Aamulla lähdin liikkeelle, vasta kuuden jälkeen.
Istuin retkipallilla kameran kanssa.
Mikään ei liikkunut, hetken hiljaisuuden jälkeen painoi korviani, kuin, Taru Sormusten Herran, jyskyttävä viha, vihaa se ei ollut, vaan kuumuuden tuskaa.
Jyskyttävä huohotus, matalaa Karhulta, korkeampaa Satakieleltä, Hinkuyskäistä Pääskysiltä, limaisenvetistä korinaa kahlaajilta.
Sammakakot kuulostivat vinkuleluilta.
Myyrät yskivät, kuvuneesta juurenpölystä.
Nuijapäät näyttivät ryppyisiltä, kuin 50
Puut natisivat, Nila alkoi kuivua. Vain heinät kahisivat luonnollisesti.
Suomesta tulee, kun tuleekin, turismin kehto.
Italia varoittaa 45
Suomi varoittaa 30
Mutta meillä lainehtivat vedet ja meillä ei hölmöillä suihkulähteissä.
Luonto huohottaa
43
387
Vastaukset
maailmanmestaruus vuonna 1995!!
Missäs muualla suomalaiset kuin suihkulähteissä??
Eikä ollu edes helle........- HTZA
kansalaisistamme touhuaa Stadin keskustassa, elättää julkkispubeja ja ravintoloita.
Sama porukka hurraa kiakkoilullekin, 2000 Tampereella, 1000 Turussa.
Työlki ellää vaan kaupal rikastuu, sikäli kun pääsee lehtiin.
Stadin keskustaan ei mennä ilman firmojen sposorointia, leikkeihin tai pysäköintiin.
Sinne ei, myöskään, mennä ilman KELA:n sposorointia.
AIto Stadilainen menee, nykyään, kehäkolmosen nurkille, ei Itäkeskukseen,
Vaan sinne missä on vapaat parkkipaikat ja rauhallisia kauppoja.
Kaupunkimme johtaja, Pajunen tahtoo näin. HTZA kirjoitti:
kansalaisistamme touhuaa Stadin keskustassa, elättää julkkispubeja ja ravintoloita.
Sama porukka hurraa kiakkoilullekin, 2000 Tampereella, 1000 Turussa.
Työlki ellää vaan kaupal rikastuu, sikäli kun pääsee lehtiin.
Stadin keskustaan ei mennä ilman firmojen sposorointia, leikkeihin tai pysäköintiin.
Sinne ei, myöskään, mennä ilman KELA:n sposorointia.
AIto Stadilainen menee, nykyään, kehäkolmosen nurkille, ei Itäkeskukseen,
Vaan sinne missä on vapaat parkkipaikat ja rauhallisia kauppoja.
Kaupunkimme johtaja, Pajunen tahtoo näin.Hatza nyt!!
Ei jaksa, mä huohotan, kone huohottaa, häippäsen jokeen, en suihkulähteeseen!!
:D- HTZA
minttupuu kirjoitti:
Hatza nyt!!
Ei jaksa, mä huohotan, kone huohottaa, häippäsen jokeen, en suihkulähteeseen!!
:Dmakealta.
Taitaa tihkua pinnasta viisautta?
H_
kuumuuteen pökertynyt tuo Kontiainen, joka hoiperteli riihen nurkilla ja ilmeisesti kuoli sinne
tien laitaan. Tällä kertaa ei ollut kissa asialla, sekin makaa voipuneena varjossa.
Menen pitämään hautajaiset.
Aamulla oli ihanan viileää, vähän yli 20 c postinhakureissulla.
Mutta jotenkin tähän alkaa tottua, miten käy, kun sää muuttuu viileäksi.- HTZA
ajatuksia luonnosta.
Koko aloituksesta ei tarvitse tuntea.
:)
H. HTZA kirjoitti:
ajatuksia luonnosta.
Koko aloituksesta ei tarvitse tuntea.
H.laulamaan pari säkeistöä virrestä "Oi Herra jos mä matkamies maan".
Eikös sinussa ole vähän kanttorin vikaa.
En nyt jotenkin jaksa edes kinastella sun kanssasi, olenkohan minä tulossa
vanhaksi.- HTZA
Anceli kirjoitti:
laulamaan pari säkeistöä virrestä "Oi Herra jos mä matkamies maan".
Eikös sinussa ole vähän kanttorin vikaa.
En nyt jotenkin jaksa edes kinastella sun kanssasi, olenkohan minä tulossa
vanhaksi.kasvoi kaunis maa, maa mihin on, hyvä kallistaa,
päänsä aikanaan.
Sille maalle laulaa lintuset, joka kevät.
Riittää ihmisen olla hiljaa vaan. HTZA kirjoitti:
kasvoi kaunis maa, maa mihin on, hyvä kallistaa,
päänsä aikanaan.
Sille maalle laulaa lintuset, joka kevät.
Riittää ihmisen olla hiljaa vaan.kontiaisen haudalla, tosi kaunis, kiitos.
Täällä on liikkunut saksalaisia lomailijoita niin kauan kuin muistan. Eivät ole tulleet
kuuman ilman takia, vaan vadelmien, mustikoiden ja etenkin vapaan luonnossa liikkumisen takia.
Vanha herra kulkee tietä pitkin vaellussauva kädessään, hymyilee ja tervehtii, ei kuitenkaan tee
"sitä tervehdystä".
Saman mökin vuokraavat joka vuosi, yli kahdeksankymppinen pariskunta.
- Anjaniina.
uimavesi, kerrankin kunnolla vettä mahan alla...
Iahnaa oli, sauna, uiminen, sauna, uiminen, sauna jne...
Ihmiset nauttivat ja ilakoivat.
Olipa se.- HTZA
kannattaa hakea.
Mukavasti kuvittelen Lahnaa, kala on enempi syvenpi, kun leveempi.
Monet ovat nyrjäyttäneet alapäätäänkin.
Armaani, Ninushka, oletko valmis jakamaan syvänteesi keski-eurooppalaisille? Kuumuuteen kuoleville? - Anjaniina.
HTZA kirjoitti:
kannattaa hakea.
Mukavasti kuvittelen Lahnaa, kala on enempi syvenpi, kun leveempi.
Monet ovat nyrjäyttäneet alapäätäänkin.
Armaani, Ninushka, oletko valmis jakamaan syvänteesi keski-eurooppalaisille? Kuumuuteen kuoleville?miksei....nuoria ranskalaisia, italialaisia ja epsanjalaisia.
Tulisia uroita.
Mikä ettei.
Yhtäkkiä ajatus reipastuttaa kummasti! - HTZA
Anjaniina. kirjoitti:
miksei....nuoria ranskalaisia, italialaisia ja epsanjalaisia.
Tulisia uroita.
Mikä ettei.
Yhtäkkiä ajatus reipastuttaa kummasti!innostu virkistävästä vedestä.
Muu, koskena kuohuava, saattaa saada voimaan pahoin.
Suukko
H. - Anjaniina.
HTZA kirjoitti:
innostu virkistävästä vedestä.
Muu, koskena kuohuava, saattaa saada voimaan pahoin.
Suukko
H.huulias törötä, kun neito uneksii tulisesta gigolosta.
Täs ei nyt kalpeanaamat pärjää, kun neito nousee kuin nymfi kuohuavasta koskesta...joutuakseen vain ihailevien urosten piirin keskelle...
- GloriaJoy
..... Suomen pitäisi alkaa tavoitella ökyrikkaiden jälkeläisten viistoistavuotis synttärien pitopaikaksi; erityinen valttimme painottuisi lumisen eksotiikan shamaaneihin ja varsinkin tulisi satsata synttärisankarien ns. Gran Entranceen' jossain poronkusemien takana niin että Blue Manorkin olisi juhlintana kuin kalpean aaveen aivastus entisessä heinäladossa. ... Miu katteli Tipsukan luona MTv:tä ja huomasi pudonneensa kelkasta.
On se hyvä että siu on vanhanaikainen :-)
on se hyvä et siu on sivistynyt ja harrastaa vaan Betlestä ja Simolaa :-)
ja että olet tavallisen kokoinen ;-)
http://www.youtube.com/watch?v=z16G0YVqELE&NR=1&feature=fvwp- HTZA
rummuissa.
H. - GloriaJoy
HTZA kirjoitti:
latinodroppeja vaativa järkytys, keltarintainen klovni ... miu on heikkona hyviin rumpaleihin joten ei kyllä kesäkään oikeuta siuta tuolleen :-(
http://www.youtube.com/watch?v=gJuT7Q9-2xg&feature=related
.... - HTZA
GloriaJoy kirjoitti:
latinodroppeja vaativa järkytys, keltarintainen klovni ... miu on heikkona hyviin rumpaleihin joten ei kyllä kesäkään oikeuta siuta tuolleen :-(
http://www.youtube.com/watch?v=gJuT7Q9-2xg&feature=related
....http://www.youtube.com/watch?v=kUseoWDXqvg
Rmpuloita kolistellaan musiikin mukana.
Ykskään kephi ei saa mennä hukhan, puhahilkhaan vaan.
H. - GloriaJoy
HTZA kirjoitti:
http://www.youtube.com/watch?v=kUseoWDXqvg
Rmpuloita kolistellaan musiikin mukana.
Ykskään kephi ei saa mennä hukhan, puhahilkhaan vaan.
H.ei vehkeillä sää noin hakata ja vauhkoilla, voihan sitä olla kuin leikkikehässä, söpösti ja vähäeleisesti ja antaa sijansa tamburiinipojalle villiintyä:
http://www.youtube.com/watch?v=XfuBREMXxts
..;-) - HTZA
GloriaJoy kirjoitti:
ei vehkeillä sää noin hakata ja vauhkoilla, voihan sitä olla kuin leikkikehässä, söpösti ja vähäeleisesti ja antaa sijansa tamburiinipojalle villiintyä:
http://www.youtube.com/watch?v=XfuBREMXxts
..;-)vielä, niin en vastaa ollenkaan!
H. - GloriaJoy
HTZA kirjoitti:
vielä, niin en vastaa ollenkaan!
H.siu on eksyny virvatulille :-)
- Anjaniina.
GloriaJoy kirjoitti:
siu on eksyny virvatulille :-)
ovatkin maagisia, mystisiä ja kiehtovia.
On aivan oikein sanoa että hatsa jahtaa virvatulia.
Se todellakin on hyvin osuvaa! - HTZA
Anjaniina. kirjoitti:
ovatkin maagisia, mystisiä ja kiehtovia.
On aivan oikein sanoa että hatsa jahtaa virvatulia.
Se todellakin on hyvin osuvaa!jokainen vastauksesi saa palstan ihmiset onnittelemaan meitä ja antavat vaatevuokraamojen osoitteita, missä valkeita asuja on.
Pehmoinen
H- - Anjaniina.
HTZA kirjoitti:
jokainen vastauksesi saa palstan ihmiset onnittelemaan meitä ja antavat vaatevuokraamojen osoitteita, missä valkeita asuja on.
Pehmoinen
H-Tarvinnee sitten lopettaa tämä sulle vastailu ;)
Pitsiunelmat, ne nyt vaan ei oel minua varten, vaikka korkokenkiä jalkaani tässä sovittelenkin ;))) - HTZA
Anjaniina. kirjoitti:
Tarvinnee sitten lopettaa tämä sulle vastailu ;)
Pitsiunelmat, ne nyt vaan ei oel minua varten, vaikka korkokenkiä jalkaani tässä sovittelenkin ;)))potentiaaliselta tyttöystävältä.
Kyllä sinulle kohta irvistellään ja sinua kiusataan.
Miun tyttö kuiteski laittaa ankarasti hantiin, eikös vaan?
Että ilman rihmakiertämää, korkkareilla vaan.
Ah!!
Miehesi
H. - Anjaniina.
HTZA kirjoitti:
potentiaaliselta tyttöystävältä.
Ah!!
Miehesi
H.' '
- GloriaJoy
HTZA kirjoitti:
potentiaaliselta tyttöystävältä.
Ah!!
Miehesi
H.muuta kuin onnea matkaanne, varokaa ilmakuoppia
vai nii.... Meillä ei tollasii ääntelyitä kuulukkaa, ihan vaan korvalle mukavaa sirkutusta ja pörriäisten pörinää:)))
Olipas ihanaa käydä satamassa juomass ihka oikeaa pannukahvia ja syödä sydämmenmuotoinen pehmeääkin pehmeämpi munkki, jnammm......:)))
Loimpa silmäni upeaan, paidattomaan ruskettuneeseen mieheenki,oi,oi,oiii... vanhan silmä lepäs:)- o.tunnus
ja ihmisia kuolee, eikse ennen ollut pakkanen kirjoissa pienissä joista ei puhuta pahemmin.
Mut kaikesta huolimatta, vihdoinkin suomessakin kesä pieni :) - henrjii
luonto huhuilee http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/1/12/Columba_palumbus_birdsong.ogg
- Heikunkeikku
En ole pannut merkille Luonnon huohotuksia, mutta tällä hetkellä huohotan aikalailla.
Minä menin parvekkeelle kattelemaan uuden uutukaisia poikkipuita parvekkeen katossa.
Noh, sitten aloin kuuntelemaan, että mikä kumma-kumma rytisee mun oravapuun sisällä. Siellä pitkien kuusenoksien sisällä. Tuumin, että ei orava tolleen.
Sitten huomasin, että siellä on lintu. Aika iso. Välillä se oli hiljaa ja sitten taas siirtyi toiselle oksalle, lähellä puun runkoa. Siirryin seinustalle hiljaa ja yritin näyttää parvekkeen ovelta :)
Sitten se lintu putkahti esille. Könötti ihan näkyvillä ja minä kiiruusti yritin opetella ulkoa, minkä näköinen se oli ja kun se lenti pois, ryntäsin lintukirjan kimppuun.
Tuollaista lintua en ollut täällä koskaan nähnyt.
Tulin siihen tulokseen,, että se oli Valkoselkätikka. Täälläpäin ei niitä oleskele.Pikkutikahtavan näköinen, mutta tämä oli Huomattavasti isompi. Siis kertakaikkisesti ihan Valkoselkätikan näköinen ja kokokin passaa.
Tässä syy huohotukseeni.
Ihmeellistä, että se tupsahti mun oravapuuhuni.
*tepastelee huohottaen takaisin parvekkeelle*Häirinnyt puussa olevaa lentooravaa siitä ei hyvä heilu.
Empä oo koskaan nähny valkoselkää muita kylläkin,hyvä sinä.- Heikunkeikku
koti-kiusattu kirjoitti:
Häirinnyt puussa olevaa lentooravaa siitä ei hyvä heilu.
Empä oo koskaan nähny valkoselkää muita kylläkin,hyvä sinä.Heps k/k, tuli äkkilähtö palvelutaloon äitini luo. Nyt tulin kotia (kaikki hyvin)
Joo, vieläkin huohottelen siitä innostuksesta, että semmosen valkoseliän näin.
Ei, en minäkään ole ennen nähnyt.
Katsos, kun en ole ollut sinulle ihan rehellinen ja täten anteeksi pyydän ja tahdon tehdä tunnustuksen.
Minä näet en Ihan koko aikaa heristellyt sormeani näytön ja mun pääni välis. Loppuosan (n. puolesta välistä tekstiäni) annoin itselleni korvatillikoita. Pläts-plät. Olin To-del-la vihainen itselleni.
Kun Sinä kirjoitit, että oot linnuille laittanut kottikärryihin vettä, niin siinä samalla kun sua kehuin, niin pläiskin ittiäni päin pläsiä. Vihainen olin, koska Minä en ollut huomannut tuota asiaa, että voisi laittaa vettä. Kiiruhdin siis etsimään varastosta Suuren suurta, aika matalalaitaista muovista astia. Siinä oon pitänyt taimiruukkuja. Noh, siihen laitoin vettä ja laitoin sen vesiastian lähelle tätä oravakuusta, että orava uskaltautuisi myös juomaan. Kissoja on markilla paljon ja siksi lähelle turvallista kuusta.
Kun menin parvekkeelle, niin oon melko varma, että tää valkoselkätikka olikin tän vesiastian luona ja säikähti mua ja pompahti kuuseen. Kuusessa alaoksat tosi leviäätte meneviä.
Tän kuusen sisässä on myös oravalauta, johon laitan pähkinöitä.
Niin, että tää tikka on varmaan ennenkin ollut täs kuuses, syömäs pähkinöitä. Lintukirjasta luin, että tykkäävät niistä.
Heevetin iloinen olen, kun näin tommosen linnun. Kaunis Uroslintu :)
Vähäkö rupes tuntumaan olo lintuammattilaiselta :) Heh hee :) Jaa, ei mikään mahdotonta ole. Täällä etelässä ovat käpytikat alkaneet pesinnän jälkeen liikkumaan ja niitä näkyy aina aamuisin jonnekin päin lentelemässä. Voihan valkoselkäkin tietysti lähteä samalla tavalla liikkeelle, ainakin jos siinä lähellä on lahoavia rantakoivikoita missä ne ovat pesineet, kauempaa ne tuskin vielä ovat tänne ehtineet. Tähän aikaan myös nuorilla käpytikoilla on kokonaan punainen päälaki mutta valkeat siipilaikut erottavat ne kyllä noista muista punapäistä.
- sininen ovi
Heikunkeikku kirjoitti:
Heps k/k, tuli äkkilähtö palvelutaloon äitini luo. Nyt tulin kotia (kaikki hyvin)
Joo, vieläkin huohottelen siitä innostuksesta, että semmosen valkoseliän näin.
Ei, en minäkään ole ennen nähnyt.
Katsos, kun en ole ollut sinulle ihan rehellinen ja täten anteeksi pyydän ja tahdon tehdä tunnustuksen.
Minä näet en Ihan koko aikaa heristellyt sormeani näytön ja mun pääni välis. Loppuosan (n. puolesta välistä tekstiäni) annoin itselleni korvatillikoita. Pläts-plät. Olin To-del-la vihainen itselleni.
Kun Sinä kirjoitit, että oot linnuille laittanut kottikärryihin vettä, niin siinä samalla kun sua kehuin, niin pläiskin ittiäni päin pläsiä. Vihainen olin, koska Minä en ollut huomannut tuota asiaa, että voisi laittaa vettä. Kiiruhdin siis etsimään varastosta Suuren suurta, aika matalalaitaista muovista astia. Siinä oon pitänyt taimiruukkuja. Noh, siihen laitoin vettä ja laitoin sen vesiastian lähelle tätä oravakuusta, että orava uskaltautuisi myös juomaan. Kissoja on markilla paljon ja siksi lähelle turvallista kuusta.
Kun menin parvekkeelle, niin oon melko varma, että tää valkoselkätikka olikin tän vesiastian luona ja säikähti mua ja pompahti kuuseen. Kuusessa alaoksat tosi leviäätte meneviä.
Tän kuusen sisässä on myös oravalauta, johon laitan pähkinöitä.
Niin, että tää tikka on varmaan ennenkin ollut täs kuuses, syömäs pähkinöitä. Lintukirjasta luin, että tykkäävät niistä.
Heevetin iloinen olen, kun näin tommosen linnun. Kaunis Uroslintu :)
Vähäkö rupes tuntumaan olo lintuammattilaiselta :) Heh hee :)Mökkinaapurini koivuissa ujelsi joku tikka surullisen kuuloisesti,ensin normaalia puuhun takomista ja sen jälkeen kui-kui-kui jne.Matkin sitä parhaani mukaan ja sekös pyöri ja lenteli etsien,kuka kumma se toinen on ja missä?
Monta päivää sama juttu.Päättelin sen palokärjen poikaseksi,mutta olikin joku harmaaselkätikka naapureitten mukaan.Nyt se on muuttanut maisemia ja kasvanut aikuiseksi.
Mut eläimiä riittää,nukuin yks yö sisiliskon kans ja aamuvirkun oravan matka naapurin lintulaudalle käy mökkini katon kautta tasan klo 5,tömps! Hyppy katolle puusta ja kops kops eteenpäin ja taas puuhun,huoh ;-( - Heikunkeikku
sininen ovi kirjoitti:
Mökkinaapurini koivuissa ujelsi joku tikka surullisen kuuloisesti,ensin normaalia puuhun takomista ja sen jälkeen kui-kui-kui jne.Matkin sitä parhaani mukaan ja sekös pyöri ja lenteli etsien,kuka kumma se toinen on ja missä?
Monta päivää sama juttu.Päättelin sen palokärjen poikaseksi,mutta olikin joku harmaaselkätikka naapureitten mukaan.Nyt se on muuttanut maisemia ja kasvanut aikuiseksi.
Mut eläimiä riittää,nukuin yks yö sisiliskon kans ja aamuvirkun oravan matka naapurin lintulaudalle käy mökkini katon kautta tasan klo 5,tömps! Hyppy katolle puusta ja kops kops eteenpäin ja taas puuhun,huoh ;-(Joo, kiva seurailla luonnon tapahtumia. Minäkin naksuttelen oravalle, kun se ilmaantuu oravakuuseen. Se naksuttelee takaisin. Samoin saaressa juttelen "mun" lokille, joka tulee terassin edessä olevalle isolle kivelle oottelemaan, että vien sille jotakin murkinaa.
Heh, nukuit yhtenä yönä Sisiliskon kans? Oliko sillä kaks vai neljä jalkaa? :) - sininen ovi
Heikunkeikku kirjoitti:
Joo, kiva seurailla luonnon tapahtumia. Minäkin naksuttelen oravalle, kun se ilmaantuu oravakuuseen. Se naksuttelee takaisin. Samoin saaressa juttelen "mun" lokille, joka tulee terassin edessä olevalle isolle kivelle oottelemaan, että vien sille jotakin murkinaa.
Heh, nukuit yhtenä yönä Sisiliskon kans? Oliko sillä kaks vai neljä jalkaa? :)Nelijalkainen otus se oli,sillä kertaa.Asustaa yleensä rappusilla mutta maalasin ne yks päivä ja ihmettelin nukkumaan mennessäni,mikä täällä mökissä kulkee? Rapina siirtyi paikasta toiseen,luulin hiireksi,etsiskelin kontaten lattian rajassa,ei ketään.
Aamulla se oli sängyn vieressä lattialla ja astuin melkein sen päälle! Pyyhkeen mutkassa kuljetin sen hellasti ulos.Pidän ovet päivisin auki,joten se päätti tulla tutustumaan tarkemmin koko mökkiin.
Sen koommin sitä ei ole näkynyt,en kai ollut sopivaa yöseuraa...sisiliskolle :-)))
Järvissä hölmöilijöitä on taas kymmenkunta vähemmän kuin päivä, pari sitten.
Illalla ja yöllä näyttää sadelleen ja nyt keli ulkona on ihan kohtuullisen haalea. Voisi taas lähteä ulkoilemaan, eilenkin fillarilla kuuden peninkulman pikakierros. Liikunta auttaa että jaksaa paremmin vaikka nyt kesäisiä lämpötiloja.- 70+
Olen kaikkea muuta kuin yöhuuhkaja, sillä öisin vaellan unten mailla.
Mutta rukoilen Luojaa, että jonain yönä staisi pitkää, hiljaista sadetta koko yön,
niin ruutikuivaa on nyt tällä ihan eteläisimmässä Esposessa.
Eilen kävin lähiperheen luona ja ihastelin heidän puutarhaansa,
toki olen itsekin sitä hiukan edesauttanut kastelemalla heidän pitkän matkansa aikana,
mutta oma ihanuutensa on puutarhassakin, varsinkin näin helteillä.
Nurmikko paikoin alkaa jo vaatia lisää koskeutta,
samoin jotkut pensaat tässä omassa pihapiirissäni.
Hyvää maanataita kaikille, yösadetta luonnolle toivottelen.
kunhan ei tule mun makkariin huohottamaan.
Missähän lienet istunut, kyllä kuuden jälkeen on jo elämää. Tarua en ole lukenut koska se on hölynpölyä. Sammakonpoikasia olen monesti katsellut. Eilen tuli vastaan hellyttävä sakemannipentu. Itsellä joskus ollut mutta luonnevikaisena piti lopettaa.
Ihanaa kesää...- HTZA
ei ole hölynpölyä. Ainakaan ennen kuin sen todistat.
Mutta minä ihastuin mielikuvaan kirjassa, miten "viha sykkii", eli se ei ole tunnistettavissa oleva ääni, vaan tunne joka valtaa olennot, toiset innostaa toiset masentaa, sopii tähänkin maailmaan ja kuumuuteen.
Se, että sinä olet hereillä jo kuudelta, ei todista että missään on elämää.
Ota videolle tarina kauniista tytöstä, jonka naama on kuiva ja valahtaneen tuntuinen, kuivuneet meikit, joita kuuman Kahvin höyryt valuttavat poskille. Rakennekynsien raapaisu, pesemättömän pyllyn kutinaan, haalistuneen aamutakin raosta.
Nyt tuli kyllä mieleen.
Ihanaa kesää sinullekin.
H.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!
"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its3648223Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa
Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.1592572- 76928
Sylikkäin.
Sylikkäin, suudellen. Milloin haluaisit näin nainen tehdä ? Vain häntä ajatellen 😘. Tietenkin jos häntä asia kiinnosta60853- 25826
- 55823
- 64812
- 12810
- 46786
Eemeli Peltosen viimeinen postaus Facebookissa!
"Olen ollut kevätistuntokauden viimeisillä viikoilla paljon poissa eduskuntatyöstä. Sain toukokuussa hyvää hoitoa HUSiss68713