Olen pitkään miettinyt keinoa myydä liikeidea toimintasuunnitelmineen. Toistaiseksi en ole keksinyt tarpeeksi riskitöntä tapaa. Onko kellään kokemuksia idean myymisestä tai ajatuksia miten toteuttaa se järkevästi?
Voisimme yhdessä pohtia tässä keinoa. Uskoisin että tälläinen asia olisi ratkaistavissa kun oikein mietimme. Tai onko sittenkään? Kuitenkin, olen väärä ihminen toteuttamaan ideani eikä pääomiakaan ole mutta idea on hyvä.
liikeidean myymisen probleemat
13
631
Vastaukset
- ...
Miksi kukaan ostaisi "idean"? Eihän siinä ole mitään järkeä. Jokaisella on ideoita kun vähän miettii, aika monilla varmaan samoja kuin toisilla.
Jos idea ei ole tarpeeksi hyvä että itse sen toteuttaisi ehkäpä se idea ei sitten olekaan niin hyvä? Jos ideaansa uskoo, sitoutuu siihen ja yrittää toteuttaa sen - syteen tai saveen.
Jos taas "ostaisi" idean, kuka vastaisi siinä tapauksessa että se idea ei todellakaan ollut niin hyvä kuin kuviteltu. Jos tarvittaisiin paljonkin pääomaa niin kukas sen kattaa jos homma ei toimikaan? Aivan, yrittäjä itse, ei se "idean myynyt".
Olisi aivan järjetöntä maksaa ideasta...- Konsultti...
"Miksi kukaan ostaisi "idean"? Eihän siinä ole mitään järkeä. Jokaisella on ideoita kun vähän miettii, aika monilla varmaan samoja kuin toisilla."
Hyvä idea maksaa itsensä takaisin. Hyvän idean ostaa semmoinen joka ei ole saanut sitä samaa ideaa :)
"Jos ideaansa uskoo, sitoutuu siihen ja yrittää toteuttaa sen - syteen tai saveen."
Paitsi jos ei ole taloudellisia mahdollisuuksia toteuttaa sitä.
"Jos taas "ostaisi" idean, kuka vastaisi siinä tapauksessa että se idea ei todellakaan ollut niin hyvä kuin kuviteltu."
Ostaja.
" Jos tarvittaisiin paljonkin pääomaa niin kukas sen kattaa jos homma ei toimikaan? Aivan, yrittäjä itse, ei se "idean myynyt"."
Tuohon kysymykseen osasitkin vastata itse :) - ...
Konsultti... kirjoitti:
"Miksi kukaan ostaisi "idean"? Eihän siinä ole mitään järkeä. Jokaisella on ideoita kun vähän miettii, aika monilla varmaan samoja kuin toisilla."
Hyvä idea maksaa itsensä takaisin. Hyvän idean ostaa semmoinen joka ei ole saanut sitä samaa ideaa :)
"Jos ideaansa uskoo, sitoutuu siihen ja yrittää toteuttaa sen - syteen tai saveen."
Paitsi jos ei ole taloudellisia mahdollisuuksia toteuttaa sitä.
"Jos taas "ostaisi" idean, kuka vastaisi siinä tapauksessa että se idea ei todellakaan ollut niin hyvä kuin kuviteltu."
Ostaja.
" Jos tarvittaisiin paljonkin pääomaa niin kukas sen kattaa jos homma ei toimikaan? Aivan, yrittäjä itse, ei se "idean myynyt"."
Tuohon kysymykseen osasitkin vastata itse :)"Hyvä idea maksaa itsensä takaisin. Hyvän idean ostaa semmoinen joka ei ole saanut sitä samaa ideaa :)"
Höpö höpö, jos se idea niin HYVÄ on ei sitä pois myisi. Kyllä syynä on se että yrittää rahastaa jotain hölmöä joka lankeaa siihen ansaan.
"Paitsi jos ei ole taloudellisia mahdollisuuksia toteuttaa sitä. "
Sitten hankkii ne, jos ei usko ideaansa niin paljoa että hankkii sille taloudellisen takauksen ehkäpä idea tosiaankaan ei ole niin hyvä alkujaankaan...
"" Jos tarvittaisiin paljonkin pääomaa niin kukas sen kattaa jos homma ei toimikaan? Aivan, yrittäjä itse, ei se "idean myynyt"."
Tuohon kysymykseen osasitkin vastata itse :) "
Aivan, ja se taas tarkoittaa sitä että alkuperäisen "idean" myyjä ei yritä muuta kuin uunottaa jotain hyväuskoista hölmöä. - Konsultti....
... kirjoitti:
"Hyvä idea maksaa itsensä takaisin. Hyvän idean ostaa semmoinen joka ei ole saanut sitä samaa ideaa :)"
Höpö höpö, jos se idea niin HYVÄ on ei sitä pois myisi. Kyllä syynä on se että yrittää rahastaa jotain hölmöä joka lankeaa siihen ansaan.
"Paitsi jos ei ole taloudellisia mahdollisuuksia toteuttaa sitä. "
Sitten hankkii ne, jos ei usko ideaansa niin paljoa että hankkii sille taloudellisen takauksen ehkäpä idea tosiaankaan ei ole niin hyvä alkujaankaan...
"" Jos tarvittaisiin paljonkin pääomaa niin kukas sen kattaa jos homma ei toimikaan? Aivan, yrittäjä itse, ei se "idean myynyt"."
Tuohon kysymykseen osasitkin vastata itse :) "
Aivan, ja se taas tarkoittaa sitä että alkuperäisen "idean" myyjä ei yritä muuta kuin uunottaa jotain hyväuskoista hölmöä.Myydäänhän patenttioikeuksiakin - mitä muuta siinä myydään kuin ideaa?
- ergwerg
ideoita ostetaan siksi että ei olle itse keksitty kunnon ideaa. kuullaan toisen idea ja pidetään sitä niin mainiona että otetaan se käyttöön. idean keksijä harvoin on paras toteuttamaan ideaansa. ideasta kannattaa maksaa siksi että samalta tyypilta voi saada myöhemminkin ideoita ja tämä ei mene kertomaan muille tästä ideasta
- 1+20
Tee ideastasi start up-yritys ja myy se. Helpompi myydä oraalla oleva yritys kuin pelkkä idea.
- Yks idea tässä
> Onko kellään kokemuksia idean myymisestä tai ajatuksia miten toteuttaa se järkevästi?
Oletkohan nyt se sama kyselijä joka kyselee tätä samaa "liikeidean myymisen" kysymystään muutaman viikon välein? Taidat olla aivan vihreä asiassa, minkäänlaista yrittäjätyyppistä kokemusta ei ole takana, jos sitten työelämääkään. Kesäaikaan olet nyt saanut ihka ensimmäisen liikeideasi aikaiseksi, ja intoa puhkuen taivaat ja maat ovat mielestäsi auki mahtavan liikeideasi edessä!!
> Voisimme yhdessä pohtia tässä keinoa.
Katso vanhoja keskusteluja samasta aiheesta. Eihän tuollaista pysty niitä juurikaan pidemmälle "pohtimaan", kun ei ole minkäänmoisia lähtötietoja ideasta olemassa.
Funtsi samalla itsekin että mitenkä se hieno liikeideasi poikkeaa esim. täällä Uranis netissä listatuista kymmenistä vapaasti tarjolla olevista liikeideoista.
http://www.uranus.fi/yrittajyys/ideat/
IDEOITAHAN sinällään maailmassa riittää. Mutta mistä löytyy tekijä joka saa asian idea-asteelta myös todeksi?? Jos et ole itse halukas viemään asiaasi yhtään eteenpäin toteutuksen suuntaan, niin mahdatko löytää sitä intoa muiltakaan. - ideanikkari10
Voit perustella palstalla vaikka kuinka paljon, miksi PITÄISI ostaa idea. Kukaan ei kuitenkaan sitä osta... Voin tarjota säälistä euron sinulle yksinoikeudesta ideaan? -Tehdäänkö kaupat?
- h 5356
Minä voin myydä ap:lle ja kaikille kiinnostuneille ainakin 50 liikeideaa. Maksu etukäteen ennen ideoiden paljastamista.
- soita
VIELÄKÖ ASIA AJANKOHTAINEN
- Palveluideaa
""soita ""
Ainakin mun kehittelemä liikeidea on vielä toteuttamatta, ja edelleen uskon täysin varmasti että tämä kannattaisi, kun sille saisi hiukan alkupääomaa ja apua alun markkinointiin. En nähnyt mitään numeroa, jotenka mihinkä puhelinnumeroon tai kenelle tällaisessa sitten vois soittaa? Kaikkea en haluaisi kertoa heti puhelimessakaan. - sory
Jos hyvä ja toteutuskelpoinen liikeidea, laita sähköpostia:
[email protected],
puhelimeen en voi päivisin vastata Palveluideaa kirjoitti:
""soita ""
Ainakin mun kehittelemä liikeidea on vielä toteuttamatta, ja edelleen uskon täysin varmasti että tämä kannattaisi, kun sille saisi hiukan alkupääomaa ja apua alun markkinointiin. En nähnyt mitään numeroa, jotenka mihinkä puhelinnumeroon tai kenelle tällaisessa sitten vois soittaa? Kaikkea en haluaisi kertoa heti puhelimessakaan.Jos hyvä ja toteutuskelpoinen liikeidea, laita sähköpostia:
[email protected],
puhelimeen en voi päivisin vastata
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400005368702Aamuseuraa/rehevää naista
uhkean rehevät m-xxxl naiset/rouvat/pari 18-80v kutsu luokses 31.1 aamusta päiväpanoille 32v hetero mies.oon innokas nuo5371824h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?102241Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy1701277Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja17946Sun ulkonäkö on
Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.40794Olen niin haaveillut
Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo57762Oletko koskaan
Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?72754- 46735
En voi ottaa
Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.36657