mitähä tää

oikeinmeinaa

13

586

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • bockworth

Suomen Tankkilaivan "Wirakel" ja sitten:

1968 “KYDON” sold to ANEK Lines, converted into passenger-ferry at Perama.

• OIKEINMEINAA

Joo joo olen kyllä nähnyt tankkeri Wirakelin aikoinaan tahkoluodossa,mut tää oli ihan "uusi" tuttavuus..sillä kyselin...

• nilkkukustaa

Niinhän siinä seisoo... Vanhasta tankista tehty "autolautta"...
        Ei hassumman näköinen pökäle.

• OIKEINMEINAA
        nilkkukustaa kirjoitti:

Niinhän siinä seisoo... Vanhasta tankista tehty "autolautta"...
        Ei hassumman näköinen pökäle.

Kiitos tiedoista,en olisi kuunapäivänä uskonut että tämä olisi ollut aikoinaan sama tankkeri Wirakel jos kuvaa olisi näytetty...hyvää kesän loppuja kaikille...

• nilkkukustaa
        OIKEINMEINAA kirjoitti:

Kiitos tiedoista,en olisi kuunapäivänä uskonut että tämä olisi ollut aikoinaan sama tankkeri Wirakel jos kuvaa olisi näytetty...hyvää kesän loppuja kaikille...

Kyllä.. Itseasiassa tuo yllätti minutkin.

• ånkabååt
        nilkkukustaa kirjoitti:

Kyllä.. Itseasiassa tuo yllätti minutkin.

On tosiaan Wirakeliin tehty hiukan muutoksia..

http://www.shipsnostalgia.com/gallery/data/502/Kydon.jpg

• wirakellllll

• Vekekin

Rakelin nimikkolaiva. Antti kävi aina Herttoniemessä katsomassa, kun lossasimme siellä. Kevennys piti tehdä ensin Koirasaaressa tai Laajasalossa. Olin siinä matruusina 1957-58. Ajoimme pääsiassa Mustanmeren ja Suomen väliä. Nesteen aikarahtauksessa olimme myös suomen kustilla, Naantalista puhtaita suomen satamiin. Oli ne hytit ja muut tilat eri luokkaa kuin kolitrampeissa. Ruoka oli myös erinomaista. Siinä ei ollut silloin lämmitysslingoja tankeissa ja siksi se oli ollut viljankuljetuksessa Teksasista Venäjän satamiin. Tankit sai hyvin tyhjennettyä lastista. Nikoverken Göteborgista asensi sitten ajon aikana alumiinisligat, että voitiin ajaa myös raskaita. Talvella 1978 olimme Kielin lahdella ankkurissa, kun Nikoverken aloitti työt. Oli lama-aika silloinkin. Unionin suostumuksella teimme sopimuksen, jonka mukaan meille maksetaan 1/2 palkkaa, mutta olimme myöskin töissä vain joka toinen päivä. Kun saatiin tieto lastista ja lähdettiin liikkeelle, tehtiin taas täyttä päivää täydellä palkalla. Edesmennyt Mauno Veijalainen oli päällikkönä. Se oli sitä aikaa.

• Don Bacardi

Tulikohan vuosilukuvirhe?Olin Wirakelissa -63-64 jolloin siinä oli jo lämmitysslingat.Ajoimme Mustalta mereltä
        raskasta polttoöljyä Suomeen.

• Vekekin
        Don Bacardi kirjoitti:

Tulikohan vuosilukuvirhe?Olin Wirakelissa -63-64 jolloin siinä oli jo lämmitysslingat.Ajoimme Mustalta mereltä
        raskasta polttoöljyä Suomeen.

Vuosilikuvirhe tuli siinä Kielin kohdalla. Piti olla 1958, kuten jo edellä olevasta, 1957-1958, ilmenee.

• Wihurilla ollut
        Vekekin kirjoitti:

Vuosilikuvirhe tuli siinä Kielin kohdalla. Piti olla 1958, kuten jo edellä olevasta, 1957-1958, ilmenee.

Ei se parikymmentä vuotta sinne tänne enää mitään meinaa eläkeiläiselle!

• Anonyymi

Mauno V... oli kipparina myös Prontossa vv. 72-74, olin silloin matruusina siinä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mauno V... oli kipparina myös Prontossa vv. 72-74, olin silloin matruusina siinä

Anteeksi, olin Prontpssa silloin puolim..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ukraina, unohtui korona - Grönlanti, unohtu Ukraina

Vinot silmät, unohtui Suomen valtiontalouden turmeleminen.
      Maailman menoa
      21
      2644
    2. Kumpi on sekaisempi - Koskenniemi vai Trump?

Koskenniemi haukkui Trumppia A-studiossa, niin että räkä lensi suusta. Sen sijaan Trump puheessaan sanoi, että Grönlant
      Maailman menoa
      105
      2570
    3. Miten kauan sulla menisi

Jos tulisit mun luo tänne nyt kahvinkeittoon?
      Ikävä
      202
      1374
    4. Miksi me oikein

Rakastuttiin?
      Ikävä
      94
      1281
    5. Kaivattusi silmin

Minkälaisen kuvan olet omasta mielestäsi antanut itsestäsi kaivatullesi?
      Ikävä
      125
      1281
    6. "Pähkähullu ruhtinas" sanoi a-studiossa maailmanpolitiikan professori...

...Martti Koskenniemi Trumpista ja hänen toimintatavoistaan, vertasi 1600-luvulla eläneeseen Aurinkokuninkaaseen Ludwig
      Maailman menoa
      304
      1250
    7. Riikka Purra perustelee hallituksen leikkauspolitiikkaa

Odotukset ovat kovat, mutta puhe on poikkeuksellisen onttoa jopa hallituksen omalla mittapuulla. Vastuu työnnetään alas,
      Perussuomalaiset
      22
      1007
    8. Toivottavasti myös pysyy häkissä

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011754428.html 😡😡😡 tommosia saastoja sitä näyttää Suomussalmen suunnalta sikiävän �
      Suomussalmi
      13
      991
    9. Martina ja Matias

Mahtaako Martina yrittää saada Matiasta uudeksi sulhaseksi, niin saisi ne prinsessa häät, mitkä jäi pitämättä, kun Aussi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      211
      979
    10. Millaisia tunteita

Sinulla on minua kohtaan?
      Ikävä
      60
      897
    Aihe