Mulla on usein etenkin iltaisin myöhään kova nälkä vaikka päivän mittaan olen syönyt oikeaoppisesti. Miten nälän tunteen saa hillittyä?
Miten hillitä ruokahalua
4
2372
Vastaukset
- ETM
Saatko varmasti tarpeeksi energiaa päivän mittaan? Moni joka tarkkailee syömistensä terveellisyyttä saa itse asiassa aivan liian vähänä energiaa päivän aktiivisina tunteina. Tiedäthän sanonnan, että aamulla pitää syödä kuin kuningas, päivällä kuin prinssi ja illalla kuin kerjäläinen. Kokeile lisätä syömistä aamulla, ja painota hiilihydraattien saanti aamupäivään: silloin saat päivän aktiivisina tunteina tarpeeksi energiaa - hiilihydraatithan ovat nimenomaan kropan käyttöenergiana tarpeellisia. Iltaa kohti jätä hiilarit pois ja syö kasviksia ja proteiinia enemmän, sillä niitä keho tarvitsee yöllä kudosten uudistamiseen. Iltahiilarit varastoituvat herkemmin rasvaksi, koska yöllä nukkuessa ollaan paikoillaan eikä keho kuluta energiaa muuhun kuin perusaineenvaihduntaan.
Niin ja jos olet rasvakammoinen - käännä kelkkasi äkkiä. Liiat hiilihydraatit joilla rasvaa on Suomessa viimeiset 40 vuotta käsketty ja totuttu korvaamaan ovat ihmisen aineenvaihdunnalle erittäin haitallisia. Korostaisin tässä että en kannata mitään hiilihydraatitonta ruokavaliota vaan ainoastaan kehotan kiinnittämään huomiota hiilihydraattien LAATUUN ja LIIAN hiilarinsaannin välttämiseen.
Toinen vaihtoehto on, että illalla kyse on enemmän ruokahalusta kuin oikeasta nälästä, ja opistusta tavasta puputtaa illalla jatkuvasti jotain. Itse osaat parhaiten arvioida onko kohdallasi näin vai voisiko kyse olla yksinkertaisesti energiavajeesta. - Laihduttelija
Testaapa oletko sittenkään syönyt oikeaoppisesti. Täyttele kiloklubin ruoka- ja liikuntapäiväkirjaa muutaman päivän ajan, niin se kertoo, jos jotain on pielessä. http://kiloklubi.fi/ Vaatii rekisteröitymisen, mutta on täysin ilmainen.
- -6kg
Nälkä lähtee vain syömällä. laihdutan ja iltanälkä riivaa, vaikka syön mielestäni protetiinia ja hiilareita jne oikeaoppisesti. Itse olen oppinut kantapään kautta, ettei siinä auta kun syödä jotain täyttävää ja kevyttä iso annos. Esim. lautasellinen keitettyjä vihanneksia kuten broccoli ja kukkakaaali, suikaloitua kurkkua ja paprikaa jne. Tai esim marjoja/ananasta ja rahkaa pari ruokalusikallista.
Varaa kotiisi aina näitä tai muita vastaavia mikä sulle nyt maistuukin, ettet tiukan paikan tullen sorru nälissäsi syömään niitä huonompia vaihtoehtoja. Vaihtele ettei ala kyllästyttää. Lainaa joku kasviskirja niin tiedät mitä kasviksia ja vihanneksia on, ota selvää kalorimääristä. - Popsi porkkanaa ...
Täytyy ymmärtää, että 'ihminen syö elääkseen, ei elä syödäkseen'. Hanki siis elämä; tekemistä niin paljon, että et ehdi olla aina ja jatkuvasti ruokavatien vieressä. Ohjeita terveellisestä, ravitsevasta ruuasta ja ruokailukertojen määrästä ja annosten koosta on joka paikka pullollaan. Ja jos aikoo laihtua, niin pientä näläntunnetta on opittava vähän sietämään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod202373Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost2381746Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita
Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy3081286- 65959
Kulujen jako parisuhteessa
Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai53935- 39844
Missä olit kun tajusit, että teistä tulee joskus pari?
Kuvaile sitä paikkaa, hetkeä ja tilannetta.53835J miehelle viesti menneisyydestä
On jo useampi vuosi, kun ollaan oltu näköyhteydessä. Jäi tyhjä olo, koska rakastin. En tietenkään sitä kertonut. Mutta e35747Valitse, kenen kanssa seurustelet
Seura turmelee, ja huono seura turmelee täysin. Vähän niin kuin valta turmelee, ja absoluuttinen valta turmelee kokonaan273683Paikat tapeltu
Ei mennyt ihan persujen toiveiden mukaan Ei kait nyt 20 ääntä ja arpajais voitolla voi olla Ähtärin kaupungin puheenjoh35681