Koirapuisto-osiossa joku ehdotti hiuslakapullon tai pippurisumutteen mukana pitämistä agressiivisia koiria varten.
Itse en koirapuistoile, mutta asuinalueellamme kulkee välillä agressivisesti käyttäytyviä irtokoiria. Tähän asti olen saanut irtokoirat pois oman koiramme kimpusta huutamalla, kiroilemalla ja koiramme hihnaa piiskana ilmassa heiluttaen, mutta entä jos jonain päivänä kohtaamme koiran johon nämä keinot eivät tehoa? Voisiko silloin olla hyötyä paineilmasta, jota suihkuttaa suoraan koiran kuonolle? Miten koirat reagoisivat tähän? Pidän koirista sen verran paljon, että en haluaisi alkaa käyttämään mitään hiuslakkoja, pippurisumutteita tms, mistä voisi olla haittaa koiralle. Enkä myöskään siis pesäpallomailaa, eli sitä on turha ehdottaa.
Mielestäni minulla on kuitenkin oikeus puolustaa hihnassa kulkevaa koiraani agressiivisten irtokoirien hyökkäyksiltä. Oma koirani on suurikokoinen ja rauhallinen, mutta en halua nähdä mitä tapahtuu, jos se päättää vastata samalla mitalla kimppuun hyökkäävälle pikkukoiralle. Pahimmassa tapauksessa pelkään joutuvani itse korvaamaan pikkukoiran hoitokuluja, vaikka tiedän, että vika on aina irrallaan olevassa koirassa.
Olisiko siis paineilmapullosta apua?
Paineilma turvana
2
1289
Vastaukset
- tutkittu ja todettu
minulla on käytössä "pet corrector" -paineilmasuihke ja voin sanoa että tehoaa. Keskeyttää tappelun takuuvarmasti jos naamalle suihkauttaa (muista suojaetäisyys ettei käy pahasti). Päästää kyllä niin ikävän äänen että vaatii vastuullisuutta käyttäjältään, koirasta saa helposti aran sen kanssa.. Hankin suihkeen siksi että oma koirani on erittäin aggressiivinen muita kohtaan vaikka käytän sitä säännöllisesti koira tapaamisissa että tottuisi, syynä se että pentuna pari piskiä pääsi sen yllättämään ikävästi. Kerran on pitänyt käyttää ja tappelu loppui kuin seinään. Suosittelen tarvitseville, mutta painotan että käytetään VAIN viimeisenä vaihtoehtona että vältytään turhilta traumoilta..
- dunderfeld
Sitä samaista pet correctoria juurikin tarkoitin. Mahtavaa jos toimii, on ainakin inhimillisempi vaihtoehto kuin hiuslakka. Täytyypä hankkia ja alkaa kantamaan mukana. Mulla on lenkeillä mukana aina koirakäyttöön pyhitetty käsilaukku, jossa on kakkapusseja, kiitospaloja ym tarvikkeita mukana, ja kyllä sinne vielä yksi suihkepullokin mahtuu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 713115
- 922885
- 512115
Mietin että
Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin201575- 151349
Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon
Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..51338Aaamu on täällä taas!
Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa131301- 181280
Tajusin vaan...
Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein131273Noin ulkonäkö-jutut ei multa
Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin241232