" ja väheksyt sitä käyneitä naisia. Hauskaa sillä vielä kehtaat tunnustaa, että menit sieltä mistä aita on matalin ja olisit halunnut siviilipalvelukseen. Et itse miehenäkään pystynyt siihen mihin muut miehet- ja naiset.


    • inttiin aikova naine

      kysymys: miksi joka helvetin keskustelussa joku mies kirjottaaa "miksi haluat armeijaan? haluutko vaan esittää kovempaa kun oot? mitä haluat todistaa silä?" No tässä on vastaus: ehkä jotkut muijat vaan haluaa mennä sinne, ne tykkää ampuu aseilla ja tykkää ajatuksesta mennä armeijaan tekemään sellasta mitä siviilissä ei nyt yleensä tehä! ja jotkut haluu ehkä luoda oman uransa armeijassa. armeija ei nääs ole mikään miesten yksityisalue eikä sen sellainen pidäkään olla! kaikilla kykenevillä ihmisillä on oikeus mennä armeijaan jos ne sinne haluaa. niin miehillä kun naisillakin.

      • kapttttteni

        "kysymys: miksi joka helvetin keskustelussa joku mies kirjottaaa "miksi haluat armeijaan?"
        ________________________


        No siksi, että alkuperäinen kysymys on samaa tasoa kuin kysyisi miten banaanin saa parhaiten tungettua korvaansa. Eli ollaan ryhtymässä johonkin v*tun tyhmään ja turhaan toimintaan. Tällöin on ihan loogista kysyä, että miksi toimia näin?


    • riviinjärjesty

      Pakko ihmetellä, että miten tälle palstalle on pesiytynyt niin sitkeä peikko (="trolli") joka jaksaa jokaiseen armeija-aiheiseen ketjuun kirjoitella sitä samaa iänikuista katkeraa valitusta...

      Huumoriviestejä jaksaa sentää lukea, mutta tuollainen katkera ruikutus vaan vituttaa. Pääse jo ihminen yli siitä armeijan tuottamasta traumasta ja jatka elämääsi. Miljoona suomalaista nuorta on suorittanut armeijan tekemättä siitä sen isompaa numeroa?

      Mistä ihmeestä kenkä puristaa kohdallasi? Nykyaikana ei ole edes pakko mennä armeijaan. Vapautuksen saa vaikka millä syillä. Vankeusrangaistuksenkin saa suorittaa pantavalvonnassa omassa kodissa.

      Jos kerran et välitä intistä tuon taivaallista miksi ihmeessä pesiydyt armeija-aiheiselle palstalle?

    • Merisiilitär

      :D Huvittaa, kun täällä on näin paljon pelkän BS:n jauhajia (jos et tiedä bs on niin googleta, ty), vaikka kysymys oli ihan asiallinen. :) Itseasiassa itseäni on myös alkanut kiinnostaa armeijan käyminen, vaikka se onkin vapaaehtoista; harmi vain, että tämä keskustelu on muuttunut tällaiseksi mitä se nyt on.

      Vieläkö keskustelun aloittaja pyörii jossain täällä? Kävitkö armeijan, minkälaista oli? Pyöriikö täällä muita armeijan käyneitä naisia? Kertokaa kaikki mitä vain juolahtaa mieleen! Onneksi hakuaikaa on maaliskuuhun asti, ehdin varmaan hankkia jonkun tietolähteen jos tämä ei tuota tulosta.. :)

    • dfrhtryr575454

      eka kuka tähän vastasi sanoi, hukkaisit vuoden elämästäsi hukkaan?

      vuosi on vain silloin jos joutuu AUK tai kuljetuspuoli

      muutoin se on puol vuotta

    • seksihullut

      Nyt on lehdissä, että Keuruulla on naisen joukkoraiskaus tehty armeijan leirissä. Onko naiset näin miehen kipeitä? Miehet on sitä luokkaa, että vaikka näkevät vanhan ruosteisen mummon polkupyörä, niin seksiasiat alkaa päänupissa kiertää. Ei paljoa enempää tarvii, kun miehet on seksihulluja!

      • Anonyymi

        Kyllä me naiskin osataan.Varsvarasto hoitajana vaateden vaihto saunoilla.Kyllä oli silmänruokaa.Ja myös saunan sii
        voukset valittujen kanssa,märkää puuhaa.Joten kyllä osataan..


      • Anonyymi

        Nyt se turpa kiinni kaikki miehet on yksilöitä niin kuin naisetkin eikä me kaikki olla jotakin sairaita paskoja.


    • nouarmeija

      Nainen ei sovi armeijaan. Se on liian kova ja rankka. Uljaita sotapoikia sinne mennään "iskemään". Vai pitääkö olla "nappeja" kauluksessa.

      • Anonyymi

        Kuinkas käy miesten jos tulee sota, jos joku kaunis nainen saa luodin päähänsä ja joku herkkähipiäisempi mies tämän näkee niin kuinka käy? Ehkä miehen kuoleman kestää mutta ei välttämättä jos naisen pää leviää siinä vieressä.


    • resvänrikki

      Oma emäntä kävi intin 2009-2010 sotilasarvoltaan kersantti, itse kävin 2007-2008 ja oma sotilasarvo vänrikki

      • MajuriOnJumala

        Vaan? Joten kantsuu siis olla hiljaa kun minä Majuri sanon että turpa kiinni mopot...


      • Anonyymi
        MajuriOnJumala kirjoitti:

        Vaan? Joten kantsuu siis olla hiljaa kun minä Majuri sanon että turpa kiinni mopot...

        Se oli hyvin sanottu Majurilta.


      • Anonyymi

        Wau! Tuskin olisit tuota kirjoittanut jos olisit jäänyt korpiksi. Kyllä on vittu joillekin tärkeä tuo sot.arvo.


    • Vffl

      Järjellistä vastailla 10v vanhaan kysymykseen...

    • Anonyymi

      Itse olen ollut vuoden intissä, naisena. Täytyy sanoa, että kokemus rasitti aivan eri tavalla kuin odotin.

      Odotin rankkoja fyysisiä suorituksia sateisessa metsässä, aseiden pauketta, unettomuutta ja kaikkeen tuohon hajoamista ja jälkeenpäin hymyillen muistojen muistelemista.
      Odotin kunnioitusta hyvien suoritusten tekemisestä ja ylpeyttä omasta tekemisestä.
      Odotin tasa-arvoisuutta ja oikeudenmukaisuutta.

      Ihan päin mäntyä menivät nuo odotukset.

      Ensinnäkin minusta tehtiin kuski, vaikka tein hyvin selväksi etten sinne halua tai ole hyvä siinä. Sitten kun en kuskitehtävissäni osoittanutkaan suurta osaamista ja kyvykkyyttä, ihmeteltiin, että miksi ihmeessä olen hakeutunut kuskiksi. En päässyt johtajaksi, vaikka kuinka halusin, sen nyt ymmärtääkin, ei elämässä aina saa mitä haluaa.

      Meidän komppaniassa skapparit ja muut paheksuivat kuskeja, sillä he ovat laiskoja ja liian läskejä johtajiksi. Tästä syystä heidän elämänsä tehtiin mahdollisimman vaikeaksi esim. ristiriitaisilla käskyillä ja mielivaltaisilla säännöillä, jotka koskivat vain kuskeja eikä esim saman saapumiserän johtajia. Tuntui siltä, kuin he olisivat valmiiksi päättäneet vihata meitä ja että olemme aina väärässä ja pelaamassa omaan pussiin. Meille ei koskaan annettu tilaisuutta selittää omaa puolta tarinasta, vaan johtopäätökset vedettiin muiden lähteiden antamien tietojen perusteella. He liikkuivat aina sellaisella harmaalla alueella, mikä mahdollisti tämän syrjinnän, mutta kuitenkin vei meiltä mahdollisuuden puuttua siihen. He aina pystyivät perustelemaan tekonsa jonkun ohjesäännön perusteella, mutta teot tuntuivat poikkeuksetta jopa simputukselta.

      Jos möhlit kunnolla, pääsit hyviin hommiin pois yksiköstä erinäisiin ajotehtäviin. Jos noudatit sääntöjä, jouduit uuden saapumiserän au-kurssin mukana oppitunneille ja harjoituksiin juoksemaan asemarallia ja takapihalle sulkeisiin. Korpin natsoista saatoit vain unelmoida, sillä laiskoja kuskeja ei sovi ylentää. Paitsi silloin, jos nuolet skapparien perseitä, koska sillä ei ole väliä, hoidatko hommasi hyvin vai et.

      Jatkuvasti pojat kyseenalaistivat päätöstäni lähteä inttiin, eivätkä suostuneet ymmärtää minua. Toki ymmärrän tuon, onhan tämä aivan paska paikka. Naisten integroituminen tehtiin meille vaikeaksi, skapparit huusivat siitä ku emme olleet omassa tuvassamme, vaan poikien tuvassa. Kaikki ajotehtävät annettiin pojille ja sitten ihmeteltiin kun naiset eivät tehneet mitään. Meillä ei ollut oikeutta valittaa mistään tai sairastaa, sillä olimmehan siellä vapaaehtoisesti. Jos jostain närkästyi tai suuttui, sitä ei otettu vakavasti, sillä olimmehan naisia. Itse en kokenut ahdistelua sen enempää kuin siviilissäkään, mutta uskon että sitäkin tapahtuu.

      Uskon, että kokemuksesi riippuu hyvin paljon siitä, mihen komppaniaan joudut. Suuri osa kokemastani syrjinnästä tuntui johtuvan siitä, että olin kuski, ei siitä että olin nainen. Toivottavasti pääset sellaiseen komppaniaan, jossa skapparit ovat ihmisiä ja joilla on edes jotakin sympatian murua sydämmessään. Fyysinen kuntoni ei ollut koetuksella, olinhan kuski, juoksin coopperissa 2100 m ja tiedän, että olisin pärjännyt aukissa, ehkä jopa rukissa, olettaen että kuntoni olisi noussut aukin aikana.

      Jos olisin ennen inttiä tiennyt sen mitä tiedän nyt, en menisi sinne. Tuntuu, että olisin heittänyt vuoden elämästäni hukkaan. Jos olisin päässyt muihin tehtäviin, olo olisi varmasti toinen. Edustan sitä ryhmää, jolla oli todella huono arpaonni. Noh ainakin kasvoin henkisesti, osaan tosissaan arvostaa siviilin itsemäärämisoikeutta ja sain "hyvin arvokkaan koulutuksen, jota työelämässä arvostetaan" :). Korttihan on hyvä bonus, mutta ei ole ton vuoden kärsimyksen arvoinen.

      Lisäksi jos luulet muuten saavasi jotain hyvää kokemusta esim johtajakoulutuksesta työelämää ajatellen, eikä tähtäimessäsi ole sotilasura, olet väärässä. Jos luulet intin olevan ulkopuolisten arvostuksen arvoinen, olet väärässä. Käytä se vuosi mieluummin opiskellen johtajuutta jossain oikeasti arvostetussa instituutissa tai tee töitä aja korttisi siviilissä. Intissä oppii vain vihaamaan hernekeittoa.

      • Anonyymi

        Aivan liian laadukas vastaus tänne... Kirjoita esim. lehteen.

        Noin kai voi käydä, ja kuulostaapa kyllä aika paskamaiselta myös.

        Kuskithan ovat esihistoriallisessa inttimytologiassa erityisvapauksilla glorifioituja, vaivat laistavia laiskottelijoita. Samalla heillä on tietyillä alueilla erityisiä, poikkeuksellisiakin auktoriteettiasemia. Siksi heitä siis väheksytään, eli kadehditaan.

        Naisilla voi sitten lisäksi varmaan olla ihan omanlaisiaan, laitoksen kirjoittamattomien sääntöjen mukaisia vastoinkäymisiä. Kuten kävi ilmi.

        Jossain jotkut tekevät parhaansa, jotteivät joutuisi johtajakoulutukseen - jossain halukkaita, ilmeisen fiksujakaan ei sinne näköjään päästetä...


    • Anonyymi

      Voi kauhia!

      Joku on kokenut jopa syrjintää armeijassa!

      Laitetaanpa ensin vankeusrangaistuksen uhalla pakko kaikille naisille käydä armeija ja siihen päälle sitten sitä kivaa syrjintää ja simputusta. Ja kaikesta tästä ei ole valitusoikeutta.

      Miltäs kuullostaa?

    • Anonyymi

      tänään tuli TV 2 Naissotilaat. Se oli monen tunnin ohjelma. Tytöt kiroilivat reippaasti miesmäiseen tyyliin. Alapään sanoja tuli. Sotakalusto on myös painavata, eräs "sotakone" paino 10 kg. Ja sitä pitää kantaa ylämäkeä. Tiukat nutturat. Tulen läpi pitää mennä. Ja, cooperin testit, joka on 12 min juoksutesti ja sen pituus otetaan ylös ja tää testi vähän väliä pitää uusia, se on armeijan kuria.

      • Anonyymi

        Täytyy nostaa näille naisille, hyvin pärjäsivät. Ruk:n harva pääsee. Kiinnostava ohjelma oli.


      • Anonyymi

        Kyllähän suurin osa noista naissotilaista ohjelmassa olivat ihan pillipiipareita, ja sanon tämän heidän sukupuolestaan riippumatta, sillä samanlaisia on osa myös miehistä armeijassa.

        Se RUK:iin päässyt oli jo jossakin määrin sotilaallisesti pärjäävää ainesta, mutta muiden kanssa jos joutuisin sotaoloissa tekemisiin olisin vakavasti huolissani omasta hengestäni.

        Summa summarum: jos naisia toisaankin on tasa-arvon nimissä sinne armeijaan otettava, niin laittakaa niille sellaiset valintakriteerit, etteivät vaaranna taistelussa sekä omaan että toveriensa henkeä.

        Niin ja se naiskapteeni vaikutti osaavalta, joten sillä tasolla saattavat valintakriteerit olla kohdillaan. Olisiko aihetta ottaa mallia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllähän suurin osa noista naissotilaista ohjelmassa olivat ihan pillipiipareita, ja sanon tämän heidän sukupuolestaan riippumatta, sillä samanlaisia on osa myös miehistä armeijassa.

        Se RUK:iin päässyt oli jo jossakin määrin sotilaallisesti pärjäävää ainesta, mutta muiden kanssa jos joutuisin sotaoloissa tekemisiin olisin vakavasti huolissani omasta hengestäni.

        Summa summarum: jos naisia toisaankin on tasa-arvon nimissä sinne armeijaan otettava, niin laittakaa niille sellaiset valintakriteerit, etteivät vaaranna taistelussa sekä omaan että toveriensa henkeä.

        Niin ja se naiskapteeni vaikutti osaavalta, joten sillä tasolla saattavat valintakriteerit olla kohdillaan. Olisiko aihetta ottaa mallia?

        Sittenkin NATO...?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllähän suurin osa noista naissotilaista ohjelmassa olivat ihan pillipiipareita, ja sanon tämän heidän sukupuolestaan riippumatta, sillä samanlaisia on osa myös miehistä armeijassa.

        Se RUK:iin päässyt oli jo jossakin määrin sotilaallisesti pärjäävää ainesta, mutta muiden kanssa jos joutuisin sotaoloissa tekemisiin olisin vakavasti huolissani omasta hengestäni.

        Summa summarum: jos naisia toisaankin on tasa-arvon nimissä sinne armeijaan otettava, niin laittakaa niille sellaiset valintakriteerit, etteivät vaaranna taistelussa sekä omaan että toveriensa henkeä.

        Niin ja se naiskapteeni vaikutti osaavalta, joten sillä tasolla saattavat valintakriteerit olla kohdillaan. Olisiko aihetta ottaa mallia?

        Kyllä enemmän epäilisin kriisiolojen yhteistoiminnan luotettavuuksia eri puolilla vaikuttavien kansallisintoilijoiden yms. valopäiden kanssa kuin naispuolisten vapaaehtoisten kanssa. Ei minkäänlaista kysymystä tästä.

        Päällikkö "pelotteli" RUK:lla jo alokasaikana, mutta valitsin kuitenkin puolen vuoden linjan. Olisin mennyt sivariin, ellei siellä olisi hukannut tuplasti aikaa elämästään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllähän suurin osa noista naissotilaista ohjelmassa olivat ihan pillipiipareita, ja sanon tämän heidän sukupuolestaan riippumatta, sillä samanlaisia on osa myös miehistä armeijassa.

        Se RUK:iin päässyt oli jo jossakin määrin sotilaallisesti pärjäävää ainesta, mutta muiden kanssa jos joutuisin sotaoloissa tekemisiin olisin vakavasti huolissani omasta hengestäni.

        Summa summarum: jos naisia toisaankin on tasa-arvon nimissä sinne armeijaan otettava, niin laittakaa niille sellaiset valintakriteerit, etteivät vaaranna taistelussa sekä omaan että toveriensa henkeä.

        Niin ja se naiskapteeni vaikutti osaavalta, joten sillä tasolla saattavat valintakriteerit olla kohdillaan. Olisiko aihetta ottaa mallia?

        Ehkä johonkin toimistotehtäviin ja huoltokomppanioihin sopivat. Ajatelkaapas taistelutilanteissa jos naisella "ne" ajan kuukaudessa. Ei saata** ...eihän sitä kestäisi paatunut erkkikään. Vähänkin sanoisit väärän sanan niin johan repäisi helvetti valloilleen...ennemmin kävelisin vaikka miinaan.


    • Anonyymi

      Totuus on että, niin pitkää kuin naisille armeija on vapaaehtoinen. Ei heitä voida pitää uskottavina asevoimien edustajina. Puhumattakaan, että ovat vapaaehtoisesti armeijaan osallistuneina ns. ylentyneet armeijassa. Väärin on että, armeijaan pakotetut joutuu sitten olla jonkun naishenkilön määräyksen alaisuudessa joka on päässyt armeijaan vapaaehtoispohjalta. Ja voi lopettaa armeijan koska vain. Suomessa on kuitenkin koko ajan kasvava joukko niitä joiden mielestä Rinne Sipilä tyyppisten tahojen hallinoima Suomi ei ole puolustamisen arvoinen valtio koska ei pysty hyväksymään, että tuollaiset hallitukset johtaa maatamme. Olemme menossa kohti Revolutions sarjan tilannetta jossa vääryydellä valtaan päässyt hallitus ei johda koko maata vaan isänmaalliset/suomen edun ensin laittavat johtavatkin tiettyjä alueita. Panu Huuhtanen saattaa olla merkittävä kansanliikkeen johtohahmo eräänäpäivänä kuten me jotka olemme striimeistä hänen edesottamuksiaan ja lausuntojaan suomen tilasta seuranneet.

    • Anonyymi

      Eiköhän Suomessakin ole militarismia ihan tarpeeksi ilman naisiakin

      • Anonyymi

        Teltan lämmitykseen ja liikennemerkin näyttöön sopii hyvin.


    • Anonyymi

      Jännää, kuinka täällä niin lynkataan naisia alaspäin, mahtaako olla miehet kateellisia siitä että naiset oikein voivat pärjätä intissä? ;) Eihän naiset voikkaan kun ruokaa tehdä ja mennä miehiä iskemään! On se kuitenkin jännä, että moni haluaisi armeijaan mielummin huonosti motivoituneen miehen, kuin naisen joka oikeasti haluaa Suomea puolustaa. Tuntuu, että moni tälle palstalle kirjoittaneista ovat miehiä, jotka eivät päässetkään armeijassa niin korkealle kuin olisi halunnut. Mutta kappas, joku nainen siihen pystyikin! Noh, mutta minäpä menen tästä takaisin keittiöön, enhän minä naisena ole teille mahtaville,rohkeille, isänmaallisille miehille mitään sanomaan ;9

      • Anonyymi

        Voi sitäkin jätkää joka sinut ottaa riesakseen....ei kateeksi käy.


    • Anonyymi

      Armejjaan tappaja koulutuksen pitää sada naisia. Näitä ei epäile kukaan. vahinkona meneevät.

    • Anonyymi

      oNKO PERÄÄ, ETTÄ JOSSAIN PÄIN SUOMESSA ON TAPAHTUNUT NAISEN RAISKAUS.???aRMEIJASSA, kUULINKO OIKEIN UUTISEN. sAMASSA ARMEIJAN TUVASSA NUKKUU NIIN NAISET KUIN MIEHET AAMUPESUINEEN.

      • Anonyymi

        Meinaakko et ne käy samassa suihkussa no löytyykö siellä bidee vessassa,.


    • Anonyymi

      aRMEIJA JA SOTA ON KOVAA HOMMAA JA KYSYY FYYSISTÄ VOIMAA, JO PELKKÄ PYSSYN KANTO. eN TIEDÄ PALJONKO SE PAINAA, MUTTA KUKA TIETÄÄ, NIIN LAITTAKAA TÄNNE PYSSYN PAINO.

    • Anonyymi

      YLE Areena dokumentit . Ukrainan naisten sota .

    • Anonyymi

      Näin toimiessasi täytät yhden tärkeän osan Yhteiskunnassamme.

    • Anonyymi

      Nainenhan tulee armeijaan ensi sijassa kauppaamaan v-reuhkaansa.
      Jos naisille perustettaisiin erilliset naisjoukko osastot ei niihin hakisi kuukaan nainen.
      Nainen elää läpi elämänsä reuhkaansa kauppaamalla ja sillä ympäristöä rääkkäämällä.
      Miesten on pakko mennä armeijaan ja sinne heitä tulee halutessaan muutama reuhkakauppias kiusaamaan.
      Ja tämä on sitä naisten oikeaa tasa-arvoa, ennen maa repee kuin horo häpee.

    • Anonyymi

      Ilman sen kummempaa sukupuolikysymystä, olen sitä mieltä, että naiset on aivan huippuja intissä! Nyky poijjaan klopit vana miettii millä sais vapautuksen, kun sillä aikaa naiset vapaaehtoisesti menevät. Omalla RUK kurssilla oli yks mimmi ja jos oli vesistön ylityksiä ja jätkät veti munasilleen, niin veti nainenkin vaatteet pois ja nakkena paineli vesistön yli. Ei siinä ruettu miettiin, mikä on just huippu asenne. Oli siellä niitä kiimakolleja, mut niille porukalla ärähdettii, että jättää mimmin rauhaan ja jättää välillä sen ajattelun naisesta pois, ettei näe muutakuin pilluna. Todella alentavaa. Ehdottomasti naiset armeijaan!!

    • Anonyymi

      Tuleekohan se näille vapaaehtoisen asepalveluksen suorittaville naisille mieleen että he ovat 60 kymppisiksi asti asevelvollisuus lain alaisia, että jos käsky käy niin on lähdettävä oli hankittuna lapsia ja perhettä tai ei. Jos mieskin joutuu lähtemään niin voi olla että tulee täys orpoja kun huono tuuri kohdilleen sattuu sillä kyllä naapurilla kranaatteja ja raketteja riittää joiden teho perustuu paineeseen ja tuleen ja joilta ei suojaudu poterossakaan. Siitä kun ne naiset oli koulutuksessa Kainuun Prikaatissa niin opetettiin hyökkäämään ja annettiin viholliselle ensin keskitys mutta sanoiko kouluttajat että siinä vihollisen asemien edessä voi olla miinoite. Näkynyt kuvia naisista jotka raaja- amputoituja ja jotka joutuneet tienvarsipommien tai muuten sodan uhreiksi Irakissa tai muilla konflikti alueiila.

    • Anonyymi

      Tykkäsin todella paljonkin kun pystyin auttamaan armeijaa, kun normiarmeija kävi ajamatta, mutta olin auttamassa heitä teknisissä jutuissa, oli hauskaa, näin pääesikunnan ja ukkeleita myöskin

      Ja oikein naiskomentajankin jonkun ajoi mustalla keltaiset rekisterikilvet tarkkailemaan mitä tehdään täällä kuskasi jotain arvokkaampaa herraa Tikkakoske4lta tuo nainen saabilla :D

    • Anonyymi

      Kerrankin oli hauska, kun työnantaja varoitti että nyt tulee pääesikunnan juttuja vahtimaan mitä teette3, noniin itse olin aivan täsmällinen kun herrat tarkistavat, että ei saa pelleillä kun tulevat katsomaan huoltojuttujaan ;D

      Itse olen harrastellut aika paljon tarkkuusammuntaa, korkeilla ilmapistooleilla, aivan niin, aika tarkkuuslajia on yrittää vapaalla kädellä ampua 10m ilmapistoolillakin se3kä järeämpäkin suunnitellut, kuin jotain taljavarsijousia kunnollisilla liipaisimilla noin 90db tasoisia ja kunnon nuolet ;D

      Mutta niin turvallisissa asioissa sitten harjoitella tarkkuuksia ampua tuollaisilla aseilla, no on joo.

      Mikä on railgun? erittäin järkyttävä juttu jokajoissaqin ja NATO testa myös noitaq, eli tehokas sähkötwen juttu...

    • Anonyymi

      Aloittajan ensimmäinen virhe tuli heti ilmi. Armeijassa ei ajatella omilla aivoilla vaan tehdään vaan mitä käsketään,ei jatkoon.

    • Anonyymi

      Olin varusvaraston alikessu nainen.Oli intti aika makeeta,sauna päivinä jaettiin pyyhkeet ym alusasut miesten pukkarin tiskitä ,alokas naisens kassa.Mellä oli silmänruokaa eri kokosta ja näköistä nuota miestä,Ja saunstiloja siivottiin joskus aika myhään,tietkin saunojen avustuksella.Kyllä naiselle intti sopii...

    • Anonyymi

      Sama kokekmus täällä,oli silmän ruokaa ja myös fyysitä kosketusta.Olen myös sitä mieltä että naisten pitäisi käydä intti ,niin ei tatesi nähdä märkiä unia ,vaan olisi a.pään asiat kunnossa.

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      26
      1346
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1282
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1196
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1194
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1173
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1171
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1167
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1154
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1139
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1130
    Aihe