Reilauksesta

möllihepo

Mitä voisitte kertoo reilauksesta Euroopassa? Paikkoja missä kannattaa käydä?
Halpoja hostelleja? Kannattaako Itä-Euroopassa käydä? Kiva jos joku vois kertoa kokemuksiaan :)

4

861

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • suomarjatta

Omasta reilauksestani on 25 vuotta aikaa, mutta muisti pelaa.. Kävin 4 reilillä, 2 reissua yksin ja 2 reissua yhden kaverini kanssa. Ensimmäinen reili ajeltiin junalla kovin paljon paikasta toiseen, eikä näin ehditty tutustua kuin juniin. Seuraavilla reileillä pysähdyttiin aina muutamaksi päiväksi kohteeseen. Yöt olin Hostelleissa, joista siihen aikaan oli kirja ( nykyään varmaan netistä löytää osoitteet ). Hinnat oli melko samanlaiset kaikissa retkeilymajoissa. Samassa huoneessa saattoi nukkua kahdeksankin ihmistä ja suihkut usein käytävällä. Kesä- ja heinäkuussa oli väljempää junissa sekä retkeilymajoissa, koska Keski-Eurooppa lomaili elokuussa. Varusteet kannattaa miettiä tarkkaan, kun kaiken joutuu itse kantamaan.
      Ensimmäinen reili tosiaan junailtiin, seuraava Saksassa ja Itävällassa, kolmas Ranskassa ja viimeinen taas Saksassa. Pääasiassa olimme "kaupunkilomilla", mutta myös kaverini tädillä Etelä-Saksassa maaseudulla. Kohteissa käytiin tärkeimmät nähtävyydet tsekkaamassa, opasteet haettin turisti-infoista. Sieltä saa tietoa myös, mitä juuri sillä hetkellä tapahtuu, konserteista tai musikaaleista. Yksin reilatessani en liikkunut kovin myöhään ulkosalla, seuraa kyllä aina sai vaikka huonekavereista retkeilymajassa. Kaverin kanssa liikkuessa oli turvallisempi olo. Matkustin hyvä onni mukanani, en hukannut mitään eikä varastettu mitään. Jos nukuin junassa, laitoin rinkan kiinni junan penkkiin.
      Kerran nukuin samassa junavaunussa kuin kymmenkunta saksalaista pikkupoikaa, jotka olivat tulossa partioleiriltä. Nahkahousuja ei ollut otettu jalasta pois viikkoon:) Mutta hauskaa oli ja suosittelen reilaamista kaikille.

• miepavaa

Junassa chillailu on ehdottomasti paras tapa matkustaa!:)
      Kierrettiin viime kesänä länsi-eurooppaa, saksa ranska espanja italia jne. Upee reissu eikä jää viimeiseksi!
      Halpoja hostelleja löytyy joka kaupungista, mutta mun mielestä on parempikin tapa majoittua, tutustua paikallisiin ihmisiin ja kulttuuriin eli couchsurfing.org :)
      Itä-euroopasta ei kokemuksia, mutta on varmasti kokemisen arvoinen, ja edullisempi. Unelma olis junareissu istanbuliin!
      Viime reissun suunnittelussa auttoi eniten interrail.net, siellä on kohtuu hyvin listattu kaikki tarpeellinen ja englanninkielisessä foorumissa paljon asiaa.
      Älä kuitenkaan suunnittele liikaa, antoisinta on haahuilla pisin eurooppaa etsien seikkailuja;D

• reilix2

Olen nyt 25-vuotias ja oon ehtiny jo 2 kuukauden mittaista reilireissua tekemään, molemmat saman ystävän kanssa. Kun lähtee kuukauden reissulla jonkun kanssa, on ehdottoman tärkeää, että luottamus on ja pysyy koko reissun ajan eikä sukset mene ristiin. Meillä toimii kemiat mahtavasti ja hienoja reissuja molemmat!
      Suosittelen lämpimästi reilausta kaikille, jotka haluaa nähdä mahdollisimman paljon Eurooppaa ja edullisin hinnoin :)

• matkustuss

Olin viime kesänä 4,5 vk kaverin kanssa reilaamassa mm saksa, tsekki, italia, ranska ja espanja sattu matkan varrelle. Praha ja Barcelona tuolta reissulta jäi parhaite mieleen, suosittelen! Ens kerralla suuntaisin ehkä Itä-Eurooppaan, halvempien hintojen takia ja muutenki Puola ja Kroatia kiinnostais.

Matkaseura kannattaa valita tarkkaan, ja jos ei tunnu sopivaa kaveria löytyvän rohkaisen kyllä vahvasti lähteen yksin reissun päälle! Tutustut varmasti paljon enemmän uusiin ihmisiin kuin kaverin kanssa matkustaessa ja muutenkin yksin reissaaminen "kasvattaa" vähä enemmän. Turhan paljon ei reissua kannata suunnitella, mutta esim hostellit kannattaa varailla päivää (jos mahollista niin kahta) ennen jotta saa varmasti katon päänsä päälle, ainakin jos matkustat heinäkuussa :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 598
      9741
    2. 24h Kirppis

Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?
      Jämsä
      9
      2431
    3. Suomessa eletään liian pitkään

"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy
      Maailman menoa
      204
      1710
    4. Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain

Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja
      Joensuu
      22
      1471
    5. Näyttääkö kaivattusi

Miten hyvältä ❤️
      Ikävä
      71
      990
    6. Sun ulkonäkö on

Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.
      Ikävä
      41
      937
    7. Oletko koskaan

Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?
      Sinkut
      74
      842
    8. Olen niin haaveillut

Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo
      Ikävä
      57
      842
    9. En voi ottaa

Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.
      Ikävä
      41
      792
    10. Tuo yksi tampio vielä ilmeisesti kuvittelee

Että joku itkee peräänsä täällä vinkuen jotain utopistista kadonnutta rakkauttaan kaksoisliekit silmissä leiskuen. Pyhä
      Ikävä
      75
      714
    Aihe