Modeemi ja kotiverkko?

oke kara

Taloomme on laitettu ''kotiverkko'' eli johdot menevät seinien sisässä ja seinässä on pistokkeita joissa on rj45-paikkoja kaksi. Netti tulee puhelin-pistokkeen kautta modeemiin. Kuinka saan modeemin kiinni kotiverkkoon jotta netti toimisi joka puolella taloa?

5

312

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ... olin joulukuussa katsovinani uudessa talossa, että modeemille oli paikka sähkötaulun yhteydessä ja siihen sai kytkeä reitittimen ja reitittimestä kaapelinpätkillä huoneisiin

      odotellaan että joku kokenut ja kokeillut vastaa...

      • kara oke

        Tiedän itsekkin tuon mutta ei ole meidän talosta tuollaista löytynyt..


      • ¤#%45
        kara oke kirjoitti:

        Tiedän itsekkin tuon mutta ei ole meidän talosta tuollaista löytynyt..

        Kaapelin pää on jossain, etsi vaan. Voi olla siellä minne tulee puhelinkaapeli


    • 12

      Omakotitalo vai mikä? Ei mainitsemasi perusteella ole yhteys taloverkosta, vaan ADSL:sta? Pelkät piuhat seinissä auta, jos niitä ei ole rakennettu ainoastaan "jatkojohtomielessä". Jos näin, reititin/kytkin väliin, siitä seinään ja toisesta seinästä taas koneeseen. Yhtä piuhaa pitkin saadaan yksi yhteys. Taloverkossa pitäisi olla modeemi/reititin itsessään, josta eri yhteydet eri "seiniin".

      • oke kara

        juu on omakotitalo...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      266
      6420
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      148
      3723
    3. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      144
      2649
    4. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      344
      2506
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      2072
    6. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      121
      1661
    7. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      83
      1655
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      31
      1493
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1310
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      108
      1174
    Aihe