Krakovan keskustaan lentokentältä?

Janoz Eskolwski

Mikä on paras tapa päästä Krakovan keskustaan lentokentältä? Paljonko on kohtuullinen taksimaksu? Saapuminen on maanantai-ilta.

6

9568

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei kannata missään nimessä ottaa taksia!

Lentokentältä on todella hyvä kulkuyhteys pari vuotta sitten valmistuneen rautatien ansiosta. Ulkomaan terminaalista saavuttaessa etuoikealla on linja-auto (ei mitään numeroa autossa), johon ei tarvitse ostaa lippua.

Tämä juna kulkee non-stoppina Kotimaan terminaalin- Ulkomaan terminaalin - ja junan pysähdyspaikan välillä (noin 500m ulkomaan terminaalista). Erittäin usein juna jo odottaakin bussin pysähdyspaikalla ja päärautatieasemalle pääsee noin vartissa (myös nopeampi kuin taksi.) Päärautatieasema Kraków Glowny on ainoa junan pysähdyspaikka.

Huomioitavaa on, että junassa pitää ostaa lippu. Junassa on kuitenkin lippuautomaatti, jossa saatavilla englannin kieli. Junaan kelpaavat kolikot sekä 10 ja 20 zlotyn setelit (näitä rahoja saa helpoiten vaihtamalla tai nostamalla 90zlotyä automaatista lentokentällä.) Junalippu maksaa 9zl per henkilö.

Takseissa on ongelmana, että ns. turisti-lisä tulee helposti taksimatkan päälle. Lisäksi matka keskustaan on taksilla aika pitkä. Mikäli on intohimoinen tarve käyttää taksia (esim. matkatavaroiden tai typeryyden vuoksi) niin kannattaa yrittää sopia hinta kuljettajan kanssa etukäteen, samoin osoite mihin mennään on hyvä olla kirjoitettuna (esim. Ul. Szczepanska 4) sillä suomalaisille kielen lausunta ei ole kaikkein helpointa. Sopiva hinta taksille on päiväsaikaan noin 60zl ja yöllä 100zl.

• Janoz Eskolwski

...kiitos hyvästä ja nopeasta vastauksesta! ...junalla siis!

• Anonyymi

Lentokenttäkuljetus - https://intui.tp.st/NqYzeRDL
        Voin ehdottomasti suositella! Kuljettajat olivat paikalla ajallaan vaikka lento saapuikin etuajassa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lentokenttäkuljetus - https://intui.tp.st/NqYzeRDL
        Voin ehdottomasti suositella! Kuljettajat olivat paikalla ajallaan vaikka lento saapuikin etuajassa.

Kiitos, odottelin tuota vinkkiä 13 vuotta ja nyt voinkin lähteä vihdoin matkaan.

• Anonyymi

Itse ainakin pääsin lentokentän juna-asemalle ihan sisäkautta kävelemällä. Eli tuollainen meininki nykyään Krakovan lentokentällä. http://www.euroopanlentokentat.fi/krakovan-lentokenttakrk/

• Anonyymi

Itse venttailin lentokonetta kentällä vuorokauden niin kävin kävelemässä junan lähtöalueella. Siellä on erittäin agressiivisia taksikuskeja alkamassa kantaa ihmisten tavaroita puoliväkisin takseihin. Tinkivät hyvin hinnan jos ei heti suostu kyyditettäväksi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vuonna 2026 jää entistä vähemmän rahaa käteen palkansaajille

Työttömyysvakuutusmaksu nousee 0,3 prosenttia. Työeläkemaksu nousee 7,15 prosentista 7,3 prosenttiin. Työmarkkinajärjest
      Maailman menoa
      90
      6485
    2. Suomen kansa puhunut: Purra huonoimpia ministereitä

Kouluarvosanalla 6–, eli samaa tasoa mitä Purran oikeakin koulutodistus. Epäpätevyys on tullut huomattua Suomen talouden
      Maailman menoa
      454
      4564
    3. Mitä aiot tehdä uudenvuoden aattona

Mitä olet suunnitellut tekeväsi uudenvuoden aattona ja aiotko ensi vuonna tehdä jotain muutoksia tai uudenvuoden lupauks
      Sinkut
      122
      2499
    4. Joulun ruokajonoissa entistä enemmän avuntarvitsijoita - Mitä ajatuksia tämä herättää?

Räppärit Mikael Gabriel, VilleGalle ja Jare Brand jakoivat ruokaa ja pehmeitäkin paketteja vähävaraisille jouluaattoa ed
      Maailman menoa
      137
      2329
    5. Marin sitä, Marin tätä, yhyy yhyy, persut jaksaa vollottaa

On nuo persut kyllä surkeaa porukkaa. Edelleen itkevät jonkun Marinin perään, vaikka itse ovat tuhonneet Suomen kansan t
      Maailman menoa
      0
      2091
    6. Pituuden mittaaminen

Ihmisen pituuden mittaaminen ja puolikkaat senttimetrit. Kuuluuko ne puolikkaatkin sentit tai millit teistä ilmoittaa m
      Sinkut
      26
      1089
    7. En tiedä enää

Pitäiskö mun koittaa vältellä sua vai mitä? Oon välillä ollut hieman mustasukkainen, myönnän. En ymmärrä miksi en saa su
      Ikävä
      69
      1010
    8. Luuletko, että löydetään vielä

Yhteys takaisin? En tiedä enää mitä tehdä... tuntuu jo että olen vieraantunut sinusta. Naiselta
      Ikävä
      53
      980
    9. Mitäköhän vuosi

2026 tuo tullessaan?
      Ikävä
      95
      883
    10. Ajatteletko koskaan

Että rikoit luottamukseni?
      Ikävä
      64