LonkeroLevä

Lonkerolevä

Ensiksi haluan todeta, ettei ole leväongelmaa !

Kasviin on ilmestynyt aika kauniita "lonkeroita", joiden oletan olevan levää.
Mikä levä on kyseessä ja tulisiko se hävittää ?

Lonkerot ovat parisen senttimetriä pitkiä ja niitä kasvaa vain yhdessä kasvin lehdessä. Väriltään ne ovat tumman vihreitä.

Akvaario on ollut käynnissä jo usean vuoden.
Voisivatko lämpimät kelit olla syy moiseen kun en ole koskaan tällaista nähnyt?

3

446

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lonkerolevä ;)
      Ensimmäiseksi tuli mieleen punalevä, jota meillä oli viime kesänä ja luulin ensin että ne ovat jotain polyyppeja. Oli aika hienoja, mutta päätin poistaa ja hankin myös leväbapbeja (akvaario reilu 500 l) joten nyt ei ole enää löytynyt. Ne ei kyllä ihan ollut tummanvihreitä, joskin ei punaisiakaan. Emmänkin harmaanvihreitä, mutta akvaarion valaistustyyppi varmasti vaikuttaa myös siihen.

      Ootko katsonut täältä:
      http://www.akvaariojalintu.com/ezfiles/LEVIENTUNNISTUSLISTA.pdf

      • Lonkerolevä

        Kiitos linkistä.
        Muutamassa pohjakasvin lehdessä on kyllä vähän punalevää...
        Mutta voiko se kasvaa tuollaiseksi ?
        Pisin lonkero on 4cm pitkä "pötkylä", jossa on selvästi keskiosa ja siitä lähtevät tasaiset höytyvät. ( kuin pieni pulloharja ) Läpimittaa tällä pötkylällä on kokonaisuudessaan 2-3mm.


        Täytynee koettaa ottaa kuvaa... :)

        Olisi mielenkiintoista tietää mikä tämä on.


      • Lonkerolevä kirjoitti:

        Kiitos linkistä.
        Muutamassa pohjakasvin lehdessä on kyllä vähän punalevää...
        Mutta voiko se kasvaa tuollaiseksi ?
        Pisin lonkero on 4cm pitkä "pötkylä", jossa on selvästi keskiosa ja siitä lähtevät tasaiset höytyvät. ( kuin pieni pulloharja ) Läpimittaa tällä pötkylällä on kokonaisuudessaan 2-3mm.


        Täytynee koettaa ottaa kuvaa... :)

        Olisi mielenkiintoista tietää mikä tämä on.

        Tuolla on mun oma ihmettely silloin siitä omasta "polyyppilevästä". Olikin näköjään marraskuussa. Tuntuu että siitä on pidempi aika ja ois ollut kesällä, mutta anyway:
        http://www.aqua-web.fi/forum/viewtopic.php?f=25&t=160320&sid=c9a37f6b5de3e8227e1091af8428706c

        Siel on kuva kans :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      122
      1143
    2. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      117
      1016
    3. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      97
      852
    4. Miksi olet sitten

      Yksin? Eikö kukaan kelpaa sinulle?
      Ikävä
      108
      797
    5. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      665
    6. Kalateltta

      Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi
      Kuhmo
      17
      647
    7. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      224
      634
    8. Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?

      Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?
      Ikävä
      40
      569
    9. Miten j mies

      Sun juhannus meni?
      Ikävä
      49
      559
    10. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      25
      525
    Aihe