Hei!Olen ajatellut Ällvbyhus valmistalo pakettia onko kenellä kokemuksia hyvät ja huonot puolet ja paljon noin maksaa 120m2 talo ilman tonttia???
Ihan perus talo sisustuksen ajattelin miettiä sitten kun on hinta muuten selvillä!!!Kiitos
Älvsbyhus talopaketti
33
72452
Vastaukset
- angrypede
Mee älsbyyn sivulle ja kato mitä se maksaa.Lisää 20t € niin aika lähellä alkaa oleen tontilla.
- rakentaja
itse vertailin talopaketteja ja olen kuullut niin paljon huonoja kokemuksia ja laatu per.....tä jotta ens kussa alkaa rakentaminen pitkästä tavarasta.. ja pääsee halvemmalla. etsippäs 2-3 kuukauden ajalta meidän talo-lehdet. oli muistaakseni juuri älsbytalon paketista juttu kun tuvalla ikää 5 vuotta, tapetit haljennu joka nurkasta, lattiat vinot, perustukset halkeillu jne eikä korvattu mitn..
- Nikander
rakentaja kirjoitti:
itse vertailin talopaketteja ja olen kuullut niin paljon huonoja kokemuksia ja laatu per.....tä jotta ens kussa alkaa rakentaminen pitkästä tavarasta.. ja pääsee halvemmalla. etsippäs 2-3 kuukauden ajalta meidän talo-lehdet. oli muistaakseni juuri älsbytalon paketista juttu kun tuvalla ikää 5 vuotta, tapetit haljennu joka nurkasta, lattiat vinot, perustukset halkeillu jne eikä korvattu mitn..
Ja tietysti laatu parempaa kuin Älvärin. Voi rassukka mikä pettymys ja kolaus kun heräät tuosta "ruususen unestasi". Tuo juttu oli sitten hieman tarkoitushakuinen, perustukset taisi olla jonkun muun tekeleet, yms. Joten :)
- pakettiin päätynyt
Nikander kirjoitti:
Ja tietysti laatu parempaa kuin Älvärin. Voi rassukka mikä pettymys ja kolaus kun heräät tuosta "ruususen unestasi". Tuo juttu oli sitten hieman tarkoitushakuinen, perustukset taisi olla jonkun muun tekeleet, yms. Joten :)
Jos energiaa ja tinkausintoa riittää niin kyllä pitkästä tekee halvemalla kuin paketista. Mutta tavaran hankinta ja tinkaaminen vaatii uskomattomasti energiaa ja juoksemista paikasta toiseen. Tekemällä pitkästä voi myös täysin vaikuttaa siihen mitä taloonsa haluaa ja mitä ei. Pakettiratkaisussa niihin ei paljon pääse vaikuttamaan.
En kuitenkaan suosittele pitkästä tekemistä pelkästään kustannussyistä sillä kustanusten hallinta on aika hankalaa ja toisaalta pitää olla jonkilainen tietämys materiaaleista ja rakentamisesta kun itse ostaa kaikki tarvikkeet. - Nimetön
rakentaja kirjoitti:
Ennen kuin tilasin kyseisen talon, kiersimme Nokialla,Hämeenlinnassa ja Toijalassa noin 20 taloa joissa oli asuttu 1-5 vuoteen.
Oli aika yllätys kuulla asukkaiden kommentit, suhteesa siihen mitä olin itse kuullut ammattirakentajilta.
Hämeenlinnassa yksi asennusporukka oli asentanut talonelementit isännän mukaan hieman salmiakille, muttei kuulemma asumista haittaa.
Muiden talojen asukkaat olivat varsin tyytyväisiä kokonaisratkaisuun.
Oma talomme tuli maaliskuussa ja olemme olleet tosi tyytyväisiä ratkaisuumme.
Talon ulkoasua voi pienillä ja edullisilla ratkaisuilla muuttaa tyylikkäämän näköiseksi esim: ikkuna ja ovipielien kehystyksellä.
Sisätiloihin tietty voi, varallisuuden ja lasten kasvaessa, lisätä parketit sun muut herkut.
Tapettivalinnassa kannatta uhrata muutama sata ekee enemmän ja ottaa kunnon vinyylitapetit papereiden sijaan.
Yläkerran lämpöeristys kannattaa tehdä eristyslevyillä ettei hukkaa suotta hyötyneliöitä.
Siinä nyt omaa kokemusta,
jos haluutte lisätietoa niin kyselkää. - Saarenpoika
arvon herroille ja rouville tiedoksi, että laatalle rakennettavat talot pitäisi kieltää lailla. Tasakatto oli samanlainen "pöllöidea".
Älvsbytalo,nopea,kuiva,ja suht.edullinen josta pienillä muutoksilla saa kivan ja yksilöllisenkin talon.Ruotsissa on siistit talot ja pihat ja monessa pihassa on Älvsbytalo ja tyytyväiset omistajat.Isosta firmasta saa toimituksen ajallaan ja ystävällisen palvelun.
Lahden seudun myyjälle kaikki kiitos ja kunnia
huolenpidosta. Suosittelen kaikille mikäli haluatte joustavaa palvelua ja ripeää toimintaa, ostakaa Älvsbytalo niin jää aikaa sekä rahaa muuhunkin.Kokemusta muistakin taloista on. - nökkö
Saarenpoika kirjoitti:
arvon herroille ja rouville tiedoksi, että laatalle rakennettavat talot pitäisi kieltää lailla. Tasakatto oli samanlainen "pöllöidea".
Älvsbytalo,nopea,kuiva,ja suht.edullinen josta pienillä muutoksilla saa kivan ja yksilöllisenkin talon.Ruotsissa on siistit talot ja pihat ja monessa pihassa on Älvsbytalo ja tyytyväiset omistajat.Isosta firmasta saa toimituksen ajallaan ja ystävällisen palvelun.
Lahden seudun myyjälle kaikki kiitos ja kunnia
huolenpidosta. Suosittelen kaikille mikäli haluatte joustavaa palvelua ja ripeää toimintaa, ostakaa Älvsbytalo niin jää aikaa sekä rahaa muuhunkin.Kokemusta muistakin taloista on.Heippa, olemme rakennuttamassa Älväria tänne Kirkkonummelle eikä ole mitään muuta kuin hyvää sanottavaa ainakin näin alkumetreillä tutuilla ollut jo 7 vuotta älväri ja ovat tosi tyytyväisiä homma toimii ja todellakin asiakaspalvelu on ollut ystävällistä ja asiantuntevaa suosittelen...
- mustamaalaus
rakentaja kirjoitti:
Ensin
Anteeksi että en kirjoita hyvin suomeksi
Olen itse miettinyt mikä talo olisi paras vaithtoehto kun palkka on vähän yli 2 tonniä per kuukausi (kuin aika monta suomalaisia ja minä) ja kuitenkin halua elämä kun talolaina y m on maksettu. Olen myös surfanut internetissä ja seuranut keskustelua eri talopakettien laadusta ym. Minulla on vaikea uskoa kaikki huonot huhut joka kuulen älvsbytalosta, ja minä uskon enemään että on suomenkieliset suomalaiset, kuin aina, yritää puhu paska kun tule jotakin hyvä jos ei tule suomesta. Suomalaiset talonpakettin valmistajat ei ole edes yrittänyt kilpaijla Ä-talon kanssa, ja minä uskon että syy on että heillä ei on kyky tai halua. On huono business. - Määäääääääääää
Nikander kirjoitti:
Minä teen älvsbyhusin perustukset!Ja voin sanoo että ihan samasta tavarasta tehdään kun normi perustukset! Sen voin taata! En puolustele omaa työtäni, mutta 3 vuoteen ei ole reklamaatiota tullu MUN tekemistä perustuksista.
- mit
tänään kävimme katsomassa ålsbytaloa ja saimme tietää että n.20t saa varata sähkö putki ym liitäntöihin talopaketin lisäksi. se tontti ei varmaan ehkä ihan joka paikasta irtoa tolla summalla..
- deej
mit kirjoitti:
tänään kävimme katsomassa ålsbytaloa ja saimme tietää että n.20t saa varata sähkö putki ym liitäntöihin talopaketin lisäksi. se tontti ei varmaan ehkä ihan joka paikasta irtoa tolla summalla..
hehe... nojoono kukin omalla tavalla, meilä irtos 1700 neliön tontti sisältäen vesi&jätevesimaksut alle kymppitonnilla. Koko maatyö sisältäen kaikki kaivamisesta tasoituksiin, autotallin lattian tekeminen perustuksen sisäpuolelle, takkapohja, massat, sorat, hiekat, putkien ja johtojen vetämiset,
mukaanlukien pihamullat = kakskytätonnia tasan. Siinä on tontti sisältäen maatyöt ja KAIKKI massat ja kaivamiset alle 30 tonnilla. Nyt puuttuu enää talo niin eläminen Älvarissa voi alkaa :)
- Rakentava mimmi 2004
En suosittele älvsbyhusia. Useampi tuttu on rakentanu sellasen eikä ne oo kauheen tyytyväisiä. Ei minunkaan mielestä voi kestää jos talo tulee valmiina ja sit vaan liimataan yhteen. Oon kuullu jostain tutkimustuloksesta, jossa oli vertailtu, niin älvsbyn elinkaari oli 10 vuotta kun muilla taloilla oli yli 50 vuotta. Yksi kaveri rakensi sellasen niin joutu odotteleen lupia, ei meinannu saada. Ota vaikka ihan mikä tahansa muu mut ei älvsbyä.Älä vaan mee siitä missä aita on matalin. T.ekakertalainen ja kohta valmis talo
- pekkaman
Sitä kerrotaan kaikenlaisia "kokemuksia" ja keksitään loput omasta päästä.
Vai ei Älvsbytalo kestä kuin 10 v...he he!
Ruotsissa on yks jos toinenkin Älvsbytalo ja on taatusti seissyt yli 10 v eikä ole tarvinnut peruskorjata 10 v välein.
Rehellisiä jos ollaan niin kyllä 10 vuoden kuluttua yhteen jos toiseenkin taloon joutuu jotain tekemään...jos ei muuta niin ainakin maalaamaan.
Ja lieneekö yhtäkään sellaista taloa tähän maahan pystytetty jossa ei ole tehty esim kylpyhuoneen ja saunan rakentamisessa jotain virhettä jota sitten myöhemmin korjaillaan,niin uskomatonta kuin se onkin kun eletään jo vuotta 2005 ja ihminenkin on muutaman tuhatta vuotta taloja pystytellyt! - näiltä sivuilta poistua
nämä huhuihin ja kuulopuheisiin nojaavat ressukat. Vuokrakaksion kulmilta kaikki näyttää siltä sun tältä. Sovittaisiinko, että täällä esitettäisiin omaan kokemukseen perustuvaa tietoa, eikä kumminkaiman kateuksissaan latelemaa. Olen eläkkeellä oleva pankinjohtaja ja myös laillistettu kiinteistönvälittäjä, ja kokemuksia on myös 60:n vuoden ajalta rakennuttamisesta. Joskus on kaadettu takametsää ja rakennettu ns pitkästä.Talopaketteja on omakohtaisesti rakennutettu puolenkymmentä. Ainoat onnistuneet kohteet ovat huvilat, jotka ovat rakennetut "irti maasta".(Ymmärrätkö?)JA ÄLVSBYHUS!Vielä vuosienkin kuluttua talon tuoksu on kuin uusi, ei tunge kapillari-ilmiötä käyttävä märkyyden nousu, ei sitten minkäänlaista kosteusvauriota- eikä radonia! Kun rakennutin pienelementeistä, satoi kuin kaatamalla, kun taas jättitoimituksena, seinä kerrallaan, ensimmäinen seinä sattui heittämään pari senttiä. Taas tehtiin viimeinen seinä "pitkästä". Ei mene kauan, kun laatalle rakentaminen kielletään. Käännäpä jokin laatta pihassasi, sen alla on varmasti kylmää ja märkää. Meillä on vielä yksi ÄLVSBYHUS, kuiva , lämmin kodikas, joskin monien lisätöiden vuoksi. Siitä hinta. Saat kyllä samalla perusvarustuksella valmiin talon, mistä paketista tahansa.Lisää parketti, komerot, takka, kuistit, ja hinta nousee. Olen myynyt satoja taloja, ja ÄLVSBYHUS on ainoa, jossa voin vakuuttaa, että talo on kuiva ja elinkelpoinen kauemmin kuin laatalle tehdyt talot, niitähän peruskorjataan jo vuoden vanhana., Siis, usko minua, olet tehnyt onnistuneen ratkaisun. Lue huolella, (ja hanki oikeaa tietoa,) täällä olevat kirjoitelmat. Esim. Rakentava mimmi, huhuilija,tarvitsi miehen(maksamaan?) ja kun ei sitä saa, haukkuu toisten talot.
- jukka talo
pekkaman kirjoitti:
Sitä kerrotaan kaikenlaisia "kokemuksia" ja keksitään loput omasta päästä.
Vai ei Älvsbytalo kestä kuin 10 v...he he!
Ruotsissa on yks jos toinenkin Älvsbytalo ja on taatusti seissyt yli 10 v eikä ole tarvinnut peruskorjata 10 v välein.
Rehellisiä jos ollaan niin kyllä 10 vuoden kuluttua yhteen jos toiseenkin taloon joutuu jotain tekemään...jos ei muuta niin ainakin maalaamaan.
Ja lieneekö yhtäkään sellaista taloa tähän maahan pystytetty jossa ei ole tehty esim kylpyhuoneen ja saunan rakentamisessa jotain virhettä jota sitten myöhemmin korjaillaan,niin uskomatonta kuin se onkin kun eletään jo vuotta 2005 ja ihminenkin on muutaman tuhatta vuotta taloja pystytellyt!on se vaan kiva lukea porukkaa joka haukkuu alvsby taloa mulla on duunikaveri jolla on ton firman talo ja olen käynyt kyseisessä talossa ollut pystyssä jo 14v jengi valittaa lattiat vinotnotkuu kävellessä paskapuhetta kaverini talo puoltoista kerroksinen kävin tahallani testaamassa menin yläkertaan ja ortin että koska rupee talo horjuun tai muuta vastaavaa yllätys yllätys edes rappuset ei narissu vaikka tönö seissyt 14v joka saatanan tönössä on jotain vikaa oli se älvsby taijoku muu itselläni jukka talo vikoja enemmän kuin laki sallii että silleen.
- mainoksessa
kehuvat talon hinnaksi asumisvalmiina vain jotain 150.000 euroa, siihen pitää lisätä, (tontti) pohjustus(voi tulla yllätyksiä, maksaa paljon), tontin raivaus, mullat yms.Samoin ulkomaalaus puuttuu. Jos vaihdat parketit,kalusteet, tapetit, lisäät takan(tarvitsee ,kuten aina ,takan pohjustuksen ja hormin) ja komeroita, ehkä vielä ihanan terassin, hinta on sama kuin muillakin talopaketeilla. Saat kuitenkin paljon hyvää; kuivassa kootun paketin, kosteissa tiloissa on kuumahitsatut muovipinnat, eli moninverroin paremmat kuin jotkut kaakelin peittämät yllärit.Ei minkäänlaisia kosteushaittoja vieläkään monen vuoden asumisen jälkeen.Paljon säilytystilaa ullakolla. On tosi edullinen asua.Tässäkin törmätään suomalaisten alemmuudentunteeseen ruotsalaisen edessä.
Oman kokemuksen mukaan hintaa tuli 120m2:lle Älvsbyhusille 190.000,- ja lisäksi tontti.Meillä on myös autotalli(lämmin) ja katos, hinta 30.000,-euroa. Siitä voit laskea jälleenmyyntihinnan.- otitte
peruspaketin ulkopuolelta materiaalia?
Mikä talomalli teille tuli?
Itsekin harkitaan Älvsbytaloa, siksi kyselen... - simo
otitte kirjoitti:
peruspaketin ulkopuolelta materiaalia?
Mikä talomalli teille tuli?
Itsekin harkitaan Älvsbytaloa, siksi kyselen...Hei!
Turhaa haukutaan ruotsalaisten tekemää taloa.Olemme hankkineet v.1987 äidille ja isälle vanhuudenkodiksi Älvsbyhusin tekemän talon.Kokemuksesta sanoisin, että talo on ollut hyvä asua ja korjauksia ei ole tarvinnut tehdä. Viime talvena jääkaappi teki lakon, joten se jouduttiin uusimaan. Olemme olleet tyytyväisiä. Talo sijaitsee Oulun pohjoispuolella. - Hämäläinen
simo kirjoitti:
Hei!
Turhaa haukutaan ruotsalaisten tekemää taloa.Olemme hankkineet v.1987 äidille ja isälle vanhuudenkodiksi Älvsbyhusin tekemän talon.Kokemuksesta sanoisin, että talo on ollut hyvä asua ja korjauksia ei ole tarvinnut tehdä. Viime talvena jääkaappi teki lakon, joten se jouduttiin uusimaan. Olemme olleet tyytyväisiä. Talo sijaitsee Oulun pohjoispuolella.Olen asunut älvsby-talossa 6 vuotta. Talon ainoat viat ovat parista kohdasta repeilleet tapetit jotka ilmeisesti johtuvat puutalon elämisestä. Ulkopuolisen urakoitsijan tekemässä viemäröinnissä oli yksi köpsä jonka korjasin putkimieskaverini kanssa.
Talot ovat malliltaan yksinkertaisia, eli jos kaipaa erkkereitä seiniin tai monimutkaisia kulmia niin kannattaa katsoa jotain muuta. Eniten kaipaisin lisätilaa kodinhoitohuoneeseen ja kylppäriin.
Talossamme ei ole kattolyhtyä eikä päätyparveketta. Keittiö on hieman perusmallia parempi ja lattioista osa on laminaattia, osa muovimattoa. Talo on puolitoista kerroksinen (yläkerta ulllakkotilana)ja pinta-ala 101,5 neliötä. Talo on siis melko perusversio ja maksoi maansiirtotöineen ja pihatöineen(jotka tosin jatkuu joka kesä)n.750-800 tuhatta markkaa. Siihen vielä tontin hinta päälle.
Me ollaan ihan tyytyväisiä vaikkei paljo koreilemaan pääsekkään.
- talon omistaja
asuttu älvsbyhusen talossa jo 3vuotta olemme etsimällä,etsiineet vikoja ei ole löytynyt ei edes tapetin halkeamaa.talo on erittäin lämmin,samoin lattiat mistään ei vedä.Tätini rakennutti 30vuotta sitten ruotsissa älvsbyshusenin ,talossa ei mitään home yms..vikoja
mitä on kyllä suomessa rakennutuissa 70-80 luvun taloissa.Olemme erittäin tyytyväisiä taloon.RUOTSISSA OSATAAN VALMISTALOT,SUOMESSA VASTA TULLAAN PERÄSSÄ.- lovesmile
Itse omistan myös 1991 rakennetun älvsbyhusen talon. Ostin tos parivuotta sitten eikä ole tarvinnut katua. Jo osto vaiheessa ulkopuolinen kosteusmittaaja sanoi ettei näiden talojen kanssa ole ollut ongelmia, eikä löytynyt tästäkään talosta mitään moitittavaa. Itse olen sen jälkeen laittanut laminaatit, vaihtanut tapetit väliovet, kaakeloinut vessat ja kylppärit. Maksaahan ne tietty jotain mut kyllä sitä moneen taloon vaihdetaan kaakeleita yms. Ei ollut kylpyhuoneen tapettien alla yllätyksiä vaan kuivat paikat! Joten uskallan suositella älvsbyhus taloa muillekkin!
- suomalaisetko järkeviä?
lovesmile kirjoitti:
Itse omistan myös 1991 rakennetun älvsbyhusen talon. Ostin tos parivuotta sitten eikä ole tarvinnut katua. Jo osto vaiheessa ulkopuolinen kosteusmittaaja sanoi ettei näiden talojen kanssa ole ollut ongelmia, eikä löytynyt tästäkään talosta mitään moitittavaa. Itse olen sen jälkeen laittanut laminaatit, vaihtanut tapetit väliovet, kaakeloinut vessat ja kylppärit. Maksaahan ne tietty jotain mut kyllä sitä moneen taloon vaihdetaan kaakeleita yms. Ei ollut kylpyhuoneen tapettien alla yllätyksiä vaan kuivat paikat! Joten uskallan suositella älvsbyhus taloa muillekkin!
kyllä jotkut vielä elää aikalailla tynnyrissä. Olen itse ollut 20 vuotta rakennus alalla ja alussa olin itsekin sitä mieltä että talo joka tulee valmiina moduleina ja sitten "liimataan" kiinni ei voi olla hyvä. Mutta kyllä se niin vaan on että talo joka rakennetaan kuivasta puusta ja kuivassa hallissa ja vielä muottia käyttämällä, on ainakin yhtä hyvä ellei parempikin kuin semmonen joka on ulkona kosteudessa ja joskus vielä (yllättävän usein) kosteita puita käyttäen rakennettu. Mitä hintaan tule niin varmasti pystyy rakentamaan halvemmalla, MUTTA silloin täytyy kyllä olla aika monitaituri. Ja mikä on se oma tuntipalkka. Entä se että asuu vuoden pitemmällä vuokralla ja kaikki vapaa aika vietetään raksalla. Se mitä tontti maksa ja kunnallis-tekniikka sekä sähkö on semmoista mistä aina joutuu maksa oli se sitten pitkästä tavarasta tai talopakeettista tai valmis-talosta kyse. Jos rakentaisin itselleni talon niin se olisi aika sata varma Älvsby tai sitten vastaava.
- 7 v kokemus
muuten hyvä ,mutta seinät ovat kuin pahvia.
Kun joku käy suihkussa kuulostaa kuin vesi valuisi naapurihuoneeseen : ( - ram
olemme asuneet älsbytalossa -84 vuodesta.olemme onnellinen perhe talo on ollut hyvä.on vastannu odotuksiamme.paikat kuluu asuessa ymmärtäkää.meilä ei ole ollut home eikä muita ongelmia
- mummo 45
Hei
Meillä 2. älly, ensin Lohiatar nyt Kalevatar.
Talo on hyvä, lämmin, "vähikulutuksinen". Ja kaikki puutalot elävät! Jokaisessa talossa on omat ongelmansa. Ja kun ymmärtää, että talo kaipaa myös huoltoa - jatkuvasti - että pysyy myös kunnossa on asiat hanskassa. Ei autoakaan voi jättää huoltamatta! Ei voi soittaa huoltosetää niinkuin kommuunissa asuessa.
Jos rakentaa suolle/saveen on melkoisen varma, että perusutukseen liikkuvat liikkuu! Kalliolle perustus varma.
Joten ei kovin huonosta voi olla kyse jos me olemme jo 2. talossamme!
On eri asia haluaako varmasti kuivan talon vai rakentaako tosiaan pitkästä niin kuin tuolla naapurit tekee. Heillä on nyt satanut toista viikkoa ja kaikki on aivan märkänä. Siinä onkin sitten kuivattamista enshätään. Sitäpaitsi kaikki eivät pysty rakentamaan itse, meilläkin välimatkaa kertyi yli 80 km/suunta. Tee siinä sitten taloa kun on päivätöissä. Eli loppuviimeksi varmasti säästimme kun saimme valmiin talon.
Talo on myös tehty omannäköiseksi. Ei tätä enää ällyksi tunnista jos pohjapiirustusta katsoo. Meillä on myös useita isoja koiria, joita jatkuvasti joutuu huonolla kelillä pesemään. Tällöin myös muovipintaiset kh seinät ovat tosi ilolla otettu vastaan. On paljon helpompi pitää niitä puhtaana kuin kaakeleiden saumoja :)
Otimme perus k kalusteet, jolloin teimme oman keittiön, sekin edullisesti Ikeasta ja hyvin tyytyväisiä ollaan. Itse suunniteltu. K kalusteet olivat ensin varastossa ja nyt mökillä.
Antakaa nyt ihmeessä ällyn mollaamisen olla, on niitä ongelmia mullakin talotehtailla. Sitäpaitsi jos talo tosiaan olisi niin huono, miksi sitä ostetaan niin paljon, eikä hinta ole kuitenkaan se ainoa asia. Kilpailijoiden talot ovat vain parikymmentätuhatta kalliimpia.
Meillä PANKKI arvosti tämän arvokkaammaksi kuin kilpailijat! - Mietin vaan
mummo 45 kirjoitti:
Hei
Meillä 2. älly, ensin Lohiatar nyt Kalevatar.
Talo on hyvä, lämmin, "vähikulutuksinen". Ja kaikki puutalot elävät! Jokaisessa talossa on omat ongelmansa. Ja kun ymmärtää, että talo kaipaa myös huoltoa - jatkuvasti - että pysyy myös kunnossa on asiat hanskassa. Ei autoakaan voi jättää huoltamatta! Ei voi soittaa huoltosetää niinkuin kommuunissa asuessa.
Jos rakentaa suolle/saveen on melkoisen varma, että perusutukseen liikkuvat liikkuu! Kalliolle perustus varma.
Joten ei kovin huonosta voi olla kyse jos me olemme jo 2. talossamme!
On eri asia haluaako varmasti kuivan talon vai rakentaako tosiaan pitkästä niin kuin tuolla naapurit tekee. Heillä on nyt satanut toista viikkoa ja kaikki on aivan märkänä. Siinä onkin sitten kuivattamista enshätään. Sitäpaitsi kaikki eivät pysty rakentamaan itse, meilläkin välimatkaa kertyi yli 80 km/suunta. Tee siinä sitten taloa kun on päivätöissä. Eli loppuviimeksi varmasti säästimme kun saimme valmiin talon.
Talo on myös tehty omannäköiseksi. Ei tätä enää ällyksi tunnista jos pohjapiirustusta katsoo. Meillä on myös useita isoja koiria, joita jatkuvasti joutuu huonolla kelillä pesemään. Tällöin myös muovipintaiset kh seinät ovat tosi ilolla otettu vastaan. On paljon helpompi pitää niitä puhtaana kuin kaakeleiden saumoja :)
Otimme perus k kalusteet, jolloin teimme oman keittiön, sekin edullisesti Ikeasta ja hyvin tyytyväisiä ollaan. Itse suunniteltu. K kalusteet olivat ensin varastossa ja nyt mökillä.
Antakaa nyt ihmeessä ällyn mollaamisen olla, on niitä ongelmia mullakin talotehtailla. Sitäpaitsi jos talo tosiaan olisi niin huono, miksi sitä ostetaan niin paljon, eikä hinta ole kuitenkaan se ainoa asia. Kilpailijoiden talot ovat vain parikymmentätuhatta kalliimpia.
Meillä PANKKI arvosti tämän arvokkaammaksi kuin kilpailijat!Saako älvärin kaupaksi, jos vaikka muutto jostain syystä eteen tulisi?
Minä en tiedä miksi älly olisi yhtään sen huomompi kuin muutkaan. Ennemmin varoisin niitä "rakennusmastarin itselleen rakentamia" taloja. Oli tuossa yhdessäkin "ammattilainen" vetänyt ilmanvaihtoputket eristeeseen. Toisessa tsekkaamassamme talossa oli kyllä sadevesikaivot, mutta ei putkia jotka veisi veden kaivosta pois.
- WITTUUNTUNUT
JOO ÄLVSBYTALON OMISTAJANA TIEDÄN ETTÄ HALWALLA EI HYWÄÄ SAA VIKOJA LÖYTYY JA PALJON EIVÄT KYLLÄ TIEDÄ KUNNON RAKENTAMISESTA MITÄÄN ULKOVUORILAUDAT OHKAISTA TAVARAA JOISSA HALKEAMIA ERITTÄIN PALJON JA PUIDEN SYIDEN SUUNTAA EI KATSOTA LAINKAAN MITENPÄIN LÄISKITÄÄN SEINÄÄN(ELI KUN ON VÄÄRINPÄIN NIIN LAUTOJEN REUNAT VÄÄNTYVÄT ULOSPÄIN JOLLOIN TULEE RAKO SEINÄÄN)KOSTEANTILAN MATOT EIVÄT PYSY SEINÄSSÄ NURKKAKOHDISTA NAULANKANNAT LOISTAVAT TAPETTIEN LÄPI JOPA KEITTIÖSTÄ KAVERI OTTI VALMIIKSI TAPETOITUNA ITE ONNEX EN SEINÄT KOVERIA LATTIAT NARISEE VÄLIOVET VINOSSA JA VESIPISTEET VUOTIVAT NÄMÄ TULTIIN KORJAAMAAN ÄKKIÄ 1 PISTE 1- ETTÄ ULKOPOSTI VUOTAA EDELLEEN JA OOTTELEN ETTÄ TULTAIS KORJAAMAAN VIAT MUTTA EI NÄYTÄ OLEVAN KIIRETTÄ KUN OON TALON MAKSANUT PERKELE MITÄ TOUHUA EN TODELLAKAAN SUOSITTELE KENELLEKKÄÄN KAIKKIA VIKOJA EN EES JAKSA KIRJOTTAA TÄHÄN
- rakennus"ammattilainen...
Säälittävä vuodatus. Yhdeksän vuotta älvärissä asuneena voin sanoa etten ole muuta kuin tyytyväinen. Jos pitäisi ostaa uusi talo en muita juuri katsoisikaan, no ehkä vähän - kaikkihan menee eteenpäin. Pidän älvärin suurimpana heikkoutena huoneiden välistä äänieristystä, sen jälkeen vikoja on jo vaikeampi etsiä - joo tehdas ei tule vastaan muutostoiveissa. Sitten vikoja voi etsiä jo kaukaa. Älvärin tehdas ja suomalaiset huoltomiehet tekevät enemmänkin mitä on luvattu. Talotoimitus v.2000 no. 18120 espoo lintuvaara, asentajat Jamppa Ja Nikke Vaasasta 10 pistettä, samoin vuositakuuhuoltajat, auttavat tarvittaessa myöhemminkin,kiitokset E.P :lle. Terv. P.
- mietteliäs2
pitääkö/kannnattaako talvella ilmastointia säätä pienemmälle samoin tulo ilma venttiilejä
- asukas nieminen
Älvsbytalo on kyllä aikamoista kuraa. Homehtuu tosi nopeasti!
- Sepponen123456
Ihan hyvä ovat! hoida ilmanvaihto kuntoon ja pese nenäs
- lämpimästi jo 13 vuo
Älvsby-talo vuodelta 2000
Lämmin ja kuiva
lattia narisee, niinkuin yleensä kun ei ole kivilattia..
seinät on ohuet joo, mutta saahan sen eristää jos ei oman elämisensä ääniä kestä
Radon alue, mutta mittaus näytti minilukemia, kiitos tuulettuvan alapohjan..
Tapetti repeää osittain kahdessa saumakohdassa, samat kohdat ja joka talvi, mutta eipä ole hometta eikä kylmiä varpaita.. eli hintaansa nähden kelpo talo, kun ei luksukseen ole varaa..
siis sanoisin, että hinta-laatusuhde on kohdallaan.. - Tavisduunari
Olemme asuneet vuonna 1990 rakennettua Älppärissä nyt 8 vuotta, kun ostimme talon oli sillä ikää noin 16 vuotta ja pinnat olivat alkuperäiset. Yleisesti ottaen meillä on hyvä olla tässä talossa. Muutamat saumat elävät (oviaukot) ja vaikka talo on rakennettu savimaahan ei perustukset elä eikä roudi. Lattiat oli muovimatolla kun muutettiin, nyt kaikki paitsi märkätilat on laminaatilla (muovimatto on laminaatin alla). Märkätilat on laatoitettu ja kestäneet hyvin (saumat ei halkeile, tms.) kun on revitty muovitapetit pois, laitettu EK-kyprokkilevyt seiniin lastulevyjen päälle päälle (samat limittäin lastulevyjen kanssa) ja pintaat vesieriste ja laatat. Rossipohjan alla käyn vuosittain, mitään homeeseen tai sellaisen alkuun viittaavaakaan ei näy, vaikka tuuletusaukkoja on yli 120 neliön talossa vain kuusi kpl.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201767
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991578Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy481099Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?43974Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29929Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50856Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s44812Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37780Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56778Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37760