Kuumailmapallot;))

Sol57

Tästä pihamme ylitse tai pikemminkin ohitse....Eilen illalla jolloin taivas oli jo seestynyt;))) Lensi neljä kappaletta kuumailmapalloja lähes perätysten...Oli todella jotenkin jänskä katsella niiden ohi menemistä tuolla parvekkeella....Tuli mieleen tai halu myös itse joskus, voiko pääsisi koklaan...;))) Jotenkin outo fiilis olikuin isot kurpitsat olivat lennelleet jotenkin kaikkea lakeja uhmaten...Miten on uskaltaisitko kyytiin itse?

Nyt tästä suihkuun...ja puhelin sitten mukaan...ja banaalle....soittamaan eräs tärkeä puhelu;)))

tsau:Friidu

Jälleen tähän täytyy laittaa en ehdi nyt vastailemaan takaisin mutta, palaan illalla asiaan. Mikäli tämä aihe nyt jotain kiinnosti...Ilkeilijät ja riidanhaastajat älköön vaivautuko;))) Hyvää aurinkoista päivää palstalaisille tasa-puolisesti täällä paistaa aurinko ja Friidullakin mieli korkealla;)))

t.F.

33

714

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tästä missä asun, menee ohotse tuon tuostakin palloilijoita luultavasti Tikkakoskelle leskeutumaan. Joskus ovat niin alhaalla, että kuulen sen phuuh-äänen. Menisin ilman muuta jos vain rahat riittäisivät, ehkä ne joskus riittää. Olen ollut pienlentokoneessa ja se oli aika pelottavaa, joskus harkitsin benju-hyppyäkin kun tuolla satamassa harrastettiin.

No vanhuus on tuonut pelkoja enkä enää sellaisiin hullutuksiin uskalla, Jaa, olen ollut Espanjassa sellaisessa jännäss' hyppylaitteessa, tietty valjaat kiinni.

• Sol57

liikaa sekin että, joutuu kiipeämään laivanhytissä yläpedille...hitsi vie...Sieltäkin tullaan reidet mustelmilla alas. joten..Älä yllytä;))

• Älä viitsi. Olen ollut kyydissä ja kyydissä. Merellä puhalsi sellainen bofori joskus ettei fööniä tarvinnut. No minä olin kuin ufo siis ei peiliin katsomista.

• menisi minkäänlaiseen palloon kyytiin..:O Kyllä mä mielelläni niitä kattelisin,mutta saavat kyllä muut kiivetä sinne.Slaagin saisin,jos semmoseen joutuisin..Henki pois.:P

• niitä menee meidänkin ikkunan editse ja todella läheltä, melkeen voisi huudella niille moikat.
      Kyllä hyppäisin mokoman kyytiin jos se ei olisi niin kauhian kallista. :(

• ...

Harrastushan se siinä onkin kuin jokin muukin.

Yks juttu on kiinnittänyt huomiotani.

Mä nyt kattelen kuumailmapalloja ja laskuvarjohyppääjiä melkein aina. Asin malmin lentokentän vieressä ja tässä mökillä kulkee taas jokea mukaillen ties mitä lentävää härpkettä aina.

Sitä vaan siis. Lentämisessä on sääntönsaä, kuten kaikessa muussakin. Ikinä en ole kuullut puhuttavan kuumapallon ajokortista?? Lentsikalla ei saa lentä yhtään ilman lentolupakirjaa. Onko tosiaa noilla kaikilla kuumapalloilla ajelevilla lentolupakirja???

Ja se toinen pointti.

Tässä vähän kaikki kummastelleet yhtä juttua. Pallo kun on pallo, ei sitä meloakkaa tai kävelyttää voi. Se kun tulee alas, se tulee alas, vähän mihin sattuu, kun se riippuu tuulista.

Tossa naapurin potunviljelijä noitui, kun pottupeltoon vaan laskeutuu kuumailmapalloja, kysymättä lupaa, tai maksamatta vahingonkorvauksia. Samahan sattui tsadissakin. Tyypit yritti laskeutua jonkun hernepellolle!!!!

Mutta yks ajoi katuvalotolppaan ja vitun kehätie olikin sitten pari tuntia poikki kun pallo oli keskellä tietä.

Varmaankin hieno harrastus, toi pallloileminen. Mutta vaikka net ite maksaakin kulunsa, siitä on pirusti harmia. Sattumanvaraisille kanssaeläjille.

Pitänee etsiä ikivanha ilmakivääri ja alkaa ammuskelemaan reikiä kuumailmapalloihin. Sitten kun niitä alkaa tipuskeleen sinnesuntänne, sitten kai asiaan aletaan kiinntittämään huomiotakin.

Noh, toi oli tietenkin vitsi.

Mutta on se kumma, jos kävelet punaisia päin tai ajat vahingossa ylinopeutta autolla, sakot tulee. Mutta kuumailmapalloilija, se voi laskeutua kenen tahansa tuotantolaitokseen, tuhota toisen omaisuutta ja elinkeinoa, tai tukkia jonkin pikkukaupungin liikenteen, ilman, että siihen suhtauduttaisiin muuten kuin muka positiivisesti.

Älä vastaa, mä en sun asian vierestä meneviä jaarituksiasi jaksa enää luke.

=DW=

• ...
        Nittaminax kirjoitti:

tietoa sulle.

http://www.ecredo.fi/kuumailmapallo/kuumailmapallo/kuka_saa_lentaa/

En ollut viitsinyt perehtyä aiheeseen tarpeeksi, olin vain ihmetellyt.

Mutta tosiaan, kuumailmapalloa saa ohjata vajaan viikon kurssin jälkeen, ja kaikeahan aina valvoo tietenkin nimellisesti joku. Atteleppa, lähet sinne lomamatkallesi Kanarialle, ja lentäjällä on viikon koulutus takanaan ja reilu pari viikkoa lentokokemusta.

Mun mielestä toi kuumailmapallon lentokirja on kurjempi paperi kuin uimamaisterin todistus. Uimamaisteri sentään pysyy pinnalla ja jos uppoaa, se naarataan. Kuumailmapallon lentäjä voi tulla sun päähäsi missä tahansa ja tapaa siinä muitakin ihmisiä samalla.

Aina kiinnostanut lentää nopeasti, ääntä nopeammalla lentokoneella. Siis että kuulisi sen, että jos sanoo jotain, niin sitä ei kuule ite :DD Kerro heti, missä voi suorittaa kirjekurssin hävittäjälentäjäksi.

=DW=

• Sol57

jaaritusta kylläkin. Aina yhtä tympeä herrasmies. Hyvä sinä. Joskus tuo tympeys taas ottaa minua päähän. Eiköhän olla tasoissa;)))

• Luotain-56

Kuumailmapallo on kova sana ja mielettömän kiinnostava vehje.Nyt mulle paukahti oitis matkakuume päälle kun otit sen puheeksi.Olisi kiva killua tulla taivaalla ja katsella maailman menoa eri kuvakulmasta.Mä rupeankin rakentamaan omaa lentopalloa ja siitä tuleekin tosi hieno!Joten ei muuta kuin liikenteeseen ja jostakin hakemaan sopivia koritarvikkeita.Vai pitäisikö se rakennella vanhan kiikkustuolin ympärille?Nyt on inspiraatio päällänsä eikä mikään voi estää mua nousemasta korkealle taivaan sineen.Jihuu!

• aabbcc,,

Millä oikeudella Sinä, yleisellä keskustelupalstalla, kerrot toiveesi, kuka saa vastat, kuka ei?

• Sol57

jaksa vastata. Miksi pitäisikään? Mieti sitä...

• aabbcc....
        Sol57 kirjoitti:

jaksa vastata. Miksi pitäisikään? Mieti sitä...

Miksi siihen pitäisi sitten vastata? Eikö sen voi ohittaa?

• GloriaJoy

miulle muistuu aina mieleen elokuva Matka maailman ympäri tietyssä ajassa (jtkn) ja kun siinä oli pääosassa Pierce Brosnan .... ;-)

• ämmi.

ikinä uskaltaisi mennä kuumailmapallon kyytiin. Täältä ikkunastani myöskin katselen, kun niitä tuolla taivaalla monena iltana näkyy.

Eikös Suomessa jossain tilaisuudessa yleisölennätyksissä, kuumailmapallo jotenkin epäonnistui kai laskussaan ja ne liekit tulivatkin koriin niihin matkustajiin. Moni sai pahoja palovammoja. Tästä on jo kaiketi monta vuotta, kun tapahtui. Siis minä en halua kokea kuumailmapllon kyytiä.

• oius
        ämmi. kirjoitti:

ikinä uskaltaisi mennä kuumailmapallon kyytiin. Täältä ikkunastani myöskin katselen, kun niitä tuolla taivaalla monena iltana näkyy.

Eikös Suomessa jossain tilaisuudessa yleisölennätyksissä, kuumailmapallo jotenkin epäonnistui kai laskussaan ja ne liekit tulivatkin koriin niihin matkustajiin. Moni sai pahoja palovammoja. Tästä on jo kaiketi monta vuotta, kun tapahtui. Siis minä en halua kokea kuumailmapllon kyytiä.

tuollaista kuullut koskaan tapahtuneen kuumailmapallolle. Sekoitatkohan nyt johonkin toiseen asiaan.

• ämmi.
        oius kirjoitti:

tuollaista kuullut koskaan tapahtuneen kuumailmapallolle. Sekoitatkohan nyt johonkin toiseen asiaan.

että en sekoita. Kyllä tämä on joskus Suomessa sattunut. Se liekki, mikä tulee sinne ylöspäin, suuntautui jotenkin niihin korissa oleviin matkustajiin. Löytyisiköhän googlelta tietoa tästä?

• oius
        ämmi. kirjoitti:

että en sekoita. Kyllä tämä on joskus Suomessa sattunut. Se liekki, mikä tulee sinne ylöspäin, suuntautui jotenkin niihin korissa oleviin matkustajiin. Löytyisiköhän googlelta tietoa tästä?

vaikka googlettaisit ja näyttäisit meillekin sen tiedon.

• onnetononni
        ämmi. kirjoitti:

http://www.google.fi/search?q=kuumailmapallo onnettomuus&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:fi:official&client=firefox-a

• ämmi.
        onnetononni kirjoitti:

http://www.google.fi/search?q=kuumailmapallo onnettomuus&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:fi:official&client=firefox-a

myönnän, että muistini petti. Nämä onnettomuudet eivät aiheuttaneet palovammoja, eikä tapahtuma ollut sellainen kuin muistelin. Jotenkin vain mulle on jäänyt mielikuva jostain onnettomuudesta, jossa henkilöt saivat palovammoja kuumailmapallo-onnettomuudessa Suomessa.
        Se oli varmaan jokin muu onnettomuus sitten. Sorry! Hyvä kuitenkin, että ei ole sattunut tuommoista turmaa.

• Heikunkeikku

Hitaan ylväästi sellainen iso palleroinen liikuskelee. Kyllä siinä pysähtyy ja niskansa kiäntää siihen malliin, että voisi sitä maasta käsin tihruttaa.
      Oon joskus maininnutkin, että semmonen pieni, umpinainen lentokone on jotenkin tukehduttavan inhon tuntuinen. Niin ja sukellusvene. Siihen vehkeeseen minut saa kaikkein helpoimmin, jos knopahuttaa päähän sen verran lujaa, että taju menee. Sitten onkin helppo kantaa sukellusveneeseen. Muuten en sinne menisi.

Kuumailmapallon kori on siinä mielessä kiva, pienuudesta huolimatta, että korin ja pallon välissä on ilmaa. Ei ole suljetussa tilassa, mikä minua kaikkein eniten inhottais.

En tosiaan osaa sanoa, menisinkö sellaisella. Luultavimmatusti en menisi. En ainakaan maksaisi sen menemisesta. Saattaisin kuitenkin harkita, jos minulle maksettaisiin joku kiva pikku summa. Vois lentämisen jälkeen mennä sitten vaikka vaateostoksille.:))

• valita kahdesta, mainitsemastasi kuumailmapallosta ja sukellusveneestä, en taatusti minäkään menisi suk.veneeseen, miutakaa ei sinne sais ku nukuttamalla, kamalaa, ku on niin kova suljetunpaikan kammo):

Kuumailmapallo olis siin mieles mukavampi tapa kokea jotain muuta ulottuvuutta:))
        Mutta,mutta.... Mitäs jos tulis joku isohko terävänokkainen lintu, ja sais kovan halun nokkasta palloa, siihen tulis reikä ja alkas pallo tyhjentyä, hui,,, ei uskalla aatella enempää, ei ehkä halutakkaa siihen pallon kyytiinkään):

• Heikunkeikku
        sasus kirjoitti:

valita kahdesta, mainitsemastasi kuumailmapallosta ja sukellusveneestä, en taatusti minäkään menisi suk.veneeseen, miutakaa ei sinne sais ku nukuttamalla, kamalaa, ku on niin kova suljetunpaikan kammo):

Kuumailmapallo olis siin mieles mukavampi tapa kokea jotain muuta ulottuvuutta:))
        Mutta,mutta.... Mitäs jos tulis joku isohko terävänokkainen lintu, ja sais kovan halun nokkasta palloa, siihen tulis reikä ja alkas pallo tyhjentyä, hui,,, ei uskalla aatella enempää, ei ehkä halutakkaa siihen pallon kyytiinkään):

Terävänokkainen lintu :)) Joo tai sitten Sääksi. Jos se luulis Pallokalaks ja tuumis siinä onnessaan, että himpura-pimpura, tuossapa lapsille pitkäksi aikaa murkinaa. Sitten veis sen kaikkineen päivineen sääksenpesälle. Olis korissa istujilla aitiopaikka, vähäkö mä nauraisin kameraan päin, kun palstalaiset kattelis sääksikameraa ja yhtäkkiä mää ja sää oltais sielä. :) Tukitututtais naamallamme koko näytön :)

• Heikunkeikku kirjoitti:

Terävänokkainen lintu :)) Joo tai sitten Sääksi. Jos se luulis Pallokalaks ja tuumis siinä onnessaan, että himpura-pimpura, tuossapa lapsille pitkäksi aikaa murkinaa. Sitten veis sen kaikkineen päivineen sääksenpesälle. Olis korissa istujilla aitiopaikka, vähäkö mä nauraisin kameraan päin, kun palstalaiset kattelis sääksikameraa ja yhtäkkiä mää ja sää oltais sielä. :) Tukitututtais naamallamme koko näytön :)

idea, pitäisköhä vasite yrittää, kyllä näytettäs kaikki naaman väännöt mitä osattas, toiset kattelis silmät pyöreinä, haavi levällään, hierasisivat yhen jos kahistekki silmiään, aattelisivat ovatko jo näkyjä kattelemassa:))))
        Hitsi ku meil olis lystiä:)))))

• Heikunkeikku
        sasus kirjoitti:

idea, pitäisköhä vasite yrittää, kyllä näytettäs kaikki naaman väännöt mitä osattas, toiset kattelis silmät pyöreinä, haavi levällään, hierasisivat yhen jos kahistekki silmiään, aattelisivat ovatko jo näkyjä kattelemassa:))))
        Hitsi ku meil olis lystiä:)))))

Joo, jostain kumman syystä sääksisääksi-aloitus olis koko ajan palstan ylimmällä paikalla ja immeiset kattelis näyttöä ja ihmettelis, että mitä kummaa-kummaa-kummaa:)

Sillä aikaa, kun sääksiäitee repis suikaleita "pallokalasta" ja poikaset ihmettelis, että jo on heevetin sitkiää kalannahkaa, niin sinä tökkäisit nenäs kameraan kiinni siten, että nenä menis littiin. Minä voisin avata suuni niin ammolleni, että näytöllä näkyis vaan etualalla vähä vaalianpunaasta ja tunnelin pää, jonka peräs pikkukieli heiluis. :)

Heh, kaikkia sitä mieleen tuleekin. Se oli kyllä sun vikas, kun linnunnokasta aloit kirjoittamaan.:)

Nyt mun tarttee mennä tuonne "toiselle puolelle", nimittäin päätin yhtäkkiä, että pelaan. Rekisteröidyin 100-hengen pöytään, vielä puuttuu n. 30 pelaajaa ja sitten peli alkaa. Minä päätin päästä kolmen parhaan joukkoon. Tai jotain.

Eli heippatirallaa. Tuli vähä kiirus...

• Heikunkeikku kirjoitti:

Joo, jostain kumman syystä sääksisääksi-aloitus olis koko ajan palstan ylimmällä paikalla ja immeiset kattelis näyttöä ja ihmettelis, että mitä kummaa-kummaa-kummaa:)

Sillä aikaa, kun sääksiäitee repis suikaleita "pallokalasta" ja poikaset ihmettelis, että jo on heevetin sitkiää kalannahkaa, niin sinä tökkäisit nenäs kameraan kiinni siten, että nenä menis littiin. Minä voisin avata suuni niin ammolleni, että näytöllä näkyis vaan etualalla vähä vaalianpunaasta ja tunnelin pää, jonka peräs pikkukieli heiluis. :)

Heh, kaikkia sitä mieleen tuleekin. Se oli kyllä sun vikas, kun linnunnokasta aloit kirjoittamaan.:)

Nyt mun tarttee mennä tuonne "toiselle puolelle", nimittäin päätin yhtäkkiä, että pelaan. Rekisteröidyin 100-hengen pöytään, vielä puuttuu n. 30 pelaajaa ja sitten peli alkaa. Minä päätin päästä kolmen parhaan joukkoon. Tai jotain.

Eli heippatirallaa. Tuli vähä kiirus...

aloitus olis kaiken aikaa ykkösenä, porukat ei ikinä arvais mitä kaikkee keksittäis niille:))))

Mut peli onnee sulle:)))
        En kyl tiedä mikä peli jutska on olemas, mut ei se haittaa, ku en oikein oo niitä peli-ihmisiä:)))))

Heippatirallaa, männyn alla:)))))

• komioita näkyjä. Järvenpäässä asuessani niitä useinkin näkyi iltaisin koiran kanssa lenkkeillessä. Koirakin niitä oikein istui ihmettelemään. Vaan paremmin kuitenkin viihdyn jalat tukevasti maan pinnalla, ei tee mieli pallon kyytiin.

• Sol57

ehkä itseäkin jos, oikein tuota mietin...Vähän ajatus kuitenkin hirvittää;)) Todella oudon näköisiä nämä pallot..vähän pelottavia... Tästä myös menee jonkinlainen pienikonereittiyhteydet kattomme ja talojemme ohitse...Eihän tuo Malmi kaukana ole tästä ilmateitse..eikä maantietsekään..

Hyvää Illan Jatkoa...

tsau: Friidu

On se muuten kumma kun joillekin täytyy joka kerran erikseen laittaa että, ilkeilyä eikä riidanhaastamista Kiitos. Ovatko nämä jotenkin lukutaidottomia vai mistä kysymys. Itseäni tympii tehdä aloitus ja monia muitakin...tästä nimenomaisesta syystä...Jos, ei muuta sanottavaa...Miksi ei pysytä poissa koko ketjusta? Olenko ainoa joka tätä ihmettelen? En varmasti. Pakkohan minun aloituksiini eikä mikään pakko ole minun lässytyksiä lukea;))) Joten ihmetettää....Varsinkin tuo aina herrasmies DW....;))) Vai halutaanko täällä taas provosoida tahallaan sekö on sitten sitä keskustelua;))) ja mielipiteen vaihtoa? Erityis Kiitos teille jotka ystävällisesti vaivauduitte vastaamaan..;)) On se kumma kun tällaisessakin täysin viattomasta aiheesta pitäisi saada riita aikaiseksi...Keinolla millä hyvänsä....

• ...

On auringonlaskun aika. 5..4...3...2................................ .

=DW=

• Sol57
        ... kirjoitti:

On auringonlaskun aika. 5..4...3...2................................ .

=DW=

mistä alemmuskompleksesi minua kohtaan johtuu....yrittänyt olen ennenkin keskustella kanssasi ASIAlinjalla asioista. Nähtävästi tietämystasosi on vaan niin suppea..;)) Et koskaan pysty asialliseen keskusteluun;)) Sääli...sinänsä...että, sinun täytyy aina mennä siitä mistä aita on matalin....mutta, edelleenkään sinussa ei tipantippaa herrasmiestä....pelkkä ikuinen rokki-poika ja räkänokka...valitettavasti semmoisena sinut näen...aina;)))) vaikka ikää liene sinullakin...;))) piipertäjä....

• 13+13+

ei sitten uskalla kotoa soittaa vaan baanalle suihkupuhtaana rientää hän kuin citykani.

• Sol57

oikeesti?

• ensimmäisessä uuskuumailmapallossa, kun alan pioneeri opettaja Veikko Kaseva aloitti aloitti harrastuksen 1960-luvun lopulla. Jännä kokemus!:-)Kaseva oli tuttuni ja hänen poikansa Heikki koulukaverini. Kaseva valitettavasti kuoli pallon pudotessa Tampereella ammattikoulun näytöksessä 300 m:stä ja Seuralehti julkaisi karmaisevan kuvasarjan putoamisesta.

Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ootko nainen noin mustis musta

Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t
      Ikävä
      73
      4396
    2. Sen kerran kun siellä käyn

Voisit olla paikalla💚💛☘️
      Ikävä
      33
      2501
    3. Kumpa tietäisin. Miehelle.

Vieläkö toivot jotain viestiä, vai suutuitko taas...kun...🤔
      Ikävä
      40
      2314
    4. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      20
      1807
    5. Kauan säkin jaksoit

Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐
      Ikävä
      40
      1672
    6. Miksi kaipaat

Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?
      Ikävä
      25
      1542
    7. Sä olet nainen kuuluisa..

..etkä mitenkään hyvällä tavalla.
      Suhteet
      81
      1536
    8. Joel Harkimo ja Janni Hussi eroavat

Tämä on ilon päivä 😊
      Kotimaiset julkkisjuorut
      148
      1331
    9. Mietin tässä T....

Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..
      Suhteet
      22
      1243
    10. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      90
      1145
    Aihe