Tere.
Mulla on automaatti-ilmastointi. Kun auton sisäilmankierron kytkee päälle niin puhallus voimistu huomattavasti. Mistä tämä johtuu?
Siis saako auton nopeammin viileäksi jos kytkee sisäilmankierron päälle vai miten se menee? Ilmastointihan poistaa kuumaa ilmaa auton sisältä.
Sisäilmankierto?
4
1249
Vastaukset
- Veli Virolainen
ohjekirjaa siela neuvotaa oikeaa kayttoa.
- ilmaako?
Oikeastaan ilmastointi jäähdyttää ulkoa otettavaa ilmaa, joka sitten puhalletaan sisälle. Sisäkierrolla ilmaa ei oteta ulkoa, vaan sisältä. Mieti loput itse.
- Kylläilmastointi
Automaatti-ilmastoinnin puhallinteho kasvaa, koska se on ohjelmoitu niin. Mitään muuta syytä miksi se tekee juuri niin kuin tekee, ei ole. Jossain toisessa autossa puhallinteho laskee tai pysyy samana.
Auton saa nopeammin viileäksi jos kytkee sisäilman kierron päälle. Auton ilmastointia voisi verrata jääkaappiin jonka ovi on vähän raollaan. Kokoajan ilma vaihtuu, jota pitää sitten viilentää. Sisätilan kierron kun pistää päälle, niin se on vähän kuin pistäisi jääkaapin oven kiinni.
Mutta nyt kaikille pilkkunaamoille, että se oli vain karkea esimerkki.
Muutenkin sisätilan kierto mahdollistaa, että auton saa kylmemmäksi kuin mitä ilman sen kytkemistä päälle olisi mahdollista. Oikeastaan sen päälle kytkemisestä ei ole pahemmin huonoja puolia, ainakaan kuivalla kesäsäällä.- gwednoasöfj
ilmastointi todellakin jäähdyttää sisäänotettavaa ilmaa. jäähdytyksen lisäksi ilma myös kuivuu, koska höyrystimen pinnalle kondensoituu (tiivistyy) ulkoilman kosteutta.
koska auton sisällä on kuivempaa ilmaa kuin ulkona, sisäkierron ollessa ilmastoinnin kanssa yhtäaikaa päällä, sisällä kiertävästä ilmasta ei enää erotu nestettä yhtä paljoa, jolloin kompressorin tuottamasta energia voidaan tehokkaammin hyödyntää ilman jäähdytykseen. tietenkin jäähdytettävä ilma on myös valmiiksi viileämpää, kuin ulkoilma, joten tämäkin vaikuttaa asiaan jonkin verran.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1881341Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221148- 70870
- 48864
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53790Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva49753- 53712
- 33692
- 60689
- 47670