Virkamiesrikollisuus

lisää paljastumassa

http://keskustelu.suomi24.fi/debate/5670

http://sanomat24.fi/index.php?option=com_content&task=view&id=13410&Itemid=176

" Euroopan ihmisoikeustuomioistuin (EIT) on tuominnut Suomen mittaviin korvauksiin liiasta sananvapauden rajoittamisesta.

EIT katsoi antamassaan tuomiossa, että suomalaiset tuomioistuimet eivät olleet kyenneet perustelemaan valittajan sananvapauteen puuttumista riittävällä tavalla. Lisäksi oikeudenkäynnit olivat kestäneet aivan liian kauan.

Yhdessä Suomen valtiolle langettamassa tuomiossaan EIT kumosi rovaniemeläisen entisen verotarkastajan, veroasiantuntija Liisa Mariaporin saaman kunnianloukkaustuomion hänen vuonna 1998 julkaistusta Verottaja tappolinjalla -kirjastaan.

EIT antoi poikkeuksellisen kovaa kritiikkiä suomalaisille tuomioistuimille sen johdosta, että Liisa Mariapori oli tuomittu vankeusrangaistukseen sananvapautensa käyttämisestä.

Ihmisoikeustuomioistuin määräsi Suomen valtion korvaamaan Mariaporille aineellisista kärsimyksistä ja henkisistä vahingoista yhteensä lähes 50 000 euroa. "

Yhteiskunnan rakenteita (oikeuslaitos) käytetään tarkoituksellisesti rikollisen toiminnan välineenä kansalaisia kohtaan (rakenteellinen väkivaltaa).
Medialle on syötetty satua, jonka mukaan kirjat on hävitetty polttamalla.

Tämä on talousrikos meitä laskun maksajia kohtaan.

Miten media on asiaan tarttunut?
Mitään ei ole ollut havaittavissa. Johtopäätöksenä on, että mediat (toimittajat) ovat piippu ohimolla.

4

418

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • AdaFlink

      ... menetellä, kun EOK (etenkin Juntusen setä kera muitten EOK:n huru-ukkojen) haluaa rajoittaa sananvapautta? Pitäskö EOK:n lähettää itselleen jokin maksullinen valvontailmoitus?

      Ja mitaan ette voi...

    • ongelmaa

      viranomaisten virheistä nostetaan liiankin suuria juttuja mitätömistä aiheista, onkohan tullut ite harrastettua vähän pientä vilppiä, jota viranomaiset tutkivat ja se vähän kismittää, että pitää täälä elämöidä?

      • rehelliset

        Ylimpien toimijoiden (valtakunnansyyttäjä, eduskunnan oikeusasiamies, korkein oikeus, poliisijohto) asenne on se, että virkamiesten rikolliset toimet (ja samalla omat) salataan mahdollisimman pitkään ja lopullisesti kiinnijoutuneet käytännössä pyritään pelastamaan (armahtamaan).

        Ylimpien toimijoiden asenneilmasto leviää velvoittavana alempiin asteisiin (alemmat asteet ovat velvoitettuja noudattamaan ylempien ohjeita; näin monet tekevät vaikka tietävät rikkovansa parlamentissa säädettyjä lakeja).

        Oikeamielisille ja rehellisille virkamiehille ja -naisille tilanne on raastava. Monet ovat lähteneet. Toivottavaa on, että oikeamieliset ja rehelliset kestävät, jotta mielivaltainen meno maassamme saadaan loppumaan.

        Virheitä tekevät kaikki ja ne ollaan valmiita pitkällekin hyväksymään. Sen sijaan luotetun aseman tahallinen väärin käyttäminen ja velvoitteiden laiminlyöminen on petturuutta. Tähän lajiin näyttää mm. korkein oikeus olevan erikoistunut (valtakunnan syyttäjä, poliisjohto ja eduskunnan oikeusasiamies seuranaan).

        Maahamme tarvitaan virkarikostuomioistuin ja perustuslakituomioistuin.
        Suoranaista parlamentarismin halventamista on se, että poliisin tekemisiä tutkii vain poliisi.
        Lakivaliokunta - herätys.


      • rehelliset kirjoitti:

        Ylimpien toimijoiden (valtakunnansyyttäjä, eduskunnan oikeusasiamies, korkein oikeus, poliisijohto) asenne on se, että virkamiesten rikolliset toimet (ja samalla omat) salataan mahdollisimman pitkään ja lopullisesti kiinnijoutuneet käytännössä pyritään pelastamaan (armahtamaan).

        Ylimpien toimijoiden asenneilmasto leviää velvoittavana alempiin asteisiin (alemmat asteet ovat velvoitettuja noudattamaan ylempien ohjeita; näin monet tekevät vaikka tietävät rikkovansa parlamentissa säädettyjä lakeja).

        Oikeamielisille ja rehellisille virkamiehille ja -naisille tilanne on raastava. Monet ovat lähteneet. Toivottavaa on, että oikeamieliset ja rehelliset kestävät, jotta mielivaltainen meno maassamme saadaan loppumaan.

        Virheitä tekevät kaikki ja ne ollaan valmiita pitkällekin hyväksymään. Sen sijaan luotetun aseman tahallinen väärin käyttäminen ja velvoitteiden laiminlyöminen on petturuutta. Tähän lajiin näyttää mm. korkein oikeus olevan erikoistunut (valtakunnan syyttäjä, poliisjohto ja eduskunnan oikeusasiamies seuranaan).

        Maahamme tarvitaan virkarikostuomioistuin ja perustuslakituomioistuin.
        Suoranaista parlamentarismin halventamista on se, että poliisin tekemisiä tutkii vain poliisi.
        Lakivaliokunta - herätys.

        Lakeja säädetään vuosittain paljon ja kymmenessä vuodessa 10 kertaa enemmän joka puolestaan johtaa virkamiesten lisätarpeeseen.
        Joidenkin on puolestaan töitäkin tehtävä jotta palkat saadaan kokoon.

        Mitä enempi on virkamiehiä sitä enempi myös virheitä.

        Esim. liikennejärjestelyjä tehdään koko ajan nopeus ja paikoitus asioissa jotta lautakunta olisi palkkionsa ansainnut.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      131
      1374
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      103
      889
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      723
    4. 51
      615
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      543
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      484
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      461
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      35
      432
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      182
      401
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      399
    Aihe