Merenneitona

tyttö vai nainen?

Näin viime yönä outoa unta, joka tuntui paikoin TODELLA todelliselta. Olin siis merenneito, jonka aallot toivat rantaan myöhään illalla tai yöllä, koska oli hämärää. Jossain kauempana rannalla näkyi valoja, joita tuijottelin takertuessani rantakallioon, alavartaloni ollessa yhä veden alla. Noustessani pikkuhiljaa aina pois vedestä, merenneidon vartaloni (kiveä, hiekkaa, simpukoita ja meritähtiä) muuttui ihoksi.

Hieman myöhemmin olin sama merenneito, mutta uima-altaan reunalla seurassani muita nuoria. Kukaan ei kai tiennyt minun olevan merenneito. Yhtäkkiä tajusin uima-altaan pohjassa olevassa viemärissä olevan hukkumaisillaan oleva poika. Hyppäsin altaaseen vaikka pelkäsinkin pyrstöni kasvavan siinä samassa takaisin. Työnsin käteni viemäriin ja kiskoin poikaa hiuksista ylös. Pian muut tulivat auttamaan ja poika saatiin ylös. Samalla tunsin koko ajan kuitenkin olevani näyttelijä, ja menossa olivat elokuvan kuvaukset. Tajusin tämän, koska ajattelin ettei pyrstön "kasvaminen" haittaisi, koska kaikkihan oli elokuvaa...

Vielä myöhemmin oli taas ilta. Minulla oli kamala hätä ja tahdoin pian takaisin mereen. Vahva nuori mies kantoi minua käsivarsillaan, koska olin niin heikossa kunnossa. Kutsuin häntä nimeltä (John), ja sanoin että minun on päästävä takaisin mereen. Minulla on kauhea ikävä merta. Samalla näin kuitenkin sisään taloon valtavista lasi-ikkunoista, ja sisällä talossa oli toinen nuori mies (Tom). Minuun teki kipeää lähteä kertomatta Tomille, mutta sanoin Johnille, ettei Tom ymmärtäisi ja hänen täytyy nyt auttaa minua. Tunsin suuria tunteita kumpaakin näistä miehistä kohtaan, enkä kuitenkaan muista mitä heidän kanssaan oli aiemmin unessa tapahtunut. Oli kuin en tietäisi kumman kanssa minun olisi pitänyt olla. Lopulta Johnin täytyi jättää minut hetkeksi vesialtaan reunalle ja lähteä hakemaan jotakin. Paikalla oli pikkupoikia, jotka ruiskivat vesipyssyillä minuun vettä. Altaasta ui pieni linnunpoikanen ja silitin sitä hellästi.

Mitä voi kertoa merenneitona oleminen unessa? Tai valtava kaipuun ja ikävän tunne (merelle)? Samalla kuitenkin oli myös salailua, ettei "oikea" minä (merenneito) paljastuisi, mutta ilmeisesti ainakin joku sen tiesi. Myös valinnan vaikeus kahden nuoren miehen kohdalla kummastuttaa. Kaikki tuntui kuitenkin todelta, eikä herätessä olisi välttämättä halunnut vielä nousta, vaan jatkaa untaan ja katsoa miten kaikki päättyy.

6

1089

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 2.0

      Äh, eikö kukaan ihan totta osaa sanoa mitään Merenneidoista tai merestä? Luin jostain, että vesi viittaa syntymiseen, joka voi olla tunteen, elämänvaiheen tai ihmissuhteen uudelleen syntymistä, mutten nyt siitä menisi vannomaan.

      Yleensä unet tajuaa kuitenkin uniksi, mutta tämä oli poikkeuksellinen juuri siinä miten todelta se tuntui. Siksi kiinnitinkin siihen huomiota. Help?

    • Uniennäkijä

      Hei. Näin juuri unta, että olin merenneito. En tosin uinut vedessä, mutta muistan, kun istuin kivellä ja katselin pyrstöäni.
      Olen myös hakenut sen merkitystä, sillä uni oli niin todellinen. En ole löytänyt.
      Muistan olleeni hyvin onnellinen ja katselin järveä (en merta) ja ihailleeni rannan ympäristöä.
      Ajattelen, että uni on hyvä, sillä unen tunnelma oli erittäin positiivinen. Unessa muuten tiesin, etten oikeasti ole merenneito.

    • unen takana

      Palaan tähän uneen vieläkin välillä, jäi vain lähtemättömästi mieleen. Merenneidoista en tiedä vieläkään. Ehkä se joskus selviää. :)

    • 1.0

      Tämä on kyllä merkillisimpiä ja mielenkiintoisimpia unia mitä olen koskaan nähnyt. Hassua että muistan sen vieläkin.

      Saadaankohan näihin koskaan selvyyttä? Ollaan sitten yhdessä ymmällämme. ;)

    • merenneito1

      Heeij

      Mä näin semmosta unta et olin menossa saunaan ja sit laitoin löylyveteen suolaa ja jotai mut ainaki suolaa, sitten kun laittoin vettä pääleni, nii musta tuli merenneito ja sit se loppu siihe kun muutuin merenneidoksi

    • Tämä uni on nähty vuosia sitten ja näkijä tuskin seuraa palstaa, mutta voin lyhyesti koettaa lähestyä unta.

      Unessa on samaan aikaan menossa useampia ajatuksia, jotka on hienosti kudottu tarinaksi.

      Merenneitous, ominaisuus jota pyrkii salaamaan, viittaa luonnollisesti johonkin salattavaan ajatukseen taikka ominaisuuteen. Merenneidot ovat yleensä eroottisiksi miellettäviä olentoja, joten salaisuus saattaisi siis jollain tavalla liittyä seksuaalisuuteen.

      Seuraavaksi unessa haettiin hyväksyntää. Siinä siis pelastettiin joku hukkuva.

      Lopuksi koettiin olevan haluttuja, mutta kuitenkin jokin veti merelle. Mitä meri merkitsee? Monelle se erottaa, toisille yhdistää. Turvaton ja uhka, toisille turva ja elämänehto. Syvyys ja tuntemattomuus, aallot ja pinnan yhtenäisyys. Vanhus ja meri.

      Merenneito on kuitenkin tullut merestä.

      Unessa esiintyneiden ajatusten perusteella voisin esittää seuraavaa: Unen nähnyt henkilö on ollut epävarma seksuaalisuudestaan ja kokenut voivansa salata taipumuksensa.

      Ajan myötä se tulee vaikeammaksi ja koetaan, että sankaritoimien myötä saadaan hyväksyntää. Kumppaneita löytyy jatkossa, mutta jokin kaipuu vetää takaisin. Takaisin sinne mistä on tultukin.

      Miksi meri vetää merenneitoa eikä maa? Voisiko tämä viitata siihen, että seksuaalinen suuntautuminen on mitä on. Pyrstöstä ei pääse eroon.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      200
      5138
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      124
      3170
    3. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      142
      2417
    4. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      342
      2374
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      1992
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1566
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      116
      1510
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      31
      1403
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1230
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1091
    Aihe