Kun avaa oven, juoksee ne rakoihin piiloon.. Ehkä max. 2mm pitkiä, ovat meillä puussa, ovat myös aika vaaleita puun värisiä, soikean mallisia, jalallisia. Tarkempaa kuvausta en osaa kertoa sillä ei tuon kokoisesta paljon näe ja menee niin vilkkaasti piiloon. Nyt siis puisessa yöpöydässä huomasin tällaista ja on nyt parvekkeella, kun en uskalla ottaa sisään (tullut meille tänään ja ollut siitä asti parvekkeella). Ennen muistan siis nähneeni samanlaisia vaatekaapissa, menivät saman tien piiloon, kun oven avasi.
Vaatekaapissa pienen pieniä ötököitä
12
4238
Vastaukset
http://www.aijaa.com/v.php?i=6451321.jpg
Vedä palkit keskikohtaan, olen punaisella ympyröinnyt ötökän- myös täälä
Niitä samoja näkyy myös täälä lattioilla ja yöpöydälläkin muutama. Parvekkeella on lisää. En tiedä mitä ötököitä ovat. Meillä vaan osa on värisävyltään hieman harmaampia. Häipyvät aina nopsaan piiloon. Talventullen heitä ei näe enään ollenkaan missään.
- Malikahi
Meille oli tuollaisia ilmestynyt vanhoihin puisiin kehyksiin! Nyt kehykset ovat parvekkeella ja kiinnostaisi todellakin tietää mitä nämä ötökät ovat!? Ja etenkin, miten niistä pääsee eroon.
- iiiik :)
HOX tämä ylös, meilläkin on noita. Huomasin kun on tuotu puita sisään ni ilmeisesti niiden mukana nää öttiset on ilmestyny. Ihan pieniä nopeita. Ovat tossa takan puupinon lähellä ja puupinon vieressä on sanomalehtiä, olipa niiden välissä kun tutkiskelin...
- ötökkä taistoon
iiiik :) kirjoitti:
HOX tämä ylös, meilläkin on noita. Huomasin kun on tuotu puita sisään ni ilmeisesti niiden mukana nää öttiset on ilmestyny. Ihan pieniä nopeita. Ovat tossa takan puupinon lähellä ja puupinon vieressä on sanomalehtiä, olipa niiden välissä kun tutkiskelin...
Toivottavasti joku tietää mitä öhkömönkiäisiä nämä ovat ja miten "harmittomia" ovat. Kauan meni googlettaessa että löysi oikean näköisen ötökän mitä meilläkin viliseen parvekkeella. En ole aiempinan kesinä huomannut mutta tänä kesänä näitä tuntuu olevan ja lisääntyvän siinä määrin että niihin on kiinnittänyt huomiota.
- äakvjfawsmfvknahf
ötökkä taistoon kirjoitti:
Toivottavasti joku tietää mitä öhkömönkiäisiä nämä ovat ja miten "harmittomia" ovat. Kauan meni googlettaessa että löysi oikean näköisen ötökän mitä meilläkin viliseen parvekkeella. En ole aiempinan kesinä huomannut mutta tänä kesänä näitä tuntuu olevan ja lisääntyvän siinä määrin että niihin on kiinnittänyt huomiota.
Eikö kukaan tiedä mitä nää on? Olipa eksynyt petivaatteidenkin väliin :( Näitä tuntuu olevan nyt tosi kovasti. Ulkona kävin puupinoa tarkistamassa niin siellä niitä mennä vilisti. En tuo kyllä yhtään puita enään sisälle, vein entisetkin pihalle..
- yanski86
ötökkä taistoon kirjoitti:
Eikö google kertonut mikä ötökkä on kyseessä? Kas kun osasit edes etsiä moista öhkömönkiäistä jossei ole nimestä tietoa.. No, toivotaan että saat selville mikä se on ja ettei ole mitään "vakavaa" :)
- tsäppistä
yanski86 kirjoitti:
Eikö google kertonut mikä ötökkä on kyseessä? Kas kun osasit edes etsiä moista öhkömönkiäistä jossei ole nimestä tietoa.. No, toivotaan että saat selville mikä se on ja ettei ole mitään "vakavaa" :)
Kyllä minä olen googlettanu ja jos vaikka mitä, mutta mönkijäistä ei vain löydy mitenkään...Oisko jokun sortin lahottaja tai tuhohyönteinen kyseessä kun viihtyy polttopuu kasoissa ja puuhehyksissä jne..Valoa tuntus karttavan, mulla eksy tosta takan vierestä tosiaan petikappeidenkin väliin, kun peti oli jääny auki. Kun menin petiin ja sytytin lukulampun, hokasin 2ötökkää sängyn reunalla vilistävän..pitäs kai saada elävä näyte purkkiin, mutta minne se pitäs viedä?
- nyt löytyi
tsäppistä kirjoitti:
Kyllä minä olen googlettanu ja jos vaikka mitä, mutta mönkijäistä ei vain löydy mitenkään...Oisko jokun sortin lahottaja tai tuhohyönteinen kyseessä kun viihtyy polttopuu kasoissa ja puuhehyksissä jne..Valoa tuntus karttavan, mulla eksy tosta takan vierestä tosiaan petikappeidenkin väliin, kun peti oli jääny auki. Kun menin petiin ja sytytin lukulampun, hokasin 2ötökkää sängyn reunalla vilistävän..pitäs kai saada elävä näyte purkkiin, mutta minne se pitäs viedä?
tai tomutäi.
- helpotus jeeeeee
nyt löytyi kirjoitti:
tai tomutäi.
Nyt löyty oikea ötökkä :) Todellakin pölytäi, mutta ei siis sillä ole pölyn kanssa mitään tekemistä. Tykkää kosteudesta ja puuaineksesta ja homeesta, eli ei ihme jos ovat viihtyneet kosteissa polttopuissa ja kuivumisen jälkeenkin mukavaa hometta ja muuta syömistä heillä ;)
Lastulevyjen mukana monesti tulevat taloihin ja meilläkin tota lastulevyä piisaa niin seinissä kuin vaatekomeroissakin :)
Tuolla kuvailtiin ötökkää heiveröiseksi ja nopeaksi pimeältä piiloon ötökältä ja sellanen se todellakin on ja myös se hypähtely jos nopeasti lähestyy öttistä pitää paikaansa. Nyt en ole enään ötököistä huolissani vaan ostan vähän öttis myrkkyä ja suhauttelen noihin listojen väliin, eipä silti polttopuut ovat ja tulevat olemaankin taas ulkotiloissa enkä tuo niitä kuin silloin kun takkaan pitää tulta saada :)
- ilmeisesti. . .
sokeritoukka kts. linkki http://www.hel.fi/wps/wcm/connect/991868004a1722b79accfa3d8d1d4668/otokkaesite1409net.pdf?MOD=AJPERES
- ahafdhd
mutta ei todellakaan ole :) Se on toi pölytäi..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1436728
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?1495769- 1174920
Moi kuumis.
Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.434520Milloin olisi sinun ja kaivattusi
Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?533925- 623091
Itkin oikeasti aamulla taas
Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.522986Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m242492- 422290
Naiselle hyvää viikkoa
olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢152217