tulis vuosi täyteen siitä, kun lopetin dokaamisen. Olo on ihan hieno ja asiat hanskassa. Painokin laskenut melkein 10kg. Ainoa juttu, joka edelleen "vaivaa" on se, näen unta dokaamisesta :( Herään siihen, että on karmea olo ja pyörryttää. Sydän hakkaa. Kestää kauan rauhoittua ja saada uudestaan unta.
Olen 26v nainen ja dokasin teinivuosista lähtien tosi paljon. Join itseni seurasta ja tilanteesta riippumatta aina sammuksiin, jos vain juotavaa riitti. Lopetin, koska inhosin itseäni ja sitä, etten osannut hallita juomistani ollenkaan. Alku oli vaikeaa, mutta nyt jo pärjään. Kaveripiiri hieman muuttui ja aloin harrastaa monenlaista. Koirakin on, jonka kanssa tulee liikuttua paljon.
Vaivaa tuo unessa dokailu. Onko kellään kokemuksia aiheesta? Olenko saanut juodessani jonkun pysyvän aivovaurion? Vai onko viinanhimo edelleen alitajunnassa kyttäämässä heikkoa hetkeä?
Huomenna
15
222
Vastaukset
- tissuttaja.
Onnitteluni korkki kiinni
Tämä nyt on arvailua mutta luulisin olevan luonnollista ahdistusta herätessä kun ei tajua muutamaan minuuttiin onko retkahtanut vai ei. Vähän sama kuin unissaan polttaminen ja kun itse olin puoli vuotta polttamatta näin ärsyttäviä painajaisia. Aina herätessä ahdistuin kun luulin polttaneeni.
Alitajunta ehkä temppuilee.
Vielä kerran onnittelut.- korkki kiinni
Kokeillaas sitten pärjätä tämän kiusaavan alitajunnan kanssa :) Aika hurjalle vaan tuo känniuni tuntuu, joten pistää miettimään pääkopan sisältöä.. Loppuikos se sinun röökaaminen kokonaan?
- tissuttaja.
korkki kiinni kirjoitti:
Kokeillaas sitten pärjätä tämän kiusaavan alitajunnan kanssa :) Aika hurjalle vaan tuo känniuni tuntuu, joten pistää miettimään pääkopan sisältöä.. Loppuikos se sinun röökaaminen kokonaan?
Valitettavasti ei.
Yksi pieni vastoinkäyminen ja marssin kiskalle ostamaan askin mutta jotain opettavaa tuossakin että samaa juttua pitää välttää alkon kanssa. Tuosta lakosta on vuosia aikaa.
Röökin aion jättää myöhemmin kunhan itsekin pääsen samalle tasolle kuin sinä. - korkki kiinni
tissuttaja. kirjoitti:
Valitettavasti ei.
Yksi pieni vastoinkäyminen ja marssin kiskalle ostamaan askin mutta jotain opettavaa tuossakin että samaa juttua pitää välttää alkon kanssa. Tuosta lakosta on vuosia aikaa.
Röökin aion jättää myöhemmin kunhan itsekin pääsen samalle tasolle kuin sinä.Maan pinnankin taso on korkea, kun aloittaa kipuamisen syvästä kaivosta.
:)
alko tulee uniin. Minulle nykyään harvemmin, mutta kuitenkin. Tuli se dokaamisaikanakin, jos oli ollut jonkin aikaa kuivilla, mutta niiden unien sävy oli sellainen, että viinaa teki mieli. Nykyisin tulee paha olo jo unessa, jos on olevinaan kännissä. Helpotus on suuri, kun herää.
En usko alko-unien olevan varsinainen aivovaurio, vaan juopottelun jättämä muistijälki. Onhan se viina ollut merkittävä tekijä itsekunkin raitistuneen juopon elämässä.- korkki kiinni
sit taistelua :)
Tuo muistijälkiteoria kuulostaa paljon paremmalle, kuin aivovaurio.
- mikkokkk
itse en näe viinasta lähes koskaan unta eikä viinanhimoakaan ole enää.
- korkki kiinni
valveillaoloaikana viinanhimoissa piehtaroi. Olen koko ajan muuttanut elämääni semmoiseen suuntaan, että on hyvä elää ja olla ihan selvänä. Mut sain tuolla ylempänä jo valaisua asiaani, joten jatketaan tästä..
- mikkokkk
korkki kiinni kirjoitti:
valveillaoloaikana viinanhimoissa piehtaroi. Olen koko ajan muuttanut elämääni semmoiseen suuntaan, että on hyvä elää ja olla ihan selvänä. Mut sain tuolla ylempänä jo valaisua asiaani, joten jatketaan tästä..
jep, hienoa kuulla tuo :)
- t.. voipytty
heräsin minäkin juomauniin. Helpotus oli suuri, kun en ollutkaan kännännyt.
Kaveripiiri muuttui minullakin. Tänään tapasin ulkosuomalaisen lomailemaan tulleen raittiin alkoholistin, ja taidamme tavata huomisiltanakin raittiuden merkeissä muutamien toverien kanssa. Tosin hän joutuu valitsemaan menonsa monen kokoontumispaikan väliltä, niitä kun on täällä pk-seudulla joitain kymmeniä huomisiltanakin.- mikkokkk
itselläni suurin osa kavereista on absolutisteja. en ole heitä edes valikoinut alkoholitottumusten perusteella. tyytyväinen kuitenkin saan siis olla :)
- korkki kiinni
minäkin käyn joka viikko. Se toveriseura on tärkeä ja vaikka se yhteisö ei välttämättä minua tarvii, niin minä tarviin sitä.
Nyt koiran kanssa uimahommiin! - Uninen mainosmies
korkki kiinni kirjoitti:
minäkin käyn joka viikko. Se toveriseura on tärkeä ja vaikka se yhteisö ei välttämättä minua tarvii, niin minä tarviin sitä.
Nyt koiran kanssa uimahommiin!Toweriseurassa käsitellä näitä "unessa dokaamisia", vai onko se vielä vuoden raittiina olon jälkeenkin niin arka asia ottaa puheeksi?
- mikkokkk
Uninen mainosmies kirjoitti:
Toweriseurassa käsitellä näitä "unessa dokaamisia", vai onko se vielä vuoden raittiina olon jälkeenkin niin arka asia ottaa puheeksi?
uninen mainosmies, luulisin, että siellä käsitellään alkoholia aika laajasti...
- sulle ja mulle
Uninen mainosmies kirjoitti:
Toweriseurassa käsitellä näitä "unessa dokaamisia", vai onko se vielä vuoden raittiina olon jälkeenkin niin arka asia ottaa puheeksi?
kuuntelemassa ja ennen kaikkea kertomassa itsestäsi, sillä tavoin voit auttaa jonkun raittiuden tielle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1121226
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1201101- 138993
- 96812
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten306787Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82694Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54626Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist49609Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64592- 75514