Terve,
Jonseredin ruohonleikkuri ei jostain syystä suostu käynnistymään. Bensaa on ja se on "tuoretta", öljyäkin on. Tulppa on vaihdettu. Kyseisessä mallissa on vasemmalla työntöaisassa vipu josta saa valittua "0" , "kilpikonna", "jänis" , ja ilmeisesti "ryyppy". Ohjeissa käynnityksessä pitäisi olla vivun asento startissa eli "0":ssa. Onkohan tässä ohjeissa lapsus vai pitääkö tuo tosiaan olla nollassa eikä ryypyssä?
Summa summarum. Kun konetta rykii narusta käyntiin, ei se edes lupaile. Tulppa lyö kyllä kipinää, mutta muutaman vedon jälkeen tulppa on bensassa. Jos vivun asento on tuossa nollassa, ei tulppakaan kastu mutta silloin ei myös bensa kulje. Ryyppyasennossa tulppa kastuu. Kilpikonnassa tai jäniksessä tulppa myös kastuu. Tappokytkin (vetoaisa työntöaisassa) ilmeisesti toimii kuten pitääkin. Alhaalla konetta ei voi saada käyntiin sillä pala vaijerin päässä estää pyörimisen. Kun tappokytkin on vedetty työntöaisan suuntaisesti, voi moottoria kokeilla käynnistää.
Kaasarin kyljessä on namiska mistä saa ruutattua bensaa kaasariin rikasteeksi. Tällä keinolla tulppa myös kastuu täysin. Kaasarissa on eräs mielenkiintoinen osa. Sellainen valkoinen muoviläpyskä, joka joko sulkee kaasarin kurkun tai avaa sen. Tämä läppä on aina asennossa "auki". Toinen pää valkoisesta läpästä on vaijerissa kiinni ja tämä vaijerin toinen pää on rungossa kiinni. En oikein ymmärrä mitä ja mikä tätä osaa pitäisi liikuttaa. Milloin tuo valkoinen osa sulkee kaasarin kurkun ja milloin ei. Onko tämä yhteydessä tappokytkimeen jollain tavoin vai onko tämä yhteydessä nolla-asentoon jolloin moottoriin ei syljetä bensaa. Tästä siis tekee outoa sen, että osan toinen pää on rungossa kiinni mutta mikää ei tunnu tätä valkoista palasta liikuttelevan. Ajatuksia miten saada Jonska työntökuntoon?
Jonsered ruohonleikkuri ei käynnisty?
6
9204
Vastaukset
- beeässä
Minkä merkkinen moottori siinä on Biggs&Stratton vai joku muu? Sitä kumista rikastintuttia pitää painaa melko terävästi n.kuusi kertaa ja kaasuvipu ryyppyasennossa, näin pitäisi ainakin luvata.
- fsasddassddsa2213
Se on tuo B&S. Testailin kaasuvipu ryyppyasennossa ja painoin rikastinpumppua noin kuutisen kertaa terävästi että bensaa ehti ruiskuamaan. Ei auttanut, tulppa kastuu eikä kyllä edes lupaile. Hmmh.. mulla alkaa loppumaan ajatukset...
- beeässä
fsasddassddsa2213 kirjoitti:
Se on tuo B&S. Testailin kaasuvipu ryyppyasennossa ja painoin rikastinpumppua noin kuutisen kertaa terävästi että bensaa ehti ruiskuamaan. Ei auttanut, tulppa kastuu eikä kyllä edes lupaile. Hmmh.. mulla alkaa loppumaan ajatukset...
Ota ilmansuodatin kokonaan pois kun kokeilet käynnistystä, tällöin näet että kumitutin painallus todella suihkuttaa bensaa kaasarinkurkkuun eikä mahdollisesti tukkoinen suodatin häiritse käyntiä, onhan ne kaksi kierrostensäätäjään tulevaa jousta paikoillaan, näkyvät myös kun poistaa suodattimen, katso kuva jousiotsikosta.
- assaassddsadas3213
beeässä kirjoitti:
Ota ilmansuodatin kokonaan pois kun kokeilet käynnistystä, tällöin näet että kumitutin painallus todella suihkuttaa bensaa kaasarinkurkkuun eikä mahdollisesti tukkoinen suodatin häiritse käyntiä, onhan ne kaksi kierrostensäätäjään tulevaa jousta paikoillaan, näkyvät myös kun poistaa suodattimen, katso kuva jousiotsikosta.
Ilmanputsari pois ja bensaa tosiaan menee kurkkuun. SUodatin on paskainen, mutta kyllä sen pitäisi ilman suodatinta lähteä tai auttavasti yrittää suodattimen kanssa. Jousiotsikin alta näkyvä kuva oli outo..ei meikäläisen mallissa ole tuollaisia jousia. Yksi jousi tosin löytyy ja se on siinä valkoisessa osassa kiinni joka sulkee tai avaa kurkun. Toinen pää jousesta on kaasarissa kiinni, mutta en osaa sanoa onko oikeassa paikassa kun edeltävä omistaja on touhunnut laitteen kanssa hieman liikaa.
- asassdsadsaads23
assaassddsadas3213 kirjoitti:
Ilmanputsari pois ja bensaa tosiaan menee kurkkuun. SUodatin on paskainen, mutta kyllä sen pitäisi ilman suodatinta lähteä tai auttavasti yrittää suodattimen kanssa. Jousiotsikin alta näkyvä kuva oli outo..ei meikäläisen mallissa ole tuollaisia jousia. Yksi jousi tosin löytyy ja se on siinä valkoisessa osassa kiinni joka sulkee tai avaa kurkun. Toinen pää jousesta on kaasarissa kiinni, mutta en osaa sanoa onko oikeassa paikassa kun edeltävä omistaja on touhunnut laitteen kanssa hieman liikaa.
Tuossa tosiaan linkki tuotteen tukisivuille.
http://www.briggsandstratton.com/maint_repair/manual_and_more/docsearch.aspx?enginelookfor=10G902-0110-B1
Ei harmillisesti löydy räjäytyskuvaa, mutta kaasarin kuvia löytyy. Ei lähteny vieläkään käyntiin. Kohta lähtee kaatopaikalle :) - beeässä
asassdsadsaads23 kirjoitti:
Tuossa tosiaan linkki tuotteen tukisivuille.
http://www.briggsandstratton.com/maint_repair/manual_and_more/docsearch.aspx?enginelookfor=10G902-0110-B1
Ei harmillisesti löydy räjäytyskuvaa, mutta kaasarin kuvia löytyy. Ei lähteny vieläkään käyntiin. Kohta lähtee kaatopaikalle :)Ennenkuin heittää veslintua kannattaa varmistua että säätöjousia on oikea määrä ja oikein asennettuna, lisäksi kannattaa kaasarin kalvot uusia, alle 10e jutska, samalla tule tankki irroitettua ja putsattua, jos näillä ei toimi niin kierrätys varteenotettava vaihtoehto.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!1442490Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?2001181Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1131091Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa389940Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi298911- 66868
- 91867
- 53851
- 46839
- 56803