Olen opiskellut matematiikan sivuaineena ja aloitan nyt syksyllä ensimmäistä kertaa matematiikan opetuksen yläkoulussa. Kaipaisin kokeneempien vinkkejä siitä, miten tuntien kulkua kannattaisi mielestänne lähteä rakentamaan. Mitä yleensä teette kaksoitunneilla ja mitä yksöistunneilla. Onko uuden asian opettaminen mielestänne järkevämpää kaksoitunnilla, jolloin jää hyvin aikaa myös opetellun asian harjoittelemiseen? Kuinka paljon annatte kotitehtäviä? Miten olette järjestäneet kotitehtävien tarkastamisen? Onko eteenne opettajana tullut tilanteina, jolloin ette osaa ratkaista itse oppikirjan tehtäviä? Teetätätteko lukuvuoden alkaessa oppilailla jonkinlaisen tehtävämonisteen, josta näkee oppilaiden sen hetkiset taidot? Otan mielelläni vastaan vinkkejä muistakin matematiikan opetukseen liittyvistä asioista. Tiedän kyllä, että jokaisella opettajalla on omat tapansa opettaa. On jotenkin vain niin hirveän epävarmaolo itsestään ja kyvyistään matematiikan opettajana. Pääainettani olen opettanut kaksi vuotta. Muistan kyllä sen epävarmuuden tunteen myös silloin kun aloitin opettajana, kunnes todella pian tajusin pystyväni siihen.
Matematiikan opettajat
vinkkejä kaivataan
2
479
Vastaukset
- Teekkari.
Ymmärrätkö mitään Sobolev-avaruuksista? Oon ite niitten kanssa ihan vitun kujalla....
- vanha jäärä
Teet ne hommat aivan just niin kuin itse haluat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1832274
Oletko ymmärtänyt
Oletko ymmärtänyt jotain kaivatustasi lähiaikoina tai oletko muuttanut mielipidettäsi kaivatustasi?1722030Sanna Ukkolan kolumni: Rautarouva, joka unohti joukkonsa - Riikka Purran pitäisi katsoa peiliin
"Historialliset tappiot eivät synny vahingossa. Ne syntyvät, kun johtaja unohtaa, ketä hänen piti palvella, kirjoittaa I441963- 1281670
Ikäero suhteessa
Huomasin äsken Iltalehden tuoreen artikkelin, jossa kerrottiin, että vain 5% parisuhteista on yli 10v ikäero. Millaisia661582Liian paljon hylättyjä ääniä
Ottakaa avustaja mukaan jos ette osaa äänestää oikein. Moni varmaan sekosi kahden listan ja lipun takia. Oliko tarkoitus1931499Tiedän kyllä sen
Että käyt täällä. En kuvittelisi sellaista asiaa. Tiedän kyllä senkin, että olet ainakin ollut minusta kiinnostunut. Sen771231Ähtärin vaalitulos ja nyt neuvottelut alkavat
Keskusta voitti yhden paikan Ähtärissä kun oli hyvin ehdokkaita ( 32) ja kansanedustaja veturina keräämässä ääniä. P321114Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni771093- 711083