Bullterrieri ja Pitbullterrieri

bull/apbt

olen näitä kahta hieman pohdiskellut. olen omistanut yhden bullin aikoinaan, mutta nyt mielessä käynyt myös pitbull. Ainoa mikä on hankintaa hieman mietityttänyt on aidon löytäminen suomesta. EI ilmeisesti helppoa ole?! kertokaahan mielipiteitä.

14

894

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • billukka
    • rikhardleijona

      Unohda ne pitit, ei ne ole enään muodissa. Aidon pitin saat about 2000, mutta miksi ostaa sellanen.

      • billukka

        Että ne ovat ihmisrakkaita, kärsivällisiä, reippaita ja sosiaalisia. Tunnen sen rotuisia koiria jo ainakin pari, jotka ovat todella kilttejä.


      • -Duality-
        billukka kirjoitti:

        Että ne ovat ihmisrakkaita, kärsivällisiä, reippaita ja sosiaalisia. Tunnen sen rotuisia koiria jo ainakin pari, jotka ovat todella kilttejä.

        Mun mielestä ne pitit on tosi kivoi koirii,mä haluun myös pitin kun niitä tulee myyntiin.


      • koiratyttö78
        -Duality- kirjoitti:

        Mun mielestä ne pitit on tosi kivoi koirii,mä haluun myös pitin kun niitä tulee myyntiin.

        Viisi amerikanpitbullterrieriä raateli pikkupojan Kaliforniassa

        http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/2010072312082695_ul.shtml


        ''Koirat olivat osa kotia ja tietääksemme ne olivat perheen lemmikkejä,
        hän totesi Daily Mail -lehden mukaan'' :(


      • maasta päätä
        koiratyttö78 kirjoitti:

        Viisi amerikanpitbullterrieriä raateli pikkupojan Kaliforniassa

        http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/2010072312082695_ul.shtml


        ''Koirat olivat osa kotia ja tietääksemme ne olivat perheen lemmikkejä,
        hän totesi Daily Mail -lehden mukaan'' :(

        Sääliksi käy ihmistä, joka rupeaa panikoimaan taas kerran tuollaisen yhden, koko maailmassa sattuneen tapauksen perusteella. Tiedätkö edes, kuinka nuo koirat ollaan koulutettu/kasvatettu/kohdeltu ? Tunnetko ne ja niiden omistajan ? Minäkin pelkään koko ajan, milloin meteoriitti minut tappaakaan, kun se tappoi dinosauruksetkin ! Joka hetki joudun vain vartoamaan, milloin se minua päin iskee
        Vastaa lainauksen kanssa :-(


      • -Duality-
        -Duality- kirjoitti:

        Mun mielestä ne pitit on tosi kivoi koirii,mä haluun myös pitin kun niitä tulee myyntiin.

        Onko sinulla laisinkaan omaa elämää, kun täytyy toisen nickillä kirjoittaa? Taidat olla vielä ihan lapsi. Ainakin toivon sinun kannaltasi sitä.


      • mirkunen

        mielipiteen saa vapaassa maassa tottakai ilmaista mutta, eiköhän jokainen ota koiran minkä haluaa! jos et kyseisestä rodusta pidä, älä tule sitä kertomaan jos joku toinen on jo päättänyt sellaisen hankkia!


    • fgrge

      Suomesta sä et aitoa pittiä saa.. Nää mitä täällä myydään on aivan varmasti jtn amstaffi yms mixejä.

      Aidon jos haluat,niitä löytyy jenkeistä. Aito pitti on reksiteröity aina Bona fide kennel club (BFKC),Sporting dog registry (SDR),American dog breeders association (ADBA),united kennel club(UKC)

      Venäjällä ja virossa hyvin harvoin aitoja pittejä, vaikak olevinaan paperit löytyy,ne on melko varmasti väärennetty.

      Ota yhteyttä SATHYyn ja kysele millo jtn tapahtumaa tulossa niin pääset kattomaan ja jutteleen oikeittein pittien omistajien kanssa,osaavat kertoa tarkemmin mistä kannattaa koira ostaa.

      • bullukalla paras

        Meillä on kaksi ihanaa bullia, enkä vaihtaisi niitä mininkään. Kaikissa roduissa (kuten ihmisissäkin) löytyy luonne-eroja eri yksilöiden välillä, mutta meidän "tytöt" tulevat hyvin toimeen keskenään ja myös muiden koirien kanssa. ´Bullterrieri on hyvin omistajansa asenteisiin sitoutuva. Mitä odotat koiralta? Bulli on vauhdikas ja tarmokas koira jossa virtaa riittää loputtomiin. Tämä jääräpäinen rotu vaatti itseään jääräpäisemmän kasvattajan. Jos ei pidä varaansa, niin pian koira istuu sohvalla yksin ja ihmiset jossain muualla. Se on vähän kuin uhmakas lapsi joka ei tajua omia voimiaan aluksi. Mutta jos jaksat pysyä johdonmukaiseti omien kasvatuspäämääriesi takana saat huomata että sinulla on maailman paras ystävä.
        Se on luonteeltaan vahti, mutta ei oikeastaan metsästäjä. Eri asia on, jos sitä huvitaa juosta pupun perässä, se tekee sen koska pois juokseva pupu on sille hyvä haaste. Toisaalta se voi katsella terassia lentoa harjoittelevia linnunpoikasia suurella kiinnostuksella, mutta ei htistä niitä. Bulli tahtoo pitää hauskaa ja siihen on ritettävä energiaa omistajalla. Silloin ei tule syödyksi ne huonekalutkaan Ja bullin kanssa myös on hauskaa,
        se on välillä aikamoinen pelle ja velmuilija! Liekö bulleja joskus aikoinaan kuitankin käytetty kettujahdissa?
        Ainakin ne tunkeutuvat kaikkin mahdollisiin luoliin luonnossa? Bulli on myös lasten vartija ja suojelija!


    • ei oo korvia, ei oo

      Miksi amerikan pittbulleilta leikataan korvat (ulkoiset korvalehdet) pois?

      • tylppäpylppä

        Se vähentää koirien keskittmiskykyä, eli aiheuttaa harkitsemattomuutta ja hermoilua. Aivan samaten kuin hännän typistys. Hännän ja korvien liikkeet auttavat koiraa rauhoittumaan ajatellessaan. Mutta nykyään typistykset ovat koirilla vain ulkonäköseikkoja.


      • se sama
        tylppäpylppä kirjoitti:

        Se vähentää koirien keskittmiskykyä, eli aiheuttaa harkitsemattomuutta ja hermoilua. Aivan samaten kuin hännän typistys. Hännän ja korvien liikkeet auttavat koiraa rauhoittumaan ajatellessaan. Mutta nykyään typistykset ovat koirilla vain ulkonäköseikkoja.

        Tarkoitatko, että typistetyn amerikan pittbullin omistaja haluaa ulkonäöltään tietynlaisen koiran siitäkin huolimatta, että korvien typistäminen tekee koirasta hermoilevan, keskittymiskyvyttömän ja rauhoittumaan kykenemättömän? Eikös nuo ole jotensakin negatiivisia ominaisuuksia koiralla?

        Onko ulkonäkö siis todella merkittävästi tärkeämpi kuin koiran luonne/luonteen ohjaaminen tiettyyn (huonompaan?) suuntaan typistämälä? Siis kun puhutaan juurikin amerikan pittbulleista (muilla en muista nähneeni "korvattomuutta")?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ole rohkeampi kuin koskaan

      ja kerro tähän suoraan kaivattusi nimi
      Ikävä
      92
      1918
    2. Oulussa puukotettu lasta

      Onko perussuomalaiset huolissaan julkisten tilojen turvallisuudesta. Miten sisäministeri Rantanen suhtautuu lapsiin kohd
      Perussuomalaiset
      409
      1476
    3. Mitä tekisit jos

      täällä ois viesti sulle, otsikossa sun etunimi ? Ja viestissä sanotaan "minä rakastan sua" ja allekirjoituksena kaiva
      Ikävä
      90
      1270
    4. Nyt pärähtää - Uusi lavatanssiohjelma starttaa tv:ssä!

      Oletko toivonut lavatanssiohjelmaa televisioon? Puoli seiskan kesäilta tuo lavatanssit suomalaisiin koteihin. Juontajin
      Tv-sarjat
      13
      1059
    5. Milloin olet viimeksi nähnyt

      Kaivattusi ja missä? Onko ikävä vastaa rehellisesti.
      Ikävä
      69
      986
    6. Kokki Akseli Herlevin ex-rakas Emmi Suuronen kisasi Diilissä - Nyt Selviytyjissä: "Vaikka olen..."

      Emmi Suuronen ja Akseli Herlevi ovat ex-pariskunta. Nyt Emmi nähdään taas tosi-tv-ohjelmassa. Takana on jo Diili ja mis
      Suomalaiset julkkikset
      10
      956
    7. Ääripersu puukotti taas.

      Kamalaksi on mennyt. Persut ammuskelee ja puukko heiluu..
      Oulu
      179
      953
    8. Miten ihmeessä

      on kaksi niin samanlaista. Älä ymmärrä väärin, en yritä mitenkään itseäni ylentää mutta eiköhän me jollakin radioaallol
      Ikävä
      49
      929
    9. Onpas punavihreät taas ärhäkkäinä

      😺 Ihan tuntuu kuin syyttäisitte meikäläisiä/meikäläistä Oulun puukotuksesta. Tapaus on hyvin ikävä ja tuomittava. En
      Luterilaisuus
      239
      884
    10. Pelkäätkö että olisin

      Ilkeä sulle jos nähtäisiin? Naiselta miehelle
      Ikävä
      74
      827
    Aihe