Näin tänään kotipihalla ison, n. 10 cm pituisen perhosen (?) toukan. Toukka oli melko tumma, lähes musta. Peräosassa oli pari vaaleaa täplää puolellaan. Toukka oli myös aika paksu. Mikähän laji on kyseessä?
Mikä toukka?
3
464
Vastaukset
- elpenor
Horsmakiitäjän toukka. Sen vaaleat värikuviot ovat kylläkin etupäässä. Voisiko olla että sekoitit päät?
- Sehä se
Kiitos avusta! Kävin kattomassa kuvia hkiitäjän toukasta, ja sehän se tais olla. Ja joo, se varmaan heiluttelikin takapäätä ,kun pelästyi, ja kuviot olikin siis etupäässä. Eikös noilla otuksilla ole tapana yrittää säilyttää pää lintujen tms hyökkäyksiltä juuri niin, että saadaan hyökkääjäkin luulemaan että pää heiluu..? Muistelisin joskus kuulleeni.
No, yhtä kaikki, olipa melkonen mötkä. - elpenor
Sehä se kirjoitti:
Kiitos avusta! Kävin kattomassa kuvia hkiitäjän toukasta, ja sehän se tais olla. Ja joo, se varmaan heiluttelikin takapäätä ,kun pelästyi, ja kuviot olikin siis etupäässä. Eikös noilla otuksilla ole tapana yrittää säilyttää pää lintujen tms hyökkäyksiltä juuri niin, että saadaan hyökkääjäkin luulemaan että pää heiluu..? Muistelisin joskus kuulleeni.
No, yhtä kaikki, olipa melkonen mötkä.Horsmakiitäjän toukan pääpuolessa oleva kuvio tuo mieleen käärmeen. sitähän linnut pelkäävät.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ihana on nähdä edes ohimennen
Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su1537790- 614360
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?1403983Aamu on aina iltaa viisaampi.
Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene233902Moi kuumis.
Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.423300Saattaisimme olla yhdessä
Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla383208Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt
Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko253195- 482913
Milloin olisi sinun ja kaivattusi
Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?422721- 492484