Taloomme on laitettu ''kotiverkko'' eli johdot menevät seinien sisässä ja seinässä on pistokkeita joissa on rj45-paikkoja kaksi. Netti tulee puhelin-pistokkeen kautta modeemiin. Kuinka saan modeemin kiinni kotiverkkoon jotta netti toimisi joka puolella taloa?
Modeemi ja kotiverkko?
5
406
Vastaukset
... olin joulukuussa katsovinani uudessa talossa, että modeemille oli paikka sähkötaulun yhteydessä ja siihen sai kytkeä reitittimen ja reitittimestä kaapelinpätkillä huoneisiin
odotellaan että joku kokenut ja kokeillut vastaa...- kara oke
Tiedän itsekkin tuon mutta ei ole meidän talosta tuollaista löytynyt..
- ¤#%45
kara oke kirjoitti:
Tiedän itsekkin tuon mutta ei ole meidän talosta tuollaista löytynyt..
Kaapelin pää on jossain, etsi vaan. Voi olla siellä minne tulee puhelinkaapeli
- 12
Omakotitalo vai mikä? Ei mainitsemasi perusteella ole yhteys taloverkosta, vaan ADSL:sta? Pelkät piuhat seinissä auta, jos niitä ei ole rakennettu ainoastaan "jatkojohtomielessä". Jos näin, reititin/kytkin väliin, siitä seinään ja toisesta seinästä taas koneeseen. Yhtä piuhaa pitkin saadaan yksi yhteys. Taloverkossa pitäisi olla modeemi/reititin itsessään, josta eri yhteydet eri "seiniin".
- oke kara
juu on omakotitalo...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1101064
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82794Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat261580Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede15563- 65531
- 92499
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.47491- 26482
- 47427
- 30416