Virkamiesrikollisuus

lisää paljastumassa

http://keskustelu.suomi24.fi/debate/5670

http://sanomat24.fi/index.php?option=com_content&task=view&id=13410&Itemid=176

" Euroopan ihmisoikeustuomioistuin (EIT) on tuominnut Suomen mittaviin korvauksiin liiasta sananvapauden rajoittamisesta.

EIT katsoi antamassaan tuomiossa, että suomalaiset tuomioistuimet eivät olleet kyenneet perustelemaan valittajan sananvapauteen puuttumista riittävällä tavalla. Lisäksi oikeudenkäynnit olivat kestäneet aivan liian kauan.

Yhdessä Suomen valtiolle langettamassa tuomiossaan EIT kumosi rovaniemeläisen entisen verotarkastajan, veroasiantuntija Liisa Mariaporin saaman kunnianloukkaustuomion hänen vuonna 1998 julkaistusta Verottaja tappolinjalla -kirjastaan.

EIT antoi poikkeuksellisen kovaa kritiikkiä suomalaisille tuomioistuimille sen johdosta, että Liisa Mariapori oli tuomittu vankeusrangaistukseen sananvapautensa käyttämisestä.

Ihmisoikeustuomioistuin määräsi Suomen valtion korvaamaan Mariaporille aineellisista kärsimyksistä ja henkisistä vahingoista yhteensä lähes 50 000 euroa. "

Yhteiskunnan rakenteita (oikeuslaitos) käytetään tarkoituksellisesti rikollisen toiminnan välineenä kansalaisia kohtaan (rakenteellinen väkivaltaa).
Medialle on syötetty satua, jonka mukaan kirjat on hävitetty polttamalla.

Tämä on talousrikos meitä laskun maksajia kohtaan.

Miten media on asiaan tarttunut?
Mitään ei ole ollut havaittavissa. Johtopäätöksenä on, että mediat (toimittajat) ovat piippu ohimolla.

4

418

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • AdaFlink

      ... menetellä, kun EOK (etenkin Juntusen setä kera muitten EOK:n huru-ukkojen) haluaa rajoittaa sananvapautta? Pitäskö EOK:n lähettää itselleen jokin maksullinen valvontailmoitus?

      Ja mitaan ette voi...

    • ongelmaa

      viranomaisten virheistä nostetaan liiankin suuria juttuja mitätömistä aiheista, onkohan tullut ite harrastettua vähän pientä vilppiä, jota viranomaiset tutkivat ja se vähän kismittää, että pitää täälä elämöidä?

      • rehelliset

        Ylimpien toimijoiden (valtakunnansyyttäjä, eduskunnan oikeusasiamies, korkein oikeus, poliisijohto) asenne on se, että virkamiesten rikolliset toimet (ja samalla omat) salataan mahdollisimman pitkään ja lopullisesti kiinnijoutuneet käytännössä pyritään pelastamaan (armahtamaan).

        Ylimpien toimijoiden asenneilmasto leviää velvoittavana alempiin asteisiin (alemmat asteet ovat velvoitettuja noudattamaan ylempien ohjeita; näin monet tekevät vaikka tietävät rikkovansa parlamentissa säädettyjä lakeja).

        Oikeamielisille ja rehellisille virkamiehille ja -naisille tilanne on raastava. Monet ovat lähteneet. Toivottavaa on, että oikeamieliset ja rehelliset kestävät, jotta mielivaltainen meno maassamme saadaan loppumaan.

        Virheitä tekevät kaikki ja ne ollaan valmiita pitkällekin hyväksymään. Sen sijaan luotetun aseman tahallinen väärin käyttäminen ja velvoitteiden laiminlyöminen on petturuutta. Tähän lajiin näyttää mm. korkein oikeus olevan erikoistunut (valtakunnan syyttäjä, poliisjohto ja eduskunnan oikeusasiamies seuranaan).

        Maahamme tarvitaan virkarikostuomioistuin ja perustuslakituomioistuin.
        Suoranaista parlamentarismin halventamista on se, että poliisin tekemisiä tutkii vain poliisi.
        Lakivaliokunta - herätys.


      • rehelliset kirjoitti:

        Ylimpien toimijoiden (valtakunnansyyttäjä, eduskunnan oikeusasiamies, korkein oikeus, poliisijohto) asenne on se, että virkamiesten rikolliset toimet (ja samalla omat) salataan mahdollisimman pitkään ja lopullisesti kiinnijoutuneet käytännössä pyritään pelastamaan (armahtamaan).

        Ylimpien toimijoiden asenneilmasto leviää velvoittavana alempiin asteisiin (alemmat asteet ovat velvoitettuja noudattamaan ylempien ohjeita; näin monet tekevät vaikka tietävät rikkovansa parlamentissa säädettyjä lakeja).

        Oikeamielisille ja rehellisille virkamiehille ja -naisille tilanne on raastava. Monet ovat lähteneet. Toivottavaa on, että oikeamieliset ja rehelliset kestävät, jotta mielivaltainen meno maassamme saadaan loppumaan.

        Virheitä tekevät kaikki ja ne ollaan valmiita pitkällekin hyväksymään. Sen sijaan luotetun aseman tahallinen väärin käyttäminen ja velvoitteiden laiminlyöminen on petturuutta. Tähän lajiin näyttää mm. korkein oikeus olevan erikoistunut (valtakunnan syyttäjä, poliisjohto ja eduskunnan oikeusasiamies seuranaan).

        Maahamme tarvitaan virkarikostuomioistuin ja perustuslakituomioistuin.
        Suoranaista parlamentarismin halventamista on se, että poliisin tekemisiä tutkii vain poliisi.
        Lakivaliokunta - herätys.

        Lakeja säädetään vuosittain paljon ja kymmenessä vuodessa 10 kertaa enemmän joka puolestaan johtaa virkamiesten lisätarpeeseen.
        Joidenkin on puolestaan töitäkin tehtävä jotta palkat saadaan kokoon.

        Mitä enempi on virkamiehiä sitä enempi myös virheitä.

        Esim. liikennejärjestelyjä tehdään koko ajan nopeus ja paikoitus asioissa jotta lautakunta olisi palkkionsa ansainnut.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      79
      2392
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      142
      1538
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1462
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      158
      1234
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      109
      1033
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      386
      965
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      774
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      724
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      694
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      683
    Aihe