Hoasin asuntoja hakeneet

Ömmöm

Kiva kun kuukauden päästä alkais koulu eikä mitään hajua mistään asunnosta... Ollaan ulkopaikkakuntalaisia aloittavia opiskelijoita eli kaiken järjen mukaan pitäisi olla mahdollisuuksia.

Onko muita elokuun lopussa aloittavia, joilla ei ole vielä hoasilta asuntoa? Oletteko soittaneet asiasta?

10

2267

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • turhapur0

Itse olen hieman samassa tilanteessa, tosin sukulaisia löytyy koulun läheltä joten sinnekin voin tarvittaessa muuttaa. olen kuullut muilta opiskelijoilta että asuntoja hoasilta on vähän turha odottaa ennen loppusyksyä, en sitten tiedä pitääkö paikkaansa...

• syksyyyyy

Olisko kenelläkään tietoo, milloin voi odottaa hoasilta edes tarjousta asunnosta (solu)? Laitoin hakemuksen reilu kaks viikkoo sitten, heti kun sain opiskelupaikan. Opiskelu alkaa elokuun puolessa välissä enkä asu pääkaupunkiseudulla.

• tilanteessa

Olemme täysin samassa tilanteessa. Jätin asumishakemuksen HOAS:n kotisivuilla heti saatuani koulusta hyväksymisilmoituksen postitse. Edelleen asunto puuttuu. Otin yhteyttä muutamasta soluasunnosta niiden "toimituspisteisiin" (paikka)(at)hoas.fi, joista yksi neuvoi päivittämään hakemuksen. Tänään päivityksestä tuli vastaus, mutta ei vielä asuntoa.

Joku täällä arveli, että saataisiin vasta loppusyksystä. Ei tiedä, vaikka se pitäisikin paikkansa. Tosin toivon toisin, ja varmasti monet muutkin. Kyllä valmistuneiden soluja pitäisi olla vapaana kaiken järjen mukaan.

• hohohohohoh

kyllä soluja ennen loppusyksyä vapautuu, ei kaikille välttämättä tosin ihan heti ekaan koulupäivään mennessä. yleensä solujen saamisessa kestää noin 3-4 viikkoa.

• Kyrsiintynyt

Minä sain vastaukseksi, että kuukausia joutuu odottamaan asuntoa. Mutta olenkin paikkakuntalainen, ja Hoashan ei tunnetusti hoida meidän asioitamme ollenkaan.

• xo

Ulkopaikkakuntalaiset, laittakaa ihmeessä vielä sähköpostia Hoasille tai soittakaa sinne. Ainakin itse sain pari vuotta sitten soluhuoneen viime hetkellä ennen opiskelujen alkua vaikka ainakaan median mukaan mitään ei pitänytkään olla vapaana. Kannattaa ainakin kokeilla!

• Syksyyyyyyyy

Sain sähköpstiin eilen viesti, että hakemukseni on käsittelyssä. Mitähän se tarkoittaa? Huomenna tulee kolme viikkoa hakemuksen jättämisestä. Olen ulkopaikkakuntalainen. Opiskelu alkaa kahden viikon päästä :/

• Ömmöm
        Syksyyyyyyyy kirjoitti:

Sain sähköpstiin eilen viesti, että hakemukseni on käsittelyssä. Mitähän se tarkoittaa? Huomenna tulee kolme viikkoa hakemuksen jättämisestä. Olen ulkopaikkakuntalainen. Opiskelu alkaa kahden viikon päästä :/

Maanantaina tarjottiin oikein kivaa kaksiota ja otettiin se joten syyskuun eka päivä muutto. :) Tällä viikolla pitäis varmaan tulla kaikille syyskuun alussa muuttaville tietoa.

• Siskoni odotti vuoden omaa asuntoaan kunnes sen lopulta sai. Hän oli paikkakuntalainen, joten kaiken järjen mukaan pitäisi asunto tulla sinulle nopeammin.

Vuosi nyt on se max. odotusaika, koska joka kesä lopettaa tuhansia opiskelijoita koulunsa ja näin ollen asuntojakin vapautuu hyvä määrä.

• hennese

23.8 (1.9) alkaa opiskelut eikä ole soluista kuulunut mitään. Hakemuksen lähetin heti kun sain tulokset, eli jo kesäkuun puolessa välissä ja olen ulkopaikkakuntalainen. Toivottavasti nyt jonkun kämpän sais :S

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      84
      4562
    2. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      85
      4411
    3. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      43
      3759
    4. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      16
      3483
    5. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      40
      2977
    6. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      10
      2764
    7. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      21
      2701
    8. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      39
      2083
    9. Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi

Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta
      Ikävä
      158
      1748
    10. Savon murteella viäntäminen asiakaspalvelussa?

Olin äsken tekemisissä puhelimitse rahoitusalan firman asiakasneuvonnassa. Tyyppi väänsi leveää savoa oikein perusteelli
      Maailman menoa
      103
      1291
    Aihe