Kertoisiko joku tästä aluksesta hiukan lisää....
http://members.multimania.nl/kashunja/Kydon.htm
mitähä tää
13
512
Vastaukset
- bockworth
Suomen Tankkilaivan "Wirakel" ja sitten:
1968 “KYDON” sold to ANEK Lines, converted into passenger-ferry at Perama.- OIKEINMEINAA
Joo joo olen kyllä nähnyt tankkeri Wirakelin aikoinaan tahkoluodossa,mut tää oli ihan "uusi" tuttavuus..sillä kyselin...
- nilkkukustaa
Niinhän siinä seisoo... Vanhasta tankista tehty "autolautta"...
Ei hassumman näköinen pökäle. - OIKEINMEINAA
nilkkukustaa kirjoitti:
Niinhän siinä seisoo... Vanhasta tankista tehty "autolautta"...
Ei hassumman näköinen pökäle.Kiitos tiedoista,en olisi kuunapäivänä uskonut että tämä olisi ollut aikoinaan sama tankkeri Wirakel jos kuvaa olisi näytetty...hyvää kesän loppuja kaikille...
- nilkkukustaa
OIKEINMEINAA kirjoitti:
Kiitos tiedoista,en olisi kuunapäivänä uskonut että tämä olisi ollut aikoinaan sama tankkeri Wirakel jos kuvaa olisi näytetty...hyvää kesän loppuja kaikille...
Kyllä.. Itseasiassa tuo yllätti minutkin.
- ånkabååt
nilkkukustaa kirjoitti:
Kyllä.. Itseasiassa tuo yllätti minutkin.
On tosiaan Wirakeliin tehty hiukan muutoksia..
http://www.shipsnostalgia.com/gallery/data/502/Kydon.jpg - wirakellllll
ånkabååt kirjoitti:
On tosiaan Wirakeliin tehty hiukan muutoksia..
http://www.shipsnostalgia.com/gallery/data/502/Kydon.jpg
- Vekekin
Rakelin nimikkolaiva. Antti kävi aina Herttoniemessä katsomassa, kun lossasimme siellä. Kevennys piti tehdä ensin Koirasaaressa tai Laajasalossa. Olin siinä matruusina 1957-58. Ajoimme pääsiassa Mustanmeren ja Suomen väliä. Nesteen aikarahtauksessa olimme myös suomen kustilla, Naantalista puhtaita suomen satamiin. Oli ne hytit ja muut tilat eri luokkaa kuin kolitrampeissa. Ruoka oli myös erinomaista. Siinä ei ollut silloin lämmitysslingoja tankeissa ja siksi se oli ollut viljankuljetuksessa Teksasista Venäjän satamiin. Tankit sai hyvin tyhjennettyä lastista. Nikoverken Göteborgista asensi sitten ajon aikana alumiinisligat, että voitiin ajaa myös raskaita. Talvella 1978 olimme Kielin lahdella ankkurissa, kun Nikoverken aloitti työt. Oli lama-aika silloinkin. Unionin suostumuksella teimme sopimuksen, jonka mukaan meille maksetaan 1/2 palkkaa, mutta olimme myöskin töissä vain joka toinen päivä. Kun saatiin tieto lastista ja lähdettiin liikkeelle, tehtiin taas täyttä päivää täydellä palkalla. Edesmennyt Mauno Veijalainen oli päällikkönä. Se oli sitä aikaa.
- Don Bacardi
Tulikohan vuosilukuvirhe?Olin Wirakelissa -63-64 jolloin siinä oli jo lämmitysslingat.Ajoimme Mustalta mereltä
raskasta polttoöljyä Suomeen. - Vekekin
Don Bacardi kirjoitti:
Tulikohan vuosilukuvirhe?Olin Wirakelissa -63-64 jolloin siinä oli jo lämmitysslingat.Ajoimme Mustalta mereltä
raskasta polttoöljyä Suomeen.Vuosilikuvirhe tuli siinä Kielin kohdalla. Piti olla 1958, kuten jo edellä olevasta, 1957-1958, ilmenee.
- Wihurilla ollut
Vekekin kirjoitti:
Vuosilikuvirhe tuli siinä Kielin kohdalla. Piti olla 1958, kuten jo edellä olevasta, 1957-1958, ilmenee.
Ei se parikymmentä vuotta sinne tänne enää mitään meinaa eläkeiläiselle!
- Anonyymi
Mauno V... oli kipparina myös Prontossa vv. 72-74, olin silloin matruusina siinä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mauno V... oli kipparina myös Prontossa vv. 72-74, olin silloin matruusina siinä
Anteeksi, olin Prontpssa silloin puolim..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.62473- 1161648
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361386Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1601223- 1411193
- 521125
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1061081- 571071
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.116966Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46949