Ravustus alkaa, apua!

makeeetsu

Niin että tässä nyt innostuin tästä tuottoisasta harrastuksesta, mutta tarvisin hieman apua oikean rapupaikan löytämisessä. Tiedän kyllä ravun elinympäristön (kivipohjainen,savi/hiekkapohja, ei mutapohja, 30cm-4m syvyydellä virtaavassa joessa tai järven rannassa) ja tiedän muutenkin mikä on hyvä syötti merrassa (särki,lahna,ahven,eläimen sydän), mutta kysymys kuulukin, että onko Etelä-pohjanamaalla Seinäjoen seutumilla mitään paikkaa johon olisi istutettu näitä kauniita saksiniekkoja? kyrönjoessa taitaa olla, mutta onko niitä muuallakin? Kertokaa omasta rapupaikastanne millainen ympäristö ja millainen saalis tulee =)

keskustelua!

8

985

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rapumees

      vai peräti hullu? Ei kukaan niksejään kerro.

      • kauppa se on j......

        ketään ravustuksen saloihin, mitä enempi ravustajia sen enempi rapuja markkinoille, ja hintataso putoaa.
        Nytkin jo vaikuttaa hintaan se että sanoivat rapujen jo kehittyneen hyvin ja isoiksi.


      • makeeetsu

        Pimee oon, muten hullu ;) me ei ollakkaan mitään taikureita


      • syötti on tärkee
        makeeetsu kirjoitti:

        Pimee oon, muten hullu ;) me ei ollakkaan mitään taikureita

        hullulle olisin voinnu kertoo mutta en nyt uskallakaan. Senverta kumminkin jotta syötti on joka ratkasee.
        Merrat viedään pimeellä jotta muut ei nää. Ja on hyvä jos lehtipuuta kasvaa rannan lähistöllä.


      • makeeetsu
        syötti on tärkee kirjoitti:

        hullulle olisin voinnu kertoo mutta en nyt uskallakaan. Senverta kumminkin jotta syötti on joka ratkasee.
        Merrat viedään pimeellä jotta muut ei nää. Ja on hyvä jos lehtipuuta kasvaa rannan lähistöllä.

        vaes niih ;D tehdäääs näin sitte ja hiippaillaa yö myöhää rannalle.


      • makeeetsu
        kauppa se on j...... kirjoitti:

        ketään ravustuksen saloihin, mitä enempi ravustajia sen enempi rapuja markkinoille, ja hintataso putoaa.
        Nytkin jo vaikuttaa hintaan se että sanoivat rapujen jo kehittyneen hyvin ja isoiksi.

        jooo se on kyllä totta että jos olisin itse harrastanut tätä kauemmi tai olisi enemmän ikää nii en mielellään mainostaisi. mutta suomi on vapaa maa ja en mä ainakaa kokonaista mertaa aio saada täytee ravuilla :)


    • makeeetsu

      ...enäää auttaa ku löysin tosta muutaman kilometrin pästä sopivan puron josta voisi kokeilla! kiitos nyt kummminki vaivannäöstänne :D:D

    • 15

      Itellä rapupaikka on hyvin yleisesti tunnettu kivipohja ravustan matalassa joessa jossa merrat näkyvät pohjassa. Tänään saaliina 6 merrasta 16 rapua ei mikään hyvä aloitus mutta olipahan kumminkin jotain!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      75
      5454
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      17
      2416
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1947
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      47
      1658
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1581
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1378
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1287
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      9
      1259
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1229
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1183
    Aihe