Lauantain toivotut

Meriläinen

Ei voi mitään, mun on pakko laittaa tää tänne.
Mun suosikkini laulaa iki-ihanasti Menninkäisen osan. Väreet kulki selkää pitkin kun kuuntelin.
Nyt en kyllä ole välttämättä paikalla kaikkiin vastailemassa illan mittaan kun on muuta.
Mutta laittakaa omianne ja nauttikaa.
Hector ja Sarita Harma ja Päivänsäde ja Menninkäinen.

http://www.youtube.com/watch?v=V4wEbJ7_Vp0

47

434

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • GloriaJoy
      • Meriläinen

Kaikki me tarvitaan enkeleitä ja tarvitaan toisiamme. Ihana tuo tyttö on tulee vaan mieleen että kun saisi pysyä lapsena pitkään, niin pitkään kun tarve on.
        Tässä Jope ja ollaan enkeleitä toisillemme:

http://www.youtube.com/watch?v=1y77lUqbxls

• Sol57

minäkään itkemättä tätä kuunella. Toinen sisareni kun asuu yhdessä miehen kanssa joka menetti näkökykynsä kovin nuorena jo 20v....Nooh...sisareni on hänelle se päivänsäde...joka jäi...vierelle kulkemaan.. Tämä alkuperäinen tulkinta jonka Tapsa itse laulaa saa minulla myös aina tunteet pintaan. Upeita tulkintoja molemmat. Lämmin Kiitos Meris..

tsau:Friidu

• Meriläinen

• Sol57
        Meriläinen kirjoitti:

Tässä sulle toinen Hectorin biisi koska olet myös Hector "fani"
        Hector ja nukkuva stadi:

http://www.youtube.com/watch?v=P_jBCPdxqPA

kyllä tuo fiilis tuli minullekin vahvana laiva kun saapui tänne Vuosaareen uuteen satamaan... Sitä tunsi kummaa lämpöä sydämessään himaan niin kliffa palata;)) ja Stadian minäkin rakastan...

tsau:Friidu

• Meriläinen

Toi oli hyvä versio kanssa,
        Tuli mieleen Timo Rautiainen ja Niskalaukaus, luulin ensin että soittavat sellaista musaa mikä ei mulle käy.
        Systeri 60 kehui sitä aina ja sitten oli ostanut niiden levyn ja kun kuuntelin niin jäinkin kiinni.
        Tässä on laulu: Lintu jota olen etsinyt Marja Mattlarin laulamana tuubista, mutta ikävä kyllä sieltä ei löydy Mattlaria ollenkaan. Joten tässä tämä :

http://www.youtube.com/watch?v=AS7rkNDEnMw&feature=related

• Meriläinen kirjoitti:

Toi oli hyvä versio kanssa,
        Tuli mieleen Timo Rautiainen ja Niskalaukaus, luulin ensin että soittavat sellaista musaa mikä ei mulle käy.
        Systeri 60 kehui sitä aina ja sitten oli ostanut niiden levyn ja kun kuuntelin niin jäinkin kiinni.
        Tässä on laulu: Lintu jota olen etsinyt Marja Mattlarin laulamana tuubista, mutta ikävä kyllä sieltä ei löydy Mattlaria ollenkaan. Joten tässä tämä :

http://www.youtube.com/watch?v=AS7rkNDEnMw&feature=related

Timo Rautiaisella ja Niskalaukauksella on ihan mukavaa musiikkia, jostain syystä vaan jäänyt unohduksiin. Pitäisi yrittää korjata tilanne, kuitenkin ihan kuuntelemisen arvoista.

Tässä toinen kotimainen, jota ei ole tullut kuunneltua mutta olisi kyllä tarkemman tutustumisen arvoinen
        http://www.youtube.com/watch?v=eSbRn8cUI_k&feature=related

• Meriläinen
        mies-vm56 kirjoitti:

Timo Rautiaisella ja Niskalaukauksella on ihan mukavaa musiikkia, jostain syystä vaan jäänyt unohduksiin. Pitäisi yrittää korjata tilanne, kuitenkin ihan kuuntelemisen arvoista.

Tässä toinen kotimainen, jota ei ole tullut kuunneltua mutta olisi kyllä tarkemman tutustumisen arvoinen
        http://www.youtube.com/watch?v=eSbRn8cUI_k&feature=related

Jäin tonne tuubin sokkeloihin.
        Mietin että luonto sopii kovankin musiikin taustalle mutta luonnossa en haluaisi tälläistä kuunnella.
        Luonnossa pitää kuulua luonnon äänet:

http://www.youtube.com/watch?v=reGlno9aUpw&feature=related

• Meriläinen kirjoitti:

Jäin tonne tuubin sokkeloihin.
        Mietin että luonto sopii kovankin musiikin taustalle mutta luonnossa en haluaisi tälläistä kuunnella.
        Luonnossa pitää kuulua luonnon äänet:

http://www.youtube.com/watch?v=reGlno9aUpw&feature=related

on kyllä hienoa mutta olet oikeassa, ei oikein sopisi kuunneltavaksi luonnon keskellä. Mutta jotain tämän tapaista ainakin meikäläinen kuuntelee luonnossakin ihan sujuvasti, joskus on ollut korvanapit korvissa koiran kanssa lenkkeillessä ja jotain vastaavaa kuunnellut.

http://www.youtube.com/watch?v=0niI3FzCOH4&feature=related

• nukuttanut. Sen siitä saa, kun käy vaateostoksilla ja miesten päät sekaisin:-D)))) Paitsi, että Pate on tämän maan eturivin rocklaulajia, niin Costello Hautamäen kitarointi on omaa luokkaansa.

• Meriläinen

• Teotwawki kirjoitti:

nukuttanut. Sen siitä saa, kun käy vaateostoksilla ja miesten päät sekaisin:-D)))) Paitsi, että Pate on tämän maan eturivin rocklaulajia, niin Costello Hautamäen kitarointi on omaa luokkaansa.

on Lacu Lahtisen rumpalointikin!!!

• Teotwawki kirjoitti:

nukuttanut. Sen siitä saa, kun käy vaateostoksilla ja miesten päät sekaisin:-D)))) Paitsi, että Pate on tämän maan eturivin rocklaulajia, niin Costello Hautamäen kitarointi on omaa luokkaansa.

Ja heräsin, kun Popeda alkoi soittaa. Hyvin soittivat, kaikesta sai selvää tänne asti.

Vieläköhän Pate riisuu paitansa lavalla kuten ennen?

• PupuPuskasta kirjoitti:

Ja heräsin, kun Popeda alkoi soittaa. Hyvin soittivat, kaikesta sai selvää tänne asti.

Patea muuta kuin telkkarissa, mutta siellä ei paitaa riisuttu. Voih!

• Meriläinen kirjoitti:

Ja mun oli ihan pakko kuunnella :))
        Laitoin tän nyt kun siinä on kesä ja yö, kun keran yöllä heräsit:

http://www.youtube.com/watch?v=wJtHWvJc0Ic

Miksipä sitä kauniita kesäöitä nukkumiseen, niinkuin laulussa sanotaan. Varsinkaan ilta- ja aamuvuoron välisenä yönä.

oo nähnyt riisuvan!
        Aurinkolasit kyllä.
        Eilisellä keikalla näkyy Costillakin olleen aurinkolasit, sitä en oo ennen nähnytkään.

• minttupuu kirjoitti:

oo nähnyt riisuvan!
        Aurinkolasit kyllä.
        Eilisellä keikalla näkyy Costillakin olleen aurinkolasit, sitä en oo ennen nähnytkään.

oli riisunut eilen paitansa lavalla.

housujen riisuminen ei ainakaan Tammerfestissa ollut meinannut onnistua hikoilun takia!!

Tosin se nyt ei tapahtunut lavalla.

Costi joutu vetään kaks biisiä kun Paten vaatteenvaihto vähän kesti.

varmasti monelta pupulta pupu pöksyyn.:-D)))) Tai pöksyt lensivät lavalle.???????

Miksipä sitä kauniita kesäöitä nukkumiseen, niinkuin laulussa sanotaan. Varsinkaan ilta- ja aamuvuoron välisenä yönä.

serkkuni sanoi sanoi aina mennessään nukkumaan vaimonsa kanssa, että tästä täytyy lähteä nukkimaan:-D))))))

• Teotwawki kirjoitti:

varmasti monelta pupulta pupu pöksyyn.:-D)))) Tai pöksyt lensivät lavalle.???????

Miten joku nuori viitsii heitellä pöksyjään itseensä nähden elähtäneelle vanhukselle? Sama settikin on soinut jo neljännesvuosisadan. Hyvin soittivat, potkua oli, mutta...

Miten joku nuori viitsii heitellä pöksyjään itseensä nähden elähtäneelle vanhukselle? Sama settikin on soinut jo neljännesvuosisadan. Hyvin soittivat, potkua oli, mutta...

löydy yksiselitteistä vastausta, mutta seksi ja karisma ovat asioita, joista se lähtee.????

• tämä, kun tässä on esimerkki mielestäni laulajasta, joka teki bändistä sen mikä se oli, mutta toinen kääri suosion. Art Garfunlkel lauloi kaikki kauneimmat soolo-osuudet. He was The Voice!

http://www.youtube.com/watch?v=a502RejLz8s

• Meriläinen

Tosi upea esitys.
        Usein se parempi jää jalkoihin
        Itse tykkään Eerosta enemmän mutta harvoin Jussin äänen takaa kuului.
        Löysinkin Eerolta oman cd;n ja siitä olen onnellinen, siinä on vielä parempia kappaleita kun Jussin kanssa yhdessä lauletut.
        Tuubissa niitä en nähnyt mutta menköön tämä:

http://www.youtube.com/watch?v=w3rRQu-UDzY&feature=related

• Meriläinen kirjoitti:

Tosi upea esitys.
        Usein se parempi jää jalkoihin
        Itse tykkään Eerosta enemmän mutta harvoin Jussin äänen takaa kuului.
        Löysinkin Eerolta oman cd;n ja siitä olen onnellinen, siinä on vielä parempia kappaleita kun Jussin kanssa yhdessä lauletut.
        Tuubissa niitä en nähnyt mutta menköön tämä:

http://www.youtube.com/watch?v=w3rRQu-UDzY&feature=related

Jyväskylä on jäänyt jotenkin paitsi koko sateista yhden kerran muistaakseni ja eilen ilma seisoi.

Siispä: http://www.youtube.com/watch?v=SSrH_oqnrl0

• Meriläinen
        firefox58 kirjoitti:

Jyväskylä on jäänyt jotenkin paitsi koko sateista yhden kerran muistaakseni ja eilen ilma seisoi.

Siispä: http://www.youtube.com/watch?v=SSrH_oqnrl0

Tää on jotain ihan upeeta aina saada uusia juttuja.
        Nyt ei kerkiä ettimään vasta kappaletta mutta jatkakaa, niin tulen myöhemmin nauttimaan.

• Meriläinen kirjoitti:

Tää on jotain ihan upeeta aina saada uusia juttuja.
        Nyt ei kerkiä ettimään vasta kappaletta mutta jatkakaa, niin tulen myöhemmin nauttimaan.

No niin pakko vielä tämä laittaa, tuli mieleen kun luen sitä Guevaraa ja tässä laulussa on kauniit ja kertovat sanat, niin ja laulajakin on kaunis, myös yksi harvoja suomalaisia joita viitsin kuunnella.

http://www.youtube.com/watch?v=WM50svVY8Oc

• ...

Suurinta tuubaa mitä voi löytyä.

Se on muusikoilla ikivanha vitsi, jos ei muuten pillua pändäriltä saa, pitää skulata päivänsäde setin loppuun. Ja itseään arvostava pelimannimies ei tollasta heitä.

Traktori kai aika puutteessa, kun joutui jo lapsensakin ottamaan avuksi.

Hitto, tässä sulle coverpiisi:

http://www.youtube.com/watch?v=yRMvQNRqny0&feature=related

=DW=

• xXx-

King Crimson "lainasi" idean Black Sabbathilta aikoinaan, tämä on Ozzyn kosto;)

Kuten joku kommentoi: "A good lesson of how to butcher a classic song in 3 minutes 48 seconds. "

• ...
        xXx- kirjoitti:

King Crimson "lainasi" idean Black Sabbathilta aikoinaan, tämä on Ozzyn kosto;)

Kuten joku kommentoi: "A good lesson of how to butcher a classic song in 3 minutes 48 seconds. "

Mä nuorempana olen joskus ihmetellyt tota Krimsonin Sabbath- riffiä. Se on kyllä täsmälleen Iommin kuuloista. Ei ehkä koko piisi, mutta skittariffi kyllä. Ja soundikin. Mä nyt en nopeesti löytänyt asiasta mitään tarkempaa tietoa netistä. Mutta tosiaankin, olin aina pitänyt Ossin tota versiota jonain vittuiluna. Saattaapihan se olla, että King Krimson teki tilin Sabbathin kopsulla ja köyhä Ossi koittaa vaan kerätä murusia, jotka on tippuneet pöydän alle :DDD

Taideosasto on aina ollut julmaa, etenkin kun rahasta puhutaan. Onneksi meitsistä ei ollut muusikoksi:DDD

=DW=

• Paranoidia tähän laittanut.

• ...
        Teotwawki kirjoitti:

Paranoidia tähän laittanut.

edes tajunnut mistä kyse :DDDD

=DW=

• HTZA

ystäväpiiristäni tunnistaa The Beatlesin, John Lennonin, kopioinnin.
        Meidän oli vähän vaikeaa ymmärtää, miksi?
        Siis, maailmantähti?
        Oli ymmärtänyt joltain aloittelevalta bimbolta.
        Tänä päivänä, vieläkään, ei uskalleta julkaista selviä kopioita, toivottavasti Ozzy pysyy poikkeuksena.
        H.

• ...
        HTZA kirjoitti:

ystäväpiiristäni tunnistaa The Beatlesin, John Lennonin, kopioinnin.
        Meidän oli vähän vaikeaa ymmärtää, miksi?
        Siis, maailmantähti?
        Oli ymmärtänyt joltain aloittelevalta bimbolta.
        Tänä päivänä, vieläkään, ei uskalleta julkaista selviä kopioita, toivottavasti Ozzy pysyy poikkeuksena.
        H.

Katos kun Ozzy ei ole ikinä ollut oikeudessa plagioinnista, eli ei siis ole plagioinut. Outo juttu. Eräs englantilainen Beatles-yhtyeen keskinkertainen kitaristi sen sijaan on todettu oikeuden toimesta plagioineen "vahingossa" The Chiffons yhtyeen kappaletta maailmanhittiinsä. Se sana "vahingossa" taisi säästää George Harrisonille muutamia miljoonia puntia tekijänoikeuskorvauksia. Ja sitäpaitsi on vieläkin yksi tunnetuimmista plagiaatiokohuista, ihan kouluesimerkki. Varoittava sellainen.

Tossa ossin piisissä on hyvin sama fiilis kuin puhkisoitetussa "Imaginessa". Mutta plagiaatti se ei ole. Sellaisista asioista pitää levy-yhtiöiden lakimiehet kyllä huolta. Kaikissa levy-yhtiöissä. Paitti Harrisonin tapauksessa eivät pitäneet, aika amatöörimaista :DDD

Lennon tai muut ei ole kärynneet plagioinnista. Mutta kovin omaperäinenpä hengentuote jokin R&R Music loppujen lopuksi on, R&R. ää kun ei oltu soitettu silloin amerikoissa kuin vasta jokin kymmenen vuotta, ennenkuin Beatles levytti sen.

=DW=

• HTZA
        ... kirjoitti:

Katos kun Ozzy ei ole ikinä ollut oikeudessa plagioinnista, eli ei siis ole plagioinut. Outo juttu. Eräs englantilainen Beatles-yhtyeen keskinkertainen kitaristi sen sijaan on todettu oikeuden toimesta plagioineen "vahingossa" The Chiffons yhtyeen kappaletta maailmanhittiinsä. Se sana "vahingossa" taisi säästää George Harrisonille muutamia miljoonia puntia tekijänoikeuskorvauksia. Ja sitäpaitsi on vieläkin yksi tunnetuimmista plagiaatiokohuista, ihan kouluesimerkki. Varoittava sellainen.

Tossa ossin piisissä on hyvin sama fiilis kuin puhkisoitetussa "Imaginessa". Mutta plagiaatti se ei ole. Sellaisista asioista pitää levy-yhtiöiden lakimiehet kyllä huolta. Kaikissa levy-yhtiöissä. Paitti Harrisonin tapauksessa eivät pitäneet, aika amatöörimaista :DDD

Lennon tai muut ei ole kärynneet plagioinnista. Mutta kovin omaperäinenpä hengentuote jokin R&R Music loppujen lopuksi on, R&R. ää kun ei oltu soitettu silloin amerikoissa kuin vasta jokin kymmenen vuotta, ennenkuin Beatles levytti sen.

=DW=

fani kun olen.
        Plagiatteja syntyy helposti.
        Frank Zappa sanoi aikoinaan, että kaikki on sävelletty jo 1700 jotain, nyt voi vain vaihdella soitujen paikkoja ja sävelkorkeuksia, saman on sanonut, moni muukin.
        Mutta kysymys on orkesterin luonteesta ja fiiliksestä.
        Mikään muu yhtye ei ole niin tunnistettavissa kuin The Beatles.
        Ei The Who, ei Rolling Stones.
        Neil Young, saattaa olla,
        Gösta Sundqvist Suomessa, joku Juice, J.Karjalainen... eivät hekään musiikistaan vaan tavastaan esittää.

• ...
        HTZA kirjoitti:

fani kun olen.
        Plagiatteja syntyy helposti.
        Frank Zappa sanoi aikoinaan, että kaikki on sävelletty jo 1700 jotain, nyt voi vain vaihdella soitujen paikkoja ja sävelkorkeuksia, saman on sanonut, moni muukin.
        Mutta kysymys on orkesterin luonteesta ja fiiliksestä.
        Mikään muu yhtye ei ole niin tunnistettavissa kuin The Beatles.
        Ei The Who, ei Rolling Stones.
        Neil Young, saattaa olla,
        Gösta Sundqvist Suomessa, joku Juice, J.Karjalainen... eivät hekään musiikistaan vaan tavastaan esittää.

Mä innostuin hirveästi Zapasta aikoinani. Taisi olla "Hot Rats". Mutta kun se perkele levytti niin älyttömän paljon, liikaa nuotteja :DD

Viimeisin Zapan levy mulla oli Joes Garage, sen mä kuuntelin pirun hyväksi. Ja olin loppupeleissä ite ihan puhki. Mä en vuosikymmeniin ole kuunnellut Zapan musaa. Pitääkin koittaa tsadiin pästyään räjäyttää vinyylisoitin käyntiin ja kokeilla, mitä musaa se oikein on vääntänyt silloi. Mun mielestä se oli niin poikkitaiteellista ja jotenkin näennäisen älyllisyyden ja hankaluuden takaata jotenkin saatan hienoa musaa aikanaan.

Gostä Sungvistista mä en sano mitään, kuolleita kun ei ole tapana haukkua. Mutta ilmaistaan nyt niin, että Zappaa on jonkin verran levyhyllyssä, Sunkvista ei ainotakaan :DD

=DW=

• HTZA
        ... kirjoitti:

Mä innostuin hirveästi Zapasta aikoinani. Taisi olla "Hot Rats". Mutta kun se perkele levytti niin älyttömän paljon, liikaa nuotteja :DD

Viimeisin Zapan levy mulla oli Joes Garage, sen mä kuuntelin pirun hyväksi. Ja olin loppupeleissä ite ihan puhki. Mä en vuosikymmeniin ole kuunnellut Zapan musaa. Pitääkin koittaa tsadiin pästyään räjäyttää vinyylisoitin käyntiin ja kokeilla, mitä musaa se oikein on vääntänyt silloi. Mun mielestä se oli niin poikkitaiteellista ja jotenkin näennäisen älyllisyyden ja hankaluuden takaata jotenkin saatan hienoa musaa aikanaan.

Gostä Sungvistista mä en sano mitään, kuolleita kun ei ole tapana haukkua. Mutta ilmaistaan nyt niin, että Zappaa on jonkin verran levyhyllyssä, Sunkvista ei ainotakaan :DD

=DW=

koskaan tykännyt Zapasta, pashana olen pitänyt, ja pidän vieläkin.
        Nuo Suomalaiset, joista mainitsin, uppoovat kansaan.
        Mutta minä puhuinkin sävellyksien tyylistä.
        H.

• GloriaJoy

aina yllätyn, kun jään kuuntelemaan jotain jolla oikeastaan ei ole mitään kaikupohjaa miussa, mutta esiintyjä on kokonaisuus jossa jokainen äänenväri, sävy ja ilmeet, eleet kaikki jotenkin vain nielaisevat hetkeksi omaan erikoiseen lumoukseensa:

http://www.youtube.com/watch?v=UzBncolQjP0

.. ;-)

• HTZA

Naisia lihottavaa roinaa,
        Saataa Kotkassa pyöristää somasti.
        H.

• HTZA kirjoitti:

Naisia lihottavaa roinaa,
        Saataa Kotkassa pyöristää somasti.
        H.

:))

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!

"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its
      Maailman menoa
      364
      8223
    2. Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa

Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.
      Maailman menoa
      159
      2572
    3. Oletko samaa mieltä

Että on parempi olla erillään?
      Ikävä
      76
      928
    4. Sylikkäin.

Sylikkäin, suudellen. Milloin haluaisit näin nainen tehdä ? Vain häntä ajatellen 😘. Tietenkin jos häntä asia kiinnosta
      Ikävä
      60
      853
    5. Postilaatikoista

Tuntuu kaikki tietävän tekijän/tekijät, mutta miksi nimiä ei julkaista???
      Kihniö
      25
      826
    6. Nainen arvaa kuka

En ikävä kyllä elä enää pitkään
      Ikävä
      55
      823
    7. Sano nyt kiertääkö

Huhut meistä tai jostain muusta?
      Ikävä
      64
      812
    8. Kuka pistetty kylmäksi

Ketähän joutunu puukkohipan uhriksi? Tietääkö kukkaan?
      Kajaani
      12
      810
    9. Mietin että

Onko tarinallamme vielä luvussa tilaa kohtaamiselle vai jääkö se tähän.
      Ikävä
      46
      786
    10. Eemeli Peltosen viimeinen postaus Facebookissa!

"Olen ollut kevätistuntokauden viimeisillä viikoilla paljon poissa eduskuntatyöstä. Sain toukokuussa hyvää hoitoa HUSiss
      Maailman menoa
      68
      713
    Aihe