Krakovan keskustaan lentokentältä?

Janoz Eskolwski

Mikä on paras tapa päästä Krakovan keskustaan lentokentältä? Paljonko on kohtuullinen taksimaksu? Saapuminen on maanantai-ilta.

6

7044

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei kannata missään nimessä ottaa taksia!

      Lentokentältä on todella hyvä kulkuyhteys pari vuotta sitten valmistuneen rautatien ansiosta. Ulkomaan terminaalista saavuttaessa etuoikealla on linja-auto (ei mitään numeroa autossa), johon ei tarvitse ostaa lippua.

      Tämä juna kulkee non-stoppina Kotimaan terminaalin- Ulkomaan terminaalin - ja junan pysähdyspaikan välillä (noin 500m ulkomaan terminaalista). Erittäin usein juna jo odottaakin bussin pysähdyspaikalla ja päärautatieasemalle pääsee noin vartissa (myös nopeampi kuin taksi.) Päärautatieasema Kraków Glowny on ainoa junan pysähdyspaikka.

      Huomioitavaa on, että junassa pitää ostaa lippu. Junassa on kuitenkin lippuautomaatti, jossa saatavilla englannin kieli. Junaan kelpaavat kolikot sekä 10 ja 20 zlotyn setelit (näitä rahoja saa helpoiten vaihtamalla tai nostamalla 90zlotyä automaatista lentokentällä.) Junalippu maksaa 9zl per henkilö.

      Takseissa on ongelmana, että ns. turisti-lisä tulee helposti taksimatkan päälle. Lisäksi matka keskustaan on taksilla aika pitkä. Mikäli on intohimoinen tarve käyttää taksia (esim. matkatavaroiden tai typeryyden vuoksi) niin kannattaa yrittää sopia hinta kuljettajan kanssa etukäteen, samoin osoite mihin mennään on hyvä olla kirjoitettuna (esim. Ul. Szczepanska 4) sillä suomalaisille kielen lausunta ei ole kaikkein helpointa. Sopiva hinta taksille on päiväsaikaan noin 60zl ja yöllä 100zl.

      • Janoz Eskolwski

        ...kiitos hyvästä ja nopeasta vastauksesta! ...junalla siis!


      • Anonyymi

        Lentokenttäkuljetus - https://intui.tp.st/NqYzeRDL
        Voin ehdottomasti suositella! Kuljettajat olivat paikalla ajallaan vaikka lento saapuikin etuajassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lentokenttäkuljetus - https://intui.tp.st/NqYzeRDL
        Voin ehdottomasti suositella! Kuljettajat olivat paikalla ajallaan vaikka lento saapuikin etuajassa.

        Kiitos, odottelin tuota vinkkiä 13 vuotta ja nyt voinkin lähteä vihdoin matkaan.


    • Anonyymi

      Itse ainakin pääsin lentokentän juna-asemalle ihan sisäkautta kävelemällä. Eli tuollainen meininki nykyään Krakovan lentokentällä. http://www.euroopanlentokentat.fi/krakovan-lentokenttakrk/

      • Anonyymi

        Itse venttailin lentokonetta kentällä vuorokauden niin kävin kävelemässä junan lähtöalueella. Siellä on erittäin agressiivisia taksikuskeja alkamassa kantaa ihmisten tavaroita puoliväkisin takseihin. Tinkivät hyvin hinnan jos ei heti suostu kyyditettäväksi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      68
      3189
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      200
      2801
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      22
      2618
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2588
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      20
      2466
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2305
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      210
      1753
    8. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1707
    9. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      37
      1560
    10. Dear mies,

      Hymyiletkö ujosti, koska näet minut? 😌
      Ikävä
      18
      1416
    Aihe