Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Sumatriptan

Tobias1212

Heips
onko kellään kokemuksia kyseisestä migreenilääkkeestä? tehoaako? ja jos niin kuinka nopeasti? onko ilmennyt sivuvaikutuksia? ja myös muita kokemuksia lääkkestä :)

itse olen nuori mies, joka on kärsinyt migreenistä noin 6-7v ja nyt vihdoin sain täsmälääkkeenä tuota ainetta sisältävää Sumaratio-lääkettä. en ole vielä päässyt kokeilemaan, mutta vahvoja migreenejä useita kertoja kuussa ja siinä menee yleensä se noin vuorokausi, että pääsee takaisin elävien kirjoihin. mutta niin kirjoitelkaa

8

8910

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Onnellinen!!

      Juuri viikko sitten sain lääkäriltä reseptin kyseiseen lääkkeeseen. Olen 2 vuotta taistellut useita päiviä kestävien päänsärkyjen kanssa. Buranat ym. kipulääkkeet eivät minulla tehoa.

      eilen illalla pääsin kokeilemaan kyseisen lääkkeen. Otin ensin päivällä särkyyn 2 panadolia ja yhden panacodin, ihan vain sillä, että kesken päivän en uskaltanut täsmälääkettä ruveta ensimmäistä kertaa kokeilemaan. Otin tabletin ja tunnin päästä kipu oli poissa. Aivan käsittämätöntä!! Aluksi oli pientä vapinaa ja kuumotusta, joka häipyi kyllä tunnin sisällä. Lievää huonovointisuutta tunsin myös, mutta se meni ohi parissa tunnissa.
      Olen aivan tohkeissani tästä lääkkeestä. Ehkä vihdoinkin 5 vuorokautta kestävät päänsärkyni saavat luvan loppua!! Olen ollut särkyjen takia monesti todella pohjalla ja aivan varma että kuolen niihin.

      Tehosteena tarvittaessa otan pancodia tai panadolia. Itse en tarvinnut mitään muuta kuin yhden täsmälääkkeen!

      Itse epäilin pitkään onko minulla edes migreeniä, olikin helpottavaa huomata että sitähän se sitten oli, täsmälääkkeethän eivät tehoa muuta kuin migreeniin! Lääkäreiden juttuja kuunnellessa (olen siis käynyt useamman kerran) tuli jo sellainen olo että kuvittelen kaiken.

    • *ystävä

      Triptaanit (jota sumatriptaanikin on) kannatta ottaa heti, kun alkaa särkeä, silloin se auttaa parhaiten. Mutta sitä EI kuitenkaan saa ottaa vielä aurojen aikana vaan vasta niiden jälkeen.

    • Anonyymi

      Joku trptaani jollekulle, toinen triptaani toiselle.

      Minulle auttaa vain sumatriptaani. Vaikutus alkaa tunnin kuluttua. Tosi väsymys ym voi olla, mutta se kauhistuttava täysin lamaannuttava pelättävä kipu loppuu.
      Lääke pitää ottaa ajoissa.

      Jokainen oman migreeninsä aavistaa ja alkaa tietää, osaa erottaa, muusta kivusta.
      Migreeni on muuta kuin "pelkkä kipu".

      • Anonyymi

        Minulla ainakin toimii myöhemminkin otettuna. Jos ottaisin aina päänsäryn alkaessa, niin joutuisin syömään vähän väliä. Päänsäryn tullessa suön ensin tauriinia 2-4 g
        Ja/tai kahvia.. jos ne eivät auta, niin otan sumatriptan histecon kanssa. Histecin olen huomanut auttaba


    • Anonyymi

      Migreeniin aivan mullistava täsmäisku.
      Täysi kymppi.

    • Anonyymi

      Juha 50v. Migreeni pillerit ovat hyviä mutta aina loppu 50-100kpl kerralla Jaken apteekista uusin reseptin samalla kun menen hakemaan sanovat sinun pitää uusia resepti menee 2-3pv se tekee pitkän sentin aina uusi resepti voittoa tulee apteekille migreeni kohtaus päällä jo 3vrk ilman täsmälääkitystä ja akku taas loppu.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      88
      2313
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      52
      2019
    3. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      88
      1853
    4. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1848
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      10
      1638
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1562
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      26
      1437
    8. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1400
    9. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1392
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      73
      1370
    Aihe