Huomenna

korkki kiinni

tulis vuosi täyteen siitä, kun lopetin dokaamisen. Olo on ihan hieno ja asiat hanskassa. Painokin laskenut melkein 10kg. Ainoa juttu, joka edelleen "vaivaa" on se, näen unta dokaamisesta :( Herään siihen, että on karmea olo ja pyörryttää. Sydän hakkaa. Kestää kauan rauhoittua ja saada uudestaan unta.

Olen 26v nainen ja dokasin teinivuosista lähtien tosi paljon. Join itseni seurasta ja tilanteesta riippumatta aina sammuksiin, jos vain juotavaa riitti. Lopetin, koska inhosin itseäni ja sitä, etten osannut hallita juomistani ollenkaan. Alku oli vaikeaa, mutta nyt jo pärjään. Kaveripiiri hieman muuttui ja aloin harrastaa monenlaista. Koirakin on, jonka kanssa tulee liikuttua paljon.

Vaivaa tuo unessa dokailu. Onko kellään kokemuksia aiheesta? Olenko saanut juodessani jonkun pysyvän aivovaurion? Vai onko viinanhimo edelleen alitajunnassa kyttäämässä heikkoa hetkeä?

15

208

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tissuttaja.

Onnitteluni korkki kiinni

Tämä nyt on arvailua mutta luulisin olevan luonnollista ahdistusta herätessä kun ei tajua muutamaan minuuttiin onko retkahtanut vai ei. Vähän sama kuin unissaan polttaminen ja kun itse olin puoli vuotta polttamatta näin ärsyttäviä painajaisia. Aina herätessä ahdistuin kun luulin polttaneeni.
      Alitajunta ehkä temppuilee.
      Vielä kerran onnittelut.

• korkki kiinni

Kokeillaas sitten pärjätä tämän kiusaavan alitajunnan kanssa :) Aika hurjalle vaan tuo känniuni tuntuu, joten pistää miettimään pääkopan sisältöä.. Loppuikos se sinun röökaaminen kokonaan?

• tissuttaja.
        korkki kiinni kirjoitti:

Kokeillaas sitten pärjätä tämän kiusaavan alitajunnan kanssa :) Aika hurjalle vaan tuo känniuni tuntuu, joten pistää miettimään pääkopan sisältöä.. Loppuikos se sinun röökaaminen kokonaan?

Valitettavasti ei.
        Yksi pieni vastoinkäyminen ja marssin kiskalle ostamaan askin mutta jotain opettavaa tuossakin että samaa juttua pitää välttää alkon kanssa. Tuosta lakosta on vuosia aikaa.

Röökin aion jättää myöhemmin kunhan itsekin pääsen samalle tasolle kuin sinä.

• korkki kiinni
        tissuttaja. kirjoitti:

Valitettavasti ei.
        Yksi pieni vastoinkäyminen ja marssin kiskalle ostamaan askin mutta jotain opettavaa tuossakin että samaa juttua pitää välttää alkon kanssa. Tuosta lakosta on vuosia aikaa.

Röökin aion jättää myöhemmin kunhan itsekin pääsen samalle tasolle kuin sinä.

Maan pinnankin taso on korkea, kun aloittaa kipuamisen syvästä kaivosta.

:)

• alko tulee uniin. Minulle nykyään harvemmin, mutta kuitenkin. Tuli se dokaamisaikanakin, jos oli ollut jonkin aikaa kuivilla, mutta niiden unien sävy oli sellainen, että viinaa teki mieli. Nykyisin tulee paha olo jo unessa, jos on olevinaan kännissä. Helpotus on suuri, kun herää.

En usko alko-unien olevan varsinainen aivovaurio, vaan juopottelun jättämä muistijälki. Onhan se viina ollut merkittävä tekijä itsekunkin raitistuneen juopon elämässä.

• korkki kiinni

sit taistelua :)

Tuo muistijälkiteoria kuulostaa paljon paremmalle, kuin aivovaurio.

• mikkokkk

itse en näe viinasta lähes koskaan unta eikä viinanhimoakaan ole enää.

• korkki kiinni

valveillaoloaikana viinanhimoissa piehtaroi. Olen koko ajan muuttanut elämääni semmoiseen suuntaan, että on hyvä elää ja olla ihan selvänä. Mut sain tuolla ylempänä jo valaisua asiaani, joten jatketaan tästä..

• mikkokkk
        korkki kiinni kirjoitti:

valveillaoloaikana viinanhimoissa piehtaroi. Olen koko ajan muuttanut elämääni semmoiseen suuntaan, että on hyvä elää ja olla ihan selvänä. Mut sain tuolla ylempänä jo valaisua asiaani, joten jatketaan tästä..

jep, hienoa kuulla tuo :)

• t.. voipytty

heräsin minäkin juomauniin. Helpotus oli suuri, kun en ollutkaan kännännyt.
      Kaveripiiri muuttui minullakin. Tänään tapasin ulkosuomalaisen lomailemaan tulleen raittiin alkoholistin, ja taidamme tavata huomisiltanakin raittiuden merkeissä muutamien toverien kanssa. Tosin hän joutuu valitsemaan menonsa monen kokoontumispaikan väliltä, niitä kun on täällä pk-seudulla joitain kymmeniä huomisiltanakin.

• mikkokkk

itselläni suurin osa kavereista on absolutisteja. en ole heitä edes valikoinut alkoholitottumusten perusteella. tyytyväinen kuitenkin saan siis olla :)

• korkki kiinni

minäkin käyn joka viikko. Se toveriseura on tärkeä ja vaikka se yhteisö ei välttämättä minua tarvii, niin minä tarviin sitä.

Nyt koiran kanssa uimahommiin!

• Uninen mainosmies
        korkki kiinni kirjoitti:

minäkin käyn joka viikko. Se toveriseura on tärkeä ja vaikka se yhteisö ei välttämättä minua tarvii, niin minä tarviin sitä.

Nyt koiran kanssa uimahommiin!

Toweriseurassa käsitellä näitä "unessa dokaamisia", vai onko se vielä vuoden raittiina olon jälkeenkin niin arka asia ottaa puheeksi?

• mikkokkk
        Uninen mainosmies kirjoitti:

Toweriseurassa käsitellä näitä "unessa dokaamisia", vai onko se vielä vuoden raittiina olon jälkeenkin niin arka asia ottaa puheeksi?

uninen mainosmies, luulisin, että siellä käsitellään alkoholia aika laajasti...

• sulle ja mulle
        Uninen mainosmies kirjoitti:

kuuntelemassa ja ennen kaikkea kertomassa itsestäsi, sillä tavoin voit auttaa jonkun raittiuden tielle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kaipaatko sinä

Yhtään meidän katseita
      Ikävä
      170
      2034
    2. Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä

Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo
      Sonkajärvi
      37
      1445
    3. Jotkut ihmiset pelkäävät syöpää sairastavaa

On hauskaa, kun kertoo jollekin, että "minulla on syöpä". Jotkut käyttäytyvät kuin se olisi tarttuva tauti. Eivät uskall
      Sinkut
      132
      1144
    4. Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden

Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe
      Ikävä
      56
      882
    5. olisit voinut mies edes

Pyytää anteeksi 🙏🫶
      Ikävä
      55
      836
    6. Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.

Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol
      Maailman menoa
      250
      794
    7. Kääminsä polttanut taksi suomussalmella

Vieläkö sillä hermonsa menettäneellä hulluja ylinopeuksia ajavalla asiakkaansa haukkuvalla( jos ajat paska kyydin hänen
      Suomussalmi
      20
      782
    8. Jorma Uotinen avaa sanaisen arkkunsa TTK-miesparista ja koko uudistuksesta: "Sehän on..."

Tanssii Tähtien Kanssa -parketilla nähdään ensimmäistä kertaa Suomessa tanssiparina miespari kauden alusta asti. Mikko S
      Tanssii tähtien kanssa
      16
      722
    9. Aina ku nään sun kuvan

Tekis mieli kirjoittaa viesti: Moi kulta, on ikävä❣️🤗 ihan noin vain, lyhyt ja ytimekäs 😁🤭
      Ikävä
      58
      703
    10. Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis
      Maailman menoa
      195
      617
    Aihe