Päätän päiväni.

parempi paikka.

ensi kuun alussa lopetan päiväni, sitä ennen juhlistan sitä 10 päivän juomisella.
En jää kaipaamaan mitään muutakuin kissaani life shit! olen 24v mies. hyvästin!

41

1953

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mies2Xv

10 päivän juomisella? Aika vaisua minun korvaani. Eikö semmoinen ole viimeistään päivän-parin jälkeen jo aika ankea tapa juhlistaa yhtään mitään, saati sitten että se olisi elämän viimeinen juhlistus? Toisaalta mistäpä minä tiedän - minä en edes pidä juomisesta, kokeiltu on, kymmeniä ja taas kymmeniä kertoja.

Jos minä olisin päättämässä päiväni, niin kyllä sitä ennen pitäisi vähintäänkin tehdä jotenkin niin, että puhuisin suuni puhtaaksi (ja vaikka sitten välini poikki - mitä merkitystä?) jokaisen ärsyttävän sukulaisen kanssa, myisin vähäisen omaisuuteni ja lähtisin jonnenkin, luultavasti kauas, toteuttamaan jotain todella hienoa mutta uhkarohkeaa.

• parempi paikka.

itsesäälliä tms, en myöskään halua mitään ÄLÄ TEE SITÄ viestejä, tämä on minun päätös
        mulla tosi paska elämä lapsesta lähtien ollut, ja nyt tulevaisuus ei enään innosta.10pvä Aion juoda viinaa
        koska väkevät tekevät mut todella sekopäiseksi, uskallan tehdä jopa itsemurhan jos haluan, mulla on paljon
        ongelmia esim paniikkihäiriö,masennus,kaksisuuntainen mielialahäiriö,murtuneet poskipäät,murtunut nenä,
        erakoituminen,sosiaalinen syrjäytyminen,sosiaalinen vieraantuminen,päihdeongelma,köyhyys ym ym...
        kun rahat tulevat kuun alussa niin pääsen pois, ja todella odotan sitä.

• mies2Xv
        parempi paikka. kirjoitti:

itsesäälliä tms, en myöskään halua mitään ÄLÄ TEE SITÄ viestejä, tämä on minun päätös
        mulla tosi paska elämä lapsesta lähtien ollut, ja nyt tulevaisuus ei enään innosta.10pvä Aion juoda viinaa
        koska väkevät tekevät mut todella sekopäiseksi, uskallan tehdä jopa itsemurhan jos haluan, mulla on paljon
        ongelmia esim paniikkihäiriö,masennus,kaksisuuntainen mielialahäiriö,murtuneet poskipäät,murtunut nenä,
        erakoituminen,sosiaalinen syrjäytyminen,sosiaalinen vieraantuminen,päihdeongelma,köyhyys ym ym...

Joo, siis, en mä tarkottanut sitä kieltää tai sääliä tai mitään. Olen ehdottomasti sitä mieltä että oma elämä on jokaisen omaa omaisuutta ja olen täysillä valmis puolustamaan tuota perustason omistusoikeutta ja sen yleistä tunnustamista. Tarkotin vaan heittää väliin oman näkemykseni siitä, mikä olisi mielestäni itselleni sopivan hienot viimeiset päivät, ja todeta, että itse en valitsisi ryyppäystä jos olisin täältä lähdössä.

Enivei, jos ryyppäys liittyy siihen itsariin sinänsä, toteutuskeinona, niin mitä aiot sitä ennen tehdä? Siis ennen kuin korkkaat ensiaskeleen siihen itsetuhoon.

• joku vaan

Mitä oikein oot tekemässä? Tämä nyt on tämmönen "Älä tee sitä"-viesti. Lue kumminkin, minulla on jokunen ihan järkevä pointti. Ensinnäkin, olet vielä tosi nuori. Ei sitä tiedä millaiseksi elämäsi tulee vielä muotoutumaan. Kerroit että sinulla on sairauksia. Niistä voi parantua. Olen itsekin ollut itsemurhan partaalla, mutta en ole sitä tehnyt, esimerkiksi siksi, että sitten ei olisi koskaan saanut tietää mistä jäi paitsi. Ajattelehan, sinulla voisi olla joskus oma perhe ja lapsia, ja kaikkea muuta hyvää.

• Umpimähkä

jos ei olisi enää yhtään mitään menetettävää niin myisin kaiken. Ei ole paljon mitään sellaista, mistä rahaa saisi, mutta muutama kymppi irtoaisi tästä vähäisestäkin omaisuudesta. Sitten ottaisin lainaa, kulutusluottoa, sen verran kuin saisin ilman takaajia. Ja kun tulisi tili niin ostaisin m/p lipun Jenkkeihin (sinne on pakko ostaa m/p, muuten ei pääse maahan).Toteuttaisin unelmani ja menisin katsomaan NYCciä. Sieltä varmaan löytyisi hanttihommia ravintolasta tms pimeänä niin etteivät kaikki rahat menisi vaan voisin vielä matkustaa länsirannikolle tai Meksikoon.

Olisi ihanaa kun ei tarvitsisi pelätä yhtään mitään eikä miettiä pärjäänkö tai riittääkö rahat, koska millään ei olisi mitään merkitystä.

• -Duality-

Mullakin on ollut kauhea-ja köyhä lapsuus. Niin fucked up, että sitä on vaikea muistella. Mullakin on ollut jo reippaasti yli 10 vuotta paha masennus ja paniikkihäiriö, silti olen päättänyt taistella ja näyttää kaikille niille menneisyyden ihmisille jotka teki ja yritti tehdä mun elämästä helvetin. Samoin näytän myös tuleville kateellisille ihmisille, jotka yrittää painaa mua alas. Kaikki olen itse joutunut maksamaan, hankkimaan ja miettimään miten voin elää. Sosiaaliavustuksia en ole käyttänyt ja voin kertoa että tiukkaa oli, mutta siitä selvittiin! (jäi 100 e käteen 350 e vuokran jälkeen kaikkiin muihin menoihin ja opiskeluaikoina 20 e, tosin silloin otin hiukan opintolainaa). Kyllä Suomessa pärjää ja voi menestyäkin jos oikein haluaa! Se mitä työmaailmassa kaivataan kaikkein eniten on sosiaaliset taidot, keskity niihin. Fakta on vaan että supliikki ihminen palkataan ennemmin kuin ammattitaitoisempi henkilö joka on enemmän sisäänpäinlämpiävä. Tuo nyt kuulostaa siltä, että annat muiden voittaa, tärkeintä on tietenkin taistella itsesi vuoksi. Suomessa on niin paljon katkeria ja kateellisia ihmisiä (joka on todella outoa kun miettii että kaikkein pummeimpienkin kulut maksetaan), älä heitä toivoasi ollen yksi heistä!

Itse aion jatkaa taistelua ja olen tyytyväinen (toki johtuu muistakin elämän osa-alueista kuin raha) vaikka tuloni ovatkin vielä keskitasoa tai vähän alle. Itse en kadehdi rikkaita, vaan minusta on hienoa että jollain sentään on rahaa, toki elätän unelmaa että minullakin joskus olisi paljon rahaa. Vaikkei se tuokaan sitä onnellisuus-käsitettä lisää tai paranna mielenterveyttä. Itse vain arvostan menestymistä, toki arvostan myös niitä jotka sitä ei halua/ kaipaa. Mutta en niitä jotka ei mitään yritä.

• -Duality-
        Umpimähkä kirjoitti:

jos ei olisi enää yhtään mitään menetettävää niin myisin kaiken. Ei ole paljon mitään sellaista, mistä rahaa saisi, mutta muutama kymppi irtoaisi tästä vähäisestäkin omaisuudesta. Sitten ottaisin lainaa, kulutusluottoa, sen verran kuin saisin ilman takaajia. Ja kun tulisi tili niin ostaisin m/p lipun Jenkkeihin (sinne on pakko ostaa m/p, muuten ei pääse maahan).Toteuttaisin unelmani ja menisin katsomaan NYCciä. Sieltä varmaan löytyisi hanttihommia ravintolasta tms pimeänä niin etteivät kaikki rahat menisi vaan voisin vielä matkustaa länsirannikolle tai Meksikoon.

Olisi ihanaa kun ei tarvitsisi pelätä yhtään mitään eikä miettiä pärjäänkö tai riittääkö rahat, koska millään ei olisi mitään merkitystä.

"Olisi ihanaa kun ei tarvitsisi pelätä yhtään mitään eikä miettiä pärjäänkö tai riittääkö rahat, koska millään ei olisi mitään merkitystä."

Nimenomaan, silloin kun YHTÄÄN millään ei ole mitään merkitystä, oletan että tilalle tulee vapauttava olo. Juuri sellainen kuin "normaalin" ihmisen kokema elämä on. Harmi kun tätä syytä ns. terveet ihmiset ei ymmärrä. Eikä varsinkaan uskovaiset...

• ei äkkilähtöjä

Itsemurha olisi muuten toimiva ratkaisu, jos se ei olisi PERUUTTAMATON sellainen. Varmasti tunnet olosi ja elämäsi todella toivottomaksi, eikö vain? Se on itsemurhaa hautovien yhteinen tunne. Et voi ymmärtää tällä hetkellä, että elämässä kun ei koskaan tiedä, mitä tapahtuu seuraavana hetkenä varsinkin kun olet noin nuori!!!

Vaikea lapsuus on monelle meistä tuttu juttu, mutta tulevaisuuteenhan tässä suuntaudutaan ja tehdään sellaisia valintoja, että omasta elämästä tulisi hyvä juttu, eikö vain? Ethän sinä menneisyyttä elä vaan suuntaat katseesi omaan elämääsi, johon varmasti kuuluvat päiheistä irtipääseminen--> mukavat hetket lisääntyvät--> elämä paranee--> uudet ystävät -->mukavat hetket, jolloin ajattelet MITÄ MINÄ SILLOIN SUUNNITELINKAAN?, --> perheen perustaminen.

Otapa luuri käteen ja varaa aika terveyskeskuslääkäriltä! Kerro hänelle kaikki ajatuksesi ja päihdeongelmasi ja hae apua. Nyt et voi itsemurhapäätöstä tehdä, sillä olet masentunut ja toivoton eli päätös ei olisi perusteltavissa, jos tuonpuoleisessa niitä pystyy miettimään.

Ps. kaikkihan me täältä lähdetään, joten ainakin itse haluan katsoa tämän lyhyen näytelmän loppuun saaakka.

• van der hoven
        -Duality- kirjoitti:

Mullakin on ollut kauhea-ja köyhä lapsuus. Niin fucked up, että sitä on vaikea muistella. Mullakin on ollut jo reippaasti yli 10 vuotta paha masennus ja paniikkihäiriö, silti olen päättänyt taistella ja näyttää kaikille niille menneisyyden ihmisille jotka teki ja yritti tehdä mun elämästä helvetin. Samoin näytän myös tuleville kateellisille ihmisille, jotka yrittää painaa mua alas. Kaikki olen itse joutunut maksamaan, hankkimaan ja miettimään miten voin elää. Sosiaaliavustuksia en ole käyttänyt ja voin kertoa että tiukkaa oli, mutta siitä selvittiin! (jäi 100 e käteen 350 e vuokran jälkeen kaikkiin muihin menoihin ja opiskeluaikoina 20 e, tosin silloin otin hiukan opintolainaa). Kyllä Suomessa pärjää ja voi menestyäkin jos oikein haluaa! Se mitä työmaailmassa kaivataan kaikkein eniten on sosiaaliset taidot, keskity niihin. Fakta on vaan että supliikki ihminen palkataan ennemmin kuin ammattitaitoisempi henkilö joka on enemmän sisäänpäinlämpiävä. Tuo nyt kuulostaa siltä, että annat muiden voittaa, tärkeintä on tietenkin taistella itsesi vuoksi. Suomessa on niin paljon katkeria ja kateellisia ihmisiä (joka on todella outoa kun miettii että kaikkein pummeimpienkin kulut maksetaan), älä heitä toivoasi ollen yksi heistä!

Itse aion jatkaa taistelua ja olen tyytyväinen (toki johtuu muistakin elämän osa-alueista kuin raha) vaikka tuloni ovatkin vielä keskitasoa tai vähän alle. Itse en kadehdi rikkaita, vaan minusta on hienoa että jollain sentään on rahaa, toki elätän unelmaa että minullakin joskus olisi paljon rahaa. Vaikkei se tuokaan sitä onnellisuus-käsitettä lisää tai paranna mielenterveyttä. Itse vain arvostan menestymistä, toki arvostan myös niitä jotka sitä ei halua/ kaipaa. Mutta en niitä jotka ei mitään yritä.

tuo on jo aika paksua puppua,tuskin kukaan uskoo tuohon soopaan.

satku käteen ja sitä rataa hohhoijaa.

no supliikista tuskin on apua metron liukuportaitten siivouksessa,tai ainahan sitä voi heittää läppää
        oikeisiin duuneihin menijöitten kanssa........

• 34567

hyvä mies sentään että kissasi kuolee tai hoida se hoitoon! Muuten se jää yksin ilman ruokaa, hoitoa tai mitään.

• vääksystä

Käytä vaikka jotain anonyymia palvelua(ei mene suunnitelmat piloille) niin autan sinua eteenpäin. Tulen alkuun uniisi, jos en muuta kautta pääset.
      Toki voit tappaa itsesi, mutta kas kummaa hetken päästä oletkin samassa tilanteessa...
      nim. kokeiltu on

• nainen itä-suomesta

Mäkään en suosittele toteuttamaan ajatuksiasi. En ole mitenkään hyvä sanomaan viisaita sanoja, mutta mun mielestä kannattaa edetä pienin askelin eikä vaatia itseltään mahdottomia. Riittää että elää ja hengittää. Sulla on myös kissa joka luultavasti välittää susta niin kuin säkin siitä. Välittäviä ihmisiäkin tulee varmasti, kun vaan itekin tykkäät itestäsi etkä tahdo itelles pahaa.

• Whhaat?

Miksi just ensi kuun alussa? Miksei vaikka marraskuun 2014 alussa?

• seethru

Itsemurhaviestin jättäminen tarkoittaa, ettet oikeasti halua tehdä sitä, vaan kurkotat vielä viimeisen kerran apua kohti. Jos olisit tosissasi, olisit jo tehnyt sen.

• roskapostirobottiko

Suomessa tehdään yli 1000 itsemurhaa vuodessa, eikä niistä juuri puhuta saati uutisoida.
        Masennus lisää itsemurha-alttiutta. Olen ollut itsemurhariskin takia suljetulla osastolla
        Kyllä se itsetuhoisuus ohi meni ajan kanssa.

• Hmph.

Itsemurhasta uhkailu on lähinnä asian sisäistä käsittelyä ja valmistumista h-hetkeen.

Siinä ei välttämättä kurkotella apua kohti vaan tehdään viimeinen voitelu. Kun sen kertoo toisille niin siitä tulee todellisempi myös itselle.

• Ei sääliä
        Hmph. kirjoitti:

Itsemurhasta uhkailu on lähinnä asian sisäistä käsittelyä ja valmistumista h-hetkeen.

Siinä ei välttämättä kurkotella apua kohti vaan tehdään viimeinen voitelu. Kun sen kertoo toisille niin siitä tulee todellisempi myös itselle.

Itsemurhaa suunnitteleva ihminen on itsekäs paska, joka miettii koko ajan miksi elämällä ei ole hänelle mitään annettavaa sen sijaan että miettisi mitä hän voisi antaa elämälle, muille ihmisille. Itsesäälissä ja katkeruudessa piehtaroiminen "oikeuttaa" tuskan tuottamisen läheisille ihmisille. Jotkut menevät kuvitelmissaan niin pitkälle, että haaveilevat siitä kuinka tietyt ihmiset sen jälkeen tulevat katumaan sanojaan/tekojaan. Todellisuudessa lähiomaiset kärsivät ja häpeävät, ja muut kuittavat mielessään jotakuinkin että "outohan se aina olikin".

Kannattaa tehdä hoitotestamentti ennen pateettista itsariyritystään, jotta läheiset eivät sitten joudu tuskailemaan irrotetaanko piuhoista vai pidetäänkö keinotekoisesti hengissä. Hautauskulut aloittaja meinaa ilmeisesti kipata omaisten niskaan, ei ole miestä edes ensin laittamaan niitä kuntoon (edes säästämällä tarvittavan summan). Mutta mitäpä voisi odottaakaan ihmiseltä, joka tarvitsee ensin kymmenen päivän ryyppyputken.

• Ei sääliä kirjoitti:

Itsemurhaa suunnitteleva ihminen on itsekäs paska, joka miettii koko ajan miksi elämällä ei ole hänelle mitään annettavaa sen sijaan että miettisi mitä hän voisi antaa elämälle, muille ihmisille. Itsesäälissä ja katkeruudessa piehtaroiminen "oikeuttaa" tuskan tuottamisen läheisille ihmisille. Jotkut menevät kuvitelmissaan niin pitkälle, että haaveilevat siitä kuinka tietyt ihmiset sen jälkeen tulevat katumaan sanojaan/tekojaan. Todellisuudessa lähiomaiset kärsivät ja häpeävät, ja muut kuittavat mielessään jotakuinkin että "outohan se aina olikin".

Kannattaa tehdä hoitotestamentti ennen pateettista itsariyritystään, jotta läheiset eivät sitten joudu tuskailemaan irrotetaanko piuhoista vai pidetäänkö keinotekoisesti hengissä. Hautauskulut aloittaja meinaa ilmeisesti kipata omaisten niskaan, ei ole miestä edes ensin laittamaan niitä kuntoon (edes säästämällä tarvittavan summan). Mutta mitäpä voisi odottaakaan ihmiseltä, joka tarvitsee ensin kymmenen päivän ryyppyputken.

Olin vuosia sitten selvänäkijällä.Hän kertoi,että hänet kutsuttiin taloon,jossa emäntä oli kadonnut.Yöllä emäntä tuli sanomaan,että teki itsemurhan ja kertoi missä ruumis on.Hänellä oli erittäin kova henkinen tuska tekonsa takia.Hän kierteli vain huoneissa ja näki työt,jotka hänelle kuuluis ja kärsi kovasti,kun ei ollut ruumista ,jolla tehdä.Aamulla näkijä kertoi asian perheelle ja sanoi vain,että emäntä lähetti terveisiä.Hän ei kertonut emännän tuskasta,olihan perheellä jo tarpeeksi surua asiasta.Eipä kannata tappaa itseä,kun ei pysty näkymätöntä sielua hävittämään.Sitten kärsii moninkertaiset tuskat henkisesti kun ruumis ei ole tuntemassa.Miettikää itsarin aikojat,se asia on peruuttamaton,parempi olla vaikka sillan alla.Aurinko nousee aina elävälle ,ja huomenna on uusi päivä.

• mies2Xv
        Ei sääliä kirjoitti:

Se että on joku tai joitain joita rakastaa niin, että haluaa omistaa elämästään paljon heille, on rikkaus, jota kaikilla ei ole. Lyöt nyt lyötyä. Jos sinulla on niitä rakkaita, niin olet onnellisessa asemassa. Jotkut inhoavat kaikkia, mukaanlukien itseään, ja katsovat että olisi parasta kaikille jos maailma, joka on niin täynnä kärsimystä, tuhoutuisi. Mietipä tätä.

• 20+6
        mies2Xv kirjoitti:

Se että on joku tai joitain joita rakastaa niin, että haluaa omistaa elämästään paljon heille, on rikkaus, jota kaikilla ei ole. Lyöt nyt lyötyä. Jos sinulla on niitä rakkaita, niin olet onnellisessa asemassa. Jotkut inhoavat kaikkia, mukaanlukien itseään, ja katsovat että olisi parasta kaikille jos maailma, joka on niin täynnä kärsimystä, tuhoutuisi. Mietipä tätä.

läheinen, joka on kuolemassa syöpään. Hän antaisi mitä tahansa, että saisi vielä aikaa elää terveenä ja ilman kipuja. Sitten terve nuori ihminen kirjoittaa haluavansa kuolla tai toivovansa maailman tuhoutuvan. Raivostuttavaa!

Maailmassa riittäisi vaikka kuinka paljon rakastettavaa sinullekin. Voisit toimia tukihenkilönä vanhukselle, masentuneelle, vammaiselle; tehdä työtä paremman maailman puolesta. Mutta ei, tuijotat omaa napaasi ja säälit itseäsi (arvaan että kyse on siitä, ettei sinulla ole tyttöystävää).

Lukemattomat vanhukset tässä maassa kärsivät yksinäisyydestä, mitä jos alkaisit heti huomenna selvittää kuinka omassa kotikaupungissasi pääsisit jonkun ystäväksi ja tukihenkilöksi?

• mies2Xv
        20+6 kirjoitti:

läheinen, joka on kuolemassa syöpään. Hän antaisi mitä tahansa, että saisi vielä aikaa elää terveenä ja ilman kipuja. Sitten terve nuori ihminen kirjoittaa haluavansa kuolla tai toivovansa maailman tuhoutuvan. Raivostuttavaa!

Maailmassa riittäisi vaikka kuinka paljon rakastettavaa sinullekin. Voisit toimia tukihenkilönä vanhukselle, masentuneelle, vammaiselle; tehdä työtä paremman maailman puolesta. Mutta ei, tuijotat omaa napaasi ja säälit itseäsi (arvaan että kyse on siitä, ettei sinulla ole tyttöystävää).

Lukemattomat vanhukset tässä maassa kärsivät yksinäisyydestä, mitä jos alkaisit heti huomenna selvittää kuinka omassa kotikaupungissasi pääsisit jonkun ystäväksi ja tukihenkilöksi?

En nyt siis puhunut nykyisestä itsestäni, mutta ymmärrän kyllä mainitsemani ajattelutavan.

Minä kysyn sinulta, mitä rakkautta on kaikkea säälivällä ja inhoavalla annettavaan paitsi jonkinlaista eutanasiamuotoista armoa? Enemmän hän varmasti katsoo itsellään olevan annettavaa näkemänsä pahan tuhoamisen saralla. Laittaisitko sinä hänet yksinäisten surkeiden vanhusten taakaksi? Toisen masentuneen taakaksi? Vammaista säälien ja inhoten palvelemaan? Ei vain johda mihinkään hyvään.

Minusta oleellisempaa, kuin miettiä mitä tuolta surulliselta hahmolla olisi otettavaa, on miettiä että mitä sellaista HÄNELLE voisi antaa, jota hän ei voi turmella omalla tunteellisella rajoittuneisuudellaan ja joka auttaisi häntä kasvamaan. Kuka häntä rakastaisi? Häntä, joka ei saanut tarpeeksi ehkä rakkautta vanhemmiltaan tai kasvattajiltaan syystä tai toisesta. Häntä joka on täynnä katkeruutta, inhoa, surua ja pettymystä, mutta joka on vielä viaton, ja pitää mahdollisena että vika on hänessä itsessään eikä tahdo omin käsin tehdä pahaa muille, vaikka ehkä uskookin että maailman paha on ylitsepääsemätöntä ja että parasta olisi että koko maailma päättyisi pian. Kuka voi antaa hänelle tarpeeksi sitä mitä hän ei ole vielä tarpeeksi saanut?

Vieläkö raivostuttaa?

• 12+6
        mies2Xv kirjoitti:

En nyt siis puhunut nykyisestä itsestäni, mutta ymmärrän kyllä mainitsemani ajattelutavan.

Minä kysyn sinulta, mitä rakkautta on kaikkea säälivällä ja inhoavalla annettavaan paitsi jonkinlaista eutanasiamuotoista armoa? Enemmän hän varmasti katsoo itsellään olevan annettavaa näkemänsä pahan tuhoamisen saralla. Laittaisitko sinä hänet yksinäisten surkeiden vanhusten taakaksi? Toisen masentuneen taakaksi? Vammaista säälien ja inhoten palvelemaan? Ei vain johda mihinkään hyvään.

Minusta oleellisempaa, kuin miettiä mitä tuolta surulliselta hahmolla olisi otettavaa, on miettiä että mitä sellaista HÄNELLE voisi antaa, jota hän ei voi turmella omalla tunteellisella rajoittuneisuudellaan ja joka auttaisi häntä kasvamaan. Kuka häntä rakastaisi? Häntä, joka ei saanut tarpeeksi ehkä rakkautta vanhemmiltaan tai kasvattajiltaan syystä tai toisesta. Häntä joka on täynnä katkeruutta, inhoa, surua ja pettymystä, mutta joka on vielä viaton, ja pitää mahdollisena että vika on hänessä itsessään eikä tahdo omin käsin tehdä pahaa muille, vaikka ehkä uskookin että maailman paha on ylitsepääsemätöntä ja että parasta olisi että koko maailma päättyisi pian. Kuka voi antaa hänelle tarpeeksi sitä mitä hän ei ole vielä tarpeeksi saanut?

Vieläkö raivostuttaa?

Hänelle voisi antaa terapiaa, joka opettaisi näkemään ja ajattelemaan asioita eri tavalla. Kognitiivinen terapia voisi tarjota uusia ajattelumalleja. Logoterapian kautta hän voisi huomata että hänellä on kuin onkin annettavaa maailmalle. Valitettavasti Kela ei vielä korvaa logoterapiaa.

Jos ihminen ei itse rakasta ja arvosta itseään, kuinka hän voi odottaa muiden rakastavan? Jos ihminen perustaa oman arvonsa vain muiden ihmisten arvostuksen varaan, muut ihmiset voivat myös järkyttää sitä. Omanarvontunto (oman _arvon_ tunto) pitää löytyä sisältä, tietona siitä että on arvokas ihminen juuri sellaisena kuin on.

• mies2Xv
        12+6 kirjoitti:

Hänelle voisi antaa terapiaa, joka opettaisi näkemään ja ajattelemaan asioita eri tavalla. Kognitiivinen terapia voisi tarjota uusia ajattelumalleja. Logoterapian kautta hän voisi huomata että hänellä on kuin onkin annettavaa maailmalle. Valitettavasti Kela ei vielä korvaa logoterapiaa.

Jos ihminen ei itse rakasta ja arvosta itseään, kuinka hän voi odottaa muiden rakastavan? Jos ihminen perustaa oman arvonsa vain muiden ihmisten arvostuksen varaan, muut ihmiset voivat myös järkyttää sitä. Omanarvontunto (oman _arvon_ tunto) pitää löytyä sisältä, tietona siitä että on arvokas ihminen juuri sellaisena kuin on.

No nyt puhut pelkkää asiaa! En kiistä mitään väitteistäsi, joskaan en logoterapiasta tiedä vielä, mutta sattumalta luen siitä paraikaa. Olen sen suunnan kehittäjän pääteoksessa vasta puolivälissä eli vasta keskitysleireillä, enkä vielä teoriaosuudessa.

"Jos ihminen ei itse rakasta ja arvosta itseään, kuinka hän voi odottaa muiden rakastavan?"
        Tämä on tosiaankin hyvä kysymys, enkä ole sitä ennen miettinyt. Nyt kuitenkin mietin sitä tunnin verran, ja päädyin seuraaviin vaihoehtoihin:
        1) Ehkä hän ei odotakaan. Jos näin on, en tiedä miten tällaista ihmistä voisi auttaa. Ehkä hän on menetetty tapaus ja kykenee pelkkään pahaan, ja olisi kaikille parasta jos hänet tuhottaisiin. Mutta onko tällaisia tapauksia toisaalta olemassa lainkaan?, koska...
        2) ...jos hän kuitenkin jollain tasolla arvostaa itseään, tai ainakin uskoo siihen mahdollisuuteen, että hänessä olisi jotain hyvää, on hänellä siinä syy odottaa ja toivoa, että joku, joka tunnistaa tuon hyvän, voisi rakastaa sitä hyvää ja näyttää sen hänelle itselleenkin.

• -Duality-
        mies2Xv kirjoitti:

Aika hyvin sanottu mies 2xv...olen osittain samaa mieltä. Toki käyttäisin tästä nimitystä misantropia. Haluaisin sanoa alkuperäisen viestin kirjoittajalle myös, että toivottavasti et suunnittele ottavasi ketään mukanasi. Minustakin jokaisella pitäisi olla oikeus päättää omasta elämästään, eikä mikään laki saisi kieltää oman henkensä ottamista. Uskon että sen asian tekemisen päättäminen saattaa olla helpotus monille, jotka eivät näe mitään muuta vaihtoehtoa (Puhun yleismaailmallisesti) Oli kyse sitten mistä elämän osa-alueesta tahansa. Onhan se itsekästä, mutta sitähän tämä maailma on täynnä. Omaiset voisivat suurimman surun kalvetessa, ajatella että itsemurhantekijällä on nyt paljon parempi olla. Harva sitä ajattelee että jollain voi oikeasti olla niin paha olla. Kevennykseksi tahdon sanoa, että kyllä mäkin jotenkin iloisemmissa merkeissä lähtisin, siihen kuuluu just suuri velka ja jenkkilä! :D

• mgemgmppmp
        -Duality- kirjoitti:

Aika hyvin sanottu mies 2xv...olen osittain samaa mieltä. Toki käyttäisin tästä nimitystä misantropia. Haluaisin sanoa alkuperäisen viestin kirjoittajalle myös, että toivottavasti et suunnittele ottavasi ketään mukanasi. Minustakin jokaisella pitäisi olla oikeus päättää omasta elämästään, eikä mikään laki saisi kieltää oman henkensä ottamista. Uskon että sen asian tekemisen päättäminen saattaa olla helpotus monille, jotka eivät näe mitään muuta vaihtoehtoa (Puhun yleismaailmallisesti) Oli kyse sitten mistä elämän osa-alueesta tahansa. Onhan se itsekästä, mutta sitähän tämä maailma on täynnä. Omaiset voisivat suurimman surun kalvetessa, ajatella että itsemurhantekijällä on nyt paljon parempi olla. Harva sitä ajattelee että jollain voi oikeasti olla niin paha olla. Kevennykseksi tahdon sanoa, että kyllä mäkin jotenkin iloisemmissa merkeissä lähtisin, siihen kuuluu just suuri velka ja jenkkilä! :D

Hei, nyt vähän valoisampia ajatuksia. Elämäsi menee taatusti vielä parempaan suuntaan. Olen itsekin monesti pohtinut tekeväni itsemurhan ja välillä se tuntuu elämänkohtaloltani, mutta aina tulee valoa tunnelin päähän. Minunkin elämäni on ollut todella vaikeaa aika ajoin, koulukiusaamista 6 vuotta yläasteella ja lukiossa, yksinäisyyttä, syömishäiriötä, ruumiinkuvan häiriöitä, kylmät välit vanhempiini, narsistisia parisuhteita, itsetunnon ongelmia ja ihmispelkoa. Silti jaksan pitää yllä toivoa paremmasta huomisesta. Kyllä varmasti asiasi hoituvat ja elämäsi muuttuu paremmaksi vielä. Ajattele sitä kissa raukkaasi, miten paljon sille tulee ikävä sinua. Ymmärrän kyllä sinua, elämä on ankeaa, mutta eikö silti kannattaisi vielä odottaa, jos kaikki muuttuukin sinun eduksesi.

• -Duality-
        -Duality- kirjoitti:

kyllä minäkin jeesukseen uskon ja että hänen valtakuntansa tulee vielä maan päälle.
        jos ei sitä jaksa odottaa niin suosittelen white trashia ja ufc:tä.
        näillä olen päässyt elämässäni pitkälle,ja voin sanoa että myöskin onnellisena.
        ei kannata päättää päiviään itse,kyllä ne josku loppuvat ihan itsestään!!!

• -Duality-
        -Duality- kirjoitti:

kyllä minäkin jeesukseen uskon ja että hänen valtakuntansa tulee vielä maan päälle.
        jos ei sitä jaksa odottaa niin suosittelen white trashia ja ufc:tä.
        näillä olen päässyt elämässäni pitkälle,ja voin sanoa että myöskin onnellisena.
        ei kannata päättää päiviään itse,kyllä ne josku loppuvat ihan itsestään!!!

Kuinka joku jaksaa? Ilmeisesti vitutan jotain niin suunnattomasti. Hyvä, toivottavasti tukehdut siihen vitutukseesi!

• mies2Xv
        -Duality- kirjoitti:

Kuinka joku jaksaa? Ilmeisesti vitutan jotain niin suunnattomasti. Hyvä, toivottavasti tukehdut siihen vitutukseesi!

Rekisteröidy, hyvä mies! :D
        Miksipä hän ei ratsastaisi nimimerkilläsi jos hän haluaa käyttää mainettasi hyväkseen? Se nimittäin toimii: luin feikin viestin kulmat koholla koska aiempi viestisi miellytti minua, sen sijaan että olisin ohittanut sen välittömästi älyttömän sisällön takia jos nimimerkki olisi ollut eri.

• -Duality-
        mies2Xv kirjoitti:

Rekisteröidy, hyvä mies! :D
        Miksipä hän ei ratsastaisi nimimerkilläsi jos hän haluaa käyttää mainettasi hyväkseen? Se nimittäin toimii: luin feikin viestin kulmat koholla koska aiempi viestisi miellytti minua, sen sijaan että olisin ohittanut sen välittömästi älyttömän sisällön takia jos nimimerkki olisi ollut eri.

Hehe. Siis tarkoitat varmaan hyvä nainen :D No joo, luulin fiksujen ihmisten tajuavan eron. Paitsi tietenkin, jos joku luulee että kärsin esim. skitsofreniasta tai jostain kaksisuuntaisesta-mielialahäiriöstä :)

• mies2Xv
        -Duality- kirjoitti:

Hehe. Siis tarkoitat varmaan hyvä nainen :D No joo, luulin fiksujen ihmisten tajuavan eron. Paitsi tietenkin, jos joku luulee että kärsin esim. skitsofreniasta tai jostain kaksisuuntaisesta-mielialahäiriöstä :)

No siinä odotat ainakin allekirjoittaneen fiksuudelta liikoja!

• -Duality-
        mies2Xv kirjoitti:

Soo soo! Äläpä nyt...

• fatboyslim 2
        mies2Xv kirjoitti:

hei.
        tavattasko joskus lost&foundissa?
        tunnut ihan kivalta kaverilta.
        loaita infoo jos kiinnostaa,jooko?

• mies2Xv
        fatboyslim 2 kirjoitti:

hei.
        tavattasko joskus lost&foundissa?
        tunnut ihan kivalta kaverilta.
        loaita infoo jos kiinnostaa,jooko?

Minäkö? Olen imarreltu, mutta olen pahoillani, en voi suostua. En aio tinkiä anonymiteetistäni. Se on välttämätön kirjoitustyylilleni niin kauan kuin tämä on tällainen todella avoin foorumi. Anonymiteetin ansiosta olen täällä mitä olen.

• hyväosainen filtri
        -Duality- kirjoitti:

jotenkin nämä vähäosaisten ja elämän päähänpotkimien tekstit ikäänkuin hyppii silmille täällä
        viestien bittiavaruudessa.
        ehkä siinä kuvastuu jotenkin se toisenluokan kansalaisen leima otsassa,kerran väliin putoaja,on aina se kakkonen.
        lienee jo syntymässä saatu geeni,mikä näköjään vaikuttaa siihen mitä ihminen on,valitettavasti.

• das mutter
        mies2Xv kirjoitti:

Minäkö? Olen imarreltu, mutta olen pahoillani, en voi suostua. En aio tinkiä anonymiteetistäni. Se on välttämätön kirjoitustyylilleni niin kauan kuin tämä on tällainen todella avoin foorumi. Anonymiteetin ansiosta olen täällä mitä olen.

meinasinkin sitä et ois laitettu vähä niinku mutteria pakopuolelle;)

• fdbhf

taitaa pyörii aika pimeetä jengii, huh toivottavasti en joudu tohon tilaan koskaan. Olen nääs terve. Mut Mut ei kait kukaan luovuttaja halua olla,eikö niin ?

• cnm

Anna Jeesukselle ja Jumalalle mahdollisuus auttaa sinua. Rukoile ja pyydä Jeesusta tulemaan nyt sydämeesi. Mene helluntai- tai vapaaseurakuntaan, tai johonkin muuhun kristilliseen seurakuntaan. Kerro nämä heille, ja pyydä puolestasi rukousta. Olen itse parantunut paniikkihäiriöistä nuorempana, Jumala paransi.
        Älä missään nimessä vahingoita itseäsi.

• jojojojo
        cnm kirjoitti:

Anna Jeesukselle ja Jumalalle mahdollisuus auttaa sinua. Rukoile ja pyydä Jeesusta tulemaan nyt sydämeesi. Mene helluntai- tai vapaaseurakuntaan, tai johonkin muuhun kristilliseen seurakuntaan. Kerro nämä heille, ja pyydä puolestasi rukousta. Olen itse parantunut paniikkihäiriöistä nuorempana, Jumala paransi.
        Älä missään nimessä vahingoita itseäsi.

että jää viinaa enemmän rahaa ettei tarvii aikaistaa suunnitelmaa terve menoa.

• 19+8
        jojojojo kirjoitti:

että jää viinaa enemmän rahaa ettei tarvii aikaistaa suunnitelmaa terve menoa.

Ap on jo varmaan poistunut keskuudestamme
        ellei sitten ollut vitutuspuuskassa kirjoitettu aloitus
        jolla provoili Tiedä häntä

• ...

Tais olla provo, kun et oo vielkää tappanu ittees.

• Anonyymi

Voi ei nuori mies. Voisit olla minun pojan lapsi

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      34
      4571
    2. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      20
      3175
    3. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      269
      2311
    4. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      49
      2182
    5. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      163
      2039
    6. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      89
      1670
    7. On ikävä sua

Koko ajan
      Ikävä
      17
      1643
    8. Vielä kerran.

Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä
      Ikävä
      360
      1641
    9. Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.

Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      111
      1611
    10. M nainen tiedätkö mitä

Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti
      Ikävä
      15
      1269
    Aihe