Lada 110 jakopää

itäautoilijaksi aiko

Onko 110 vm 2001 Ladan 1,5 kone niin sanotusti "vapaasti pyörivä", eli jos jakohihna napsahtaa poikki, niin meneekö venttiilit solmuun vai selviääkö pelkällä hihnan vaihdolla ja ajotuksella?
Itselleni ei ole näin käynyt, mutta harkitsen ladan ostoa ja siinä mielessä kiinnostaisi.
Mikäs on remmin vaihtoväli ja onko iso homma vaihdella itse?

10

3098

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaihtaa.

      Hihna on paljon arvokkaampi kuin romutusikäinen Lada. Aja sen minkä kestää ja vie sitten Kuusakoskelle.

      • hjgvb

        Tieto minimaalinen, esitystapa mahtipontinen


    • ainakin.

      Sampurassa 1.5 oli vapaasti pyörivä ja 1.3 ei. Lieneekö sama mylly. Ei noihin tosiaan kannata ainakaan Deltassa hihnaa enää vaihtaa. Tuskin alle 500€ sitä tekevät eikä auton arvo siitä silti tuplaannu.

    • K28

      110 jakohihnan vaihto maksoi 235 eurua Deltassa. Voisi varmaan jossain vaihtaa halemmin.

      • näe.

        Deltassa maksoi ihan tavallisen Fiat Bravon hihnan vaihto 400.- jo vuonna 2007 ja se oli heidän mukaansa erityisen halpa hihnan vaihto. Menihän siinä tietysti puolisen tuntia aikaakin.


      • K28
        näe. kirjoitti:

        Deltassa maksoi ihan tavallisen Fiat Bravon hihnan vaihto 400.- jo vuonna 2007 ja se oli heidän mukaansa erityisen halpa hihnan vaihto. Menihän siinä tietysti puolisen tuntia aikaakin.

        Paketti K 10-070-II0 Jakohihnan i A(tai liittettävän ketjun i 94,72 E jakohihna uusimalli 8v. 54,00 E kiristin rulla uusimalli 87E nämä tekee sen 235,75E. Kaikesta päätellen minulla on ollut hyvä uni. Olen aina vaihtanut jakohihnan kun olen ostanut käytetyn auton jos ei myyjä ole varma milloin se on vaihdettu autoon.


    • itäautoilijaksi aiko

      Ostin Ladan ja tein vaihtotyön itse. Osat motonetista, hihna kiristin vesipumppu alle 60 euroa. Ei ollut paha homma ollenkaan ja halvaksi tuli. Hyvin hyrisee. Oli aika vaihtaa tähän yksilön, ilmeisesti alkuperäinen remmi, vm. -01, aj. 86tkm.

      Se jäi vielä askarruttamaan, että onkohan 1,5 8v -kone todella "vapaasti pyörivä"? Ei tuolla niin suurta merkitystä ole, mutta ihan mielenkiinnosta olisi hauska tietää.

      Vaikuttaa hyvältä ostokselta Lada, ei ollut hinnalla pilattu. Ja minulle kun riittää että auto toimii kulkuvälineenä A ja B -pisteiden välillä, joten siihen tämä on oiva väline. Tietysti kohta joku käy taas viisastelemaan Ladasta ja Kuusakoskesta, mutta itse ajattelen auton käyttöesineenä, joten siihen on turha suuria summia sijoittaa, tai tehdä liikkumisesta muutenkaan kallista (matka-ajon kulutuskin vain 6,3 litraa!). Käyttöesineen voi toki valita hieman "seikkailumielellä" ja pilke silmäkulmassa. Kyllä tämä parempi valinta on kuin mitkään 300-400tkm ajetut 90-luvun alun "tusina-autot", joissa ei ole mitään persoonaa.

      Ei muuta kuin Ladailemaan vaan kaikki ennakkoluulottomasti!

      -alkup. kirjoittaja

      • Kanto.

        lukea kirjoituksesi. Minulla kertyy mittariin vähän päälle 20 t. km vuodessa. Tähän asti mennyt hyvin. Ladallani on ajettu nyt 73500 km.


      • 35 vuotta ladailua

        Jakohihnan vaihto 8-ventiiliseen 1.5 litraseen Lada 110 on todella helppo homma. Minä olen vaihtanut hihnan neljän vuoden välein, koska 60´000 km vaihtovälien en ole saavuttanut neljässä vuodessa. Joka toisella vaihtokerralla on hyvä vaihtaa myös vesipumppu, ettei sitä sitten ikinä tarvitse vaihtaa. Jakohihnan oikea kireys on tärkeä, sen pitää vääntyä 90 astetta kohtuullisella kävivoimalla. Mikä hienointa, 8-venttiilinen 1.5 litran on vapaasti pyörivä, joten töppöily jakohihnan vaihdossa ei aiheuta särkymistä. (Tai särkyy todella kovilla kierroksilla)


    • Myynnissä _ 906

      Täällä olisi myynnissä Ladan 110 vm 2003 16 venttiilisen " JAKOPÄÄNHIHNA "
      jos jotakuta sattuisi kiinnostamaan niin ota yhteyttä samalla minulla on hyvät takajarrukengät.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1916
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1662
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1584
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1505
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1415
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1173
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1148
    Aihe