VOISITKO TULKITA UNENI?
UNESSA AJOIN ITSE AUTOA JA VIERESSÄNI ISTUI ANOPPINI SISKO.
SAAVUIN RISTEYKSEEN JOSTA OIKEASTI KÄÄNNYTÄÄN SUKUTILALLE.
OIKEASTI RISTEYS ON T-RISTEYS, MUTTA UNESSA SE OLI TAVALLINEN RISTEYS JA TULIN JUURI SIITÄ SUUNNASTA, MISTÄ NORMAALISTI EI VOI TULLA.
(ELI OIKEASTI METSÄN KOHDALTA).
RISTEYKSESSÄ VASEMMALLA PUOLELLA SEISOI MIEHENI NAISPUOLINEN SERKKU VIIKATE KÄDESSÄÄN JA PITELI SITÄ YLÖSPÄIN (VIIKATE KÄDESSÄ SUORAAN YLÖSPÄIN PYSTYSSÄ)
HÄN EI OLLUT ILKEÄ, EIKÄ TILANNE NÄYTTÄNYT TAI TUNTUNUT PAHALTA.
HUOMASIN, ETTÄ ÄITINI OLI PARKKEERANNUT AUTON KESKELLE PIHATIETÄ JA OLIN TULOSSA VAUHDILLA PIHAAN (ÄITINI OLI SIIS TUKKINUT PÄÄSYNI PIHAAN).
ÄITI LÄHTI PERUUTTANMAAN AUTON POIS EDESTÄNI JA SITTEN EN SAANUTKAAN AUTOA PYSÄHTYMÄÄN.
HUOMASIN, ETTÄ OLIKIN TALVIKELI JA LIUKAS TIE...
JARRUTIN JA JARRUTIN JA AUTO VAIN KULKI ETEENPÄIN.
LOPULTA SAIN AUTON 2:lla JARRULLA PYSÄHTYMÄÄN.
AUTO PYSÄHTYI, KUIN HEIDÄN PELLOLLE (OSITTAIN) ELI MENI VÄHÄN PIHASTA OHI SLADISSA = )
SITTEN AUTO KUITENKIN OLIKIN PIHATIELLÄ PARKISSA.
JUTTELIN ANOPIN KANSSA, JOKA OLI PIHASSA.
HÄN PUHUI, ETTÄ OLI OLLUT LIIAN KUUMAA KAHVIA.
KYSYIN, ETTÄ OLIKO TÄÄLLÄ SITTEN JOKU (KEITTÄNYT/TARJONNUT KAHVIA)
JOHON ANOPPI TUOHTUNEENA VASTASI: AI, ETTÄ OLIKO JOKU.
NO ANNELIN SISKO OLI.
(ANNELI ON SUKULAINEN OIKEASTI).
SANOIN, ETTÄ EN MUISTA NÄHNEENI KETÄÄN JA TAJUSIN ITSE OLLEENI MYÖS YÖTÄ TALOSSA.
SIIHEN UNENI LOPPUI.
SITTEN NÄIN TOISEN UNEN JOSSA OLIN ULKOMAILLA.
OLIN KATSOMASSA JOTAKIN ESITYSTÄ TAI OIKEASTAAN SE OLI ALKAMASSA VASTA.
ISTUIN, JONKUN PARISKUNNAN ETEEN JA HE ALKOIVAT MOTKOTTAA, ETTÄ EIVÄT NÄE TAKAANI.
KATSOIN HEITÄ OLKANI YLI JA SANOIN, ETTÄ AI TE ETTE NÄÄ, VOIN SIIRTYÄ TUONNE TAKARIVIIN.
HUOMASIN, ETTÄ SIELLÄ OLI TYHJIÄ PAIKKOJA, USEAMPIAKIN.
SITTEN SIIRRYINKIN IKKUNAAN JA MINULLA OLI VAIN PYYHE PÄÄLLÄ (YMPÄRILLÄNI)
TUNNISTIN PAIKAN JOSSA OLEN HYVIN MIELELLÄNI OIKEASSA ELÄMÄSSÄ.
KATSELIN SIELTÄ KORKEALTA TUOTA IHANAA NÄKÖALAPAIKKAA JA SEKIN OLI IHAN TYHJÄ.
YLEENSÄ SE KUHISEE IHMISIÄ = )
AJATTELIN MENNÄ SINNE YKSIN, MUTTA...
UNI POMPPASI JA OLINKIN TAAS AUTOSSA.
MIELESTÄNI AJOIN AUTOA TAAS ITSE JA JO KUOLLUT MUMMONI ISTUI MYÖS AUTOSSA.
HÄN SANOI MINULLE, ETTÄ KUKA OIKEIN OLET NYKYÄÄN?
ET OLE YHTÄÄN OMA ITSESI.
JA SIIHEN VASTASIN VAIN EN TIEDÄ, OLEN JOULUPUKKI = )
OLIMME EDELLEEN MATKALLA JA HUOMASIN PALJON KAUPPOJA JA (LIIKEKESKUKSIA) TIENVARRELLA, JOTA AJOIN.
IHMETTELIN UNESSA, ETTÄ MITEN TÄÄLLÄ ON KAUPPOJA NÄIN PALJON, KUN EI AIEMMIN OLE OLLUT.
JOKU MIES SANOI MINULLE, ETTÄ TAIDAT OLLA SAIRAS JA SANOIN, ETTÄ VOI OLLA IHONI ON AIKA KUUMA KYLLÄ JA SE MIES SANOI, ETTÄ SINULLA ON YLÄVATSANTULEHDUS = )
SITTEN KATSOIN MAHAANI, JOKA OLI RUSKEA JA VÄHÄN KUIHTUNUT
(AINAKIN PIENEMPI, KUIN NORMAALISTI = )
TAISIN AJATELLA, ETTÄ VOIHAN MINULLA OLLAKIN YLÄVATSANTULEHDUS.
ETTÄ TÄLLÄISET UNET TULI NÄHTYÄ.
TOIVOTTAVASTI VOIT TULKITA NÄMÄ.
KIITOS!
NOTOS!?
8
735
Vastaukset
- VOITHAN AUTTAA?
UNOHDIN, ETTÄ TÄSSÄ TOISESSA UNESSANI KIIPESIMME MYÖS TIKAPUITA YLÖSPÄIN JONNEKIN.
EN TIEDÄ MINNE OLIMME MENOSSA, MUTTA MUUT (JOKU SUOMALINEN MIES, TURISTI) KIIPESIVÄT TIKKAITA NORMAALISTI, MUTTA MINÄ SIVULTA.
(JA TÄMÄ SAMA MIES SITTEN KERTOI MINULLA OLEVAN SEN YLÄVATSANTULEHDUKSEN)
EHKÄPÄ NE EI OLLEET TIKKAAT VAAN JOKIN HÖKÖTYS, JOSSA OLI LAUTOJA KUIN TIKKAISSA,
MUTTA MYÖS OIKEALLA PUOLELLA.
EHKÄ OLIMME MENOSSA, JOHONKIN NÄKÖALAPAIKKAAN.
KOSKA TÄMÄ OLI TÄTÄ ULKOMAANUNTA.- Notos
Kaikki nämä unesi miehet ovat persoonasi maskuliineja puolia. (miehillä ja naisilla on molemmilla maskuliini ja feminiiniominaisuutensa)
Sinua kehoitetaan hyväksymään ja käyttävän hyväksi näitä ominaisuuksia, jotta pääsisit eteenpäin ja kohoamaan arkisten asioiden yläpuolelle.
- Notos
Yhdistän nämä unesi samaan tulkintaan, sillä näissä on toisiinsa verraten samoja elementtejä.
Unissa esiintyy lähisukuun kuuluvia naisia: anoppi, äiti, miehen serkku, "Annelin" sisko, mummo.
Ajattelen niin, että unennäkijä on naiseutensa ja roolinsa suhteen tällä hetkellä hakemassa muutosta ja toisenlaista näkökulmaa. Uneksijan sisäinen olemus ei ole tyytyväinen siihen perinteiseen ja ulkoapäin asetetettuun vaatimukseen, miten naisena tulisi olla ja elää.
Unen vaatimus on voimakas, se tahtoo uneksijan todella pysähtyvän miettimään omaa asemaansa suvussa ja perheessä. Naiseuteen ja rooliinsa on pakko ottaa kantaa.
Äiti dominoi unessa, vie tilan unennäkijältä. Äiti suostuu kuitenkin antamaan tilan unessa, mutta uneksija on jo sitä ennen joutunut "pellolle". Äidin antama esimerkki naiseudesta ei tyydytä, unennäkijä on joutunut pois omalta tieltään ja juuttuu parkkiin... tarkkaan rajatulle alueelle.
Auton jarrtuksessa numero kaksi symboloi "ikinaisellisuutta", miehelle omistautunutta elämäntehtävää. Tähän kohtaan ilmestyy anoppi arvosteluineen ja vihjaa, kuinka joku on epäonnistunut naiselle määrätyssä tehtävässään. Se on kuin varoitus unennäkijällekin. Se, että uneksija muistaa olleensa itsekin yön talossa, vihjaa uneksijan syyllisyydentunteista anoppiin nähden.
Toisen unen pariskunta symbolisoi uneksijaa itseään ja miestään pariskuntana. Unennäkijä kokee, ettei pääse parisuhteessa sinällään toteuttamaan olemustaan, vaan unessa hän irtautuu tuosta parisuhteessa olostaan ja menee taaksepäin eli vain itsensä kanssa viihtymiseen. Tällöin hän pystyy selkiyttämään ajatuksiaan ollessaan yksin ja rauhassa.
Uni tuo taas takaisin polttavan kysymyksen, jonka esittää mummo: "Kuka olet oikeastaan nykyisin, et ole yhtään oma itsesi?
Tämä on unen merkittävin sanoma, joka sisältää identiteettikriisin näkijänsä elämässä. Uneksija vastaakin, ettei tiedä. Joulupukkina oleminen kuvastaa unennäkijän epätodellisena ja valheellisena kokemaansa roolia arkielämässään.
Uneksija tekee myös ikäänkuin kauppaa omassa elämässään. "Mitä maksaa, mitä kannattaa?" tai sitten kaupat ja liikerakennukset kuvaavat ihan kirjaimellisesti arjen ympyröitä.
Uneen ilmestyy mies kyselemään vointia. Mies on uneksijan maskuliininen puoli, joka toteaa ylävatsantulehduksen. Vatsa on ruumiin keittiö, uneksija ei ole pystynyt sulattamaan arkisia kokemuksiaan, vaan olo on ollut tulehtunut. Lopussa uneksija toteaa vatsansa kuihtuneen.
Unen viesti kaikenkaikkiaan kertoo identiteetin uudelleen asemoinnista. On tultu kohtaan, jossa entinen ei enää täysin päde, vaan uneksijan olisi löydettävä persoonallisempi naisellinen ilmenemismuoto. Suvun asettamat perinteiset roolit eivät tyydytä. Mummo on positiivinen kysymyksenasettelija. Lopussa kuihtunut vatsakin on myönteinen symboli, että muutos tulee löytymään sulattelun jälkeen.- VOITHAN AUTTAA?
HEI NOTOS!
KIITOS SINULLE!
OLIPA UNESSANI PALJON SANOMAA.
EN HUOMANNUTKAAN, ETTÄ UNESSA KAIKKI SUKULAISET OLI TOSIAAN NAISIA.
HIENOSTI TULKITTU UNI!
KIITOS! - VOITHAN AUTTAA?
VOITHAN AUTTAA? kirjoitti:
HEI NOTOS!
KIITOS SINULLE!
OLIPA UNESSANI PALJON SANOMAA.
EN HUOMANNUTKAAN, ETTÄ UNESSA KAIKKI SUKULAISET OLI TOSIAAN NAISIA.
HIENOSTI TULKITTU UNI!
KIITOS!HEI!
LUIN NÄMÄ VASTAUKSESI MONEEN KERTAAN = )
HUOMASIN, ETTÄ ET KIRJOITTANUT MITÄÄN TUOSTA VIIKATTEESTA.
AJATTELIN, ETTÄ SILLÄ OLISI JOKU TARKOITUS VIELÄ?
JA SITTEN HUOMASIN ITSE SELLAISEN SEIKAN, ETTÄ KUN OLIN MENOSSA KATSOMAAN SITÄ ESITYSTÄ SIELLÄ OLI TYHJIÄ PAIKKOJA...
JA SITTEN MYÖS TUO NÄKÖALAPAIKKA, JOKA AINA KUHISEE IHMISIÄ OLI MYÖSKIN TYHJÄ.
ONKO TYHJÄNÄ OLEMISELLA, JOKIN ERITYINEN TARKOITUS?
EN OLE AIKOIHIN NÄHNYT UNIA OLLENKAAN JA NYT NIITÄ ALKOI TULLA SITTEN SOLKENAAN.
JA TAJUSIN HETI, ETTÄ NÄIHIN ON SAATAVA TULKINTA.
ETTÄ NE YRITTÄVÄT "KERTOA" MINULLE JOTAKIN = )
OLET KYLLÄ MESTARI TULKITSEMAAN UNIA!!!
IHANAA, ETTÄ VIITSIT JA JAKSAT OLLA TÄLLÄ PALSTALLA! - Notos
VOITHAN AUTTAA? kirjoitti:
HEI!
LUIN NÄMÄ VASTAUKSESI MONEEN KERTAAN = )
HUOMASIN, ETTÄ ET KIRJOITTANUT MITÄÄN TUOSTA VIIKATTEESTA.
AJATTELIN, ETTÄ SILLÄ OLISI JOKU TARKOITUS VIELÄ?
JA SITTEN HUOMASIN ITSE SELLAISEN SEIKAN, ETTÄ KUN OLIN MENOSSA KATSOMAAN SITÄ ESITYSTÄ SIELLÄ OLI TYHJIÄ PAIKKOJA...
JA SITTEN MYÖS TUO NÄKÖALAPAIKKA, JOKA AINA KUHISEE IHMISIÄ OLI MYÖSKIN TYHJÄ.
ONKO TYHJÄNÄ OLEMISELLA, JOKIN ERITYINEN TARKOITUS?
EN OLE AIKOIHIN NÄHNYT UNIA OLLENKAAN JA NYT NIITÄ ALKOI TULLA SITTEN SOLKENAAN.
JA TAJUSIN HETI, ETTÄ NÄIHIN ON SAATAVA TULKINTA.
ETTÄ NE YRITTÄVÄT "KERTOA" MINULLE JOTAKIN = )
OLET KYLLÄ MESTARI TULKITSEMAAN UNIA!!!
IHANAA, ETTÄ VIITSIT JA JAKSAT OLLA TÄLLÄ PALSTALLA!Viikatteella pelkkänä symbolina voi olla eri merkityksiä. Esim. vanhemman sukulaisen taholta tuleva yllätys tai jokin onnistunut elämänmuutos, jonkin jo vireillä olevan asian selvittäminen.
Klassisessa mielessä puhutaan viikatemiehestä (elämän katkaiseminen), kun puhutaan kuolemasta. Raamatussa on niittämisestä (sirppi) vertaus: sitä niittää, mitä kylvää. Freudilaisessa tulkinnassa viikate voisi olla falloksen symboli.
Tässä sinun unessasi otin huomioon muut tapahtumat siinä ja liitin naisen kannattelemaan viikatteeseen juuri sen pysäyttävän, katkaisevan ja voimaa osoittavan symbolin. Nainen viikatteineen oli kuin "liikennemerkki". Se että nainen piti viikatetta yhdistyy juuri tähän naisteemaan unessasi.
Näköalapaikan ja katsomon tyhjät paikat kertoisivat niistä käyttämättömistä mahdollisuuksista, tarjolla olevista paikoista: "vapaa paikka" ja tilaa olla. Olla vain pyyhe yllään ilmaisisi sitä roolien riisumista, välitilassa elämistä ennen pukeutumista siis ennen uuden roolimallin löytymistä.
Kiitos sinullekin, että annoit tarkkaa palautetta unen tulkinnasta. Palautteen saaminen on mielenkiintoista, ja antaa tyydytystä siitä miten on tulkinnassaan onnistunut.
Hyvää kesää ja onnea niihin muutoksiin, jotka sinua odottavat. - VOITHAN AUTTAA?
Notos kirjoitti:
Viikatteella pelkkänä symbolina voi olla eri merkityksiä. Esim. vanhemman sukulaisen taholta tuleva yllätys tai jokin onnistunut elämänmuutos, jonkin jo vireillä olevan asian selvittäminen.
Klassisessa mielessä puhutaan viikatemiehestä (elämän katkaiseminen), kun puhutaan kuolemasta. Raamatussa on niittämisestä (sirppi) vertaus: sitä niittää, mitä kylvää. Freudilaisessa tulkinnassa viikate voisi olla falloksen symboli.
Tässä sinun unessasi otin huomioon muut tapahtumat siinä ja liitin naisen kannattelemaan viikatteeseen juuri sen pysäyttävän, katkaisevan ja voimaa osoittavan symbolin. Nainen viikatteineen oli kuin "liikennemerkki". Se että nainen piti viikatetta yhdistyy juuri tähän naisteemaan unessasi.
Näköalapaikan ja katsomon tyhjät paikat kertoisivat niistä käyttämättömistä mahdollisuuksista, tarjolla olevista paikoista: "vapaa paikka" ja tilaa olla. Olla vain pyyhe yllään ilmaisisi sitä roolien riisumista, välitilassa elämistä ennen pukeutumista siis ennen uuden roolimallin löytymistä.
Kiitos sinullekin, että annoit tarkkaa palautetta unen tulkinnasta. Palautteen saaminen on mielenkiintoista, ja antaa tyydytystä siitä miten on tulkinnassaan onnistunut.
Hyvää kesää ja onnea niihin muutoksiin, jotka sinua odottavat.KIITOS NOTOS!
MINULLA TOSIAAN ON EDESSÄNI SUURI ELÄMÄNMUUTOS!
EN VAIN VIELÄ TIEDÄ KUMPAAN SUUNTAAN LÄHDEN KULKEMAAN = )
"TAVOITTELENKO" RAHAA (OMALLA TYÖLLÄNI= RYHDYNKÖ YRITTÄJÄKSI)
VAI RAKKAUTTA, JOKA ODOTTAA MINUA TOISESSA MAASSA.
MIELELLÄNI ANNAN PALAUTETTA, VARSINKIN NÄIN OSUVISTA TULKINNOISTA = )
(TULKITSIT MINULLE TOISAALLA MYÖS UNTA JOSSA OLI SOTA-AIKA, MISSÄ KERÄILIN VEITSIÄ JA VAATTEITA SUOJAKSENI ...)
VIELÄ TUOSTA VIIKATE UNESTA TULI MIELEEN, KUN KERROIN, ETTÄ SE EI OLLUT PAHA TILANNE, EIKÄ TUNTUNUT PAHALTA...
NIIN SE JOHTUI SIITÄ, ETTÄ VIIKATTEEN PITELIJÄ OLI MIEHENI SERKKU (SIIS TUTTU NAINEN HÄNKIN)
JA HÄN HYMYILI(!) MINULLE PIDELLESSÄÄN VIIKATETTA.
IKÄÄNKUIN OLISI "TERVEHTINYT" NINUA VIIKATE YLÄÄLLÄ.
JA OLI TAVALLAAN KYLLÄ, NIIN KUIN SANOITKIN, KUIN LIIKENNEMERKKI = )
AINA AJOITTAIN KÄYN TÄÄLLÄ KYSELEMÄSSÄ TULKINTAA UNIINI
SILLOIN, KUN TIEDÄN, ETTÄ UNELLA ON MERKITYS IHAN SELVÄSTI.
JA ON IHANAA, KUN TÄÄLTÄ SAA NÄIN HYVÄÄ TULKINTAA!
NÄYTIN KAIKKI NÄMÄ UNENI JA TULKINNAT ÄIDILLENI JA YSTÄVÄLLENI JA KAIKKI OLIVAT YHTÄ IHMEISSÄÄN, MITEN NÄMÄ SATTUIVATKIN OSUMAAN NÄIN HYVIN TÄHÄN TILANTEESEENI.
KIITOS SINULLE VIELÄ JA HYVÄÄ KESÄÄ!
TOIVOTTAVASTI VIIHDYT PITKÄÄN TÄÄLLÄ PALSTALLA!
- tietä suoraa....
Jäinen ja liukas tie viittaa sun omaan elämäntapaasi. Jäinen tie käskee varomaan. Eli pitämään huolta itsestäsi, olemaan varovainen ja kuuntelemaan jopa lääkärin ohjeita. Jos ajat vielä sulkujenkin ohi niin silloin on se viimeinen mahdollisuus "jarruttaa".
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273613- 412459
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut362294Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s72057Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431572- 381519
- 131309
- 1271302
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2661275Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451265