tulis vuosi täyteen siitä, kun lopetin dokaamisen. Olo on ihan hieno ja asiat hanskassa. Painokin laskenut melkein 10kg. Ainoa juttu, joka edelleen "vaivaa" on se, näen unta dokaamisesta :( Herään siihen, että on karmea olo ja pyörryttää. Sydän hakkaa. Kestää kauan rauhoittua ja saada uudestaan unta.
Olen 26v nainen ja dokasin teinivuosista lähtien tosi paljon. Join itseni seurasta ja tilanteesta riippumatta aina sammuksiin, jos vain juotavaa riitti. Lopetin, koska inhosin itseäni ja sitä, etten osannut hallita juomistani ollenkaan. Alku oli vaikeaa, mutta nyt jo pärjään. Kaveripiiri hieman muuttui ja aloin harrastaa monenlaista. Koirakin on, jonka kanssa tulee liikuttua paljon.
Vaivaa tuo unessa dokailu. Onko kellään kokemuksia aiheesta? Olenko saanut juodessani jonkun pysyvän aivovaurion? Vai onko viinanhimo edelleen alitajunnassa kyttäämässä heikkoa hetkeä?
Huomenna
15
208
Vastaukset
- tissuttaja.
Onnitteluni korkki kiinni
Tämä nyt on arvailua mutta luulisin olevan luonnollista ahdistusta herätessä kun ei tajua muutamaan minuuttiin onko retkahtanut vai ei. Vähän sama kuin unissaan polttaminen ja kun itse olin puoli vuotta polttamatta näin ärsyttäviä painajaisia. Aina herätessä ahdistuin kun luulin polttaneeni.
Alitajunta ehkä temppuilee.
Vielä kerran onnittelut.- korkki kiinni
Kokeillaas sitten pärjätä tämän kiusaavan alitajunnan kanssa :) Aika hurjalle vaan tuo känniuni tuntuu, joten pistää miettimään pääkopan sisältöä.. Loppuikos se sinun röökaaminen kokonaan?
- tissuttaja.
korkki kiinni kirjoitti:
Kokeillaas sitten pärjätä tämän kiusaavan alitajunnan kanssa :) Aika hurjalle vaan tuo känniuni tuntuu, joten pistää miettimään pääkopan sisältöä.. Loppuikos se sinun röökaaminen kokonaan?
Valitettavasti ei.
Yksi pieni vastoinkäyminen ja marssin kiskalle ostamaan askin mutta jotain opettavaa tuossakin että samaa juttua pitää välttää alkon kanssa. Tuosta lakosta on vuosia aikaa.
Röökin aion jättää myöhemmin kunhan itsekin pääsen samalle tasolle kuin sinä. - korkki kiinni
tissuttaja. kirjoitti:
Valitettavasti ei.
Yksi pieni vastoinkäyminen ja marssin kiskalle ostamaan askin mutta jotain opettavaa tuossakin että samaa juttua pitää välttää alkon kanssa. Tuosta lakosta on vuosia aikaa.
Röökin aion jättää myöhemmin kunhan itsekin pääsen samalle tasolle kuin sinä.Maan pinnankin taso on korkea, kun aloittaa kipuamisen syvästä kaivosta.
:)
alko tulee uniin. Minulle nykyään harvemmin, mutta kuitenkin. Tuli se dokaamisaikanakin, jos oli ollut jonkin aikaa kuivilla, mutta niiden unien sävy oli sellainen, että viinaa teki mieli. Nykyisin tulee paha olo jo unessa, jos on olevinaan kännissä. Helpotus on suuri, kun herää.
En usko alko-unien olevan varsinainen aivovaurio, vaan juopottelun jättämä muistijälki. Onhan se viina ollut merkittävä tekijä itsekunkin raitistuneen juopon elämässä.- korkki kiinni
sit taistelua :)
Tuo muistijälkiteoria kuulostaa paljon paremmalle, kuin aivovaurio.
- mikkokkk
itse en näe viinasta lähes koskaan unta eikä viinanhimoakaan ole enää.
- korkki kiinni
valveillaoloaikana viinanhimoissa piehtaroi. Olen koko ajan muuttanut elämääni semmoiseen suuntaan, että on hyvä elää ja olla ihan selvänä. Mut sain tuolla ylempänä jo valaisua asiaani, joten jatketaan tästä..
- mikkokkk
korkki kiinni kirjoitti:
valveillaoloaikana viinanhimoissa piehtaroi. Olen koko ajan muuttanut elämääni semmoiseen suuntaan, että on hyvä elää ja olla ihan selvänä. Mut sain tuolla ylempänä jo valaisua asiaani, joten jatketaan tästä..
jep, hienoa kuulla tuo :)
- t.. voipytty
heräsin minäkin juomauniin. Helpotus oli suuri, kun en ollutkaan kännännyt.
Kaveripiiri muuttui minullakin. Tänään tapasin ulkosuomalaisen lomailemaan tulleen raittiin alkoholistin, ja taidamme tavata huomisiltanakin raittiuden merkeissä muutamien toverien kanssa. Tosin hän joutuu valitsemaan menonsa monen kokoontumispaikan väliltä, niitä kun on täällä pk-seudulla joitain kymmeniä huomisiltanakin.- mikkokkk
itselläni suurin osa kavereista on absolutisteja. en ole heitä edes valikoinut alkoholitottumusten perusteella. tyytyväinen kuitenkin saan siis olla :)
- korkki kiinni
minäkin käyn joka viikko. Se toveriseura on tärkeä ja vaikka se yhteisö ei välttämättä minua tarvii, niin minä tarviin sitä.
Nyt koiran kanssa uimahommiin! - Uninen mainosmies
korkki kiinni kirjoitti:
minäkin käyn joka viikko. Se toveriseura on tärkeä ja vaikka se yhteisö ei välttämättä minua tarvii, niin minä tarviin sitä.
Nyt koiran kanssa uimahommiin!Toweriseurassa käsitellä näitä "unessa dokaamisia", vai onko se vielä vuoden raittiina olon jälkeenkin niin arka asia ottaa puheeksi?
- mikkokkk
Uninen mainosmies kirjoitti:
Toweriseurassa käsitellä näitä "unessa dokaamisia", vai onko se vielä vuoden raittiina olon jälkeenkin niin arka asia ottaa puheeksi?
uninen mainosmies, luulisin, että siellä käsitellään alkoholia aika laajasti...
- sulle ja mulle
Uninen mainosmies kirjoitti:
Toweriseurassa käsitellä näitä "unessa dokaamisia", vai onko se vielä vuoden raittiina olon jälkeenkin niin arka asia ottaa puheeksi?
kuuntelemassa ja ennen kaikkea kertomassa itsestäsi, sillä tavoin voit auttaa jonkun raittiuden tielle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mira Luoti ja Julkkisselviytyjät 2017 - Ketä kuumottaa juuri nyt?
HS: Tässä ohjelmassa Mira Luoti kertoi kokeneensa seksuaalista väkivaltaa "PMMP-yhtyeen Mira Luoti kertoo Ylen uudessa711956- 1001849
- 1421753
- 971421
Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä
Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo351369MESTARI SIVALTAA JÄLLEEN
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011436243.html Suomen ainoa Mestari lausuu tosiasiat Sannasta , Tuomiojasta ja hil3171255- 601219
Jotkut ihmiset pelkäävät syöpää sairastavaa
On hauskaa, kun kertoo jollekin, että "minulla on syöpä". Jotkut käyttäytyvät kuin se olisi tarttuva tauti. Eivät uskall1301102Julkisuuden henkilön päiväin päätös
Sitä vaan, että kyllä nyt kaikki tietävät kuka oli Eemeli Peltola (kansanedustaja, joka päätti päivänsä eduskuntatalossa2761056Kuulin juttua että Jeesus on kopioitu krishnasta
Pitääkö paikkansa että kertomukset ovat samat kummankin uskonnon kirjoissa446953